Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Problem z przednim napędem
Autor Wiadomość
grzes73 
Nowy Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 6
Skąd: Poręba
Wysłany: 07-12-2013, 16:17   [3.2 DID] Problem z przednim napędem

Witam.
Posiadam Pajero z 2008r automat i mam problem z przednim napędem. Po załączeniu jest ok ale jak koła dostaną poślizgu to coś zaczyna (przerywać,stukać,chrobatać) Spróbowałem też innych przełożeń napędu na 4koła i jest tak samo tylko teraz po przełączeniu na 4L i przejechaniu kawałka drogi z poślizgiem (oczywiście z tymi dziwnymi dźwiękami) gasną mi kontrolki napędu a zaczyna migać kontrolka reduktora. Jeżeli możecie to pomóżcie co z tym fantem zrobić. :?:
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 07-12-2013, 16:38   

grzes73 napisał/a:
(przerywać,stukać,chrobatać)


??? Działa układ kontroli trakcji . połaczony z ABS . Powinny mrugać kontrolki kół, które nie trzymają przyczepności .

grzes73 napisał/a:
przejechaniu kawałka drogi z poślizgiem (


Mógłbys coś napisać jak wprowadzasz go w poślizg ??? Bo mi jest to cholernie trudno zrobić :wink:
 
 
grzes73 
Nowy Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 6
Skąd: Poręba
Wysłany: 07-12-2013, 19:44   

tak działa migają kontrolki kół i świeci pomarańczowy samochodzik z poślizgiem jak się samochodzik zapali to samochód traci moc to rozumiem, a jak tylko migają kontrolki kół to w tedy są te dziwne dźwięki. Zauważyłem że nie koniecznie muszą migać kontrolki z 4l na prostej drodze ruszę i dodam więcej gazu to w tedy też są wyczuwalne i słyszalne te dźwięki. Teraz wyłączyłem 4L bo jak miałem załączony to przejechałem kawałek i kontrolki kół zgasły ,a zaczęła migać kontrolka pomarańczowa reduktora. Zauważyłem też że jak zaczynają migać kontrolki tylnego napędu to też te dźwięki się pojawiają.

[ Dodano: 07-12-2013, 21:13 ]
Mam kilka podejrzeń co do sprzęgiełek lub czujników ale sam nie wiem?
W poniedziałek wykonam parę telefonów i myślę że znajdę dobry warsztat który ma o tym pojęcie bo z serwisami mam złe doświadczenia. Chyba że możecie coś polecić?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-12-2013, 23:03   

P4 nie ma sprzęgiełek.
Trzeba zacząć od ustalenia czy wszystkie czujniki reduktora działają poprawnie. A później zając przednim mostem
Terkotanie może wynikać z tego, że nie dopina się dołączana półoś przedniego mostu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
grzes73 
Nowy Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 6
Skąd: Poręba
Wysłany: 08-12-2013, 07:25   

dzięki za info ale czy jestem w stanie to sprawdzić czy tylko warsztat?
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-12-2013, 15:09   

Oczywiście, że jesteś. Myślisz, że w warsztacie kto pracuje ?

Pierwsze co, pod samochód i trzeba obejrzeć siłownik sterowany podciśnieniem. Czy chowa/wysuwa się w pełnym zakresie.

Cytat:
Terkotanie może wynikać z tego, że nie dopina się dołączana półoś przedniego mostu.


Ona jest odłączana. Stan normalny siłownika to zapięta.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-12-2013, 16:15   

czortunio napisał/a:
Ona jest odłączana. Stan normalny siłownika to zapięta.

Racja, ale jak nie odpina to może wydawać hałas.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 09-12-2013, 16:21   

czortunio napisał/a:
Oczywiście, że jesteś. Myślisz, że w warsztacie kto pracuje ?

Pierwsze co, pod samochód i trzeba obejrzeć siłownik sterowany podciśnieniem. Czy chowa/wysuwa się w pełnym zakresie.

Cytat:
Terkotanie może wynikać z tego, że nie dopina się dołączana półoś przedniego mostu.


Ona jest odłączana. Stan normalny siłownika to zapięta.


Co to za różnica dla sensu wypowiedzi? W momencie zmiany z 2H na 4H dołącza się półoś, jak to inaczej określić, że "przestaje się odłączać" :mrgreen: Chyba masz zbyt dużo czasu wolnego, że chce Ci się pisać takie pierdoły.
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-12-2013, 17:18   

Ma to kluczowe znaczenie w diagnozie układu.

