 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
ETACS Decoder for Mitsubishi |
Autor |
Wiadomość |
juras2013
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Blue-Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2013 Posty: 84 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 29-08-2014, 06:36 ETACS Decoder for Mitsubishi
|
|
|
Witajcie
Pewnie wielu słyszało o programie do modyfikacji komputera w Miśkach ETACS Deocder lub Biagbox.
Za niedużą kasę można u Chińczyków kupić odpowiedni kabelek Actia XS a raczej jego klon Lexia do modyfikacji ustawień komputera.
Pasuje do Outlandera, ASX (ten sam co Peugeot/Citroen)
Strona programu
Więcej o możliwościach programu można doczytać na stronie wyżej.
ETACS Decoder można pobierać i używać bezpłatnie do celów niekomercyjnych a dla wykorzystania komercyjnego można dokupić sobie jakąś subskrypcje za niedużą kasę.
To nie jest OBDII decoder i nie zastępuje urządzeń ELM327
Niektóre rzeczy, które podobno już można zmieniać:
- TPMS Włączanie / wyłączanie (Lancer X / EVO X też)
- Oświetlenie powitalne
- Blokowanie / odblokowanie drzwi
- Aktywacja systemu zabezpieczenia fabrycznego (dla tych, które nie mają go)
- Wszystkie opcje klienta dostępny przez MMCS
- Samochody dwustopniowe światła (tryb zmierzchu)
- wyłączanie resetu po 4 godzinach
- ostrzeżenie przy prędkości powyżej 120 km / h
- Zdalne zamykanie szyberdachu
- Aktywacja świateł przeciwmgielnych tylnych
- Zmiana trybu DRL / dezaktywacja
- Tryb ostrzeżenia o niezapiętych pasach bezp. pasażera
- Ostrzeżenie o niskim poziomie płynu spryskiwacza (jeśli jest czujnik zamontowany)
- Kroki ustawień radia co 0,1MHz, szybkie wyświetlanie RDS (tylko radioodtwarzacze z 6 CD)
- Wyłączenie usługi powiadamiania
Pzdr.
[ Dodano: 01-09-2014, 16:06 ]
W ostatniej wersji program wspiera już język polski - oczywiście jeśli chodzi o menu programu
http://etacsdecoder.com/
Pzdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-09-2014, 11:37
|
|
|
Kabel 150 zł, dostęp do softu 2$ dziennie, możliwość zrobienia cegły* z ETACS - bezcenna
*/ podobno nie kłopot, a uwalenie tego modułu powoduje, że nie dość, że nigdzie nie pojedziesz, a nawet nie zamkniesz samochodu. Brak komunikacji = wymiana i konieczność zakodowania od nowa nie tylko ustawień "użytkownika" a również fabrycznych |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
juras2013
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Blue-Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2013 Posty: 84 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 18-09-2014, 17:38
|
|
|
Masz racje, zawsze można uwalić komputer...
To nie jest dla lamerów tylko dla użytkowników, którzy potrafią obchodzić się z systemami etc...
Telefony tez nie są "root'owane" przez wszystkich i niech tak zostanie, podobnie z samochodami.
BTW:
Kable ok. 300 zł., dostęp do serwera bezpłatny do trzech zapytań/wejść do prywatnego użytku a gdy zmieniasz z "głową" to niczego nie uwalisz.
Trzeba trochę poczytać i przygotować się teoretycznie zanim zacznie się cokolwiek zmieniać.
Wydaje mi się, że dramatyzujesz troszkę
Pzdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-09-2014, 02:29
|
|
|
juras2013 napisał/a: | Wydaje mi się, że dramatyzujesz troszkę |
Jeżeli wydaje Ci się, że masz rację to masz rację - wydaje Ci się.
Ilu użytkowników potrafi juras2013 napisał/a: | potrafią obchodzić się z systemami etc... | ?
