Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
skrzynia biegów, czy to poważne?
Autor Wiadomość
RIP
[Usunięty]

  Wysłany: 14-02-2007, 21:37   skrzynia biegów, czy to poważne?

Witam.Mam problem ze skrzynia biegów z wyższych biegów 2,4,5 nie moge wrzucić 2 biegu, jak wrzuce 1 to 2 wchodzi bez problemu.Na wyłaczonym silniku biegi wchodza ok.
I jeszcze jedno pytanie czy miśki sa popularne u złodziei bo zastanawiam sie nad OC.POZDRO

[ Dodano: 14-02-2007, 21:40 ]
pomyliłem sie nie 2,4,5 tylko 3,4,5
 
 
maniakowy
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2007, 21:57   

ja mam to samo z biegami i wlasnie w niedlugim czasie bede wymienial synchronizatory 1 i 2 biegu i mam nadzieje ze to pomoze:)
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-02-2007, 21:58   

RIP napisał/a:
zastanawiam sie nad OC

Chyba AC :wink: Nie zastanawiaj się, bo w razie nawet małego bum z Twojej winy będziesz baaardzo żałował. A złodzieje raczej omijają mitsu, wolą niemieckie tanki :P . A skrzynia - pewnie synchronizatory do wymiany...
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2007, 23:39   

synchronizatory - koszt jakies 200zl sztuka plus remont
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 16-02-2007, 09:26   

ku%$&* !
Miałem ten sam problem, ale jak się rozgrzał dało się jeździć.
Ale zgodnie z sugestiami na forum wymieniłem olej na mobila 75w90...
I dzisiaj rano ZUPEŁNIE nie mogłem wrzucić 2. Musiałem się nieziemsko nagimnastykować i niestety użyć siły... TRAGEDIA ! Jeszcze za chwilę podjadę sprawdzić wyższe biegi (na razie nie miałem okazji).
Niestety, w moim przypadku mam na tyle zjechaną skrzynię (olej był czarny, widać nigdy nie wymieniany - mam ochotę udusić poprzedniego właściciela), że chodziła na 'opiłkach', nowy olej je wymył i skrzynka do regeneracji...

No chyba, że podobne objawy mogą być wynikiem czegoś innego - za mało, za dużo oleju ?
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 16-02-2007, 15:32   

Jeśtecie pewni ze to niw sprzęglo?

A czyu biegi wam wchodza jak sie skrzynkja rozgrzeje czy dalej jest tak samo?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 16-02-2007, 16:04   

Tak, jestem absolutnie siur :)
Sprzęgło mam wyregulowane i całkiem fajnie chodzi.

Natomiast dziwne rzeczy. Po kilku godzinach w pracy wsiadłem do autka i skrzynia działa tak, jak przed zmianą oleju - czyli haczy, ale da się jeździć... ?? Pojeżdżę jeszcze zobaczymy.

Na razie zamówiłem sobie ceramizery, chwalone na tym forum i nie tylko... Zobaczymy co to za syf :)
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 16-02-2007, 22:53   

Ja mam leki chaczenie tylko na zimnym, ale obwinaim sprzegło.
A wogule to mam olej Texaco MTF 75W 80W ... ale wacham sie go uzyc. Ale skoro zalałes dobry olej Mobil.. to nie wiedomo co dobre.
POdobno na zuzyte synchro nadaje sie Texaco MTF 94 lub Rover MTF 94, chyba taki widziałem to na forum jakimś 4x4, ale ni widomo czy warto ryzukowac. Moze jakiś inny sprawdzony olej sie lepij nada..
POzdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 18-02-2007, 20:14   

U mnie na zimno lekko haczy 2 i 3, brzmi to bardziej jak wbicie biegu w skrzyni sportowej ;) , sposób na to mam taki, że nie wbijam od razu 2 tylko wybijam z 1 i dopiero po chwili (2s) daje 2. Analogicznie z 3 tyle ze czekam ok (1s), spokojne wbicie - brak zgrzytu. Gdy sie olej nagrzje ju zjest cichutko. xor, Napisz pozniej jakie wyniki miales na ceramizerze...
 
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2007, 22:31   

xor napisał/a:
Na razie zamówiłem sobie ceramizery, chwalone na tym forum i nie tylko... Zobaczymy co to za syf :)

Mam nadzieje, ze nie spodziewasz sie, ze wylecza Ci takie objawy. Wygladza powierzchnie metalowe, na ktorych wystepuje tarcie, ale nie zbuduja Ci nowych synchronizatorow. Roznia sie tym od wersji do silnika, ze najlepsze efekty daja w zapobieganiu niz odbudowywaniu, gdyz tu przedewszystkim tworza warstwe ochronna - co powoduje, ze zuzycie poszczegolnych elementow nastepuje duzo wolniej. Nie wiem czemu wiekszosc mysli, ze to cudowny lek na wszystko i nie wazne, ze skrzynia sie rozpada, ale wleje ceramizera i po bedzie po klopocie...
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 20-02-2007, 11:18   

Doskonale sobie zdaję sprawę z tego, co piszesz. Tutaj chodzi o lekką poprawę haczenia - jeśli to zrobią, będę spokojnie mógł jeszcze jakiś czas jeździć. Na stronce o ceramizerach twierdzą, że utwardza, ale i wygładza powierzchnię. Więc może pomoże...
Nawiasem właśnie przesyłka z nimi przyszła jak pisałem tego posta :)

Aczkolwiek chyba bez regeneracji skrzyni się nie obejdzie :( bo jest tragedia...
Po nocy nie da się zredukować z 3 na 2 :evil: Przed wymiana oleju było znacznie lepiej.
Generalnie na zimnym kiepsko - haczy, ciężko chodzi, etc... Trochę się pojeździ to zdecydowana poprawa - da się wrzucać biegi, redukować (również na 2), etc.

