Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pilot z dwoma przyciskami do VR-4.
Autor Wiadomość
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 13-01-2015, 17:19   Pilot z dwoma przyciskami do VR-4.

Kupiłem ostatnio nowy pilot do mojego VR-4. Jak wiadomo po lifcie wychodziły piloty z dwoma przyciskami. Myślałem,że sam go zaprogramuję ale sprawa nie jest taka prosta. Procedura przedstawiona na forum nie wchodzi,czyli po 3- krotnym przekręcaniu kluczyka w stacyjce
nie ma potwierdzenia zamknięciem drzwi. Próbowałem różnych opcji, bez rezultatu.
W końcu zrezygnowałem i umówiłem się na wizytę w serwisie, który też mi nie potrafił pomóc.
Stwierdzili,po podłączeniu komputera, że jest brak komunikacji z modułem ETACS i nie można ustawić zamykania auta z kluczyka :shock: W związku z powyższym mam pytanie czy potrzebny jest inny MUT i czy istnieje jeszcze inna procedura kodowania do legnum?
Czy za brak połączenia może być odpowiedzialny ETACS? Instalacji jestem pewien. Podłączyłem wszystkie przewody, poza tym centralny chodzi. Sam kluczyk od strony kierowcy zamyka wszystkie drzwi i zamykanie od środka wszystkich furtek działa.
Jak macie jakieś pomysły ,to proszę odpiszcie.
_________________

 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8674
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 15-01-2015, 19:22   

Poczytaj temat programowania pilota w Carismie - tam już chyba wszystkie kombinacje są podane ;-) U mnie w Carismie i Galancie spisywała się metoda z wyciągnięciem baterii ;-)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-01-2015, 20:02   

A tu temacik http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=27075
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 06-02-2015, 20:50   

Procedura kodowania kluczyka według japońskiego manuala wygląda następująco:



Może jakiś elektronik potrafi to rozpracować bo u mnie z językiem japońskim słabo.
Właśnie przed paroma chwilami wróciłem do domu i jestem nieusatysfakcjonowany.
Procedura kodowania nie wchodzi.Robiłem wszystko według stopera i nic.Problem musi tkwić
gdzie indziej.Kasowanie błędów ABS w VR-4 też nie jest zgodne z procedurą podaną na forum.
Wiszą u mnie po połączeniu pinu 1 z 4 w OBDII takie 2 błędy czujników przednich i po przejściu procedury ich kasowania nic się nie zmienia a ABS działa normalnie?
Przeczytałem wszystkie posty na angielskim forum VR-4 na temat kodowania kluczyka
i też nie wiele z tego wynika.Jednym wchodzi ta procedura innym nie.
Wnioskuję zatem,że istnieje jeszcze inna procedura kodowanie aut na rynek japoński
albo winna jest ta część MR438843 RECEIVER,KEYLESS ENTRY i nie odbiera sygnałów z kluczyka?
_________________

 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8674
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 08-02-2015, 21:19   

Jak masz komórkę z androidem to zainstaluj tłumacza google ;-) bardzo dobrze sczytuje tekst z zdjęć i nawet fajnie japoński tłumaczy.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
Ostatnio zmieniony przez Juiceman 10-02-2015, 06:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 09-02-2015, 10:55   

Juiceman napisał/a:
szczytuje

Czyli co? Orgazmy ma? :wink:
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8674
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 10-02-2015, 06:06   

No jak nie jak tak :oops: jedna literka a tak zmienia heh
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 10-02-2015, 13:35   

Juiceman, Mógłbyś dla mnie przetłumaczyć te 3 strony i wrzucić na forum?
Niestety ja mam Nokie i Windowsa nie zainstaluję tego programu :(
_________________

 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8674
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 10-02-2015, 18:50   

zmień komórkę w takim razie :mrgreen:
Poniżej tłumaczenie - jednak nie jest idealny ale to może przez japońskie krzaczki i moją delirkę xD żeby jeden krzaczek miał tyle słów heh. Pewnie lepiej by było jakby zrobił to ktoś komu się łapy nie trzęsą xD

"Opis
1.Nadajnik
Nadajnika kluczowego był jeden typ, który jest wbudowany w w klucz główny (master key), przełącznik wysyła po przez dwa przyciski unikalny kod szyfrowania jako sygnał fal radiowych.

2.Odbiornik
Odbiornik jest dołączony do wewnętrznej dolnej częsci deski rozdzielczej porównuje zapisany sygnał kodu i odbiornik przechwytuje sygnał z nadajnika przez antene wew. i wysyła sygnał multipleksowany jeśli tylko w ETACS-ECU jest ten sam kod. Ponadto można zarejestrować kod szyfrowania w kodzie do dwóch nadajników przez podłączenie MUT-II w złączu diagnostycznym.

3.2
Funkcja blokady. W ciągu 30 sekund poodblokowywać drzwi przez keyless do któregokolwiek z otwarciem lub zamknięciem drzwi. to ETAC-ECU automatycznie jęśli nie ma otwartych drzwi wyśle hasło ostrzegawcze do zamka aby zapobiec przypadkowemu zablokowaniu drzwi.
3.3
W przypadku warunków zakazu wykonywania następujących czyności praca systemu jest wyłączona. Jeśli pustymi rękami 256 razy przełącznik wysyła jest zabronione działanie, a dopiero potem dwa razy stan w którym jest włożony kluczyk w stacyke - jeden z dzwi są otwarte."
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 10-02-2015, 20:22   

Juiceman, Bardzo dziękuję za tłumaczenie ale wychodzi na to,że jest tu wyjaśniona zasada działania kluczyka a nie samo kodowanie.
_________________

 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8674
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 10-02-2015, 21:09   

Ano, a nie patrzyłeś do manuala od gala
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 10-02-2015, 21:09   

Sprawdziłem w głównym japońskim workshopie legnum z 96r,że procedura kodowania kluczyka jest taka sama jak przedstawiona na forum chyba,że coś pozmieniali po lifcie?

[ Dodano: 10-02-2015, 21:11 ]
Juiceman, wyprzedziłeś mnie :)
Wszystko robię tak jak tam napisali i nic zero odzewu ze strony centralnego.
Dodam jeszcze,że kluczyk nie działał przed przekładką.
_________________

 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8674
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 11-02-2015, 05:51   

Albo masz do Duszy pilot albo centralka odbierająca sygnał. Podjedź do ASO niech Ci podłączą pod muta - najwyżej zapłacisz 100zł xD albo na przysłowiowe "piwo" mechanikowi dasz ;-)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-02-2015, 09:43   

A nie lepiej było kupić nowy sterownik z pilotami, za około 100zł można kupić dobry taki sprzęt a za trochę więcej też alarm.
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 11-02-2015, 12:48   

Pilot jest o.k bo nowy oryginał.Centralka to nie wiem bo jeszcze się do niej nie dobrałem.
plecho1, ten kluczyk oprócz zamykania i otwierania ma funkcję podnoszenia wszystkich szyb(jeżeli są otwarte) przy zamknięciu, a jeżeli przy zamkniętych szybach przytrzyma się dłużej przycisk otwarcia to przednie szyby idą w dół.
Znawcy tematu niech się wypowiedzą.

[ Dodano: 11-02-2015, 13:17 ]
Wrzucam też skany procedury kodowania po japońsku i przyczyny niedomagania tej metody.





W wolnej chwili może ktoś przetłumaczy :)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.