Cytat:
W momencie zmiany z 2H na 4H dołącza się półoś


Sprawa jest bardziej złożona. Przy braku podciśnienia, w trybie awaryjnym skrzyni rozdzielczej półoś jest załączona. Następuje jej odłączenie przy odpaleniu samochodu, uzupełnieniu podciśnienia w akumulatorze, o ile mamy przełożenie 2H.
Idąc dalej. By półoś mogła zostać dołączona, najpierw MUSI być odłączona. A to już wymaga sprawności układu.
Uszkodzenie podciśnienia sterującego siłownikiem spowoduje (powinno spowodować) stałe załączenie półosi. Tą informację można kapitalnie wykorzystać sprawdzając zasprzęglanie mechanizmu, odpinając podciśnienie z siłownika.


To tak jak byś analizował działanie jakiegoś układu nie wiedząc czy stycznik jest NO czy NZ.

Hałas może powstawać zarówno podczas odpinania jak i zapinania. Jeśli z jakichś powodów siłownik, czy też sam mechanizm w dyfrze posiada defekty.

Cytat:
zaczyna (przerywać,stukać,chrobatać)

A Ty jesteś pewien, że do dźwięki z przedniego napędu a nie reduktora ?

Pod samochód. Przełożenie 2H, odpal silnik, sprawdź czy swobodnie obraca się przedni wał, odepnij podciśnienie od siłownika, sprawdź czy da się ruszyć wałem.
Sprawdź, czy wodzik z dyferencjału pracuje w pełnym zakresie (odkręć siłownik).

Cytat:
zaczyna migać kontrolka reduktora

Tryb awaryjny. Możesz odczytać kody błędów.
 
 
grzes73 
Nowy Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 6
Skąd: Poręba
Wysłany: 10-12-2013, 11:11   

teraz myślę że to jednak reduktor bo przy 2h jak migają kontrolki kół i kontrolka poślizgu to też słyszę ten dźwięk. Ale jeszcze jedno mnie niepokoi jak załącze 4h i przejadę pare metrów to gasną kontrolki kół(zielone) i zaczyna migać pomarańczowa kontrolka redukrora. W czwartek będę wiedział więcej bo wjeżdżam nim na kanał.
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-12-2013, 14:49   

grzes73 napisał/a:
teraz myślę że to jednak reduktor bo przy 2h jak migają kontrolki kół i kontrolka poślizgu to też słyszę ten dźwięk. Ale jeszcze jedno mnie niepokoi jak załącze 4h i przejadę pare metrów to gasną kontrolki kół(zielone) i zaczyna migać pomarańczowa kontrolka redukrora. W czwartek będę wiedział więcej bo wjeżdżam nim na kanał.


To, że miga Ci ta lampka nie oznacza koniecznie problemu z reduktorem.
Cytat z instrukcji obsługi:
"Jeżeli w układzie napędowym wystąpił jakiś problem i zadziałał mechanizm bezpieczeństwa, lampka kontrolna kół przednich i tylnych gaśnie, a lampka kontrolna blokady centralnego mechanizmu różnicowego miga (raz na sekundę), dokonanie zmiany napędu jest niemożliwe."
Czyli problemy mogą być w różnych częściach układu a mruganie tej lampki pokazuje tylko, że jakiś problem faktycznie jest.
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-12-2013, 15:05   

Najczęstszym będę jest przełączanie lewarka reduktora po wszystkich pozycjach w momencie kiedy pozycjoner jest na "P". Jeśli pozycjoner jest w "P" to kiedy przełączy się lewarek reduktora w pozycje LLC, to tez zacznie migać środkowa kontrolka.
Pozycje LLC włącza się tylko wtedy kiedy pozycjoner skrzyni jest na "N"
Wówczas trzeba ustawić pozycjoner na "N" i wtedy spróbować po przełączać lewarek reduktora.
Nie mówię że tak jest w tym przypadku.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
grzes73 
Nowy Forumowicz

Auto: PajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 6
Skąd: Poręba
Wysłany: 10-12-2013, 19:41   

W tym przypadku chodzi o przełączenie na 4h i przejechaniu kilku metrów. Gasną w tedy kontrolki kół i zaczyna migać pomarańczowa kontrolka reduktora.
W odniesieniu do postu "czortunio" to słyszę jakby siłownik pracował zapinał ale nie mam pewności czy w pełnym zakresie.

[ Dodano: 10-12-2013, 19:43 ]
Jeżeli chodzi o inne przełożenia to początek jest ok wszystko się zapala tak jak powinno być a po przejechaniu kilku metrów wszystko gaśnie i miga kontrolka reduktora.
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-12-2013, 23:59   

Cytat:
to słyszę jakby siłownik pracował zapinał ale nie mam pewności czy w pełnym zakresie.


To co słyszysz to zapewne nie siłownik w przednim dyfrze, tylko elektryczny silniczek na reduktorze :)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 11-12-2013, 12:16   

Racja, bo pracującego siłownika się nie słyszy. on albo się wsuwa albo wysuwa.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.