Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła
Autor Wiadomość
marecki 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 161
Skąd: Katowice
Wysłany: 19-06-2023, 15:51   

Ogólnie tam siedzi typowy uszczelniacz a nie oring
Ta gumka jest prostokątna,taka jak w zacisku hamulcowym
Moja tez była nawet w dobrym stanie ale w specjalistycznym sklepie tego nie mają
Przerobiłem to na krótko i jest spokój😀
Wystarczy przewód ok 360mm długości z końcówkami M10x1
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 10-10-2023, 23:00   

U mnie metalowa płytka która dociska uszczelkę ma rysę jakby pęknięcie, może pod ciśnieniem płyn się tędy przedostawał. Teraz pękła mi łapa sprzęgła, nie potrafię znaleźć zamiennika, gdyby ktoś posiadał zbędną używkę to chętnie odkupię.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-10-2023, 08:20   

Łapa pasuje z każdej innej japońskiej skrzyni biegów montowane w innych modelach z tych lat. Np. z Carismy GDI, Space Stara GDI itd.
https://allegro.pl/oferta/mitsubishi-lancer-vii-lapa-sprzegla-14033517757
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-10-2023, 08:27   

Tylko nie zapomnij przesmarować tej kulki na którą się łapę wciska.
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 12-10-2023, 09:59   

Kulkę zamówiłem nową , smar jakiś konkretny powinien być zastosowany?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-10-2023, 07:47   

Od dawna mam tylko automaty, ale kiedyś przy wymianie sprzęgła to ten smar był w saszetce dołączony do jego zestawu. Taki czerwony, ten sam, którym smarujesz wałek, na którym porusza się łożysko oporowe.
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 13-10-2023, 22:15   

Ok. podziękował.
 
 
wojbud 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 90
Skąd: Łobżenica
Wysłany: 09-02-2024, 17:36   

Witam. Potrzebuję pomocy. Jakieś 2 tyg temu nie mogłem włączyć żadnego biegu na odpalonym silniku. Pierwsza myśl że pompka się skończyła więc wymieniłem ją na pompkę firmy Japko. Niewiele to dało, wymieniłem jeszcze wysprzęglik. Cięgno pompki ustawiłem na 121mm tak jak manual przykazał. Tydzień było ok i biegi wchodziły gładko a dziś znów problem. Znów odpowietrzałem ale żadnego powietrza w układzie niema. Czy to może być wina słabej jakości pompki i lepiej dołożyć i kupić coś firmowego np TRW? Samo sprzęgło chyba jest ok bo łapie już po lekkim puszczeniu i samochód rusza. Z góry wam dziękuję.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11156
Skąd: Radomsko
Wysłany: 09-02-2024, 18:17   

Płynu ubywa? Jeśli nie, to pompa przepuszcza.
_________________

 
 
 
wojbud 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 90
Skąd: Łobżenica
Wysłany: 09-02-2024, 20:59   

Płynu nie ubywa, wszystko szczelne. Jakiej firmy byś polecił pompę? TRW się nada? Sachsa widziałem ale to 4 stówy. Dziwi mnie tylko że prawie tydz było ok a dziś żeby jedynkę włączyć musiałem gasić samochód. Już myślałem że coś ze słoneczkiem na sprzęgle albo z dociskiem.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11156
Skąd: Radomsko
Wysłany: 10-02-2024, 10:34   

Ciężko jest mi cokolwiek doradzić w tej kwestii. W dzisiejszych czasach nic nie jest oczywiste, a sygnatura na produkcie nie musi być nabita w fabryce tej firmy.
wojbud napisał/a:
Dziwi mnie tylko że prawie tydz było ok a dziś żeby jedynkę włączyć musiałem gasić samochód.

Czego się spodziewałeś po produkcie za kilkadziesiąt złotych? Jakość zawsze idzie w parze z ceną.
Osobiście wymieniłbym uszczelnienia w ori pompie. Ale możesz też reklamować obecny produkt.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-02-2024, 18:14   

Jak odpowietrzyłeś wysprzęglik?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-02-2024, 14:44   

jacek11, w obecnych czasach jakość w ogóle nie widzę w parze z ceną? Wszystko jest fatalnej jakości tylko to drogie wygląda wizualnie lepiej.
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 06-05-2024, 22:12   

wojbud, też kupiłem tanią pompkę 150zł i działa. Odpowietrzaj przy wysprzęgliku. Przeszedłem tą ścieżkę kończąc na wymianie pękniętej łapy, niestety od tego momentu wyskakuje mi czwórka. Mechanik coś spierniczył .
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10705
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-05-2024, 12:04   

Akuma supido napisał/a:
niestety od tego momentu wyskakuje mi czwórka

To raczej nie wysprzeglik ma na to wpływ a skrzynia.
Krzyzak napisał/a:
Jak odpowietrzyłeś wysprzęglik?


No manual mówi grawitacyjnie. Jeszcze trzeba sptrawdzic tzw free travel czyli podregulowac popychaczem
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.