Instalacja gazowa |
Autor |
Wiadomość |
orzech111
Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 43 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-05-2015, 00:34 Instalacja gazowa
|
|
|
Witam ponownie, jako że silnik doprowadziłem do jako takiego stanu i odłożeniu troszke pieniędzy, przyszedł czas na zagazowanie sigmy. Gazować będę gdzieś w Szczecinie, porównam jeszcze opinie i ceny.
Przeglądając kiedyś forum (teraz nie mogę tego znaleść), widziałem pare narzekań na gazowników i elementów które stosowali i dlatego teraz możecie mi doradzić, abym zaoszczędził sobie w przyszłości nerwów i kosztów a instalacja jak najlepiej się sprawdzała.
Oczywiście w grę wchodzi sekwencja, bo ciekła faza dalej za droga
-Jakiej firmy sterownik? Myślę nad brc, chyba najbardziej polecana
-Jaki reduktor?
-Jakie wtryskiwacze?
-przeowdy miedziane czy plastik?
- poprosić o emulator wtryskiwaczy żeby ecu nie sypał błędu
-odłączenie pompy paliwa podczas pracy na gazie czy nie?
I może ktoś poleca jakiegoś gazownika w Szczecinie?
Sigma 91, sedan, 12V |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 25-05-2015, 02:05
|
|
|
Chcesz przepłacić kup BRC. BRC to takie Apple instalacji gazowych |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-05-2015, 06:34
|
|
|
Podstawa, to uczciwy i kumaty gazownik bo taki założy właściwą instalację i dobrze ją wyreguluje. BRC osobiście nie polecam z powodu partactwa większości montujących to warsztatów oraz z drogiego serwisu głównie pogwarancyjnego a dodatkowo polscy producenci obecnie produkują bardzo dobre podzespoły i tak na prawdę obecne BRC nie jest już tak dobre jak jeszcze kilka lat temu.
1.Marka sterownika nie ma aż tak wielkiego znaczenia bo większość obecnie ma bardzo podobną funkcjonalność i raczej ważniejsze co preferuje - lepiej zna gazownik. Jedynie jeśli sam masz zamiar pobawić się w gazownika, to osobiście polecam sterownik LPGTecha bo jest banalny w regulacji.
2.Do tej mocy dobrym reduktorem będzie KME Gold lub ACR01 czerwony chociaż ze starszymi wersjami często były problemy ale przy dobrych egzemplarzach raczej ciężko dostać reduktor o takich parametrach za podobne pieniądze. Z droższych dobre również to Prins i Romano.
3.Wtryskiwacze najlepiej w wersji pojedynczej z powodu możliwości montażu na krótkich wężykach od strony kolektora co daje lepszą reakcję na gaz a co do konkretnych to albo Barracuda albo Hana.
4.Przewody czy miedziane czy faro to nie ma większego znaczenia jedynie lepiej aby były o średnicy 8mm bo standardowe 6mm są na granicy i przy niewłaściwym montażu mogą generować spadki ciśnienia gazu.
5.Osobny emulator jest zbędny bo sterowniki mają taki wbudowany.
6.Odłączenie pompy jest zbędne i dodatkowo ma to niekorzystny wpływ na układ paliwowy ważne tylko aby zawsze była benzynka aby nie zatrzeć pompy paliwa. |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 25-05-2015, 19:40
|
|
|
1 ja polecam KME Nevo
2 Myśle że KME Silver też wystarczy
4 przewody Faro polecam dużo prościej się układa
reszta jak wyżej. |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
GóR3K
Mitsumaniak WR8790L

Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 522 Skąd: Radom/Horsens DK
|
Wysłany: 25-05-2015, 21:40
|
|
|
stag do tego wtryskiwacze hana zielone |
_________________ ~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 |
|
|
|
 |
orzech111
Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 43 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-05-2015, 18:07
|
|
|
Przejechałem się po kilku gazownikach, ceny od 3500 do 5000. Jeden warsztat przykuł uwagę, oferuje właśnie staga za 3500 z 2 letnią gwarancją.
