 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: robot 10-02-2007, 13:30 |
[STARION]Nierowna praca silnika |
Autor |
Wiadomość |
oktawian [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2007, 11:48 [STARION]Nierowna praca silnika
|
|
|
Witam wszystkich wie ktos moze od czego moze byc nie rowna praca silnika oraz dosycz wysokie obroty silnika bo okolo 1500 -1600 obrotow nie wiem od czego to moze byc czy to moze silniczek krokowy ma on cos wspolnego z tym dziekuje pozdrawiam chodzi oczywiscie o prace silnika mistubishi Starion 2.0 turbo |
Ostatnio zmieniony przez robot 10-02-2007, 13:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 17-01-2007, 15:21
|
|
|
Nierówna praca silnika może być spowodowana właśnie silniczniek krokowym. Wysokie obroty także. Wykręć, przeczyść, a jak to nie pomoże, rozejrzyj się za drugim.
Od kiedy występują te problemy z obrotami?
A czy oprócz nierównej pracy silnika i podwyższonych obrotów zauważyłeś jakieś inne problemy? Auto słabo się wkręca na obroty albo gaśnie? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-01-2007, 21:09
|
|
|
kamilek napisał/a: | Auto słabo się wkręca na obroty albo gaśnie? |
Pozwolę się tu "podłączyć".
W moim Colcie mam takie problemy. Dzisiaj zdjąłem "trąbę słonia" i przepustnica wygląda raczej nieciekawie. Jest pokryta czarnym osadem (szczególnie w miejscach gdzie się otwiera). Poza tym ten brud jak i obudowa od środka są wilgotne. Raczej to coś nie jest tłuste.
Czy tak wyglądająca przepustnica może powodować gasnięcie auta po dodaniu gazu, niewchodzenie auta na ssanie i "skoki" obrotów? |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 17-01-2007, 21:41
|
|
|
Nie wchodzenie na ssanie tak, przerabiałem to u siebie. Skoki obrotów również.
Ale gaśnięcie po dodaniu gazu nie ma nic z tym wspólnego. No chyba, że chodzi Ci o dodanie gazu zaraz po odpaleniu, to wtedy to może być przyczyną. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-01-2007, 08:28
|
|
|
kamilek napisał/a: | Nie wchodzenie na ssanie tak, przerabiałem to u siebie. Skoki obrotów również. |
Dzięki. Można wiedzieć czym czyściłeś? |
|
|
|
 |
oktawian [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2007, 10:13
|
|
|
kamilek, Witam i odrazu dziekuje za info dzis przeczyszcze ten silniczek auto na obroty wchodzi dosyc dobrze tylko wlasnie mialem ten problem ze schodzilo do 1500 1600 obrotow i zaczynalo tak nie rowno pracowac ogolnie to samochud odpalilem po duzej przerwie bo stalo jakis czasi byly u lakiernika mialem jeszcze wymieniany uszczelniacz w kopulce zaplonowej paski oleje i pare innych ale zaplon ustawil mi tak jak byl poprzednio poprzednio samochud mail tak wlasnie ok 900 850 obrotow jesli by nie bylto silniczek krokowy to moglo by byc to cos innego dzieki pozdrawiam |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 18-01-2007, 10:25
|
|
|
Hugo: czym czyściłem przepustnicę? Rozpuszczalnikiem . Generalnie możesz czyścić, czym chcesz, nawet wodą , ale musisz zadbać o to, żeby dolot CAŁKOWICIE wysechł przed założeniem "trąby", a i do wężyków z podciśnieniami nic nie może się dostać.
I pamiętaj, że obroty Ci wzrosną po tej czynności i konieczna będzie regulacja obrotów.
Oktawian, a ile masz tych gniazd (tak to się nazywa?) we wtyczce od niego? Może jakieś uzwojenie padło i wystarczy to naprawić? A może po prostu wystarczy wyczyścić styki?
