Brak konieczności wymiany oleju w skrzyni AT? |
Autor |
Wiadomość |
Ma82
Forumowicz
Auto: Outlander III CVT, G.Punto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2016 Posty: 58 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 20-12-2016, 09:36 Brak konieczności wymiany oleju w skrzyni AT?
|
|
|
Koleżanki, Koledzy,
2 miesiące temu kupiłem Pajero IV 3.2 AT z 2011r. Pełna historia serwisowa w jednym ASO, ostatni przegląd przy 240tys km. Nic więc nie robiłem, przejeździłem jakieś 5tys km, po 260tys planuję zrobić kompleksowy przegląd u kogoś kto się na tym zna.
Zastanawia mnie jedno - do tej pory nie był wymieniany olej w skrzyni. ASO twierdzi, że brak takiej wymiany w zaleceniach producenta. I rzeczywiście, według czynności serwisowych ze strony Mitsubishi, olej w skrzyni AT w Pajero należało wymieniać co 45tys km w modelach do 2007. Od 2008, należało wymieniać co 80tys km, ale tylko w skrzyniach V5A5A. Od 2010 w czynnościach serwisowych występuje jedynie wymiana oleju w skrzyni manualnej. Coś zmienili w konstrukcji? Zastosowali inny olej?
Skrzynia działa bez zarzutu, więc chyba lepiej nie dotykać? |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-12-2016, 16:25
|
|
|
A gdzie można znaleźć oznaczenie skrzyni? Mam 2009 i zastanawiam się czy powinienem zrobić wymianę. |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 21-12-2016, 09:38
|
|
|
W wielu samochodach przy automacie producenci twierdza ze olej w automacie nie wymaga wymiany.
Tyle tylko ze w praktyce bywa z tym różnie. ..
Według workshop manulal dla rocznika 2011 powinieneś mieć skrzynię V5A5A a nie V5AWF.
w tej nowszej V5AWF od 2012 (w modelach 2012 występują równolegle obie skrzynie - starsza i nowsza) rzeczywiście zastosowano nowy olej i nie posiada filtra ani wskaźnika poziomu:
GENERAL INFORMATION
The V5AWF automatic transmission is adopted for vehicles with 4M4 engine. It has the following features for improvements from the conventional A/T.
•The slip lock-up control, which is a first for vehicles with 4M4 engine, and the reviewed lock-up region improves fuel economy.
•The new automatic transmission fluid (DIA QUEEN ATF-PA) is adopted. This ATF lowers viscosity in the actual operating temperature range and reduces drag loss, improving the fuel economy. With the reduced drag loss, the low temperature starting performance of the engine is improved.
•The A/T fluid filler pipe and level gauge is abolished.
W workshop manual jest jednak opisana procedura wymiany oleju w obu tych skrzyniach
Mimo wszystko nie wierzę aby po przebiegu 240 tys. km jakikolwiek olej zachowywał w pełni własności nowego - tu raczej potrzebna by była opinia Zbyszka
ps Sprawdź po prostu po VIN jaka masz skrzynię (bo może chodzić o rok modelowy a nie rok produkcji). RUKS - u Ciebie w świetle powyższego to wymiana chyba będzie pożądana w zależności od tego ile masz przejechane. Jako ciekawostkę dodam że wiele ASO zlewało wyminę oleju w skrzyniach nawet w autach z 2007 roku gdzie była zalecana. |
|
|
|
 |
Ma82
Forumowicz
Auto: Outlander III CVT, G.Punto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2016 Posty: 58 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 21-12-2016, 15:04
|
|
|
Dzięki za podpowiedź!
Co prawda nie wiem jak to rozgryźć po VIN, ale znalazłem info o skrzyni na tabliczce znamionowej (na masce, mniej więcej nad filtrem paliwa). Mam V5AWF. Z tego co udało mi się wyszperać, V5A5A były montowane równolegle, ale w benzyniakach.
Dalej tylko się zastanawiam, jak to jest z tą wymianą. Te silniki i skrzynie są przewidziane na >500kkm, ma latać tyle na jednym oleju? Ale skoro producent tak to przewidział, to chyba lepiej nie ruszać. |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 21-12-2016, 15:58
|
|
|
A jednak się zmienia !!!
http://www.portsidemitsub...PAJERO-MY16.pdf
zobacz pkt operations after engine warm up
normalan wymiana 195 000 km
przy ciężkim uzytkowaniau 90 000 km
Pewnie u nas w ASO doszli do wniosku ze i tak będzie po gwarancji
W pierwszym i drugim roku nie obowiązuje limit kilometrów. Od trzeciego roku obowiązuje limit 100 000 km |
|
|
|
 |
Ma82
Forumowicz
Auto: Outlander III CVT, G.Punto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2016 Posty: 58 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 21-12-2016, 16:31
|
|
|
I weź tu odkup samochód od ASO.
No to mam przekroczenie o 60kkm. Swoją drogą dziwne, że nie chciało im się zainkasować niemałej sumki za wymianę.