W skład wchodzi sterownik stag-300 isa2, reduktor ac r01, wtryski ac w01, z wtryskiwaczami hana było by 3800zł
Najprawdopodobniej się na to zdecyduje, warsztat i obłsługa wygląda ok, polecają też w interneciwe no i to autoryzowany serwis staga.
Co myślicie o takiej konfiguracji i czy warto dołożyć te 400zł do wtryskiwaczy |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-05-2015, 18:53
|
|
|
Niektórzy twierdzą, że wtryski ACW01 straciły ostatnio na jakości i jeśli już wtryski tego producenta, to lepiej ACW02 które w wersji do 4 cylindrowego silnika są droższe od ACW01 o max 50 zł w detalu gdzie taka listwa ACW01 kosztuje około 145zł. Więc może podpytaj tego gazownika o te ACW02 i jeśli cena nie była by wiele większa, to proponował bym jednak te nowsze. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 29-05-2015, 19:27
|
|
|
orzech111 napisał/a: | Przejechałem się po kilku gazownikach, ceny od 3500 do 5000. Jeden warsztat przykuł uwagę, oferuje właśnie staga za 3500 z 2 letnią gwarancją.
W skład wchodzi sterownik stag-300 isa2, reduktor ac r01, wtryski ac w01, z wtryskiwaczami hana było by 3800zł
Najprawdopodobniej się na to zdecyduje, warsztat i obłsługa wygląda ok, polecają też w interneciwe no i to autoryzowany serwis staga.
Co myślicie o takiej konfiguracji i czy warto dołożyć te 400zł do wtryskiwaczy |
5000 zł za gazowanie prostej V6-tki? O.o
Autoryzacja czy nie mało ma to do rzeczy. Ważne żeby montaż był przeprowadzony jak trzeba. Konfiguracja powyżej nawet w miarę tylko obstawałbym przy rurze miedzianej ø 8 i odpowiednim do tego wielozaworze. Reszta tj. AC R-01 Czerwony i Hana mogą być. STAG ISA2 też jest OK.
Co do ceny wtrysków to jest to lekkie zdzierstwo - 6 sztuk HANY H2001 to koszt około 410 zł (6x68 zł). Nie rozumiem skąd dopłata 400 zł. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
orzech111
Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 43 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-05-2015, 21:40
|
|
|
o ac w01 mówił że niby nie miał nigdy problemów, reklamacji, ale hana są lepsze, w jeździe nie odczuje, najwyżej w żywotności, ale mam przecież gwarancję 2 lata. to jak uważasz? dokładać do hany czy nie ma sensu? o |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-05-2015, 23:38
|
|
|
ACW01 niebieskie były OK i jeśli niebieskie Ci założy, to mogą być ale na inne kolor się nie zgadzaj.
lukasz12, taka cena za Hanay dlatego, że ACW01 ma w kicie AC i jeśli założy Hany, to ACW01 zostaną na półce a z kolejnym kitem będą następne ACW01. |
|
|
|
 |
madź
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany
Auto: Toyota Yaris
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 14 razy Dołączyła: 14 Lut 2010 Posty: 535 Skąd: Katowice/Bytom
|
Wysłany: 29-05-2015, 23:44
|
|
|
elektronika: stag 300 lub tech 326
reduktor: kme silver
wtryski: hana lub barracuda
i będzie to śmigać bez zarzutu |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 30-05-2015, 09:04
|
|
|
plecho1 napisał/a: | ACW01 niebieskie były OK i jeśli niebieskie Ci założy, to mogą być ale na inne kolor się nie zgadzaj.
lukasz12, taka cena za Hanay dlatego, że ACW01 ma w kicie AC i jeśli założy Hany, to ACW01 zostaną na półce a z kolejnym kitem będą następne ACW01. |
Proszę Cię...
Zapewne gazownik później po robocie nie wie co zrobić z nadmiarowymi wtryskami...dlatego musi sobie policzyć 150 zł ekstra.