I jak będziesz czyścił silniczek, to uważaj na przekładnię ślimakową. Albo jej nie ruszaj (jeśli wygląda na czystą i dobrą), albo wyczyść i nasmaruj smarem. Tu na Forum zalecają do tego smar teflonowy (chyba), więc jeśli taki masz, to daj go trochę na przekładnię.
I jeszcze jedno: ja miałem kiedyś to samo. Obroty ok. 2000, falowały jak chciały, ale na obroty wkręcał się dobrze. Działo się tak po wyczyszczeniu przepustnicy. Wiesz, co było przyczyną? Zbyt napięta linka gazu! Wystarczyło poluzować dwie śruby trzymające pancerz tejże linki, żeby obroty spadły. Później dokładna regulacja i jest ok.
Hm...właśnie coś przyszło mi do głowy: zanim odpalisz silnik, to przekręć kluczyk tak, zeby zapaliły się kontrolki, odczekaj z 20 sekund (aż krokowy zrobi bzz bzz) i odłącz silniczek. Odpal silnik i sprawdź, czy jest jakaś różnica. Następnie włącz wszystko, co jest do włączenia (radio, nawiew itd.) i patrz, o ile obroty opadną. Zgaś silnik, podłącz krokowca, odpal i znów powłączaj wszystkie odbiorniki prądu. I sprawdź, czy obroty obniżyły się tak samo, jak z odłączonym silniczkiem, czy też może w ogóle się nie obniżyły.
Heh...skomplikowane to trochę. Ale mam nadzieję, że się w tym połapiesz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-01-2007, 11:38
|
|
|
kamilek napisał/a: | Generalnie możesz czyścić, czym chcesz, nawet wodą |
Super! Chyba zrobię to benzyną ekstrakcyjną, bo takową posiadam. Wilgotna szmatka i jazda. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 18-01-2007, 20:58
|
|
|
Hugo napisał/a: | kamilek napisał/a: | Generalnie możesz czyścić, czym chcesz, nawet wodą |
Super! Chyba zrobię to benzyną ekstrakcyjną, bo takową posiadam. Wilgotna szmatka i jazda. |
środkiem do czyszczenia gaźników |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
oktawian [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2007, 01:35
|
|
|
kamilek, dokładnie znowu miales racje polecam cie naprawde wszystkim i bardzo dziekuje za pomoc mialem zbyt mocno napieta linke od gazu i jeden przeod WN mial przebicie swiece tez sa nie zaciekawe musze je wymienc co sodzisz o swiecach NGK ,silniczka nie czyscilem jest na 3 przewody ale nie wiem czy mam go czyscic obroty spadly do okolo 900 1000 lekko od czasu nim szarpnie ale moze przez te swiece nie wiem ??? najgorzej to ze dzis pojawil mi sie kolejny problem nie mam ladowania i na dodatek nie swieca mi sie kontrolki od akusa i oleju wskaznik oleju tez nie dziala jak przekrece stacyjke to nic mi sie nie pali ale odpala normalnie to moze przesta moja elektrke z ktora nie moge dojsc do ladu poradzil by mi cos czy samemu nie ma co mam fotki tej mojej elektryki dzieki bardzo pozdrawiam silniczek jak myslisz mam czyscic czy zostawic |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 19-01-2007, 11:03
|
|
|
Oktawianie drogi, jeżeli masz niesprawne świece i przewody WN, to Ty nawet nie ruszaj nic innego, zanim nie wymienisz tego. Bardzo prawdopodobne, że to właśnie jest przyczyną falujących obrotów.
Świece NGK są polecane na tym Forum, ale nie wiem, jakie dokładnie są przeznaczone do Twojego modelu. W tej sprawie może Ci pomóc użytkownik japaneze, który to ponoć zna się na tym i Ci może doradzić konkretne świece i przewody. Wpisz jego nick w wyszukiwarkę, znajdź telefon do niego i zadzwoń.
