Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy felgi 18" to dobry pomysł?
Autor Wiadomość
bubel90 
Mitsumaniak
Brum Brum


Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 67
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 25-12-2013, 11:40   Czy felgi 18" to dobry pomysł?

Jak w temacie. Zastanawiam się czy nie dorzucić do ASX-a felg na lato o rozmiarze 18 cali. Pytanie pojawia się dlatego że podobno Lancery miały inaczej montowany zawias na felgi 18" niż na 16". Bede miał ASX-a fabrycznie na 17" i czy moge bez problemu wsadzić tam 18?

Dzieki za odpowiedź :)
_________________
HP doesn't mean respect
Mam gaz w podłodze nie w bagażniku
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców. - CM
 
 
Maciek111 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 102
Skąd: Sanok
Wysłany: 26-12-2013, 08:27   

Możesz , tylko po co ? Tracisz na komforcie a SUV na naleśnikach nie wygląda za ciekawie.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-12-2013, 10:23   

Do naleśników w ASX-ie jeszcze sporo brakuje.

koła 17 cali mają oponę 215/60/17 czyli 13cm profilu - sporo, niektórzy nazywają to już balonami.

Na felgi 18 cali trzeba by założyć np. 215/55/18 co daje prawie 12cm profilu... Nic nadzwyczajnego. Lancery mają jeszcze rozmiar mniejszą średnicę przez co przy 18-stkach wychodzi około 10cm profilu (z tego co pamiętam 215/45/18) czyli 2 cm mniej.

Nie wiem jaki masz silnik bo jak 1,6 to nic szerszego nie szukaj, jak dyszla to można by 225/50/18 wtedy będą szersze i nieco niższy profil. Więc lepsza przyczepność, precyzyjniejsze prowadzenie kosztem odrobiny komfortu i pewnie spalania.

Od razu dam Ci radę. Jak chcesz zamienić 17 na 18 cali to nie kupuj felg aftermarketowych. Tylko poszukaj oryginalnych felg Mitsubishi np. od Outlandera (jak pasuje ET, upewnij się) nawet używanych (lub w salonie mogą czasem coś powymieniać między klientami). ASX też zdaje się był kiedyś dostępny na 18-stkach? To zupełnie inna liga jeśli chodzi o wytrzymałość felgi na polskich dziurach.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-12-2013, 18:31   

ASX wersje 2 najwyższe miał 18'' (a na pewno najwyższa).
16'' to balony straszne, 17'' dobre ewentualnie na zimę, 18'' pewnie pierwsze z sensownym wyglądem. Ja niestety głupot się nasłuchałem i mając 17'' dokupiłem 16'' na zimę.
Ostatnio zmieniony przez Wedrowiec 27-12-2013, 15:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wlodeks 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 136
Skąd: Toruń
Wysłany: 27-12-2013, 14:30   

Informacja o ASX na 18" felgach była przez jakiś czas na początku sprzedaży na stronie Mitsubishi ale... była błędna. Sprawdzałem to u dealera ponieważ nabyłem najwyższą wersję ASX. Nie wiedzieć czemu do Polski nie sprowadzano ASX na tym rozmiarze felg. Jedyną różnicą w stosunku do wersji niższych było to że ASX w wersji Instyle Navi przychodziły z oponami Dunlopa zamiast Yokoham (tak było w końcówce 2010 i na początku 2011 roku).
 
 
Wojti75 
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1,6 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2013, 09:00   

Pasują 18" od O III - oto przykład.
Z Holandii.
http://www.autoscout24.nl...41246&asrc=st|s

:D
 
 
Maciek111 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 102
Skąd: Sanok
Wysłany: 28-12-2013, 22:27   

Nie chcę się wymądrzać , ale zawieszenie zostało zestrojone na max 17-ki. Uważam ,że jak na SUV-a to całkiem mądrze to zrobili a zmarnowali przy tym duużo paliwa. Niski profil to raczej sportowe autka tu mamy troszkę inną klasę.
 
 
Wojti75 
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1,6 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-12-2013, 13:11   

Maciek111 napisał/a:
Nie chcę się wymądrzać , ale zawieszenie zostało zestrojone na max 17-ki. Uważam ,że jak na SUV-a to całkiem mądrze to zrobili a zmarnowali przy tym duużo paliwa. Niski profil to raczej sportowe autka tu mamy troszkę inną klasę.


Tak ale w Stanach (USA) jeździ bardzo dużo ASX-ów (u nich Outlander Sport) właśnie na 18" i to tych bodaj co aktualnie są również w Lancerach Intense lub Instyle (w USA Lancer GT) tak więc zawieszenie daje radę. :)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-12-2013, 16:31   

Maciek111 napisał/a:
zmarnowali przy tym duużo paliwa


Możesz wyjaśnić? Co ma zestrojenie zawieszenia do spalania?

