| 
		regulacja zaworów - wypadanie zapłonu | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 elvis512  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: EA5A, EA2A, E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-03-2015, 21:32   regulacja zaworów - wypadanie zapłonu
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam,
 
 
gdzie w łódzkim (najlepiej w okolicach Aleksandrowa, Łodzi) można zrobić regulację zaworów w Galancie 2.5V6 ?
 
 
Mam błąd wypadania zapłonu na 4 cylindrze (auto delikatnie drży na jałowym biegu - nie zawsze, oraz przy delikatnym przyspieszaniu - tęz nie zawsze). Wymieniłem świece, kable, kopułkę, palec i nic to nie pomogło. Rozrząd też niedawno robiony. Może wytarczy wyregulować luz na zaworach? A może macie inne sugestie?
 
 
Pozdrowienia | 
             
						
				_________________ Hasta la victoria siempre ! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 milo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: galant 2.0 td 2001r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-03-2015, 15:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W Galancie 2,5 v6 nie reguluje się zaworów są hydrauliczne | 
             
						
				_________________ Jest ryzyko jest zabawa 
 
三菱ギャラン
 
 
Yamaha FZ 750
 
Lancer 1,8 d
 
Galant 1,8 td
 
Galant 2,0 td
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 elvis512  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: EA5A, EA2A, E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-03-2015, 16:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ok,
 
 
to może macie sugestie co sprawdzić
 
 
rozrząd, kable, świece, kopułka, palec wymienione. 
 
 
Może jest ktoś w stanie pomóc z okolicy?
 
 
Objawy jakie mam dla przypomnienia. 
 
Podłączyłem do kompa u znajomego i wygryło dwa błędy:
 
P0135 - sonda - wymieniłem na nową.
 
P0300 - wypada zapłon na 4 cylindrze
 
 
Po wymianie sondy wykasowaliśmy błędy poprzez program - nie robiłem resetu ECU poprzez odłączenie akumulatora.
 
 
na jałowym delikatnie od czasu do czasu bujnie oraz przy przyspieszaniu czuć delikatne wibracje w przedziale 2-3k obr. 
 
 
Auto nie ma LPG dla pewności.
 
 
Pozdrowienia
 
Mariusz | 
             
						
				_________________ Hasta la victoria siempre ! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-03-2015, 22:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | elvis512 napisał/a: | 	 		  P0300 - wypada zapłon na 4 cylindrze
 
 | 	  
 
Może warto sprawdzić wtryskiwacz    . | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 elvis512  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: EA5A, EA2A, E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-03-2015, 15:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ktoś poleci jakieś miejsce, albo sam podjąłby się takiego sprawdzenia? | 
             
						
				_________________ Hasta la victoria siempre ! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madluke  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-03-2015, 11:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To ja teraz też mam taki sam problem, tylko już nie wypada zapłon. U mnie winne były uszczelki (jedna świeca pływała w oleju) i dodatkowo (nie wiem czemu) na każdej jednej świecy miałem przebicia (a zrobiły tylko 3k km).
 
 
Za tydzień wstawiam auto do mechanika i będziemy szukać. Zaczniemy od rozrządu (czy na pewno dobrze ustawiony). Najgorsze, że nie ma już żadnego błędu, bo nie wiadomo gdzie szukać. Czy wiecie, czy da się jakoś sprawdzić wtryskiwacze? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 elvis512  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: EA5A, EA2A, E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2015, 20:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie wiem czemu, ale zauważyłem prawidłowość, że jeśli jest pogoda jak dziś - dużo pada itp auto chodzi lepiej.. może w takim układzie to cewka zapłonowa? Co oo tym myślicie. Gdzie ew. można takową nabyć w dobrej cenie? | 
             
						
				_________________ Hasta la victoria siempre ! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madluke  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2015, 20:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak jak zagłębiłem się w ten temat i patrzę w konstrukcję zapłonu, to jednak cewka wydaje się najmniej podejrzana (ale nie wykluczona z podejrzeń). Bo jeżeli byłby problem z cewką, to zapłon powinien wypadać też na innych cylindrach. Cewkę z kopułką łączy jeden styk, który przekazuje prąd na rozdzielacz.
 
 
Ja wyeliminowałem już świece, kable, rozdzielacz, kopułkę, cewkę. Podejrzany w pierwszej kolejności jest wtryskiwacz. Wymieniam w piątek, a we wtorek będę już wiedział, czy to on, czy coś innego.
 
