Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwna "nerwowość" auta
Autor Wiadomość
Amadeus
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2007, 08:15   dziwna "nerwowość" auta

Witam ponownie

Teraz z innej beczki, mam moją Cari od niedawna (ok. 1-go miesiąca) więc normalne jest że sprawdzam i testuje jej zachowanie na drodze w rożnych warunkach i sytuacjach. Ostatnio odnoszę pewne wrażenie "nerowości" auta na drodze przy prędności od. 100 km/h.
Objawia się to tym iż auto jakby nie trzymało toru jazdy, konieczne jest stałe korygowanie kierownicą dosłownie o 1cm w prawo i zaraz w lewo. Wcześniej miałem Renault Megane i nie było takiej sytuacji. Oczywiście może to być moje subiektywne odczucie i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Czy ktoś może taż miał takie doświadczenia i jest to zapowiedź jakiejś usterki?.

Zaznaczam żę auto nie jest po dzwonie jest w bardzo dobrym stanie niec w nim nie puka nic nie stuka, ma zrobioną zbieżność nie znosi go przy hamowaniu i tak ogólnie jest śliczne i bardzo dobrze się nim jeździ tylko ta nerwowość.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 12-01-2007, 09:12   

Mogą to być opony, drążki kierownicze i różna masa innych rzeczy. Diagnostyka niby pokazuje że jest ok ale juz nie jedna osoba pisała że i tak troche sciąga. Może wystarczy zamiana opon przednich z tylnymi niektórym osobom to pomagało.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-01-2007, 09:29   

dodatkowo czasem zbyt szerokie kapcie, za słabo napompowane, zużyte nierównomiernie, problemy z układem kierowniczym lub z zawieszeniem itp.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-01-2007, 10:28   

Amadeus, robiłeś tylko zbieżność czy PEŁNĄ geometrię? Jeżeli pełną to czy wszystkie kąty są ustawione na nominał czy tylko w tolerancji? Jeżeli masz wydruk z geometrii to zeskanuj i zamieść tu - wtedy będzie można coś powiedzieć.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Amadeus
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2007, 12:05   

Mam wydruk zeskanuję i wrzuce.

Opony są nowe zimówki firestone 185/65 R14, luzów na kierownicy brak. Problem jest taki że go nie ściąga w jedną konkretną stronę ale podczas jazdy z prędkością 100km/h zaczyna go delikatnie ściągać w prawo, korekta kierownicą (naprawdę minimalna) i zaczyna go wozić w lewo też delikatnie. Dla tego pisze o “nerwowości” auta.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 12-01-2007, 12:50   

sprawdz cisnienie w kolach 2.1 przod 1.9 tyl - lub wiecej przy czym roznica 0.2 miedzy przodem i tylem, czy meganka miala wspomaganie ??
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 12-01-2007, 14:33   

Ja mam swoją Cari tez ok. miesiąca, i też czasami mam wrażenie jakby wymykała mi się spod kontroli.Podobnie jak u Ciebie Amadeus + dziwne nieskoordynowane ruchy podczas wyprzedzania.Kiedy na drugim lub trzecim biegu dodaję ostro gazu( obroty ok.4-5 tys.) i zaczynam manewr wyprzedzania to mam wrazenie, że zaczyna ją nosić na boki a nie torem jaki jej nakazuję.Miałem tak od poczatku ale zmieniając laczki na zimowe zauważyłem dopiero , że ma nierówno zdarte tylne gumy.Pojechałem zrobić zbieżność i diagnosta stwierdził, że rzeczywiście były źle ustawione tylne koła.Wykonał pomiar, ustawił i stwierdził, że teraz powinno być O.K.
Poprawilo się ale nie do końca.Na wydruku jest coś co mnie zastanawia(zakreślone)Jezeli ktoś znający sie na rzeczy zerknąłby na wydruk i sprawdził, byłbym wdzięczny:
http://img267.imageshack....anuj0001jq7.jpg
 
