[2.8 D] Uszczelka głowicy/ głowica |
Autor |
Wiadomość |
Bzica
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2 2,8l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 9 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 07-12-2015, 21:00 [2.8 D] Uszczelka głowicy/ głowica
|
|
|
Cześć pany
Sinik 2,8 96r. Biały dym po odpaleniu,bąbelki w chłodnicy,
Test na obecność CO2 w chłodnicy pozytywny.
Po przestudiowaniu forum mam już pewność że do wymiany uszczelka albo głowica
Na dniach będę się zabierał za zwalanie głowicy i w związku z tym mam kilka pytań.
-Na co zwracać szczególną uwagę przy demontażu żeby nie narobić sobie roboty
-Czy kolektory trzeba odkręcać przed zdjęciem głowicy
-Z przodu silnika od strony pasażera z głowicy wychodzi metalowa rurka chyba do termostatu
wygląda na wciskaną/wklejaną jak ją wyjąć i potem włożyć
-Przy montażu nowa uszczelka,śruby głowicy.uszczelka pokrywy zaworów czy coś jeszcze będzie potrzebne
-No i może jeszcze jakieś sugestie co przy okazji zdjętej góry można zrobić/sprawdzić |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-12-2015, 21:49
|
|
|
Bzica napisał/a: | -No i może jeszcze jakieś sugestie co przy okazji zdjętej góry można zrobić/sprawdzić | ->> rozrząd cały miałem "przygodę" że po zrobieniu głowicy poszedł się s...ać , po 30km, ślizg ( tak to się chyba nazywa) i polka galopka od nowa :/ Szczęściem że przy kolizyjnym silniku nic się nie pogięło. Bzica napisał/a: | albo głowica | może jednak szlif jeszcze wyda,a jest to nie zbędne. Odpowiedni fachowy warsztat odpowie gdzie jest przyczyna ->> ile nacięć jest na uszczelce, jeśli 3 to niestety wymiana |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 07-12-2015, 22:26
|
|
|
Nacięcia na uszczelce dotyczą szlifu bloku a nie głowicy. Sprawdza się to mierząc ile wystają tłoki ponad blok i dobiera grubość uszczelki. Jest to gdzieś nawet opisane w serwisówce.
Zwalić głowicę, sprawdzić na szczelność, jak szczelna to splanować, obrobić gniazda zaworowe, powymieniać zawory jeśli trzeba, nowa taka sama jak była uszczelka, nowe śruby nowa uszczelka pokrywy zaworów. Nie mam 2,8 tylko 2,5 i dlatego tylko z opowieści wiem, że komory wirowe w 2,8 są ponoć ceramiczne czy cóś i coś tam jest gorzej ze szlifowaniem. Ale to szlifierze powinni ogarniać. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
Bzica
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2 2,8l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 9 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 08-12-2015, 16:29
|
|
|
A co z kolektorami?
Wylotowy odkręcić przed czy po zdjęciu głowicy?
Wydaje mi się że na łączeniu pomiędzy kolektorem wylotowym
a turbiny są tylko 3 śruby 1 od góry 2 od dołu i po odkręceniu tych 3 śrub
głowica powinna zejść razem z kolektorami
Wracając do rozrządu co zrobić żeby go nie przestawić
Czy są jakieś znaki ,czy może trzeba samemu sobie poznakować |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-12-2015, 17:24
|
|
|
Bzica napisał/a: | Czy są jakieś znaki ,czy może trzeba samemu sobie poznakować | są znaki ale lepiej dopytaj co i jak. pompę wtryskową też warto sprawdzić. Moja pompa chodziła OK ale chciałem, nie wiadomo czemu , sprawdzić. Była w środku.......zardzewiała mogła wytrzymać dzień, tydzień, miesiąc lub nawet rok ale w najmniej odpowiednim momencie mogła pierdyknąć |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Bzica
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2 2,8l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 9 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 08-12-2015, 21:41
|
|
|
Wszystko dookoła głowicy zdemontować zostało tylko ją odkręcić
Czy robić to w jakiejś kolejności np. odwrotnie niż przy dokręcaniu?