Ilu natomiast nie potrafi, spróbuje i na lawecie zawiezie auto (nie daj Panie) na gwarancji lawetą do serwisu bo chieli oszczędzić 150 zł za podłączenie do MUT i zmiane tego co Ty proponujesz?
To, że TY potrafisz nie oznacza, że inni też |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-09-2014, 13:42
|
|
|
Nie jesteśmy małymi dziećmi i każdy wie że grzebiąc w ustawieniach może coś nie pójść po naszej myśli i coś może się skopać. Nikt później przecież nie przyjedzie do jurasa2013 żeby mu oddał kasę za naprawę w ASO Jednak informacja o tym że każdy grzebie w etacsie na własną odpowiedzialność by się przydała. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-09-2014, 19:46
|
|
|
Panowie administratorzy proszę tutaj nie cenzurować dzielenia się widzą tajemną. A jak ktoś kupuje kabel i grzebie nim w samochodzie no cóż, każdy na swoją odpowiedzialność... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-09-2014, 20:37
|
|
|
Nikt nic nie cenzuruje. Jasne, że każdy grzebie na własną odpowiedzialność - jedynie chciałem nakreślić zagrożenia - posługiwanie się programem z niewiadomego źródła, napisanym przez kogoś z daleka nie biorącym cienia odpowiedzialności za to co ten program wyczynia to tak jak dać w rękę siekierę rzeźnikowi i pokazać mu jak robić operacje na otwartym sercu (ETACS to serce elektroniki samochodu w tej chwili) - nie wątpię, że może mu się to udać..... może ale nie musi
I jeszcze wszystko w cenie o wiele większej niż zaprogramowanie w serwisie..... gdzie sens i logika? Ja rozumiem niektórych, że muszą móc samemu pogrzebać (sam do takich należę) ale rozpatrując wszelkie zady i walety czasem lepiej odpuścić |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
juras2013
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Blue-Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2013 Posty: 84 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 22-09-2014, 10:01
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | juras2013 napisał/a: | Wydaje mi się, że dramatyzujesz troszkę |
Jeżeli wydaje Ci się, że masz rację to masz rację - wydaje Ci się.
Ilu użytkowników potrafi juras2013 napisał/a: | potrafią obchodzić się z systemami etc... | ?
Ilu natomiast nie potrafi, spróbuje i na lawecie zawiezie auto (nie daj Panie) na gwarancji lawetą do serwisu bo chieli oszczędzić 150 zł za podłączenie do MUT i zmiane tego co Ty proponujesz?
To, że TY potrafisz nie oznacza, że inni też |
Troche wygląda to tak, jak uznanie wlascicieli Miskow za idiotow, którzy nie powinni nawet wiedzieć, ze cos takiego jest mozlwie.
No coz, ja chyba wyżej cenie ludzi i jestem pewien, ze Ci którzy nie maja bladego pojęcia o takiej "zabawie" nie dotkna się tego a Ci którzy wiedza "co nieco"... maja jakas alternatywę.
Dodal bym wielkimi literami wpis o tym, ze użytkownik robi wszystko na wlasna odpowiedzialność, no ale nie mogę już edytować pierwszego wpisu.
Może admin zamiast straszyć czarownicami da rade wstawić taki wpisik..?
Pzdr.
[ Dodano: 24-09-2014, 07:21 ]
Witam
Mam informację od autora tego programu.
"Macie rację, każdy sam decyduje (wybiera) i na własną odpowiedzialność.
Program nie ingeruje w pracę komputera a jedynie zmienia ustawienia (kodowanie) użytkownika, które NIE MOGĄ zniszczyć komputera.
Mały sekret. Są firmy w Polsce, które oficjalnie korzystają z tego programu"
Z tego co wiem, można po prostu wyłączyć sobie jakieś funkcjonalności samochodu ale użytkowe a nie krytyczne.
Przykłąd:
Jeśli zmieniamy ustawienia użytkownika a później chcemy zmienić ustawienia podstawowe (główne) to te ustawienia użytkownika resetują się i trzeba je ponownie wprowadzić - ważna jest kolejność wprowadzania zmian (najpierw główne a później dodatkowe)
Nie ma co się nakręcać, jeśli ktoś chce to może bezpiecznie zmieniać ustawienia w swoim samochodzie ale proponuje przed tymi zmianami stworzyć kopie zapasową dotychczasowych ustawień żeby móc do nich wrócić w razie potrzeby.
Pzdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
wladok
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi asx/outlander sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2013 Posty: 7 Skąd: online
|
Wysłany: 04-10-2014, 18:07 Actia XS Evo/Lexia for ETACS
|
|
|
juras2013 napisał/a: | Masz racje, zawsze można uwalić komputer...
To nie jest dla lamerów tylko dla użytkowników, którzy potrafią obchodzić się z systemami etc...
Telefony tez nie są "root'owane" przez wszystkich i niech tak zostanie, podobnie z samochodami.
BTW:
Kable ok. 300 zł., dostęp do serwera bezpłatny do trzech zapytań/wejść do prywatnego użytku a gdy zmieniasz z "głową" to niczego nie uwalisz.
Trzeba trochę poczytać i przygotować się teoretycznie zanim zacznie się cokolwiek zmieniać.
Wydaje mi się, że dramatyzujesz troszkę
Pzdr. |
Gdzie taki kabelek kupic? |
|
|
|
 |
Earl_Vadim
Nowy Forumowicz
Auto: OutXL
Kraj/Country: Bielarus
Dołączył: 05 Paź 2014 Posty: 6 Skąd: none
|
|
|
|
 |
juras2013
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Blue-Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2013 Posty: 84 Skąd: Wa-wa
|
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2014, 11:12
|
|
|
juras2013 napisał/a: | Troche wygląda to tak, jak uznanie wlascicieli Miskow za idiotow, którzy nie powinni nawet wiedzieć, ze cos takiego jest mozlwie.
No coz, ja chyba wyżej cenie ludzi i jestem pewien, ze Ci którzy nie maja bladego pojęcia o takiej "zabawie" nie dotkna się tego a Ci którzy wiedza "co nieco"... maja jakas alternatywę.
Dodal bym wielkimi literami wpis o tym, ze użytkownik robi wszystko na wlasna odpowiedzialność, no ale nie mogę już edytować pierwszego wpisu.
Może admin zamiast straszyć czarownicami da rade wstawić taki wpisik..? |
OK, będzie więcej pracy dla ASO jak ktoś mimo wszystko zdecyduje się grzebać gdzie nie powinien. Mi to LOTTO, mam MUTIII więc nie skorzystam z opcji "po taniości" tym bardziej, że zmiana opcji ETACS w module "komfortu" jest do zrobienia w ASO bez kłopotu i w przynajmniej dwóch ASO w cenie podłączenia MUTa w czasie przeglądu.
Wybór należy do Klienta.
Poza konkursem - Twój post wygląda jak traktowanie nas jak idiotów - obiecujesz gruszki na wierzbie za cenę dwóch podłączeń do MUTIII w ASO. Czemu? W imię "alternatywy". Super tylko powtórzę - reklamujesz produkt, którego użytkowanie jest zgodnie z tym co napisał anonimowy autor programu napisał/a: | Macie rację, każdy sam decyduje (wybiera) i na własną odpowiedzialność. | bez jakiejkolwiek gwarancji, że PO użyciu wszystko będzie OK.
