Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[PYTANIE] Wyprawa a Pajero II
Autor Wiadomość
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-05-2013, 16:40   [PYTANIE] Wyprawa a Pajero II

Witam,
Panowie jakiś czas temu nabyłem swojego Miska Pajero II. Przymierzam się do przystosowania auta do wypraw tych bliskich mówie tu o PL i dych dalszych tj Bałkany, Turcja etc. Dalej nie planuje :) jak na razie. Zastanawia mnie jeden fakt przeglądając strony www ze zdjęciami z wypraw szukam sprawdzonych rozwiązań technicznych zastosowanych w pojazdach i tu mam problem co do typowych rozwiązań typowo w Pajero ponieważ na żadnej z wypraw nie widziałem Pajero. Czy te auto się nie nadają do dalekich wypraw ?? Dlaczego Pajero jest pomijane, z reguły widać Patrole i Dyskoteki czasami Tojke LC lub Defendery a gdzie w tym wszystkim Pajero ???
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2013, 19:01   

Myślę, to jest dokładnie tak jak w innych dyscyplinach szeroko pojętego off-road'u. Procent sprzedawanych i uzytkowanych modeli innych marek jest znacznie wyższy niz Mitsubishi. Stąd też mniejsza popularność na wyprawach. Uwierz, ze i 1-ki, 2-ki, 3-ki czy nawet 4-ki nie wspominając o kultowym L200 jeżdżą na wyprawy.
P.O.C. od lat propaguje turystykę i klubowe auta kawałek swiata już zjezdziły.
http://youtu.be/dCHg_j1yD_o
:wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-05-2013, 20:03   

kedas1 napisał/a:
Czy te auto się nie nadają do dalekich wypraw ?? Dlaczego Pajero jest pomijane, z reguły widać Patrole i Dyskoteki czasami Tojke LC lub Defendery a gdzie w tym wszystkim Pajero ???
nadają się jak najbardziej i różnica może a nie musi wynikać ze sposobu przedniego zawieszenia w/w modeli a Miśkami. Może delikatną podpowiedzią niech będzie zabudowa w moim Miśku II 2,8 TDI LONG automat http://youtu.be/uu12pjngoSk
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-05-2013, 20:09   

Ty jestes konstruktorem zabudowy w prezentowanym egzemplarzu?? Szczere wyrazy uznania. A mozesz podac mi wymiary Twoich skrzynek. Genialna sprawa z tym spaniem. Oraz pytanie gdzie zostal kupiony ten bagaznik dachowy??
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-05-2013, 20:16   

Własna domorosła produkcja wszystkiego co jest w i na samochodzie. Bagażnik wymiarowo dostosowany do namiotu też własnej produkcji ->> jak jeszcze córka z wapniakami chciała jeździć :wink: Potem nastąpiła nadbudowa dodatkowej "skrzyni" Zobacz też inne moje zwariowane pomysły na stronie mudmania4x4. Podam Ci na PW mój nr tel w razie czego służę podpowiedziami.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-05-2013, 21:05   

dla mnie bomba te skrzynie ;) rozwiązanie, którego szukałem.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-05-2013, 21:10   

kedas1 napisał/a:
dla mnie bomba te skrzynie ;)
masz na myśli te do "spania" jutro obmierzę i podam Ci wymiary. Co prawda wysokość jest uwarunkowana od wysokości siedzenia tylnej kanapy ale to chyba jakiś standard. Preferujesz turystyczny off-road połączony ze zwiedzaniem ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-05-2013, 21:46   

dokładnie taki typ offroadu preferuje, pełny turysta z zona i synkiem na pokładzie. Co do wysokości kanapy to mam takie same rozwiązanie jak TY. W sensie niedzielonej kanapy. Z niecierpliwością będę czekał na wymiary. Powiedz skąd wziąłeś mocowania do swojego bagażnika dachowego.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-05-2013, 22:14   

kedas1 dostaniemy zaraz informację od administratora że piszemy nie na temat :mrgreen: :wink: Zobacz PW.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2013, 22:27   

jawaldek bez przesady.
dział Pajero tak samo jak np Sigma czy 3000GT to działy modeli niszowych - nie ma tu typowego, sztywnego trzymania się Zasad Forum pod warunkiem trzymania sie ogólnego kursu w jaki kieruje temat. Zresztą OFF ROAD jest działem tematycznym i takie dyskusje moha go tylko ożywić.

Pozdrawiam
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
zeeb 
Mitsumaniak
:)


Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 192
Skąd: Tychy
Wysłany: 26-05-2013, 19:51   

słusznie Hubeeert prawisz :)
sam kombinuję jak wykonać jakieś rozkładane łóżko w PIII, koncepcja jest taka zeby wykonać jakiś stelaż z ceownika z przykręcanym/zakładanym rozkładanym blatem który po złozeniu byłby naturalną osłoną części bagażowej. Waldkowa koncepcja jest niedoścignionym wzorem :) tyle ze ja chciałbym uniknąć tylu skrzynek.
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 26-05-2013, 20:07   

zeeb napisał/a:
tyle ze ja chciałbym uniknąć tylu skrzynek.
możesz pokombinować w inny sposób-i tak potrzebujesz dwóch "podłóg" jedna na długości części bagażowej, druga do spania. Stelaż z ceowników jako podpora do części bagażowej podłogi,dalej na zawiasie (długość podłogi jest wykładnią wysokości od stelaża do podsufitki->> może być za krótko) rozkładana część do spania a mocowanie aby pozostało w jednym poziomie linkami do zaczepów na słupkach od pasów. Zanim rozbudowałem część "sypialnianą" w wolne miejsce po złożeniu oparć tylnej kanapy wkładałem worki marynarskie w których były nasze rzeczy.
Wymiary skrzyń/kufrów https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/Kufry
Hubeeert może i przesadzam ale wolę dmuchać na zimne :mrgreen: :wink:
zeeb dzięki za słowa uznania :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-05-2013, 20:32   

