Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja gazowa
Autor Wiadomość
orzech111 
Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-05-2015, 00:34   Instalacja gazowa

Witam ponownie, jako że silnik doprowadziłem do jako takiego stanu i odłożeniu troszke pieniędzy, przyszedł czas na zagazowanie sigmy. Gazować będę gdzieś w Szczecinie, porównam jeszcze opinie i ceny.

Przeglądając kiedyś forum (teraz nie mogę tego znaleść), widziałem pare narzekań na gazowników i elementów które stosowali i dlatego teraz możecie mi doradzić, abym zaoszczędził sobie w przyszłości nerwów i kosztów a instalacja jak najlepiej się sprawdzała.
Oczywiście w grę wchodzi sekwencja, bo ciekła faza dalej za droga
-Jakiej firmy sterownik? Myślę nad brc, chyba najbardziej polecana
-Jaki reduktor?
-Jakie wtryskiwacze?
-przeowdy miedziane czy plastik?
- poprosić o emulator wtryskiwaczy żeby ecu nie sypał błędu
-odłączenie pompy paliwa podczas pracy na gazie czy nie?

I może ktoś poleca jakiegoś gazownika w Szczecinie?

Sigma 91, sedan, 12V
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 25-05-2015, 02:05   

Chcesz przepłacić kup BRC. BRC to takie Apple instalacji gazowych :-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-05-2015, 06:34   

Podstawa, to uczciwy i kumaty gazownik bo taki założy właściwą instalację i dobrze ją wyreguluje. BRC osobiście nie polecam z powodu partactwa większości montujących to warsztatów oraz z drogiego serwisu głównie pogwarancyjnego a dodatkowo polscy producenci obecnie produkują bardzo dobre podzespoły i tak na prawdę obecne BRC nie jest już tak dobre jak jeszcze kilka lat temu.
1.Marka sterownika nie ma aż tak wielkiego znaczenia bo większość obecnie ma bardzo podobną funkcjonalność i raczej ważniejsze co preferuje - lepiej zna gazownik. Jedynie jeśli sam masz zamiar pobawić się w gazownika, to osobiście polecam sterownik LPGTecha bo jest banalny w regulacji.
2.Do tej mocy dobrym reduktorem będzie KME Gold lub ACR01 czerwony chociaż ze starszymi wersjami często były problemy ale przy dobrych egzemplarzach raczej ciężko dostać reduktor o takich parametrach za podobne pieniądze. Z droższych dobre również to Prins i Romano.
3.Wtryskiwacze najlepiej w wersji pojedynczej z powodu możliwości montażu na krótkich wężykach od strony kolektora co daje lepszą reakcję na gaz a co do konkretnych to albo Barracuda albo Hana.
4.Przewody czy miedziane czy faro to nie ma większego znaczenia jedynie lepiej aby były o średnicy 8mm bo standardowe 6mm są na granicy i przy niewłaściwym montażu mogą generować spadki ciśnienia gazu.
5.Osobny emulator jest zbędny bo sterowniki mają taki wbudowany.
6.Odłączenie pompy jest zbędne i dodatkowo ma to niekorzystny wpływ na układ paliwowy ważne tylko aby zawsze była benzynka aby nie zatrzeć pompy paliwa.
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 25-05-2015, 19:40   

1 ja polecam KME Nevo
2 Myśle że KME Silver też wystarczy
4 przewody Faro polecam dużo prościej się układa
reszta jak wyżej.
_________________
Toyota odeszła :-( :-(
Jest Imprezka :-D
Galant zgnił :-(
Przygarnąłem BMW :-D
 
 
GóR3K 
Mitsumaniak
WR8790L


Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 522
Skąd: Radom/Horsens DK
Wysłany: 25-05-2015, 21:40   

stag do tego wtryskiwacze hana zielone
_________________
~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 
 
 
orzech111 
Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-05-2015, 18:07   

Przejechałem się po kilku gazownikach, ceny od 3500 do 5000. Jeden warsztat przykuł uwagę, oferuje właśnie staga za 3500 z 2 letnią gwarancją.
W skład wchodzi sterownik stag-300 isa2, reduktor ac r01, wtryski ac w01, z wtryskiwaczami hana było by 3800zł

Najprawdopodobniej się na to zdecyduje, warsztat i obłsługa wygląda ok, polecają też w interneciwe no i to autoryzowany serwis staga.