Z jednej strony z całą pewnością problemem jest synchronizator przynajmniej 2, natomiast jeśli chodzi o olej... Wymieniłem na polecany przez wszystkich na forum mobil 75w90. Spodziewałem się że cudów on nie zdziała, ale... ale do ciężkiej cholery, nie tego, że aż tak pogorszy to działanie skrzyni!

Pytanie do fachowców z doświadczeniem ze skrzyniami - o co biega ? Przed wymianą działała w miarę dostatecznie, po wymianie świeży olej wypłukał syfy, ok, to wiem. To by tłumaczyło zwiększenie haczenia.
Ale zdecydowane pogorszenie jest tylko na nierozruszanej skrzyni - wystarczy że przejadę kilka kilometrów i biegi zaczynają wchodzić tak, jak przed wymianą oleju... ????
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-02-2007, 12:43   

nie da sie jednoznacznie powiedziec dlaczego tak jest - na pewno olej jest winny, bo synchronizacja dziala na zasadzie tarcia i dostosowania predkosci jednego do drugiego

o syf sie nie martw - dogorywajaca skrzynia (a wlasciwie lozysko, bo skrzynia ogolnie chodzila b. dobrze) nie miala ani troche syfu w trybach - manualne skrzynki tez maja magnes, ktory byl u mnie dosyc mocno obklejony szlamem, ale reszta czysciutka

wiem, ze to kosztowne i moze nic nie zmienic, ale sprobuj sprowadzic olej MT Redline lub BG Synchroshift II przez Kiepucziego - jak on nie pomoze, to pozostaje sie przyzwyczaic
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 20-02-2007, 14:33   

Teraz sobie pojeździłem - i całkiem nieźle.
Natomiast dzisiaj wyglądało to sumarycznie tak:
rano nie chciał wrzucić 2 nawet z 1 = walka (nie hamska) ale weszła
z 3 jakby 2 nie było. Przejechałem 3km, autko postawiłem.
Stało do 13:00, wsiadłem, ruszyłem, i ze zmianą biegów w góre nie było żadnych kłopotów.
Z redukcja z 3 na 2 i owszem, ale dało się.
W czasie całej 1 godzinnej jazdy ogólnie było ok oprócz redukowania z 3 na 2 (dosyć ostro haczył). Biegi zmieniało się nawet płynnie, przy spokojnej jeździe nawet bardzo płynnie, jak to się mówi 'jednym palcem'. Przy szybkiej zianie biegów znacznie gorzej.

No i standard od początku - czyli 1 mogę wrzucić jak auto stoi bądź się ledwo toczy (poniżej 10km/h).

Jak czytam forum (a przeczytałem chyba wszystkie wątki o problemach ze skrzyniami wszystkich modeli) - wychodziłoby że olej zbyt gęsty, zwłaszcza w niskich temp.
Ale wymieniłem przecież na mobilub 75w90.
Dodatkowo wydaje mi się, że poprawa nie jest kwestią rozgrzania oleju - po 3 km i staniu kilk agodzin olej z całą pewn. się nie rozgrzał.
Teraz będę rzeźbił ;)
Na oko laika po nocy cały olej zlał się na dół skrzyni - i albo synchro/zębatki w skrzyni mają już tak poszarpane powierzchnie, że jak mało oleju na nich jest to ostro się ze sobą szarpią,. Po chwili jazdy, jak się już rozbełta olej po całej zawartości skrzyni, lepiej pokryje wszystko, to i lepiej biegi wchodzą. Olej potem spływa powoli, to i przez 4h nie spłynął tak jak przez noc, to i biegi latwiej było wrzucać.
Koniec rzeźbienia... Myślicie że coś w tym jest ?

Krzyzak - dzięki. Już czytałem o tych olejach, na eclipsie Ty i inni o nich pisali. Ale czy jest sens ? Pewnie mnie będzie kosztował 200pln, ten który teraz mam został wymieniony może tydzień temu, kosztował mnie 150. To już lepiej chyba dać skrzynię do pełnej regeneracji...
Roch pisał też, że jak miał za dużo oleju, to mu haczyła 2. Zlał i od razu lepiej...

Jeszcze się pobawię w nasmarowanie linek (jak Meteo), ew. pojadę sprawdzić sprzęgło (ale wydaje się ok, na wysprzęgleniu autko nie jedzie, przyspiesza dobrze - ślizgania nie zauważyłem). No i zaaplikuję 2xcermizer przekładniowy do skrzyni. Nie spodziewam się rewelacji...

Teraz tylko problem - skąd ja u cholery wytrzasnę kanał...
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 17:15   

Rozumiem, ze 200PLN to koszt synchronizatora oryginalnego, bac tudziez jego odpowiednika wytrzymalosciowo-jakosciowego, a nie jakas srednich lotow podroba :?:
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 20:46   

za 200 to raczej cos "powaznego". mi za tyle wymienial mechanik MKP a ten czlowiek opiera sie przede wszystkim na oryginalach 8)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.