Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
cari 1,8 16v 1997r hatchback GLS (NIE GDI !!!)
Autor Wiadomość
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-02-2015, 19:20   cari 1,8 16v 1997r hatchback GLS (NIE GDI !!!)

Witam
Chcę sobie kupić niedrogi interface diagnostyczny dla mojej cari tylko nie wiem jaki. Na kabel usb czy bezprzewodowy na bluethooth. I jaki darmowy program do tego. Próbowałem odczytać kody na podstawie mrugania kontrolki chek engine ale nic mi z tego nie wychodzi.
Bardzo proszę o podpowiedż co kupić.
To tyle
pozdrawiam i czekam na jakieś sugeste
r
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 28-02-2015, 19:23   

To se ne da. Jedynym interfejsem diagnostycznym jest spinacz.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-02-2015, 19:34   

Do podglądu parametrów silnika tylko VAG KKL ze zwartymi pinami 1 z 4 i program Evoscan http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 a do sprawdzenia błędów tylko spinacz biurowy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981.
 
 
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2015, 09:10   cari 1,8 16v 1997r hatchback GLS (NIE GDI !!!)

A to się nie nada?
http://allegro.pl/skaner-...html?source=mlt
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-03-2015, 09:28   

Nie, jak było wyżej napisane do odczytu błedów spinacz, do badania parametrów rzeczywistych evoscan plus przerobiony kabel VAG-kkl lub openport 1.3, no chyba, że masz kilka luźnych tysiączkow to wtedy możesz sobei zaszaleć z jakimś poważniejszym skanerem.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-03-2015, 09:46   

W Twoim aucie nie ma OBD2 tylko jest JOBD.
 
 
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2015, 10:35   cari 1,8 16v 1997r hatchback GLS (NIE GDI !!!)

plecho1 napisał/a:
W Twoim aucie nie ma OBD2 tylko jest JOBD.


Co to JOBD ?

moje gniazdo to http://images.tinypic.pl/i/00638/94ode66z0in2.jpg
Ostatnio zmieniony przez riat 01-03-2015, 10:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 01-03-2015, 10:46   

plecho1 napisał/a:
W Twoim aucie nie ma OBD2 tylko jest JOBD.

A nie jest to przypadkiem kompatybilne ?
Wiem, ciotka Wiki jest nieszczególnie wiarygodnym źródłem wiadomości, ale wg niej :
Kod:
JOBD is a version of OBD-II for vehicles sold in Japan.

https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-03-2015, 10:53   

Gniazdo jest takie same ale protokół całkiem inny. Do 2001r. w miśkach był standard JOBD a po 2001 dla aut wyprodukowanych na rynek europejski dla ujednolicenia diagnostyki układów paliwowych silników benzynowych wprowadzono EOBD i OBD2. Dla diesli ta granica to rok 2004.
 
 
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2015, 11:21   

plecho1 napisał/a:
Gniazdo jest takie same ale protokół całkiem inny. Do 2001r. w miśkach był standard JOBD a po 2001 dla aut wyprodukowanych na rynek europejski dla ujednolicenia diagnostyki układów paliwowych silników benzynowych wprowadzono EOBD i OBD2. Dla diesli ta granica to rok 2004.


moje gniazdo http://images.tinypic.pl/i/00638/94ode66z0in2.jpg

A nie dasię "pomajstrować" przy tym protokole? A jest jakaś metoda na sprawdzenie jaki tam jest właściwie protokół? JOBD czy OBD II? w końcu to auto ma niewiele wspólnego z Japonią. Właściwie to wymyślone na rynek europejski. Robione w Holandi. Na dodatek razem z Volvo którego w Japonii to raczej ze świeczką szukać głównie. Jak już to raczej w australii i tak dalej. Ja tam poza nazwą f-my Mitsubishi nie widzę za dużo w tym aucie Japonii. nawet jeśli idzie o jakość. Bliżej im do renaulta i żabojadów.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-03-2015, 11:29   

Jeśli chcesz OBD2 to zmień sterownik na taki z 1.6 z auta po 2001r. Nie ma znaczenia czy to auto zostało wyprodukowane w Holandii czy w Japonii przez firmę Mitsubishi. Do roku 2001 była dowolność w tym zakresie a po, jak napisałem wyżej i nic z tym nie zrobisz. A czemu tak się bronisz przed tym spinaczem czy kablem VAG z Evoscanem? Wszystko w tych tematach masz ładnie opisane na forum więc takie formy diagnostyki nie powinny sprawić jakichkolwiek problemów. Szczerze, to ja się cieszę, że Carisma robiona była w Holandii a nie w Japonii bo chociaż blacha tak nie rdzewieje jak w przypadku typowo japońskich aut.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 01-03-2015, 12:27   

Czyli teoretycznie można kupić coś takiego :
http://elektroimport.pl/p...tnik-kodow/1050
lub
http://elektroimport.pl/p...Code-Reader/677
lub
http://pl.shopmadeinchina..._13321420.shtml
i powinno działać ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-03-2015, 20:39   

Najlepiej dla pewności zapytać sprzedawców czy z konkretnymi autami zadziała bo starsze Mitsubishi są dość upierdliwe w diagnostyce.
 
 
riat 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2015, 07:54   

plecho1 napisał/a:
Gniazdo jest takie same ale protokół całkiem inny. Do 2001r. w miśkach był standard JOBD a po 2001 dla aut wyprodukowanych na rynek europejski dla ujednolicenia diagnostyki układów paliwowych silników benzynowych wprowadzono EOBD i OBD2. Dla diesli ta granica to rok 2004.


Witam ponownie
A co to za protokoły:
- J1850 PWM (41.6 kbaud)
- J1850 VPW (10.4 kbaud)
Czy to nie aby pod auta japońskie?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-03-2015, 08:55   

Aż tak nie wnikałem w diagnostykę bo robię to hobbistycznie a nie zawodowo więc tu nie doradzę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.