Dzięki raz jeszcze! |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-12-2016, 18:41
|
|
|
U mnie przebieg około 240kkm, wcześniej serwisowany w ASO ale też nie podejrzewam żeby było to zrobione do tej pory. Wg informacji że strony http://www.mitsubishi.pl/lista_przegladow dla mojego rocznika co 80kkm "Wymienić płyn w automatycznej (TYLKO V5A5A) skrzyni biegów (lub co 4 lat)" Dla rocznika 2011 kolegi Ma82 nic nie jest wspomniane o skrzyni, tylko o dyfrach. Chyba trzeba będzie to ująć w budżecie na przyszły rok żeby fura zrobiła jeszcze co najmniej drugie tyle |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
Ma82
Forumowicz
Auto: Outlander III CVT, G.Punto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2016 Posty: 58 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 21-12-2016, 19:47
|
|
|
A patrzyles na tabliczce jaka masz skrzynie?
Jak.zadzwonisz do ASO, sprawdza po numerach czy wymieniali olej. Bedziesz wiedzial |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 22-12-2016, 10:37
|
|
|
Zainteresowało mnie to - tak na dobra sprawę nigdzie w Europie nie znalazłem informacji o wymianie oleju w V5AWF. Ta tabela która jest w linku pochodzi z rynku australijskiego. może na Europę nie ma zaleceń co do wymiany ? Z drugiej strony jednak ciężko mi sobie wyobrazić aby ten olej nie ulegał degradacji i wytrzymywał np. 400 kkm. |
|
|
|
 |
Ma82
Forumowicz
Auto: Outlander III CVT, G.Punto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2016 Posty: 58 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 22-12-2016, 10:58
|
|
|
Mnie nawet bardziej, planuję jeszcze trochę z tej skrzyni korzystać:)
Tak, te 190kkm to z rynku australijskiego. Na forach też tak zalecają. I nie widziałem nigdzie, żeby ktoś zalecał trzymać się interwałów takich jak wcześniej (45kkm). A wydaje mi się, że tam warunki mają znacznie cięższe.
W ruskich papierach też nigdzie interwałów nie widziałem.
Wymieniać? Nie wymieniać? Czytałem, że jak olej w skrzyni nie był regularnie wymieniany, to dynamiczna wymiana może tylko popsuć skrzynię (o ile dobrze rozumiem, że "flush" odnosi się właśnie do dynamicznej wymiany). Ale z drugiej strony jak na rynek australijski zalecają wymianę przy 190, to moje 250 nie byłoby znowu tak strasznie nieregularne. |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 22-12-2016, 11:37
|
|
|
No więc znalazłem już Europę
http://faq.out-club.ru/do..._13_003_ENG.pdf
dla 2013 roku wymiana w V5AWF jest zalecana po 100 000 km jeżeli eksploatowany w ciężkich warunkach - brak informacji o wymianie dla normalnego trybu użytkowania. Ale patrząc na to wydaje się że warto jednak kiedyś wyminić |
|
|
|
 |
KACPERO_1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 09-02-2017, 14:03
|
|
|
ja się właśnie zastanawiam co robić, bo serwis potwierdził że w moim modelu nie trzeba wymieniać ale Pan Zbyszek twierdzi jasno że powinienem a mam już na liczniku 90000 km |
|
|
|
 |
Ma82
Forumowicz
Auto: Outlander III CVT, G.Punto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2016 Posty: 58 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 09-02-2017, 18:16
|
|
|
Mi w ASO powiedzieli, że w ogóle się nie wymienia. I według ich rad poprzedni właściciel zrobił 250tys km bez wymiany.
Jak możesz poczytać wyżej, przynajmniej w Australii jednak zalecają wymianę. Więc chyba bardziej Pana Zbyszka bym słuchał. Pytanie tylko, czy już po 90tys? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-02-2017, 08:24
|
|
|
Ma82 napisał/a: | Mi w ASO powiedzieli, że w ogóle się nie wymienia. I według ich rad poprzedni właściciel zrobił 250tys km bez wymiany.
Jak możesz poczytać wyżej, przynajmniej w Australii jednak zalecają wymianę. Więc chyba bardziej Pana Zbyszka bym słuchał. Pytanie tylko, czy już po 90tys? |
W P3 w instrukcji jest co (0 tyś. w niektórych co 45 tyś. ja zalecam między 30 tyś. a 45 tyś.
Przyjrzyj się kiedyś olejowi spuszczonemu ze skrzyni po 90 tyś. to zobaczysz dlaczego. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Ma82
Forumowicz
Auto: Outlander III CVT, G.Punto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2016 Posty: 58 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 02-03-2017, 08:56
|
|
|
No i wymieniłem. Mam nadzieję, że jeszcze nie było za późno i skrzynia będzie latać dalej.
Skrzynia pracuje płynniej, szybciej redukuje. Największa różnica w trybie manualnym - wcześniej wrzucenie wyższego biegu zajmowało coś koło wieczności, teraz idzie to całkiem sprawnie.
Polecam. |
|
|
|
 |
|