Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.5 V6] Na jaki olej zmienić??
Autor Wiadomość
skrobik 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 47
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-03-2013, 19:07   [3.5 V6] Na jaki olej zmienić??

Chce wymienić olej w swoim pajero wiem ze zalany jest mobil 15w-40 samochód ma przejechane 300tys. z lekkim hakiem i nie wiem czy zostawić mineralny czy zmienic na jakis inny co o tym myslicie??
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-03-2013, 20:48   

Jezu. Mineralny.

Syntetyk. Tylko i wyłącznie.
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 06-03-2013, 20:52   

Ponoć szkodliwe jest przejście z mineralnego na syntetyk, szczególnie przy dużym przebiegu. Ja bym został przy mineralnym, ewentualnie półsyntetyku.
_________________

 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 06-03-2013, 21:16   

skrobik napisał/a:
czy zostawić mineralny czy zmienic na jakis inny co o tym myslicie??


Zostawić mineralny , przy tym przebiegu nie daj się namówić na syntetyk w stylu 5W40 czy 5W30 a nie daj Boże 0W30 . :shock: Jeżeli silnik był takim do tej pory zalewany , zostaw tę samą specyfikację . zima się kończy, idzie cieplej to 15 nie będzie problemem . Ewentualnie można spróbowac przed następną zimą ( nie wiem jakie robisz przebiegi ?) zalać 10W40 . ale to wszystko . Zastosujesz żadszy syntetyczny olej , zaczną się dolewki i to w sporych ilościach a i może stać się słyszalna głośniejsza praca silnika , rozrządu .
 
 
skrobik 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 47
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-03-2013, 21:28   

Właśnie ostatnio rozrząd zaczął cykac nie wiem kiedy ostatnio był wymieniany olej, mam nadzieje ze te cykanie to właśnie wina starego oleju,wymienie i zobacze czy bedzie jakaś poprawa
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-03-2013, 22:24   

Cytat:
Ponoć szkodliwe jest ...


Ponoć. I na tym się kończy ta teoria :) Mit. Podobny do tego, że wymiana oleju coś poprawi. Nie poprawi nic.

Jeśli samochód dla siebie i chcesz nim jeszcze pojeździć - zadbaj o niego. Zalej mu dobry olej.
Teoria szkodliwości zmiany oleju z mineralnego na inny jest oparta o takie dzieła techniki jak polonez.

Cytat:
Zastosujesz żadszy syntetyczny olej , zaczną się dolewki i to w sporych ilościach a i może stać się słyszalna głośniejsza praca silnika , rozrządu .

Jeśli cieknie, będzie ciekło bardziej. To na pewno. Ale chyba autorowi nie chodzi o podrasowanie na sprzedaż.
 
 
skrobik 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 47
Skąd: Białystok
Wysłany: 07-03-2013, 09:12   

Pajero robie dla siebie dlatego chce użyć najbardziej odpowiedniego oleju do tego samochodu i chyba zdecyduje się na rozebranie silnika i sprawdzenie o co chodzi z tym cykającym rozrządem
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-03-2013, 09:21   

To Boże uchroń przed mineralnym.
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 07-03-2013, 10:57   

Podstawowe pytanie powinno brzmieć: czy te 300k+ jest raczej prawdziwe? Czy bierze Ci olej i ile?
Przejście z minerała na półsyntetyk byłoby zalecane LECZ to wszystko zależy od tego ile na tym mineralnym ten silnik pracował! Przy takim dużym przebiegu przejście na syntetyk to strzał w stopę! Półsyntetyk jak najbardziej tak. Ja bym polecił ew. spróbowanie Valvoline MaxLife 10w40 - to jest półsyntetyk dla silników z dużym przebiegiem. A cykanie rozrządu może wcale nie być cykaniem rozrządu :)
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 07-03-2013, 11:12   

piotr277 napisał/a:
czy te 300k+ jest raczej prawdziwe?

tak kolego jest prawdziwe na 100%, tylko poprzedni właściciel go troszkę zaniedbał z braku czasu.
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
sammy69 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 15
Skąd: Islandia
Wysłany: 08-03-2013, 08:57   

Witam! Ja do swojego od 4 lat leje 20W50 mam silnik 3.0 przejechane 280 tyś. Mechanik polecił mi zmiane na taki bo strasznie brał olej, od tego czasu mam tylko litr dolewki na 8 tyś km.
_________________
samy
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 08-03-2013, 11:41   

wiesz co się dzieje przy rozruchu na zimno z olejem 20w50
jeśli brał olej przez uszczelniacze to dół masz już załatwiony :wink:

przy -20 auto do czasu rozgrzania chodzi bez oleju :wink:
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 08-03-2013, 12:05   

Dokładnie! Taki olej przy ujemnych temperaturach to masakra dla silnika.
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 08-03-2013, 12:33   

sammy69 napisał/a:
Ja do swojego od 4 lat leje 20W50 mam silnik 3.0 przejechane 280 tyś.


Hm... tylko, że to jest olej na klimat panujący w Australii czy Ameryce Południowej , Nie na zakresy temperatur na Islandii . Rozumiem , że macie gejzery , ale sa tęz i lodowce :wink: :wink:
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-03-2013, 16:48   

Cytat:
Witam! Ja do swojego od 4 lat leje 20W50 mam silnik 3.0 przejechane 280 tyś. Mechanik polecił mi zmiane na taki bo strasznie brał olej, od tego czasu mam tylko litr dolewki na 8 tyś km.


Chyba znachor. Jak zalejesz smołą jeszcze mniej będzie ubywać. Ale to chyba nie to chodzi ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.