I jeszcze tak sobie pomyślałem że łańcuch rozrządu zacisnę trytkami na kole
zębatym wałka rozrządu i podciągne na gumie do góry tak żeby na dolnych
kołach był cały czas napięty a przy montażu wałek wałek rozrządu tak ustawię by pasował do koła zębatego w ten sposób nic względem siebie nie powinno się przestawić.
Co o tym myślicie? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-12-2015, 21:51
|
|
|
Bzica napisał/a: | I jeszcze tak sobie pomyślałem że łańcuch rozrządu zacisnę trytkami na kole | to łańcucha nie zmieniasz na nowy ???? ->>> to może być kosztowny błąd Coś mi się wydaje że łańcuch też ma oznaczenia->> na nowym będzie to widoczne. Chłodnicę zdemontowałeś ?? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Bzica
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2 2,8l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 9 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 08-12-2015, 22:54
|
|
|
Chłodnica nie ruszana chciałem tego uniknąć. Czy jest możliwość bez demontażu określić stan łańcucha,napinacza, ślizgu U mnie był napięty jak struna
zero luzu. Czy może lepiej odrazu wymienić cały komplet. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-12-2015, 01:24
|
|
|
Bzica napisał/a: | Chłodnica nie ruszana chciałem tego uniknąć. Czy jest możliwość bez demontażu określić stan łańcucha,napinacza, ślizgu U mnie był napięty jak struna
zero luzu. Czy może lepiej odrazu wymienić cały komplet. | masz szanse że jest OK 50:50. Masz wszystko na wierzchu więc czemu tego nie wykorzystać ?? A może masz wiedzę kiedy rozrząd był zmieniany i nie jest to konieczne ?? Czas-okresów zmiany rozrządu nie znam Może być wszystko OK a ja tu Ci jakieś czarne scenariusze opowiadam a opowiadam niestety dotknięty swoim przykrym doświadczeniem |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Bzica
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2 2,8l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 9 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 09-12-2015, 05:06
|
|
|
Znalazłem w manualu silnika 4M40 info jak sprawdzić stan ślizgu więc rozbiera dalej w razie jakichkolwiek wątpliwości wymienię cały kolei.
Czy ktoś może polecić jakiegoś sprawdzonego speca od głowic w Warszawie
Jutro będę oddawać głowicę do sprawdzenia
[ Dodano: 09-12-2015, 21:34 ]
Głowica pęknięta w dwóch miejscach przy zaworze na trzecim cylindrze
Co myślicie o tej
Głowica po regeneracji z allegrp
Albo o tej tylko ta w opisie ma 4M40T (doczytałem coś o mniejszych dolotach czy pasowała by?)
4M40T z allegro |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-12-2015, 23:22
|
|
|
Bzica napisał/a: | Co myślicie o tej
Głowica po regeneracji z allegrp | brak danych firmy daje do myślenia. Bzica napisał/a: | Albo o tej tylko ta w opisie ma 4M40T (doczytałem coś o mniejszych dolotach czy pasowała by?)
4M40T z allegro | może mają na stanie interesującą Cię głowicę ?? Trzeba dzwonić
Polecam http://e-pajero.pl/ zbyszekm2 jest na tym forum, maniany nie wstawi Ci |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Bzica
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2 2,8l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 9 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 10-12-2015, 20:59
|
|
|
Głowica będzie nowa od Zbyszka z epajero .
I następne pytanie o uszczelke
]stara była taka
Brać taką samą? |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 10-12-2015, 21:13
|
|
|
Brać taką jaka była. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
Bzica
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2 2,8l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 9 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 27-12-2015, 13:35
|
|
|
Witam ponownie
wszystko gotowe do montażu
i pytanie o dokręcanie głowicy
instrukcja autodaty
1 dokręcić 50Nm
2 dokręcić 100Nm
3 poluzować 360 stopni
4 dokręcić 50Nm
5 dokręcić 90 stopni
6 dokręcić 90 stopni
7 M8 dokręcić 24Nm
Czy tak ma być bo coś mi to luzowanie nie pasuje
No i miejsce między blokiem a obudową łańcucha rozrządu( J na rysunku) chyba trzeba dać tam trochę silikonu
[img] [/img] |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 27-12-2015, 15:48
|
|
|
Normalna procedura , szpilka się troszkę rozciąga i stąd to luzowanie i ponowne dokręcanie. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
|