Tam gdzie zaopatruje się w części do LPG (Drypa) nie ma problemu z podmianą elementów zestawu i jeśli zamieniam np. wtryski to nie dopłacam za nie całej kwoty, tylko różnicę. I jakoś się da.
Zresztą w sumie to tylko wyraziłem swoją opinię, niech każdy robi jak chce. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 30-05-2015, 09:07
|
|
|
madź napisał/a: | elektronika: stag 300 lub tech 326
reduktor: kme silver
wtryski: hana lub barracuda
i będzie to śmigać bez zarzutu |
Jak się uprzesz to pewnie i na Tomasetto Alaska i czerwonych Valtekach byś zamontował. Tylko ciekawe kiedy zaczną się problemy
Być może nie każdy wie, ale akurat wspomniany przeze mnie wcześniej zestaw jest przetestowany w boju. Ale jak wspomniałem - nie będe nikogo do niczego zmuszał. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
madź
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany
Auto: Toyota Yaris
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 14 razy Dołączyła: 14 Lut 2010 Posty: 535 Skąd: Katowice/Bytom
|
Wysłany: 30-05-2015, 23:30
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Jak się uprzesz to pewnie i na Tomasetto Alaska i czerwonych Valtekach byś zamontował. Tylko ciekawe kiedy zaczną się problemy |
z tym, że to tech/hana/silver to akurat dobry zestaw do tego silnika... |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 30-05-2015, 23:56
|
|
|
madź napisał/a: | lukasz12 napisał/a: | Jak się uprzesz to pewnie i na Tomasetto Alaska i czerwonych Valtekach byś zamontował. Tylko ciekawe kiedy zaczną się problemy |
z tym, że to tech/hana/silver to akurat dobry zestaw do tego silnika... |
A jakieś dowody na poparcie tej tezy?
Sterownika nie znam więc się nie wypowiem.
Wtryski są OK bo używam choć zdarzyło się że potrafią paść po 20 tysiącach (u mnie) albo po 70 tysiącach były do wymiany (Volvo S40 2.0T u kolegi - 4 lata, około 70 tysięcy, zaczęły puszczać gaz).
Ale co do reduktora to będę polemizował.
Silver ma wejście na miedź 6. Ostatecznie z KME mógłby być Gold gdyby nie to że jest za drogi (~400 zł) a na dzień dobry ma za słabą termikę i potrafi zamarzać przy dłuższych jazdach z dużą prędkością.
Wydajność na miedzi 6 jest na styk przy silniku ~170 koni (jak u kolegi). Jeździć się da, ale
czy warto oszczędzić 200 zł (różnica w cenie rury, reduktora, elektrozaworu i wielozaworu) a następnie wydawać 500 zł na poprawki (kupowanie miedzi 8 mm, reduktora, elektrozaworu i wielozaworu na nowo, stare na 6 mm opchniesz z trudem za 40% ceny)?
Czasem jednak fajnie jest mieć opcję pociągnąć silnik do 6000 rpm.
Od tego jest, jakbym chciał się toczyć to sobie kupię Golfa II 1.6 D
A jak się komuś chce czytać:
Może historia gazowania moich Sigm w skrócie (3.0 24V i 3.0 12V -> 24V):
2008 - Stag300, Zavoli Zeta S, czerwone Valteki, miedź 6
2010 - 2,5 roku walki z partactwem gazownika. Z oryginalnej instalacji został: Stag i butla.
W tym czasie reduktor wymieniony na EG200, rura miedziana (z wielozaworem) na 8, wtryski na MJ, później Hana
2012-13 - 2 zagazowane samodzielnie (poprawiane) inne Sigmy 24V - w pierwszej Scorpion GT - niestety się przycinał choć ciśnieniowo i termicznie OK, w drugiej AC R-01 czerwony.
Podsumowując - długo szukałem dobrego i odpowiednio wydajnego reduktora. Niestety EG200 dość szybko zaczął się sypać (puszczał gaz podciśnieniem), ale przejeździłem nim z 60 tysięcy, nie regenerowałem bo 150 zł za regenerację nie miało sensu, przy 250 zł za nowy AC. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 31-05-2015, 11:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|