Wymiana świec |
Autor |
Wiadomość |
Varmik
Nowy Forumowicz
Auto: galant 1.8 '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 8 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 20-11-2013, 21:41 Wymiana świec
|
|
|
Witam, wymieniał ktoś już z was świece w galancie? Jeśli tak to czy jest to trudny zabieg i lepiej jechać do mechanika czy samemu to zrobić? Nie pogardziłbym też jakimś poradnikiem ;p |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-11-2013, 22:02
|
|
|
Do wymiany będziesz potrzebował jedynie klucza do świec o rozmiarze 16 mm i długości około 20 cm oraz oczywiście nowe świece Najpierw zdejmujesz przewody ze świec a następnie wykręcasz świece. Dalej składasz wszystko w odwrotnej kolejności. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-11-2013, 23:35
|
|
|
plecho1 napisał/a: | o rozmiarze 16 mm |
WAT? w motorze mam takie maleństwa w galu na klucz 21 |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-11-2013, 06:40
|
|
|
Wszyc, pewien jesteś tego co napisałeś? Właśnie dla pewności sprawdziłem w wyszukiwarce IC i wychodzi, że na pewno w tych rocznikach są na klucz 16. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-11-2013, 19:00
|
|
|
To ciekawe bardzo jak tak piszą to może i tak jest ja mam silnik 2.0 z galanta E3 ale moja głowica czesto jest montowana na 2,4 sohcach w E5 i też takie świece jak u mnie są w 2,4 DOHCu z roczników 96-98 myślałem że wszędzie tak będzie zatem dla tego modelu gala |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Varmik
Nowy Forumowicz
Auto: galant 1.8 '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 8 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 21-11-2013, 20:41
|
|
|
Dzięki za rade.
Teraz aki off-top kiedy będę mógł napisać coś w dziale "kupię"? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-11-2013, 09:58
|
|
|
Musisz napisać do admina tego działu aby nadał Ci odpowiednie uprawnienia. |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-11-2013, 00:52
|
|
|
dziś sprawdziłem u mnie jak wół 21 zawsze mam inaczej |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 19-12-2013, 05:53
|
|
|
Wszyc, ja mialem wszystkie e5 poza dieslem(te popularne, czyli 1.8, 2.0 sohc, 2.0v6, 2,5 v6 i 2.4sohc usa) swiece sa zawsze na 16, nawet w 2.4 takie mialem, a glowica w 2,4 sohc nie jest taka jak w e3 tylko taka jak w 2.0 sohc e5, i z tego co wiem to sohc w e3 mialy 8 zaworow a nie 16... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-12-2013, 20:35
|
|
|
w E5tce był też 2,4 DOHC na amerykę i o niego mi chodzi nie poruszam tematu sohca nawet jeden taki fabryczny 2,4 litra Dohc z ameryki jest u nas na forum bodajże 160 kuca to miało
EDIT:
Tu jest więcej w Polsce takich nie widziałem
http://forum.mitsumaniaki...t=70368&start=0 |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 21-12-2013, 00:45
|
|
|
Znam ten temat,gdzies pod poznaniem byl kiedys eclipse z moim blokiem 2.4 i glowica dohc. Nie wiem, moze jeszcze jezdzi:-) |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
Undercover
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 63 Skąd: Górowo Iławeckie
|
Wysłany: 26-06-2015, 16:38
|
|
|
Odświerze kotleta. 2 tygodnie temu kupiłem świece do swojego E54A i podjąłem się wymiany. Niestety skończonej niepowodzeniem i brakiem czasu na dalsze dłubanie. Miał mi to zrobić znajomy mechanik ale olewa sprawę więc chyba spróbuje ponownie
Mam jednak kilka pytań... chodzi o zrzucenie kolektora dolotowego, bo właśnie na nim poległem. Wiem, że trzeba odłączyć gumową rure od dolotu i EGR żeby było łatwiej ale nie jestem pewien co do śrubek które mam odkręcać.
W załączniku zrobiłem zdjęcia i wskazałem czerwonymi strzałkami mam nadzieje wszystkie śrubki, które trzymają kolektor.
Niby je wtedy wykręciłem ale kolektor ani drgnął.
Nie wiem czy ma to zejść siłą, bo może ktoś uszczelnił silikonem?
Zaopatrzyć się w nową uszczelkę?
Będę wdzięczny jeżeli ktoś mi opisze krok po kroku co zrobić (nawet na bazie moich zdjęć) bo misiek kuleje na jedną ze świeczek już |
_________________ Mitsumaniak |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27-06-2015, 15:56
|
|
|
drugie zdjęcie dobrze odkręcasz pierwsze zdjęcie ŹLE !!!
na pierwszym zdjęciu odkręcasz te śruby :
odłączasz wszystkie przewody i kostki linkę gazu też
kolektor unosisz do góry |
|
|
|
 |
|