Czy felgi 18" to dobry pomysł? |
Autor |
Wiadomość |
bubel90
Mitsumaniak Brum Brum

Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 67 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-12-2013, 11:40 Czy felgi 18" to dobry pomysł?
|
|
|
Jak w temacie. Zastanawiam się czy nie dorzucić do ASX-a felg na lato o rozmiarze 18 cali. Pytanie pojawia się dlatego że podobno Lancery miały inaczej montowany zawias na felgi 18" niż na 16". Bede miał ASX-a fabrycznie na 17" i czy moge bez problemu wsadzić tam 18?
Dzieki za odpowiedź |
_________________ HP doesn't mean respect
Mam gaz w podłodze nie w bagażniku
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców. - CM
 |
|
|
|
 |
Maciek111
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 102 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 26-12-2013, 08:27
|
|
|
Możesz , tylko po co ? Tracisz na komforcie a SUV na naleśnikach nie wygląda za ciekawie. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-12-2013, 10:23
|
|
|
Do naleśników w ASX-ie jeszcze sporo brakuje.
koła 17 cali mają oponę 215/60/17 czyli 13cm profilu - sporo, niektórzy nazywają to już balonami.
Na felgi 18 cali trzeba by założyć np. 215/55/18 co daje prawie 12cm profilu... Nic nadzwyczajnego. Lancery mają jeszcze rozmiar mniejszą średnicę przez co przy 18-stkach wychodzi około 10cm profilu (z tego co pamiętam 215/45/18) czyli 2 cm mniej.
Nie wiem jaki masz silnik bo jak 1,6 to nic szerszego nie szukaj, jak dyszla to można by 225/50/18 wtedy będą szersze i nieco niższy profil. Więc lepsza przyczepność, precyzyjniejsze prowadzenie kosztem odrobiny komfortu i pewnie spalania.
Od razu dam Ci radę. Jak chcesz zamienić 17 na 18 cali to nie kupuj felg aftermarketowych. Tylko poszukaj oryginalnych felg Mitsubishi np. od Outlandera (jak pasuje ET, upewnij się) nawet używanych (lub w salonie mogą czasem coś powymieniać między klientami). ASX też zdaje się był kiedyś dostępny na 18-stkach? To zupełnie inna liga jeśli chodzi o wytrzymałość felgi na polskich dziurach. |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-12-2013, 18:31
|
|
|
ASX wersje 2 najwyższe miał 18'' (a na pewno najwyższa).
16'' to balony straszne, 17'' dobre ewentualnie na zimę, 18'' pewnie pierwsze z sensownym wyglądem. Ja niestety głupot się nasłuchałem i mając 17'' dokupiłem 16'' na zimę. |
Ostatnio zmieniony przez Wedrowiec 27-12-2013, 15:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wlodeks
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 136 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 27-12-2013, 14:30
|
|
|
Informacja o ASX na 18" felgach była przez jakiś czas na początku sprzedaży na stronie Mitsubishi ale... była błędna. Sprawdzałem to u dealera ponieważ nabyłem najwyższą wersję ASX. Nie wiedzieć czemu do Polski nie sprowadzano ASX na tym rozmiarze felg. Jedyną różnicą w stosunku do wersji niższych było to że ASX w wersji Instyle Navi przychodziły z oponami Dunlopa zamiast Yokoham (tak było w końcówce 2010 i na początku 2011 roku). |
|
|
|
 |
Wojti75
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 1,6 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 149 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Maciek111
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 102 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 28-12-2013, 22:27
|
|
|
Nie chcę się wymądrzać , ale zawieszenie zostało zestrojone na max 17-ki. Uważam ,że jak na SUV-a to całkiem mądrze to zrobili a zmarnowali przy tym duużo paliwa. Niski profil to raczej sportowe autka tu mamy troszkę inną klasę. |
|
|
|
 |
Wojti75
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 1,6 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 149 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-12-2013, 13:11
|
|
|
Maciek111 napisał/a: | Nie chcę się wymądrzać , ale zawieszenie zostało zestrojone na max 17-ki. Uważam ,że jak na SUV-a to całkiem mądrze to zrobili a zmarnowali przy tym duużo paliwa. Niski profil to raczej sportowe autka tu mamy troszkę inną klasę. |
Tak ale w Stanach (USA) jeździ bardzo dużo ASX-ów (u nich Outlander Sport) właśnie na 18" i to tych bodaj co aktualnie są również w Lancerach Intense lub Instyle (w USA Lancer GT) tak więc zawieszenie daje radę. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-12-2013, 16:31
|
|
|
Maciek111 napisał/a: | zmarnowali przy tym duużo paliwa |
Możesz wyjaśnić? Co ma zestrojenie zawieszenia do spalania?
Zrozum, że oprócz tego, że felgi mają jakiś tam rozmiar to dany model ma mniej więcej jakąś tam ustaloną średnicę całego koła (+/- do max 5%) i np. u mnie 18 cali to nawet nie bardzo się da założyć (nie ma takich opon o profilu 7cm np. 205/35/18, a większe koła nie wejdą w nadkole). Za to w ASX to są jak bardziej normalne opony o profilu 12cm czyli np. 215/55/18. Rozumiesz? Zależnie jak producent sobie zaprojektował średnicę i koła (nie felgi) w ASX są dość duże jak na Crossovera, a nazywanie ASX-a SUV-em to mocne naciąganie. Zestrojenie zawieszenie oczywiście jakieś tam ma znaczenie i np. w Lancerze różnica tłumienia kół 16 i 18 calowych jest dość spora (profil 10cm w 18 calówkach mało tłumi przez co amory powinny być mocniejsze aby utrzymywać kontakt koła z asfaltem na nierównościach), ale w ASX-ie przy 18 calach jest to 2cm więcej profilu...
Jedyne co wiąże się z większymi kołami na minus to koszt zakupu felg i opon bo komfort się zwiększa, wygląd lepszy, prowadzenia i hamowanie lepsze, można też zamontować większe hamulce (akurat w ASX i tak wylądowały 15 calowy układ chociaż na razie to są rozbieżności w katalogach).
A spalaniem jak ktoś się przejmuje to więcej zaoszczędzi kupując odpowiedni rodzaj opon (o małych oporach, na których ASX zdaje się jest sprzedawany albo wersja AS&G), a nie rozmiar. |
|
|
|
 |
lukjaw
Forumowicz
Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 41 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 29-12-2013, 17:07
|
|
|
W kwestii estetyki ten samochód na felgach 18'stach wygląda jak z pimp my ride. Kwestia gustu. Nie rozumiem też co złego jest w wyglądzie samochodu na felgach 16. Wszystko kwestia osobistego gustu. |
|
|
|
 |
Maciek111
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 102 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 29-12-2013, 17:43
|
|
|
Zestrojenie zawieszenia pojazdu wymaga przejechania wielu kilometrów jazdy testowej. Sprawdzenie zachowania się pojazdu w wielu różnych sytuacjach i warunkach. Spalono przy tym wiele litrów paliwa. |
|
|
|
 |
bubel90
Mitsumaniak Brum Brum

Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 67 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-12-2013, 23:57
|
|
|
Dzieki wielkie za odpowiedzi chłopaki szczególniekrzychu,. Cały czas się zastanawiam czy nie będzie wyglądał troche jak ma szczudłach bo zawias jest troszke wyżej, a felgi dosyć duże mimo że profil nadal dosyć wysoki. Ma ktoś u siebie w aucie takie zamontowane!? Chciałbym zobavzyć coś więcej niż tylko tam na zdjeciu z tego linku. Dzieki |
_________________ HP doesn't mean respect
Mam gaz w podłodze nie w bagażniku
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców. - CM
 |
|
|
|
 |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-12-2013, 00:16
|
|
|
Jeśli w czymś to pomoże, to swojego czasu we Wrocławiu widziałem ASXa na takich felgach z Outlandera:
Poza tym, jeśli dobrze kojarzę, to ASX na rynku amerykańskim jest sprzedawany na 18". |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzychuuu
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 98 Skąd: Śląsk
|
|
|
|
 |
bubel90
Mitsumaniak Brum Brum

Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 67 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-12-2013, 10:12
|
|
|
http://www.mitsubishicars...der-sport/trims
Tak wygląda na 18" na rynek amerykański. Wg mnie całkiem spoko.
Jedna rzecz mnie tylko ciekawi. Tylu tu znawców to ktoś mnie oświeci mianowicie co to jest ET? Wiem że osadzenie felgi czy coś takiego ale za nic tego nie ogarniam co te cyferki znaczą. Może ktoś mi to wyjaśnić i podpowiedzieć jakie jest ET w ASX bo nigdzie nie moge tego znaleźć
Znalazłem super felgi z ET 40 i nie wiem czy będą pasować. Pomożecie? |
_________________ HP doesn't mean respect
Mam gaz w podłodze nie w bagażniku
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców. - CM
 |
|
|
|
 |
|