 
Edit: Ale gdybyś szukał cewki, to te numerki mogą się przydać: H3T04172, FB0136, 70E5011-OYO | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 elvis512  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: EA5A, EA2A, E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2015, 21:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jaki mniej więcej koszt wymiany wtryskiwacza usłyszałeś?
 
 
Faktycznie cewka rodziłaby problem na wszystkich.. Kopułkę i palec też wymieniłem, ale może tam jest coś nadal.. bo skoro śiweca ok, przewody nowe to może z kopułki źle iskra "wychodzi"..
 
 
kurcze temat na prawdę dziwny.. 
 
 
Czekam na wieści od Ciebie    | 
             
						
				_________________ Hasta la victoria siempre ! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madluke  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2015, 22:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Robię to u zaufanego i znajomego mechanika spod Warszaw, a rozliczam się za godzinę. 2h na taką operację trzeba liczyć + wtryskiwacze. Zrobiłem tak, że kupiłem cztery na listwie z carismy (wyszło 10 zł za wtryskiwacz razem z wysyłką), oddaję je do czyszczenia i sprawdzenia za 50 zł za sztukę, następnie u mechanika demontujemy te na cylindrach 1, 3, 5 i 2, jeżeli te cztery co mam będą sprawne. Potem te z 3 i 5 dam na czyszczenie i jak będzie ok, to wymienię 4 i 6 już samodzielnie. Jak to rozwiąże problem, to zostaną mi 3 raczej sprawne, które będę mógł odstąpić do takiej akcji.   
 
 
Jak coś, to mam mój stary aparat z raczej sprawną kopułką, bo nowa nic nie zmieniła, poza tym, że jest już poza podejrzeniem. Jakbyś chciał zrobić Warszawa Run, to możemy podmienić.    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 elvis512  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: EA5A, EA2A, E33A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 113 Skąd: łódzkie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-04-2015, 09:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A ew. byłbyś w stanie takie coś wymienić (cewka) ? sam wtrysk łatwo się wymienia?
 
 
Jeśli byłbyś w stanie pomóc - byłbym mega wdzięczny    | 
             
						
				_________________ Hasta la victoria siempre ! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madluke  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-04-2015, 09:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cewki samodzielnie nie wyciągałem, ale możemy zdemontować Twój aparat zapłonowy, założyć palec i kopułkę na mój, zamontować u Ciebie i sprawdzić, czy coś się zmieni. 
 
 
[ Dodano: 17-04-2015, 01:11 ]
 
150 km przejechane i jak na razie bez problemu.    Pomogło czyszczenie przepustnicy i całego jej osprzętu. Jak na razie nie ma wypadających zapłonów.    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 3Diamenty4Koła  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: galant avance 2.5v6 tiptronic 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 26 Sty 2019 Posty: 21 Skąd: parczew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2019, 18:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | witam wszystkich forumowiczów jestem tu nowy potrzebuje pomocy duzo czytałem o tym watku ale potrzebuje swiezego podejscia do sprawy . a wiec posiadam galanta 2002r 2,5v6 tiptronic wypada mi zapłon na 3 cylindrze wymienione zostało : kopułka palec swiece nawet przełożyłem cały aparat zapłonowy z drugiego mojego galanta i nic dalej wypada czasami świeci sie czek i na biegu jałowym drzy silnik mierzyłem kompresje na kazdym cylindrze było dobrze ok 13 barów założyłem tez drugi wtrysk na tym nieszczesnym cilindrze i nic nadal to samo skończyły mi sie pomysły kazy terop sporo mnie kosztował a efektów BRAK !!!!! prosze o pomoc znalazłem wymarzony egzemplasz wydałem wszystkie pieniadze a auto nie chodzi jak na galanta przystało . | 
             
						
				_________________ 3Diamenty4Koła | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2019, 18:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To zostały jeszcze przewody, czy pomoże to na 100% nie wiem    . | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 3Diamenty4Koła  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: galant avance 2.5v6 tiptronic 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 26 Sty 2019 Posty: 21 Skąd: parczew 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2019, 20:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zapomniałem dodac ze je tez wymieniłem na nowe ngk | 
             
						
				_________________ 3Diamenty4Koła | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |