[PYTANIE] Wyprawa a Pajero II |
Autor |
Wiadomość |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-05-2013, 16:40 [PYTANIE] Wyprawa a Pajero II
|
|
|
Witam,
Panowie jakiś czas temu nabyłem swojego Miska Pajero II. Przymierzam się do przystosowania auta do wypraw tych bliskich mówie tu o PL i dych dalszych tj Bałkany, Turcja etc. Dalej nie planuje jak na razie. Zastanawia mnie jeden fakt przeglądając strony www ze zdjęciami z wypraw szukam sprawdzonych rozwiązań technicznych zastosowanych w pojazdach i tu mam problem co do typowych rozwiązań typowo w Pajero ponieważ na żadnej z wypraw nie widziałem Pajero. Czy te auto się nie nadają do dalekich wypraw ?? Dlaczego Pajero jest pomijane, z reguły widać Patrole i Dyskoteki czasami Tojke LC lub Defendery a gdzie w tym wszystkim Pajero ??? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2013, 19:01
|
|
|
Myślę, to jest dokładnie tak jak w innych dyscyplinach szeroko pojętego off-road'u. Procent sprzedawanych i uzytkowanych modeli innych marek jest znacznie wyższy niz Mitsubishi. Stąd też mniejsza popularność na wyprawach. Uwierz, ze i 1-ki, 2-ki, 3-ki czy nawet 4-ki nie wspominając o kultowym L200 jeżdżą na wyprawy.
P.O.C. od lat propaguje turystykę i klubowe auta kawałek swiata już zjezdziły.
http://youtu.be/dCHg_j1yD_o
|
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-05-2013, 20:03
|
|
|
kedas1 napisał/a: | Czy te auto się nie nadają do dalekich wypraw ?? Dlaczego Pajero jest pomijane, z reguły widać Patrole i Dyskoteki czasami Tojke LC lub Defendery a gdzie w tym wszystkim Pajero ??? | nadają się jak najbardziej i różnica może a nie musi wynikać ze sposobu przedniego zawieszenia w/w modeli a Miśkami. Może delikatną podpowiedzią niech będzie zabudowa w moim Miśku II 2,8 TDI LONG automat http://youtu.be/uu12pjngoSk |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-05-2013, 20:09
|
|
|
Ty jestes konstruktorem zabudowy w prezentowanym egzemplarzu?? Szczere wyrazy uznania. A mozesz podac mi wymiary Twoich skrzynek. Genialna sprawa z tym spaniem. Oraz pytanie gdzie zostal kupiony ten bagaznik dachowy?? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-05-2013, 20:16
|
|
|
Własna domorosła produkcja wszystkiego co jest w i na samochodzie. Bagażnik wymiarowo dostosowany do namiotu też własnej produkcji ->> jak jeszcze córka z wapniakami chciała jeździć Potem nastąpiła nadbudowa dodatkowej "skrzyni" Zobacz też inne moje zwariowane pomysły na stronie mudmania4x4. Podam Ci na PW mój nr tel w razie czego służę podpowiedziami. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-05-2013, 21:05
|
|
|
dla mnie bomba te skrzynie rozwiązanie, którego szukałem. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-05-2013, 21:10
|
|
|
kedas1 napisał/a: | dla mnie bomba te skrzynie | masz na myśli te do "spania" jutro obmierzę i podam Ci wymiary. Co prawda wysokość jest uwarunkowana od wysokości siedzenia tylnej kanapy ale to chyba jakiś standard. Preferujesz turystyczny off-road połączony ze zwiedzaniem ?? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
kedas1
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-05-2013, 21:46
|
|
|
dokładnie taki typ offroadu preferuje, pełny turysta z zona i synkiem na pokładzie. Co do wysokości kanapy to mam takie same rozwiązanie jak TY. W sensie niedzielonej kanapy. Z niecierpliwością będę czekał na wymiary. Powiedz skąd wziąłeś mocowania do swojego bagażnika dachowego. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-05-2013, 22:14
|
|
|
kedas1 dostaniemy zaraz informację od administratora że piszemy nie na temat Zobacz PW. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2013, 22:27
|
|
|
jawaldek bez przesady.
dział Pajero tak samo jak np Sigma czy 3000GT to działy modeli niszowych - nie ma tu typowego, sztywnego trzymania się Zasad Forum pod warunkiem trzymania sie ogólnego kursu w jaki kieruje temat. Zresztą OFF ROAD jest działem tematycznym i takie dyskusje moha go tylko ożywić.
Pozdrawiam |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
zeeb
Mitsumaniak :)

Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 192 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 26-05-2013, 19:51
|
|
|
słusznie Hubeeert prawisz
sam kombinuję jak wykonać jakieś rozkładane łóżko w PIII, koncepcja jest taka zeby wykonać jakiś stelaż z ceownika z przykręcanym/zakładanym rozkładanym blatem który po złozeniu byłby naturalną osłoną części bagażowej. Waldkowa koncepcja jest niedoścignionym wzorem tyle ze ja chciałbym uniknąć tylu skrzynek. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 26-05-2013, 20:07
|
|
|
zeeb napisał/a: | tyle ze ja chciałbym uniknąć tylu skrzynek. | możesz pokombinować w inny sposób-i tak potrzebujesz dwóch "podłóg" jedna na długości części bagażowej, druga do spania. Stelaż z ceowników jako podpora do części bagażowej podłogi,dalej na zawiasie (długość podłogi jest wykładnią wysokości od stelaża do podsufitki->> może być za krótko) rozkładana część do spania a mocowanie aby pozostało w jednym poziomie linkami do zaczepów na słupkach od pasów. Zanim rozbudowałem część "sypialnianą" w wolne miejsce po złożeniu oparć tylnej kanapy wkładałem worki marynarskie w których były nasze rzeczy.
