Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
21-03-2007, 02:02
Lambda - pytanie
Autor Wiadomość
bb
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2007, 12:38   Lambda - pytanie

Prawdopodobnie sypnela mi sie lambda (check engine i tak wyczytalem z tej tabelki bledow Krzyzaka). W colcie jest 2 przewodowa ja mam natomiast pod reka fordowska (konkretnie od scorpio) na 4 przewody. Ja to podlaczyc (elektrycznie), wydaje mi sie ze powinno sie to udac :)
I druga sprawa nie wiem czy dobrze rozumuje ze awaria tej sondy powoduje wieksze spalanie, wiec jesli robie duzo krotkich dystansow i check engine zapala sie dopiero po paru ladnych kilometrach (jak sie nagrzeje? nie wiem czym to jest spowodowane) to jak w miedzy czasie zdejme kleme i zresetuje kompa to usterka bedzie dalej wykryta w kompie a tylko nie sygnalizowana czy wg kompa nie ma usterki (do czasu az znowu sie nagrzeje czy cos i zasygnalizuje mi to przez lampke). Chyba zamotalem ostro, nie wiem czy ktos zrozumie ;)
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 06-01-2007, 13:52   

CE zapala się dopiero po zagrzaniu silnika, dlatego że wskazania sondy komputer bierze pod uwagę dopiero po nagrzaniu się jej do temperatury roboczej
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-01-2007, 14:29   

Musisz wiedzieć czy ta sonda ma zakres pracy 0-1V, bo były też inne.
Moim zdaniem bardziej się opłaca kupić nową uniwersalną NTK na Allegro za około 80żł i mieć spokój. Też jest 4-przewodowa. 2 dodatkowe przewody (tego samego koloru) to grzałka sondy - powoduje, że zaczyna wcześniej pracować. Grzałkę podłącza się pod 12V pojawiające się po przekręceniu stacyjki. Np cewka lub pompa paliwa.
 
 
bb
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2007, 01:15   

To chyba za te 80zl faktycznie nie ma sie co .. (meczyc) bo to jeszcze trzebaby wyrzezbic w kolektorze czy gdzie ona tam siedzi dziure na fordowska sonde. Mozesz mi pokazac ktora konkretnie sonde kupic z alle zeby pasowala bez problemow (silnik jak w profilu 4g15)?
 
 
matt81 
Mitsumaniak
RED DIAMOND


Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 08-01-2007, 16:38   

Jak nie znajdziesz 2 przewodowej na allegro to tu http://www.autosklep.isto...ln,14208,0.html możesz nabyć za 93pln. co prawda nie NTK tylko MTE
 
 
 
greentee
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2007, 23:53   

Korzystajac z tematu chcialbym prosic o pomoc.

Otoz niedawno wymienilem lambde, bo misiek zaczal palic za duzo. Kupilem taka NTK 4- przewodowa z allegro. Mechanik wymienil, spalanie spadlo wiec wszystko ok.
Niedawno podczas normalnej jazdy zapalila mi sie kontrolka CE.
Po analizie bledow dioda wyszlo mi ze jest to blad 11 (jeden dlugi i jeden krotki sygnal) czyli lambda. Komputer resetowalem 2 razy i to samo - zapala sie podczas jazdy.
Sonda wydaje mi sie ze jest sprawna (spalanie 6-8l w miescie), wszystko chodzi w jak najlepszym porzadku.
Moze mi ktos powiedziec czemu sie zapala CE? czy moze byc to spowodowane starymi kondensatorami w ecu? (planuje niedlugo ich wymiane).

pozdrawiam
 
 
tomaszu
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2007, 21:09   

mialem przypadek ze kolega ktory jezdzi dieslem zamulil mi auto jadac na 5biegu 50km/h zapalila sie kontrolka i byl stres.a jak zaczalem jezdzic po swojemu,zgasla i jest spokoj do dzisiaj.
 
 
bb
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2007, 11:58   

Nie zdazylem jeszcze kupic nowej sondy i CE sama zgasla i sie juz nie zapala, nie wiem dlaczego.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-01-2007, 13:19   

bb napisał/a:
Nie zdazylem jeszcze kupic nowej sondy i CE sama zgasla i sie juz nie zapala, nie wiem dlaczego.


Tą sondę trzeba lutować - a tam są cynkowane czy niklowane przewody, które bardzo ciężko pobielić a co za tym idzie polutować. Może mechanikowi kiepsko wyszło i tak na prawdę jakiś przewód się tylko styka, a na chwilę się rozwarł i zapaliło się CE
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 07:25   

Jaka przychodzi sonda lambda do CAO 1.6 16V ?

Jak widzialem moja to ma 4 przewody - 2 czarne (grzalka), bialy i siwy.
Na allegro sa uniwersalne NKG za 74pln ale tam sa 2 biale, czarny i siwy.
Czy to ma znaczenie czy tylko pozmieniali kolorki ? (podobno to dosc istotne).
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-02-2007, 07:56   

kaeres, http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=8874
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2007, 09:05   

Dziekuje josie.
Biore z allegro te przerabiane poniewaz majac w perspektywie oryginal z dobrymi wtyczkami od japaneze za 200pln nie mam wiekszego wyboru.
 
 
Bogdan Z.
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 15:11   [CAX 92-96]

ch cę wymienić sonde lambde na uniwersalną ,tylko gryginalna ma inne kolory przewodów jak uniwersalna .Jak podłączyć.?
Oryginalna-2 czarne , 1 niebieski , 1 biały
Uniwersalna- 2 białę , 1 czarny , 1 szary
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-03-2007, 17:31   

Bogdan Z. napisał/a:
ch cę wymienić sonde lambde na uniwersalną ,tylko gryginalna ma inne kolory przewodów jak uniwersalna .Jak podłączyć.?
Szukaj w tematach w tym dziale gdzieś jest wklejony schemat jak połączyć te kable.
 
 
TRAWOR76 
Mitsumaniak
DESTRUKTOR


Auto: Lancer VIII, Colt CZ30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 381
Skąd: Otwock
Wysłany: 09-03-2007, 22:17   

jak macie problemy z sondą z colta 88-96 dajcie znać mam kilka używanych z tych aut sprawnych po rozbiórce auta...cenę sami proponujcie...nie więcej jak 50złi oryginał!pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.