cari 1,8 16v 1997r hatchback GLS (NIE GDI !!!) |
Autor |
Wiadomość |
riat
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-02-2015, 19:20 cari 1,8 16v 1997r hatchback GLS (NIE GDI !!!)
|
|
|
Witam
Chcę sobie kupić niedrogi interface diagnostyczny dla mojej cari tylko nie wiem jaki. Na kabel usb czy bezprzewodowy na bluethooth. I jaki darmowy program do tego. Próbowałem odczytać kody na podstawie mrugania kontrolki chek engine ale nic mi z tego nie wychodzi.
Bardzo proszę o podpowiedż co kupić.
To tyle
pozdrawiam i czekam na jakieś sugeste
r |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-02-2015, 19:23
|
|
|
To se ne da. Jedynym interfejsem diagnostycznym jest spinacz. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
riat
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-03-2015, 09:28
|
|
|
Nie, jak było wyżej napisane do odczytu błedów spinacz, do badania parametrów rzeczywistych evoscan plus przerobiony kabel VAG-kkl lub openport 1.3, no chyba, że masz kilka luźnych tysiączkow to wtedy możesz sobei zaszaleć z jakimś poważniejszym skanerem. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-03-2015, 09:46
|
|
|
W Twoim aucie nie ma OBD2 tylko jest JOBD. |
|
|
|
 |
riat
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-03-2015, 10:35 cari 1,8 16v 1997r hatchback GLS (NIE GDI !!!)
|
|
|
plecho1 napisał/a: | W Twoim aucie nie ma OBD2 tylko jest JOBD. |
Co to JOBD ?
moje gniazdo to http://images.tinypic.pl/i/00638/94ode66z0in2.jpg |
Ostatnio zmieniony przez riat 01-03-2015, 10:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 01-03-2015, 10:46
|
|
|
plecho1 napisał/a: | W Twoim aucie nie ma OBD2 tylko jest JOBD. |
A nie jest to przypadkiem kompatybilne ?
Wiem, ciotka Wiki jest nieszczególnie wiarygodnym źródłem wiadomości, ale wg niej :
Kod: | JOBD is a version of OBD-II for vehicles sold in Japan. |
https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-03-2015, 10:53
|
|
|
Gniazdo jest takie same ale protokół całkiem inny. Do 2001r. w miśkach był standard JOBD a po 2001 dla aut wyprodukowanych na rynek europejski dla ujednolicenia diagnostyki układów paliwowych silników benzynowych wprowadzono EOBD i OBD2. Dla diesli ta granica to rok 2004. |
|
|
|
 |
riat
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-03-2015, 11:21
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Gniazdo jest takie same ale protokół całkiem inny. Do 2001r. w miśkach był standard JOBD a po 2001 dla aut wyprodukowanych na rynek europejski dla ujednolicenia diagnostyki układów paliwowych silników benzynowych wprowadzono EOBD i OBD2. Dla diesli ta granica to rok 2004. |
moje gniazdo http://images.tinypic.pl/i/00638/94ode66z0in2.jpg
A nie dasię "pomajstrować" przy tym protokole? A jest jakaś metoda na sprawdzenie jaki tam jest właściwie protokół? JOBD czy OBD II? w końcu to auto ma niewiele wspólnego z Japonią. Właściwie to wymyślone na rynek europejski. Robione w Holandi. Na dodatek razem z Volvo którego w Japonii to raczej ze świeczką szukać głównie. Jak już to raczej w australii i tak dalej. Ja tam poza nazwą f-my Mitsubishi nie widzę za dużo w tym aucie Japonii. nawet jeśli idzie o jakość. Bliżej im do renaulta i żabojadów. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-03-2015, 11:29
|
|
|
Jeśli chcesz OBD2 to zmień sterownik na taki z 1.6 z auta po 2001r. Nie ma znaczenia czy to auto zostało wyprodukowane w Holandii czy w Japonii przez firmę Mitsubishi. Do roku 2001 była dowolność w tym zakresie a po, jak napisałem wyżej i nic z tym nie zrobisz. A czemu tak się bronisz przed tym spinaczem czy kablem VAG z Evoscanem? Wszystko w tych tematach masz ładnie opisane na forum więc takie formy diagnostyki nie powinny sprawić jakichkolwiek problemów. Szczerze, to ja się cieszę, że Carisma robiona była w Holandii a nie w Japonii bo chociaż blacha tak nie rdzewieje jak w przypadku typowo japońskich aut. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-03-2015, 20:39
|
|
|
Najlepiej dla pewności zapytać sprzedawców czy z konkretnymi autami zadziała bo starsze Mitsubishi są dość upierdliwe w diagnostyce. |
|
|
|
 |
riat
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-03-2015, 07:54
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Gniazdo jest takie same ale protokół całkiem inny. Do 2001r. w miśkach był standard JOBD a po 2001 dla aut wyprodukowanych na rynek europejski dla ujednolicenia diagnostyki układów paliwowych silników benzynowych wprowadzono EOBD i OBD2. Dla diesli ta granica to rok 2004. |
Witam ponownie
A co to za protokoły:
- J1850 PWM (41.6 kbaud)
- J1850 VPW (10.4 kbaud)
Czy to nie aby pod auta japońskie? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-03-2015, 08:55
|
|
|
Aż tak nie wnikałem w diagnostykę bo robię to hobbistycznie a nie zawodowo więc tu nie doradzę. |
|
|
|
 |
|