Przesunięty przez: glina 27-06-2014, 11:57 |
Carisma 1.8 GDI Elegance 2000 |
Autor |
Wiadomość |
aasf
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2014 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-04-2014, 11:11 Carisma 1.8 GDI Elegance 2000
|
|
|
Witam, w weekend jadę oglądać. Do zrobienia jest przegub ( lewy albo prawy) z przodu bo cieknie. I to w zasadzie wszystko. Na co patrzeć? Czy jechać na stację kontroli czy gdzieś indziej. Jestem z Wrocławia.
http://tablica.pl/oferta/...html#c09ff19b6f |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 03-04-2014, 13:04
|
|
|
tak szybko jezdzi ze az znaczek na przedniej masce zwialo o centymetr w kierunky szyby |
|
|
|
 |
robert78
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 4g
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 1171 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 03-04-2014, 18:25
|
|
|
elegance chyba mialo listwy w kolorze nadwozia |
_________________ Eclipse 4g 07r
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-04-2014, 19:03
|
|
|
robert78 napisał/a: | elegance chyba mialo listwy w kolorze nadwozia |
Nie
Co do auta, to mało zdjęć. Wydech wygląda masakrycznie. Poza znaczkiem z przodu wydaje mi się, jakby lampy były po ostatnim lifcie ("dymione"), ale być może to efekt zdjęć.
Co do samego zakupu, to GDI, więc warto podłączyć się pod komputer i sprawdzić, czy wszystko jest ok. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-04-2014, 19:56
|
|
|
Ma faktycznie przydymione lampy które w tym roczniku nie występowały. |
|
|
|
 |
aasf
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2014 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-04-2014, 23:02
|
|
|
Co to znaczy, że: Cytat: | Wydech wygląda masakrycznie. | ? Kto może mieć kompa do pdłaczenia samochodu? Tylko ASO i serwis Mitsu czy gdzieś indziej uderzyć? Ile coś takiego kosztuje? Co może być NIE ok?
Szyby z tyłu ma przyciemnione. Auto jest z Niemiec. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-04-2014, 07:01
|
|
|
aasf napisał/a: | Co to znaczy, że:
Cytat:
Wydech wygląda masakrycznie. |
Na ostatnim zdjęciu wydaje mi się, że wystają tam dwie rury (ale to może złudzenie i druga to jest rura od haka).
aasf napisał/a: | Kto może mieć kompa do pdłaczenia samochodu? Tylko ASO i serwis Mitsu czy gdzieś indziej uderzyć? |
Zapytaj, czy ktoś w Twojej okolicy nie ma kompa z EvoScanem, wtedy nie będziesz musiał jechać do ASO. Wejdź na podforum regionalne.
aasf napisał/a: | Co może być NIE ok? |
Wstępnie ? Np.:
- pompa WC może dawać za niskie ciśnienie paliwa
- przepustnica może być walnięta (odklejający się magnes, złe ustawienie TPS)
- ogólne problemy z falowaniem obrotów (i tu zaczyna się szukanie przyczyny)
- problemy z przejściem między mieszanką ubogą a normalną
...i wiele innych. Trzeba troszkę posiedzieć przy GDI, aby poznać większość jego bolączek. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-04-2014, 08:37
|
|
|
Tu masz temacik o kablu i programie do diagnostyki http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Dodatkowo jeśli byś kiedyś chciał założyć LPG, to do tego silnika, to jest to nieopłacalne, bo potrzebna jest instalacja V generacji która sporo kosztuje i auto jednocześnie musi jeździć i na LPG i na benzynie. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 04-04-2014, 10:26
|
|
|
plecho1 napisał/a: | auto jednocześnie musi jeździć i na LPG i na benzynie. |
jest tez 6 generacja Lpdi co eliminuje benzyne calkiem, ale o cenie lepiej chyba nie wspominać. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-04-2014, 10:43
|
|
|
Nie wiadomo też czy do tak starego auta były by dostępne odpowiednie wtryskiwacze więc 6 generacja raczej odpada.