Co myślicie o takiej konfiguracji i czy warto dołożyć te 400zł do wtryskiwaczy
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-05-2015, 18:53   

Niektórzy twierdzą, że wtryski ACW01 straciły ostatnio na jakości i jeśli już wtryski tego producenta, to lepiej ACW02 które w wersji do 4 cylindrowego silnika są droższe od ACW01 o max 50 zł w detalu gdzie taka listwa ACW01 kosztuje około 145zł. Więc może podpytaj tego gazownika o te ACW02 i jeśli cena nie była by wiele większa, to proponował bym jednak te nowsze.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 29-05-2015, 19:27   

orzech111 napisał/a:
Przejechałem się po kilku gazownikach, ceny od 3500 do 5000. Jeden warsztat przykuł uwagę, oferuje właśnie staga za 3500 z 2 letnią gwarancją.
W skład wchodzi sterownik stag-300 isa2, reduktor ac r01, wtryski ac w01, z wtryskiwaczami hana było by 3800zł

Najprawdopodobniej się na to zdecyduje, warsztat i obłsługa wygląda ok, polecają też w interneciwe no i to autoryzowany serwis staga.

Co myślicie o takiej konfiguracji i czy warto dołożyć te 400zł do wtryskiwaczy


5000 zł za gazowanie prostej V6-tki? O.o

Autoryzacja czy nie mało ma to do rzeczy. Ważne żeby montaż był przeprowadzony jak trzeba. Konfiguracja powyżej nawet w miarę tylko obstawałbym przy rurze miedzianej ø 8 i odpowiednim do tego wielozaworze. Reszta tj. AC R-01 Czerwony i Hana mogą być. STAG ISA2 też jest OK.
Co do ceny wtrysków to jest to lekkie zdzierstwo - 6 sztuk HANY H2001 to koszt około 410 zł (6x68 zł). Nie rozumiem skąd dopłata 400 zł.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
orzech111 
Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-05-2015, 21:40   

o ac w01 mówił że niby nie miał nigdy problemów, reklamacji, ale hana są lepsze, w jeździe nie odczuje, najwyżej w żywotności, ale mam przecież gwarancję 2 lata. to jak uważasz? dokładać do hany czy nie ma sensu? o
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-05-2015, 23:38   

ACW01 niebieskie były OK i jeśli niebieskie Ci założy, to mogą być ale na inne kolor się nie zgadzaj.
lukasz12, taka cena za Hanay dlatego, że ACW01 ma w kicie AC i jeśli założy Hany, to ACW01 zostaną na półce a z kolejnym kitem będą następne ACW01.
 
 
madź 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany

Auto: Toyota Yaris
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 14 razy
Dołączyła: 14 Lut 2010
Posty: 535
Skąd: Katowice/Bytom
Wysłany: 29-05-2015, 23:44   

elektronika: stag 300 lub tech 326
reduktor: kme silver
wtryski: hana lub barracuda

i będzie to śmigać bez zarzutu :)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 30-05-2015, 09:04   

plecho1 napisał/a:
ACW01 niebieskie były OK i jeśli niebieskie Ci założy, to mogą być ale na inne kolor się nie zgadzaj.
lukasz12, taka cena za Hanay dlatego, że ACW01 ma w kicie AC i jeśli założy Hany, to ACW01 zostaną na półce a z kolejnym kitem będą następne ACW01.


Proszę Cię...

Zapewne gazownik później po robocie nie wie co zrobić z nadmiarowymi wtryskami...dlatego musi sobie policzyć 150 zł ekstra.

