Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 D] Uszczelka głowicy/ głowica
Autor Wiadomość
Bzica 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2 2,8l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 9
Skąd: Radzymin
  Wysłany: 07-12-2015, 21:00   [2.8 D] Uszczelka głowicy/ głowica

Cześć pany
Sinik 2,8 96r. Biały dym po odpaleniu,bąbelki w chłodnicy,
Test na obecność CO2 w chłodnicy pozytywny.
Po przestudiowaniu forum mam już pewność że do wymiany uszczelka :D albo głowica :evil:
Na dniach będę się zabierał za zwalanie głowicy i w związku z tym mam kilka pytań.
-Na co zwracać szczególną uwagę przy demontażu żeby nie narobić sobie roboty
-Czy kolektory trzeba odkręcać przed zdjęciem głowicy
-Z przodu silnika od strony pasażera z głowicy wychodzi metalowa rurka chyba do termostatu
wygląda na wciskaną/wklejaną jak ją wyjąć i potem włożyć
-Przy montażu nowa uszczelka,śruby głowicy.uszczelka pokrywy zaworów czy coś jeszcze będzie potrzebne
-No i może jeszcze jakieś sugestie co przy okazji zdjętej góry można zrobić/sprawdzić
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 07-12-2015, 21:49   

Bzica napisał/a:
-No i może jeszcze jakieś sugestie co przy okazji zdjętej góry można zrobić/sprawdzić
->> rozrząd cały :) miałem "przygodę" że po zrobieniu głowicy poszedł się s...ać , po 30km, ślizg ( tak to się chyba nazywa) i polka galopka od nowa :/ Szczęściem że przy kolizyjnym silniku nic się nie pogięło.
Bzica napisał/a:
albo głowica
może jednak szlif jeszcze wyda,a jest to nie zbędne. Odpowiedni fachowy warsztat odpowie gdzie jest przyczyna ->> ile nacięć jest na uszczelce, jeśli 3 to niestety wymiana :(
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 07-12-2015, 22:26   

Nacięcia na uszczelce dotyczą szlifu bloku a nie głowicy. Sprawdza się to mierząc ile wystają tłoki ponad blok i dobiera grubość uszczelki. Jest to gdzieś nawet opisane w serwisówce.
Zwalić głowicę, sprawdzić na szczelność, jak szczelna to splanować, obrobić gniazda zaworowe, powymieniać zawory jeśli trzeba, nowa taka sama jak była uszczelka, nowe śruby nowa uszczelka pokrywy zaworów. Nie mam 2,8 tylko 2,5 i dlatego tylko z opowieści wiem, że komory wirowe w 2,8 są ponoć ceramiczne czy cóś i coś tam jest gorzej ze szlifowaniem. Ale to szlifierze powinni ogarniać.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Bzica 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2 2,8l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 9
Skąd: Radzymin
Wysłany: 08-12-2015, 16:29   

A co z kolektorami?
Wylotowy odkręcić przed czy po zdjęciu głowicy?
Wydaje mi się że na łączeniu pomiędzy kolektorem wylotowym
a turbiny są tylko 3 śruby 1 od góry 2 od dołu i po odkręceniu tych 3 śrub
głowica powinna zejść razem z kolektorami

Wracając do rozrządu co zrobić żeby go nie przestawić
Czy są jakieś znaki ,czy może trzeba samemu sobie poznakować
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 08-12-2015, 17:24   

Bzica napisał/a:
Czy są jakieś znaki ,czy może trzeba samemu sobie poznakować
są znaki ale lepiej dopytaj co i jak. pompę wtryskową też warto sprawdzić. Moja pompa chodziła OK ale chciałem, nie wiadomo czemu :roll: , sprawdzić. Była w środku.......zardzewiała :twisted: mogła wytrzymać dzień, tydzień, miesiąc lub nawet rok ale w najmniej odpowiednim momencie mogła pierdyknąć :evil:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Bzica 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2 2,8l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 9
Skąd: Radzymin
Wysłany: 08-12-2015, 21:41   

Wszystko dookoła głowicy zdemontować zostało tylko ją odkręcić
Czy robić to w jakiejś kolejności np. odwrotnie niż przy dokręcaniu?
I jeszcze tak sobie pomyślałem że łańcuch rozrządu zacisnę trytkami na kole
zębatym wałka rozrządu i podciągne na gumie do góry tak żeby na dolnych
kołach był cały czas napięty a przy montażu wałek wałek rozrządu tak ustawię by pasował do koła zębatego w ten sposób nic względem siebie nie powinno się przestawić.
Co o tym myślicie?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 08-12-2015, 21:51   