Dla mnie GDI to ogólnie fajny silnik ale jednak nie na polskie realia dodatkowo ciężko trafić dobry egzemplarz który będzie długo działał bezawaryjnie. Jak wiadomo niewielu mechaników zna się na tym silniku więc jeśli ktoś nie ma pojęcia o mechanice i sam nie będzie potrafił naprawić typowych usterek tego silnika, to ja bym takiego silnika dla takiej osoby nie polecał. |
|
|
|
 |
aasf
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2014 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-04-2014, 19:13
|
|
|
Byłem, zobaczyłem i jutro bądź po jutrze odbieram.
Szumi w lewym przednim kole. Nadkole prawe tył do poprawki, mikro bąbel na masce i rączka od kierunkowskazów obdrapana (zszedł lakier bezbarwny. Reszta wydaje się ok i działa.
Jest kilka modów:
Tylne szyby + od klapy przyciemnione profesjonalnie.
Gałka zmiany biegów obszyta skórą widać, że używana ale bez przesady.
Przednie reflektory wymienione na przyciemnione. Jest niewielkie niespasowanie lewego do maski. Śruby pod maską nieodkręcane(wiecie o co kaman). Prosto i równo.
Znaczek mitsu na masce, przeniesiony lekko wyżej i chyba minimalnie krzywy(ale widziałem jedną cari z DE z czymś takim).
Nie jestem pewny co do oryginalności przedniej szyby - ba na pewno nie jest i chyba tylna również. Gałka zmiany biegów obszyta.
Mody pochodzą z Niemiec. Moglibyście przesłać mi jak powinien wyglądać oryginał przedniej i tylnej i jakie ma mieć oznaczenia. Boczne SEKURIT.
Olej 0w30, silnik wkręca się na obroty i nie szarpie, chodzi równo.
Buda prosta nie zauważyłem niczego niepokojącego. Spalanie z kompa średnie 8,9. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-04-2014, 07:14
|
|
|
aasf napisał/a: | Znaczek mitsu na masce, przeniesiony lekko wyżej i chyba minimalnie krzywy(ale widziałem jedną cari z DE z czymś takim). |
To raczej nie jest "mod" a efekt złej naprawy po kolizji...nic wielkiego nie musiało się dziać, może lekka stłuczka i ktoś źle to naprawił.
Sprawdź przed odbiorem jeszcze dwie rzeczy:
1. Rozgrzej silnik do ok. 90 stopni (wskazówka od temp. pionowo). Wyłącz, włącz silni i obserwuj, co będzie się działo na biegu jałowym przez pierwsze 5 minut. Przez pierwsze 4 minuty obroty powinny wynosić ok. 650 rpm, następnie po 4 minutach następuje chwilowy skok i później stabilizują się na 750 rpm.
2. Jest to rocznik 2000, więc możesz sprawdzić, czy ma jakieś błędy. Zrób zworkę na pinach 1-4 - reszta opisana w temacie: http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0 |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
aasf
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2014 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-04-2014, 10:07
|
|
|
Rozumiem ,że jak test nr 1 wyjdzie inaczej to się nie pakować w to? |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-04-2014, 10:10
|
|
|
aasf napisał/a: | Rozumiem ,że jak test nr 1 wyjdzie inaczej to się nie pakować w to? |
Wiesz, wtedy mogą być różne przyczyny. Od braku nauki obrotów po odpięciu akumulatora, uszkodzony TPS bądź magnes na przepustnicy, po złe ciśnienie paliwa. Jeśli po 4 minutach wejdzie na wysokie obroty i nie będzie schodził, to wtedy masz dwa wyjścia:
- odpuścić
- sprawdzić auto pod kompem |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
aasf
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2014 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-04-2014, 23:21
|
|
|
Test wypadł trochę inaczej.
ok 2 minuty włączenie chłodzenia silnika i spadek do 450 oraz ustabilizowanie na 650
ok 4 minuty to samo
ok 6 minuty to samo ale ustabilizowanie na 750
Wiem, że akumulator jest nowy z zimy. |
|
|
|
 |
|