Małe uwagi ode mnie dla wszystkich majsterkowiczów.
Starajcie się używac jak najlżejszych materiałów - stal powinna byc ostatecznością.
Dwa - lepiej zespawać niż skręcić.
Trzy - 5 razy wymierz, przemyśl i spróbuj najpierw zrobić z kartonu zanim zrobisz i stwierdzisz, że to nie to.
Cztery - zawczasu zastanówcie się nad dodatkowym okablowaniem do oświetlenia itp.
Pięć - Najważniejsze przykazanie - do wszystkiego musi był łatwy dostęp. Nie ma nic gorszego gdy trzeba coś naprawić a dostęp do tego jest mozliwy po 4 godzinach rozkręcania i wypakowaniu wszystkiego.
Sześć - W miarę możliwości szuflady na prowadnicach i rolkach blokowane, klapy z zawiasami i sposobem na ich zablokowanie w pozycji otwartej itp.

Powodzenia :)

PS
Dobrze jest podejrzeć u kogoś (jak jawaldek ) lub jakiegoś producenta jak to zrobił bo po cholerę wyważać owarte drzwi?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
zeeb 
Mitsumaniak
:)


Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 192
Skąd: Tychy
Wysłany: 26-05-2013, 21:02   

jawaldek napisał/a:
Stelaż z ceowników jako podpora do części bagażowej podłogi,dalej na zawiasie (długość podłogi jest wykładnią wysokości od stelaża do podsufitki->> może być za krótko) rozkładana część do spania a mocowanie aby pozostało w jednym poziomie linkami do zaczepów na słupkach od pasów.

Mówisz o bolcach na których wiszą pasy na słupkach? Jak bardzo można je obciążyć?
Druga sprawa to ta rozłożona część nad fotelami. Czy ona jednak nie powinna mieć jakiegoś podparcia oprócz linek? Myśle nad tym czy zawiasy wytrzymają bo jednak główny ciężar będzie na tej rozłożonej części a stelaż zostanie w bagazniku. Pierwotnie myślałem nad takimi rozkładanymi nóżkami jak w starych łóżkach polowych lub w starych biurkach składanych w meblościankę. Starsi użytkownicy forum pewnie wiedzą o czym piszę :) Tylko miałem obawy że to się nie sprawdzi ze względu na chybotliwość podparcia i nierównomiernym obciążeniu.
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 26-05-2013, 21:42   

zeeb napisał/a:
Mówisz o bolcach na których wiszą pasy na słupkach? Jak bardzo można je obciążyć?
jeśli masz obawy co do wytrzymałości to nie są zasadne->> śruby mocujące są obliczone dla dynamicznych sił a będą (no może nie zawsze :wink: ) obciążone statycznie. Możesz linkę zaczepiać do tych rączek co sa nad drzwiami.Stelaż raczej powinieneś zrobić wysokości równej złożonego oparcia kanapy a wtedy też znaczna część podłogi do spania będzie leżała na tej złożonej części. Możesz też zrobić tak jak napisałeś o rozkładanych nóżkach takich jak meblościankach lub najzwyklejsze klocki o wysokości od podłogi samochodu do podłogi sypialnianej mocowanych na zawiasach tak aby nie zgubić gdzieś tych nóżek i aby nie latały po całym samochodzie. Zawiasy najlepiej taśmowe bez problemu wytrzymają szczególnie jak dobrze będą zastosowane. Koledze w Gelendzie robiłem taki właśnie patent na zawiasach, a innemu koledze zrobiłem ,w Landku, same klocki/nogi Zmierz jaką masz płaszczyznę od tylnej zamkniętej klapy do końca złożonego oparcia->> chyba wyjdzie Ci tak +/- 150 a może i więcej. Więc nieznaczna część będzie "wisiała" a co za tym idzie nie będzie też zbyt dużego obciążenia
Hubeeert napisał/a:
W miarę możliwości szuflady na prowadnicach i rolkach blokowane
. nie ma takiej potrzeby a tracimy cenne miejsce, czasami i 1 cm robi dużą różnice (bez podtekstów tylko proszę :wink: ) -->> ja zastosowałem jako prowadnice kątowniki aluminiowe po których ślizga się dno każdej szuflady po za ostatnią tą która ślizga się po podłodze zabudowy. Skrzynie ślizgają się już chyba trzy lata i nie ma wyraźnego śladu ubytku. W prowadnicach jest pewien luz który powoduje podskakiwanie na dołkach i dziwne dźwięki. Przy prowadnicach "kątownikowych" nie ma czegoś takiego. Wszystkie klapy powinny otwierać się na dół bo łatwiejszy dostęp. Mocowanie w samochodzie tak jak napisał Hubeeert powinno być takie aby w pół godziny można było wszystko wyjąć z samochodu->> u mnie tak jest. Ciekawym rozwiązaniem jest http://youtu.be/-6HQiaXrAIo
Ale się rozpisałem :oops:
Nie ma sensu zakładać jakiś blokad do szuflad-->> do przodu nie wyjadą bo oprą się na tylnej kanapie, do tyłu też nie bo oprą się na tylnych drzwiach. Raczki do otwierania mogą być ale też i nie muszą-->> wystarczy jeden lub dwa otwory w szufladzie tak aby palce się mieściły. I święta prawda z tymi elektrycznymi kablami. Film jak i zdjęcia dot mojej zabudowy już się zdezaktualizowały -->> powstały wytyczone życiem nowe "patenty" :mrgreen: :rolleyes:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.