Impulsator-czujnik prędkości |
Autor |
Wiadomość |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 11-01-2013, 16:11 Impulsator-czujnik prędkości
|
|
|
Dzisiaj wreszcie znalazłem czas aby założyć impulsator do VR-4.Kupiłem używany bo myślałem,że to on jest powodem niedziałania prędkościomierza ale niestety po założeniu okazało się,że to nie to.Co może być przyczyną braku podawania prędkości???
Demontaż i montaż:
Po prawej stronie czujnik prędkości od VR-4:
Impulsator od VR-4 różni się od galanta 2,5V6 wielkością ślimaka i chyba tylko tym?
Trzeba więc wyjąć zawleczkę i podmienić główki:
Na główce impulsatora od gala VR jest napis 4WD:
Może ktoś nakieruje mnie co może być przyczyną niedziałania prędkościomierza? |
_________________
 |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 11-01-2013, 21:05
|
|
|
sprawdź czy jest zasilanie, czy jest masa, jak jest na wyjętym i przekręconym zapłonie zakręć nim ale wcześniej do sygnału podłącz miernik i sprawdź czy idą impulsy, jak tak to sprawdź połączenie do licznika??(trzeba by zerknąć na schemacie ) |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 12-01-2013, 20:17
|
|
|
fiole1 napisał/a: | sprawdź czy jest zasilanie, czy jest masa, jak jest na wyjętym i przekręconym zapłonie zakręć nim ale wcześniej do sygnału podłącz miernik i sprawdź czy idą impulsy, jak tak to sprawdź połączenie do licznika??(trzeba by zerknąć na schemacie ) |
Zasilanie i masa są nawet na tym oryginalnym czujniku z VR.Problem jest chyba w zegarach bo na liczniku jest 124 tys.km ale jak go ten facet z Nowej Zelandi sprzedawał to pisał,że ma przebieg 144 tys.km(90mil) czyli zegary ktoś przestawiał i kto wie czy ich nie spalił,w karzym razie prędkościomierza. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-01-2013, 20:23
|
|
|
Obrotomierz udało Ci się uruchomić |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 12-01-2013, 21:17
|
|
|
robertdg napisał/a: | Obrotomierz udało Ci się uruchomić |
Tak już działa winien był IFS. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-01-2013, 22:00
|
|
|
Sprawdź płytke prędkościomierza, może był wymontowywany procek i przestrajany, może gdzies zimny lut, najlepiej byłoby podpiąc kompa i sprawdzić czy ECU rejestruje sygnał VSS |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 12-01-2013, 22:20
|
|
|
robertdg napisał/a: | Sprawdź płytke prędkościomierza, może był wymontowywany procek i przestrajany, może gdzies zimny lut, najlepiej byłoby podpiąc kompa i sprawdzić czy ECU rejestruje sygnał VSS |
Zegary już raz miałem na stole ale tak daleko to nie sięgałem.Czyli prawdopodobnie zegary wychodziły poza 180KM i nie było odcięcia paliwa?
[ Dodano: 12-01-2013, 22:21 ]
robertdg napisał/a: | sprawdzić czy ECU rejestruje sygnał VSS |
Możesz bardziej "łopatologicznie"? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-01-2013, 08:34
|
|
|
Zegary nie mają nic wspólnego z odcięciem paliwa, to są jedynie przyrzady informacyjne danej klasy dokładności.
Odnośnie VSS, należałoby podpiąc skaner diagnostyczny i przejechac się autem, jezeli skaner bedzie widział prędkość auta, to winy należy szukać na wyjściu ECU-licznik lub sam licznik. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 13-01-2013, 10:39
|
|
|
a nie możesz po protu przełożyć licznika z vrki do swojej vki i sprawdzić czy działa? |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 13-01-2013, 12:42
|
|
|
danino88 napisał/a: | a nie możesz po protu przełożyć licznika z vrki do swojej vki i sprawdzić czy działa? |
Nie wiem czy tak można zrobić bo podobno w drugą
stronę to leci regulator napięcia? |
_________________
 |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 13-01-2013, 21:14
|
|
|
Cytat: | Nie wiem czy tak można zrobić bo podobno w drugą
stronę to leci regulator napięcia? |
tzn? bo niezbyt rozumiem |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 13-01-2013, 22:48
|
|
|
danino88 napisał/a: | Cytat: | Nie wiem czy tak można zrobić bo podobno w drugą
stronę to leci regulator napięcia? |
tzn? bo niezbyt rozumiem |
Nie przekłada się zegarów z VR-4 do V i na odwrót bez jakichś tam przeróbek. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8674 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 14-01-2013, 04:59
|
|
|
Jak przełożysz zegary z VR do V-ki bez przeróbek to zaczynają Ci skakać obroty reszta działa prawidłowo |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 14-01-2013, 07:57
|
|
|
Juiceman napisał/a: | Jak przełożysz zegary z VR do V-ki bez przeróbek to zaczynają Ci skakać obroty reszta działa prawidłowo |
To podmienię.Dziękuję za i informację. |
_________________
 |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 14-01-2013, 11:25
|
|
|
przecież wtyczki są kompatybilne, a niektórzy w V-kach mają zamontowane zegary z vr4 |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
|