 
Amadeus
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2007, 17:21   

Turek61 to nie do końca tak jak u ciebie. Wracajac z pracy przegoniłem się przez A4 baczniej obserwując zachowanie auta (może wcześniej niedokładnie to opisałem i nie dla każdego czytelnie). Wygląda to tak jakby koła po skręcie nie wracały idealinie do pozycji jazda do przodu. W czasie jazdy do przodu po prostym lekkie puknięcie kierownicy w prawo(czyli delikatny skręt - jakieś 1,5 cm na obwodzie koła kierownicy - i puszczenie kierownicy) i auto ściąga (zaznaczam delikatnie) w prawo, korekta w taki sam sposób w lewo i auto nie jedzie prosto tylko ściąga w lewo.
Dodam że prosto też jeździ :D ale trzeba go "ustawić". W Meganie (też ze wspomaganiem i to bardziej czułym) wystarczyło że oparłem dłoń na kierownicy i auto pomykało prościutko jak strzelił.
Jutro wrzucę skan wydruku ze zbieżności.
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 12-01-2007, 19:11   

Amadeus napisał/a:
Wygląda to tak jakby koła po skręcie nie wracały idealinie do pozycji jazda do przodu. W czasie jazdy do przodu po prostym lekkie puknięcie kierownicy w prawo(czyli delikatny skręt - jakieś 1,5 cm na obwodzie koła kierownicy - i puszczenie kierownicy) i auto ściąga (zaznaczam delikatnie) w prawo, korekta w taki sam sposób w lewo i auto nie jedzie prosto tylko ściąga w lewo.
Dodam że prosto też jeździ :D

Amadeus ja mam tak samo więc może ten typ tak ma :?
Nadsterowność :?:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-01-2007, 19:18   

No chyba raczej nie bo ja tak nie mam. Dodam że mam na kierownicy około 1cm luzu po obwodzie tak że mogę obracać +/- po pół cm w lewo i prawo bez jakiejkolwiek wyczuwalnej zmiany toru jazdy a wręcz nawet czuć na kółku kiedy się po tym pól cm opierać zaczyna i brać skręt już na wspomaganiu. Autko oczywiście jedzie jak trzeba i nie zbacza i nic nie trzeba kontrować czy korygować. Jest dobrze.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Amadeus
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2007, 19:31   

Turek61 Może być jeszcze inna przyczyna czy to przypadkiem nie auto a ja wykazuje lekką "nerwowość" oboje mamy auto od niedawna. Może w Meganie było podobnie tylko się przyzwyczaiłem. Ja lubie wiedzieć czego po autku mogę się spodziewać (chodzi o zachowanie na drodze i wyczucie), może jeszcze nie mam jej "wyczutej" wiesz inna kierownica, wspomaganie inaczej pracuje zawieszenie itp. Bo widzisz jak narazie to tylko my (nowi właściciele) zauważamy taką przypadłość. Jutro wezmę kumpla posadzę za kołkiem i zobaczymy.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 12-01-2007, 21:23   

problemem to by bylo gdybys mial kierownice sztywno na wprost a auto by myszkowalo po drodze
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 12-01-2007, 21:27   

Matejko zamiast zaprosić mnie na browara to zapraszasz na aukcje. Skąd masz te trefne fanty :D
_________________

 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 12-01-2007, 21:34   

nie sa trefne full legal, ceny atrakcyjne, zapraszam wszystkich :mrgreen:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-01-2007, 23:07   

turek61, odnośnie twojego wydruku - nie wiem co koleś ma za program, ale dane fabryczne, jeżeli są do Cari, to do starej. Widzę, że ty masz nową.
Kąt pochyenia kół tylnych nominalnie ma być -40' czyli masz dobrze.
Zbieżność połówkowa kół tylnych +9' dla każdego z kół i całkowita +18 czyli masz względnie dobrze.
Kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy ma być +2*54' - na lewym kółku masz za dużo, na prawym może być.
Kąt pochylenia kół przednich ma być -40' - lewe kółko masz za mało pochylone i jest za duża różnica między kołami - do ustawienia (20' powinno spokojnie puścić na śrubach od amortyzatorów).
Zbieżność połówkowa i całkowita powinna być 0*00' czyli masz ok.
Ustawienie kąta pochylenia kół przednich powinno spowodować wyrównanie kątów wyprzedzenia i pochylenia osi sworznia zwrotnicy.
Duża różnica w pochyleniu kół i wyprzedzeniu sworznia może powodować ściąganie i dziwne zachowanie autka na drodze - jedź to ustawić i powinno być ok.
Niestety większość mechaników nie zwraca uwagi na takie "detale" jak kąty inne niż zbieżność.
Amadeus, co z twoim wydrukiem?
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.