Zrozum, że oprócz tego, że felgi mają jakiś tam rozmiar to dany model ma mniej więcej jakąś tam ustaloną średnicę całego koła (+/- do max 5%) i np. u mnie 18 cali to nawet nie bardzo się da założyć (nie ma takich opon o profilu 7cm np. 205/35/18, a większe koła nie wejdą w nadkole). Za to w ASX to są jak bardziej normalne opony o profilu 12cm czyli np. 215/55/18. Rozumiesz? Zależnie jak producent sobie zaprojektował średnicę i koła (nie felgi) w ASX są dość duże jak na Crossovera, a nazywanie ASX-a SUV-em to mocne naciąganie. Zestrojenie zawieszenie oczywiście jakieś tam ma znaczenie i np. w Lancerze różnica tłumienia kół 16 i 18 calowych jest dość spora (profil 10cm w 18 calówkach mało tłumi przez co amory powinny być mocniejsze aby utrzymywać kontakt koła z asfaltem na nierównościach), ale w ASX-ie przy 18 calach jest to 2cm więcej profilu...

Jedyne co wiąże się z większymi kołami na minus to koszt zakupu felg i opon bo komfort się zwiększa, wygląd lepszy, prowadzenia i hamowanie lepsze, można też zamontować większe hamulce (akurat w ASX i tak wylądowały 15 calowy układ chociaż na razie to są rozbieżności w katalogach).

A spalaniem jak ktoś się przejmuje to więcej zaoszczędzi kupując odpowiedni rodzaj opon (o małych oporach, na których ASX zdaje się jest sprzedawany albo wersja AS&G), a nie rozmiar.
 
 
lukjaw 
Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 41
Skąd: małopolska
Wysłany: 29-12-2013, 17:07   

W kwestii estetyki ten samochód na felgach 18'stach wygląda jak z pimp my ride. Kwestia gustu. Nie rozumiem też co złego jest w wyglądzie samochodu na felgach 16. Wszystko kwestia osobistego gustu.
 
 
Maciek111 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 102
Skąd: Sanok
Wysłany: 29-12-2013, 17:43   

Zestrojenie zawieszenia pojazdu wymaga przejechania wielu kilometrów jazdy testowej. Sprawdzenie zachowania się pojazdu w wielu różnych sytuacjach i warunkach. Spalono przy tym wiele litrów paliwa.
 
 
bubel90 
Mitsumaniak
Brum Brum


Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-12-2013, 23:57   

Dzieki wielkie za odpowiedzi chłopaki szczególniekrzychu,. Cały czas się zastanawiam czy nie będzie wyglądał troche jak ma szczudłach bo zawias jest troszke wyżej, a felgi dosyć duże mimo że profil nadal dosyć wysoki. Ma ktoś u siebie w aucie takie zamontowane!? Chciałbym zobavzyć coś więcej niż tylko tam na zdjeciu z tego linku. Dzieki :)
_________________
HP doesn't mean respect
Mam gaz w podłodze nie w bagażniku
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców. - CM
 
 
KowaliK 
Mitsumaniak
01339/KMM

Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 990
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-12-2013, 00:16   

Jeśli w czymś to pomoże, to swojego czasu we Wrocławiu widziałem ASXa na takich felgach z Outlandera:


Poza tym, jeśli dobrze kojarzę, to ASX na rynku amerykańskim jest sprzedawany na 18". :wink:
_________________
 
 
Krzychuuu 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 98
Skąd: Śląsk
Wysłany: 30-12-2013, 09:05   

Poszukaj na youtube np
http://www.youtube.com/watch?v=JMxuiqNiQgc
http://www.youtube.com/watch?v=eDNFQD9zoz8
_________________

 
 
bubel90 
Mitsumaniak
Brum Brum


Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-12-2013, 10:12   

http://www.mitsubishicars...der-sport/trims

Tak wygląda na 18" na rynek amerykański. Wg mnie całkiem spoko.

Jedna rzecz mnie tylko ciekawi. Tylu tu znawców to ktoś mnie oświeci mianowicie co to jest ET? Wiem że osadzenie felgi czy coś takiego ale za nic tego nie ogarniam co te cyferki znaczą. Może ktoś mi to wyjaśnić i podpowiedzieć jakie jest ET w ASX bo nigdzie nie moge tego znaleźć :lol:

Znalazłem super felgi z ET 40 i nie wiem czy będą pasować. Pomożecie?
_________________
HP doesn't mean respect
Mam gaz w podłodze nie w bagażniku
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców. - CM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.