Czy czyścić silniczek krokowy? Jeżeli po włączeniu jakiegoś odbiornika (ogrzewanie, radio) obroty znacznie spadają, to trzeba się tym zająć. Jeżeli są cały czas takie same, to krokowy jest sprawny. Ale ciężko jest stwierdzić, czy obroty spadły, czy nie, jak Ci one falują. Najpierw zajmij się świecami i przewodami.
A co do ładowania, to mierzyłeś miernikiem, jakie jest napięcie?
PS. Co to jest wskaźnik oleju? Czy nie chodziło Ci przypadkiem o czujnik ciśnienia oleju? Jeżeli o to, to pewnie wystarczy wymienić żarówkę w kontrolkach i powinno być OK.
PS2. A bezpieczniki sprawdziłeś? Tak na wszelki wypadek...
PS3. Masz namiary na Japaneze: klik |
Ostatnio zmieniony przez kamilek 19-01-2007, 11:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-01-2007, 11:16
|
|
|
oktawian napisał/a: | lekko od czasu nim szarpnie ale moze przez te swiece nie wiem |
Oczywiście, że może to być wina zużytych lub żle dobranych świec. Sprawdzone w innym aucie.
kamilek napisał/a: | Co to jest wskaźnik oleju? |
Kolega oktawian ma auto typowo sportowe, więc może mieć analogowy wskaźnik ciśnienia oleju. |
|
|
|
 |
oktawian [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2007, 00:29
|
|
|
kamilek, dzieki bardzo znowu za pomoc tak jak na pisal kolegaHugo, mam analogowy wskaznik cisnienaia oleju ktory wlasnie mi nie dziala a z ta kontrolka od akusa to chodzi mi ze ja przekrece stacyjke to wogole niezapala mi sie zadna lampka kontrolna po odpaleniu silnka temp wody i paliwo mi pokazuje swiatla i inne tez tylko ten wskaznik analogowy cisnienia oleju nie pokazuje dzieki wszystkim za pomoc jesli ktos by cos wiedzial bardzo chetnie skorzystam pozdrawaim
Ps wie ktos moze kto by mial jakie kolwiek czesci do stariona zalezy mi bardzo na tej trojkatnej tylnej prawej szybce |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 20-01-2007, 08:56
|
|
|
Te kontrolki to dziwna sprawa, że padły wszystkie naraz. Zrób tak: zdemontuj licznik i zmierz miernikiem, czy dochodzi do nich jakiś prąd po przekręciu stacyjki. Ale ja myślę, że prąd to tam dochodzi i będziesz musiał wymienić żaróweczki.
Bezpieczniki sprawdzone?
Od razu, jak zdejmiesz licznik, to zajmij się tym wskaźnikiem oleju. Tylko nie wiem, czy on jest sterowany napięciem, czy opornością. Zmierz, czy jakiekolwiek impulsy do niego dochodzą.
Albo innaczej: wskaźnik musi być czymś sterowany. Na pewno jest od tego jakiś czujnik. Jak wiesz, który za to odpowiada, popatrz na styki i, jeśli zajdzie taka potrzeba, przeczyść je. A jak to nic nie da, to czeka Cię wymiana czujnika.
A co, jeśli nie wiesz, który czujnik za to odpowiada? Hehe...skontaktuj się z userem truespinmice. Istna skarbnica wiedzy nt. Starionów .
Części do Stariona? Proszę: oferta z Allegro |
|
|
|
 |
truespinmice
Mitsumaniak One of Austarion.com

Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-01-2007, 13:38
|
|
|
oktawian napisał/a: | mam analogowy wskaznik cisnienaia oleju ktory wlasnie mi nie dziala |
Wskaźniki na desce możesz zbadac tak jak jest to opisane w manualu, dość proste testy sprawdzające czy wskaźnik padł czy czujnik. Polecam przewertowanie tego
kamilek napisał/a: | Hehe...skontaktuj się z userem truespinmice |
my już się znamy
kamilek napisał/a: | Części do Stariona? Proszę: oferta z Allegro |
Niestety Bakasia nie ma tych szybek ale cały czas pracujemy nad częściami |
_________________ Starion Klub Polska
 |
|
|
|
 |
|
|