Wymiary skrzyń/kufrów https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/Kufry
Hubeeert może i przesadzam ale wolę dmuchać na zimne
zeeb dzięki za słowa uznania |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-05-2013, 20:32
|
|
|
Małe uwagi ode mnie dla wszystkich majsterkowiczów.
Starajcie się używac jak najlżejszych materiałów - stal powinna byc ostatecznością.
Dwa - lepiej zespawać niż skręcić.
Trzy - 5 razy wymierz, przemyśl i spróbuj najpierw zrobić z kartonu zanim zrobisz i stwierdzisz, że to nie to.
Cztery - zawczasu zastanówcie się nad dodatkowym okablowaniem do oświetlenia itp.
Pięć - Najważniejsze przykazanie - do wszystkiego musi był łatwy dostęp. Nie ma nic gorszego gdy trzeba coś naprawić a dostęp do tego jest mozliwy po 4 godzinach rozkręcania i wypakowaniu wszystkiego.
Sześć - W miarę możliwości szuflady na prowadnicach i rolkach blokowane, klapy z zawiasami i sposobem na ich zablokowanie w pozycji otwartej itp.
Powodzenia
PS
Dobrze jest podejrzeć u kogoś (jak jawaldek ) lub jakiegoś producenta jak to zrobił bo po cholerę wyważać owarte drzwi? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
zeeb
Mitsumaniak :)

Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 192 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 26-05-2013, 21:02
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Stelaż z ceowników jako podpora do części bagażowej podłogi,dalej na zawiasie (długość podłogi jest wykładnią wysokości od stelaża do podsufitki->> może być za krótko) rozkładana część do spania a mocowanie aby pozostało w jednym poziomie linkami do zaczepów na słupkach od pasów. |
Mówisz o bolcach na których wiszą pasy na słupkach? Jak bardzo można je obciążyć?
Druga sprawa to ta rozłożona część nad fotelami. Czy ona jednak nie powinna mieć jakiegoś podparcia oprócz linek? Myśle nad tym czy zawiasy wytrzymają bo jednak główny ciężar będzie na tej rozłożonej części a stelaż zostanie w bagazniku. Pierwotnie myślałem nad takimi rozkładanymi nóżkami jak w starych łóżkach polowych lub w starych biurkach składanych w meblościankę. Starsi użytkownicy forum pewnie wiedzą o czym piszę Tylko miałem obawy że to się nie sprawdzi ze względu na chybotliwość podparcia i nierównomiernym obciążeniu. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 26-05-2013, 21:42
|
|
|
zeeb napisał/a: | Mówisz o bolcach na których wiszą pasy na słupkach? Jak bardzo można je obciążyć? | jeśli masz obawy co do wytrzymałości to nie są zasadne->> śruby mocujące są obliczone dla dynamicznych sił a będą (no może nie zawsze ) obciążone statycznie. Możesz linkę zaczepiać do tych rączek co sa nad drzwiami.Stelaż raczej powinieneś zrobić wysokości równej złożonego oparcia kanapy a wtedy też znaczna część podłogi do spania będzie leżała na tej złożonej części. Możesz też zrobić tak jak napisałeś o rozkładanych nóżkach takich jak meblościankach lub najzwyklejsze klocki o wysokości od podłogi samochodu do podłogi sypialnianej mocowanych na zawiasach tak aby nie zgubić gdzieś tych nóżek i aby nie latały po całym samochodzie. Zawiasy najlepiej taśmowe bez problemu wytrzymają szczególnie jak dobrze będą zastosowane. Koledze w Gelendzie robiłem taki właśnie patent na zawiasach, a innemu koledze zrobiłem ,w Landku, same klocki/nogi Zmierz jaką masz płaszczyznę od tylnej zamkniętej klapy do końca złożonego oparcia->> chyba wyjdzie Ci tak +/- 150 a może i więcej. Więc nieznaczna część będzie "wisiała" a co za tym idzie nie będzie też zbyt dużego obciążenia Hubeeert napisał/a: | W miarę możliwości szuflady na prowadnicach i rolkach blokowane | . nie ma takiej potrzeby a tracimy cenne miejsce, czasami i 1 cm robi dużą różnice (bez podtekstów tylko proszę ) -->> ja zastosowałem jako prowadnice kątowniki aluminiowe po których ślizga się dno każdej szuflady po za ostatnią tą która ślizga się po podłodze zabudowy. Skrzynie ślizgają się już chyba trzy lata i nie ma wyraźnego śladu ubytku. W prowadnicach jest pewien luz który powoduje podskakiwanie na dołkach i dziwne dźwięki. Przy prowadnicach "kątownikowych" nie ma czegoś takiego. Wszystkie klapy powinny otwierać się na dół bo łatwiejszy dostęp. Mocowanie w samochodzie tak jak napisał Hubeeert powinno być takie aby w pół godziny można było wszystko wyjąć z samochodu->> u mnie tak jest. Ciekawym rozwiązaniem jest http://youtu.be/-6HQiaXrAIo
Ale się rozpisałem
Nie ma sensu zakładać jakiś blokad do szuflad-->> do przodu nie wyjadą bo oprą się na tylnej kanapie, do tyłu też nie bo oprą się na tylnych drzwiach. Raczki do otwierania mogą być ale też i nie muszą-->> wystarczy jeden lub dwa otwory w szufladzie tak aby palce się mieściły. I święta prawda z tymi elektrycznymi kablami. Film jak i zdjęcia dot mojej zabudowy już się zdezaktualizowały -->> powstały wytyczone życiem nowe "patenty" |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|