[ Dodano: 06-10-2014, 11:19 ]
krzychu napisał/a: | Panowie administratorzy proszę tutaj nie cenzurować dzielenia się widzą tajemną. | Gdzie widzisz tą cenzurę? Skasowaliśmy cokolwiek? Zakazaliśmy pisania o tej wiedzy tajemnej? Albo zmień okulistę - obecny Cie oszukuje bo niedowidzisz, albo masz omamy i tu raczej psycholog będzie potrzebny... krzychu napisał/a: | A jak ktoś kupuje kabel i grzebie nim w samochodzie no cóż, każdy na swoją odpowiedzialność... | Owszem tyle, że taka własna odpowiedzialność może być "kosztowna" i na to zwracamy uwagę. Tylko tyle.
[ Dodano: 06-10-2014, 12:09 ]
Pogrzebałem trochę - numer kontaktowy to Białoruś.
Ze strony oficjalnego Forum "producenta" http://etacsdecoder.com/forum/showthread.php?tid=1 dostajemy wiadomość Cytat: | 2. It can be used with Lexia/PP2000 software (obsolete now, not supported/recommended!) or DiagBox or ETACS Decoder - best ETACS management tool ever! |
Decyzja nalezy do kupującego. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
juras2013
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Blue-Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2013 Posty: 84 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 06-10-2014, 12:22
|
|
|
Trzeba było spytac, napisał bym Ci skad jest autor
Tyle, ze to nie ma zadnego znaczenia.
Powyzej masz pierwszy post autora programu: Earl_Vadim z Bialorusi, udziela się w projekcie tez niejaki @Vadimus z Kanady i jeszcze wielu innych z całego świata.
Wielce prawdopodobne jest, że z programu korzysta już co najmniej kilkudziesięciu rodaków.
Nie rozumiem tylko dlaczego tak walczysz z samodzielnym stosowaniem zmian w ETAC's ?
Przecież jeśli masz radio z możliwością zmian ustawień to nikt się nie boi z tego korzystać a tutaj proszę... wielkie hallo... Zmiany dokonywane są w tych samych kodach i te same efekty będą tyle, że nie trzeba mieć fabrycznego radia z ta opcją.
Hubeeert napisał/a: | OK, będzie więcej pracy dla ASO jak ktoś mimo wszystko zdecyduje się grzebać gdzie nie powinien. Mi to LOTTO, mam MUTIII więc nie skorzystam z opcji "po taniości" tym bardziej, że zmiana opcji ETACS w module "komfortu" jest do zrobienia w ASO bez kłopotu i w przynajmniej dwóch ASO w cenie podłączenia MUTa w czasie przeglądu.
Wybór należy do Klienta. ... |
No wlasnie, skoro stacje ASO to zrobia to niekompetentni użytkownicy raczej nie będą grzebali.
Pzdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2014, 12:51
|
|
|
juras2013 napisał/a: | Nie rozumiem tylko dlaczego tak walczysz z samodzielnym stosowaniem zmian w ETAC's ? |
juras2013 napisał/a: | Nie rozumiem tylko dlaczego tak walczysz z samodzielnym stosowaniem zmian w ETAC's ? | Z powodu potencjalnych kłopotów za które nikt nie poniesie konsekwencji. Oczywiście nikt oprócz właściciela samochodu. juras2013 napisał/a: | Przecież jeśli masz radio z możliwością zmian ustawień to nikt się nie boi z tego korzystać a tutaj proszę... wielkie hallo... Zmiany dokonywane są w tych samych kodach i te same efekty będą tyle, że nie trzeba mieć fabrycznego radia z ta opcją. | Radio nie ma możliwości wprowadzenia zmian po których samochód nie odpali. Wielkie halo? Czy ja wiem... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
juras2013
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Blue-Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2013 Posty: 84 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 06-10-2014, 13:59
|
|
|
OK, nie ma sensu tego już rostrzasac bo zapomniale, ze:
Oficjalny Klub Mitsubishi pod patronatem P.U.H. Grafix - Dealera z Białegostoku i MMC Car Poland
Nie zamierzam nikogo namawiać, ale w miarę możliwości i wiedzy będę o tym informował w tym wątku
Pzdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|