[3.5 V6] Na jaki olej zmienić?? |
Autor |
Wiadomość |
skrobik
Forumowicz
Auto: Pajero 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 47 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 06-03-2013, 19:07 [3.5 V6] Na jaki olej zmienić??
|
|
|
Chce wymienić olej w swoim pajero wiem ze zalany jest mobil 15w-40 samochód ma przejechane 300tys. z lekkim hakiem i nie wiem czy zostawić mineralny czy zmienic na jakis inny co o tym myslicie?? |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-03-2013, 20:48
|
|
|
Jezu. Mineralny.
Syntetyk. Tylko i wyłącznie. |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 06-03-2013, 20:52
|
|
|
Ponoć szkodliwe jest przejście z mineralnego na syntetyk, szczególnie przy dużym przebiegu. Ja bym został przy mineralnym, ewentualnie półsyntetyku. |
_________________
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 06-03-2013, 21:16
|
|
|
skrobik napisał/a: | czy zostawić mineralny czy zmienic na jakis inny co o tym myslicie?? |
Zostawić mineralny , przy tym przebiegu nie daj się namówić na syntetyk w stylu 5W40 czy 5W30 a nie daj Boże 0W30 . Jeżeli silnik był takim do tej pory zalewany , zostaw tę samą specyfikację . zima się kończy, idzie cieplej to 15 nie będzie problemem . Ewentualnie można spróbowac przed następną zimą ( nie wiem jakie robisz przebiegi ?) zalać 10W40 . ale to wszystko . Zastosujesz żadszy syntetyczny olej , zaczną się dolewki i to w sporych ilościach a i może stać się słyszalna głośniejsza praca silnika , rozrządu . |
|
|
|
 |
skrobik
Forumowicz
Auto: Pajero 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 47 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 06-03-2013, 21:28
|
|
|
Właśnie ostatnio rozrząd zaczął cykac nie wiem kiedy ostatnio był wymieniany olej, mam nadzieje ze te cykanie to właśnie wina starego oleju,wymienie i zobacze czy bedzie jakaś poprawa |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-03-2013, 22:24
|
|
|
Cytat: | Ponoć szkodliwe jest ... |
Ponoć. I na tym się kończy ta teoria Mit. Podobny do tego, że wymiana oleju coś poprawi. Nie poprawi nic.
Jeśli samochód dla siebie i chcesz nim jeszcze pojeździć - zadbaj o niego. Zalej mu dobry olej.
Teoria szkodliwości zmiany oleju z mineralnego na inny jest oparta o takie dzieła techniki jak polonez.
Cytat: | Zastosujesz żadszy syntetyczny olej , zaczną się dolewki i to w sporych ilościach a i może stać się słyszalna głośniejsza praca silnika , rozrządu . |
Jeśli cieknie, będzie ciekło bardziej. To na pewno. Ale chyba autorowi nie chodzi o podrasowanie na sprzedaż. |
|
|
|
 |
skrobik
Forumowicz
Auto: Pajero 3.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 47 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 07-03-2013, 09:12
|
|
|
Pajero robie dla siebie dlatego chce użyć najbardziej odpowiedniego oleju do tego samochodu i chyba zdecyduje się na rozebranie silnika i sprawdzenie o co chodzi z tym cykającym rozrządem |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-03-2013, 09:21
|
|
|
To Boże uchroń przed mineralnym. |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 07-03-2013, 10:57
|
|
|
Podstawowe pytanie powinno brzmieć: czy te 300k+ jest raczej prawdziwe? Czy bierze Ci olej i ile?
Przejście z minerała na półsyntetyk byłoby zalecane LECZ to wszystko zależy od tego ile na tym mineralnym ten silnik pracował! Przy takim dużym przebiegu przejście na syntetyk to strzał w stopę! Półsyntetyk jak najbardziej tak. Ja bym polecił ew. spróbowanie Valvoline MaxLife 10w40 - to jest półsyntetyk dla silników z dużym przebiegiem. A cykanie rozrządu może wcale nie być cykaniem rozrządu |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
sammy69
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 15 Skąd: Islandia
|
Wysłany: 08-03-2013, 08:57
|
|
|
Witam! Ja do swojego od 4 lat leje 20W50 mam silnik 3.0 przejechane 280 tyś. Mechanik polecił mi zmiane na taki bo strasznie brał olej, od tego czasu mam tylko litr dolewki na 8 tyś km. |
_________________ samy
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 08-03-2013, 11:41
|
|
|
wiesz co się dzieje przy rozruchu na zimno z olejem 20w50
jeśli brał olej przez uszczelniacze to dół masz już załatwiony
przy -20 auto do czasu rozgrzania chodzi bez oleju |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 08-03-2013, 12:05
|
|
|
Dokładnie! Taki olej przy ujemnych temperaturach to masakra dla silnika. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 08-03-2013, 12:33
|
|
|
sammy69 napisał/a: | Ja do swojego od 4 lat leje 20W50 mam silnik 3.0 przejechane 280 tyś. |
Hm... tylko, że to jest olej na klimat panujący w Australii czy Ameryce Południowej , Nie na zakresy temperatur na Islandii . Rozumiem , że macie gejzery , ale sa tęz i lodowce |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-03-2013, 16:48
|
|
|
Cytat: | Witam! Ja do swojego od 4 lat leje 20W50 mam silnik 3.0 przejechane 280 tyś. Mechanik polecił mi zmiane na taki bo strasznie brał olej, od tego czasu mam tylko litr dolewki na 8 tyś km. |
Chyba znachor. Jak zalejesz smołą jeszcze mniej będzie ubywać. Ale to chyba nie to chodzi ... |
|
|
|
 |
|