Bzica napisał/a:
I jeszcze tak sobie pomyślałem że łańcuch rozrządu zacisnę trytkami na kole
to łańcucha nie zmieniasz na nowy ???? ->>> to może być kosztowny błąd :roll: Coś mi się wydaje że łańcuch też ma oznaczenia->> na nowym będzie to widoczne. Chłodnicę zdemontowałeś ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Bzica 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2 2,8l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 9
Skąd: Radzymin
Wysłany: 08-12-2015, 22:54   

Chłodnica nie ruszana chciałem tego uniknąć. Czy jest możliwość bez demontażu określić stan łańcucha,napinacza, ślizgu U mnie był napięty jak struna
zero luzu. Czy może lepiej odrazu wymienić cały komplet.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 09-12-2015, 01:24   

Bzica napisał/a:
Chłodnica nie ruszana chciałem tego uniknąć. Czy jest możliwość bez demontażu określić stan łańcucha,napinacza, ślizgu U mnie był napięty jak struna
zero luzu. Czy może lepiej odrazu wymienić cały komplet.
masz szanse że jest OK 50:50. Masz wszystko na wierzchu więc czemu tego nie wykorzystać ?? A może masz wiedzę kiedy rozrząd był zmieniany i nie jest to konieczne ?? Czas-okresów zmiany rozrządu nie znam :( Może być wszystko OK a ja tu Ci jakieś czarne scenariusze opowiadam :mrgreen: a opowiadam niestety dotknięty swoim przykrym doświadczeniem :cry:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Bzica 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2 2,8l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 9
Skąd: Radzymin
Wysłany: 09-12-2015, 05:06   

Znalazłem w manualu silnika 4M40 info jak sprawdzić stan ślizgu więc rozbiera dalej w razie jakichkolwiek wątpliwości wymienię cały kolei.
Czy ktoś może polecić jakiegoś sprawdzonego speca od głowic w Warszawie
Jutro będę oddawać głowicę do sprawdzenia

[ Dodano: 09-12-2015, 21:34 ]
Głowica pęknięta w dwóch miejscach przy zaworze na trzecim cylindrze

Co myślicie o tej
Głowica po regeneracji z allegrp

Albo o tej tylko ta w opisie ma 4M40T (doczytałem coś o mniejszych dolotach czy pasowała by?)
4M40T z allegro
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 09-12-2015, 23:22   

Bzica napisał/a:
Co myślicie o tej
Głowica po regeneracji z allegrp
brak danych firmy daje do myślenia.
Bzica napisał/a:
Albo o tej tylko ta w opisie ma 4M40T (doczytałem coś o mniejszych dolotach czy pasowała by?)
4M40T z allegro
może mają na stanie interesującą Cię głowicę ?? Trzeba dzwonić :)
Polecam http://e-pajero.pl/ zbyszekm2 jest na tym forum, maniany nie wstawi Ci :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Bzica 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2 2,8l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 9
Skąd: Radzymin
Wysłany: 10-12-2015, 20:59   

Głowica będzie nowa od Zbyszka z epajero .
I następne pytanie o uszczelke

]stara była taka
Brać taką samą?
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 10-12-2015, 21:13   

Brać taką jaka była.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Bzica 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2 2,8l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 9
Skąd: Radzymin
Wysłany: 27-12-2015, 13:35   

Witam ponownie
wszystko gotowe do montażu
i pytanie o dokręcanie głowicy

instrukcja autodaty

1 dokręcić 50Nm
2 dokręcić 100Nm
3 poluzować 360 stopni
4 dokręcić 50Nm
5 dokręcić 90 stopni
6 dokręcić 90 stopni
7 M8 dokręcić 24Nm

Czy tak ma być bo coś mi to luzowanie nie pasuje

No i miejsce między blokiem a obudową łańcucha rozrządu( J na rysunku) chyba trzeba dać tam trochę silikonu

[img] [/img]
 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 27-12-2015, 15:48   

Normalna procedura , szpilka się troszkę rozciąga i stąd to luzowanie i ponowne dokręcanie.
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.