Tam gdzie zaopatruje się w części do LPG (Drypa) nie ma problemu z podmianą elementów zestawu i jeśli zamieniam np. wtryski to nie dopłacam za nie całej kwoty, tylko różnicę. I jakoś się da.
Zresztą w sumie to tylko wyraziłem swoją opinię, niech każdy robi jak chce.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 30-05-2015, 09:07   

madź napisał/a:
elektronika: stag 300 lub tech 326
reduktor: kme silver
wtryski: hana lub barracuda

i będzie to śmigać bez zarzutu :)


Jak się uprzesz to pewnie i na Tomasetto Alaska i czerwonych Valtekach byś zamontował. Tylko ciekawe kiedy zaczną się problemy :)

Być może nie każdy wie, ale akurat wspomniany przeze mnie wcześniej zestaw jest przetestowany w boju. Ale jak wspomniałem - nie będe nikogo do niczego zmuszał.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
madź 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany

Auto: Toyota Yaris
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 14 razy
Dołączyła: 14 Lut 2010
Posty: 535
Skąd: Katowice/Bytom
Wysłany: 30-05-2015, 23:30   

lukasz12 napisał/a:
Jak się uprzesz to pewnie i na Tomasetto Alaska i czerwonych Valtekach byś zamontował. Tylko ciekawe kiedy zaczną się problemy :)

z tym, że to tech/hana/silver to akurat dobry zestaw do tego silnika...
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 30-05-2015, 23:56   

madź napisał/a:
lukasz12 napisał/a:
Jak się uprzesz to pewnie i na Tomasetto Alaska i czerwonych Valtekach byś zamontował. Tylko ciekawe kiedy zaczną się problemy :)

z tym, że to tech/hana/silver to akurat dobry zestaw do tego silnika...


A jakieś dowody na poparcie tej tezy?

Sterownika nie znam więc się nie wypowiem.
Wtryski są OK bo używam choć zdarzyło się że potrafią paść po 20 tysiącach (u mnie) albo po 70 tysiącach były do wymiany (Volvo S40 2.0T u kolegi - 4 lata, około 70 tysięcy, zaczęły puszczać gaz).

Ale co do reduktora to będę polemizował.

Silver ma wejście na miedź 6. Ostatecznie z KME mógłby być Gold gdyby nie to że jest za drogi (~400 zł) a na dzień dobry ma za słabą termikę i potrafi zamarzać przy dłuższych jazdach z dużą prędkością.

Wydajność na miedzi 6 jest na styk przy silniku ~170 koni (jak u kolegi). Jeździć się da, ale
czy warto oszczędzić 200 zł (różnica w cenie rury, reduktora, elektrozaworu i wielozaworu) a następnie wydawać 500 zł na poprawki (kupowanie miedzi 8 mm, reduktora, elektrozaworu i wielozaworu na nowo, stare na 6 mm opchniesz z trudem za 40% ceny)?
Czasem jednak fajnie jest mieć opcję pociągnąć silnik do 6000 rpm.
Od tego jest, jakbym chciał się toczyć to sobie kupię Golfa II 1.6 D

A jak się komuś chce czytać:

Może historia gazowania moich Sigm w skrócie (3.0 24V i 3.0 12V -> 24V):

2008 - Stag300, Zavoli Zeta S, czerwone Valteki, miedź 6

2010 - 2,5 roku walki z partactwem gazownika. Z oryginalnej instalacji został: Stag i butla.

W tym czasie reduktor wymieniony na EG200, rura miedziana (z wielozaworem) na 8, wtryski na MJ, później Hana

2012-13 - 2 zagazowane samodzielnie (poprawiane) inne Sigmy 24V - w pierwszej Scorpion GT - niestety się przycinał choć ciśnieniowo i termicznie OK, w drugiej AC R-01 czerwony.

Podsumowując - długo szukałem dobrego i odpowiednio wydajnego reduktora. Niestety EG200 dość szybko zaczął się sypać (puszczał gaz podciśnieniem), ale przejeździłem nim z 60 tysięcy, nie regenerowałem bo 150 zł za regenerację nie miało sensu, przy 250 zł za nowy AC.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 31-05-2015, 11:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.