[EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
marecki
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Wrz 2012 Posty: 161 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-06-2023, 15:51
|
|
|
Ogólnie tam siedzi typowy uszczelniacz a nie oring
Ta gumka jest prostokątna,taka jak w zacisku hamulcowym
Moja tez była nawet w dobrym stanie ale w specjalistycznym sklepie tego nie mają
Przerobiłem to na krótko i jest spokój😀
Wystarczy przewód ok 360mm długości z końcówkami M10x1 |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 10-10-2023, 23:00
|
|
|
U mnie metalowa płytka która dociska uszczelkę ma rysę jakby pęknięcie, może pod ciśnieniem płyn się tędy przedostawał. Teraz pękła mi łapa sprzęgła, nie potrafię znaleźć zamiennika, gdyby ktoś posiadał zbędną używkę to chętnie odkupię. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-10-2023, 08:27
|
|
|
Tylko nie zapomnij przesmarować tej kulki na którą się łapę wciska. |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 12-10-2023, 09:59
|
|
|
Kulkę zamówiłem nową , smar jakiś konkretny powinien być zastosowany? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-10-2023, 07:47
|
|
|
Od dawna mam tylko automaty, ale kiedyś przy wymianie sprzęgła to ten smar był w saszetce dołączony do jego zestawu. Taki czerwony, ten sam, którym smarujesz wałek, na którym porusza się łożysko oporowe. |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 13-10-2023, 22:15
|
|
|
Ok. podziękował. |
|
|
|
 |
wojbud
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 90 Skąd: Łobżenica
|
Wysłany: 09-02-2024, 17:36
|
|
|
Witam. Potrzebuję pomocy. Jakieś 2 tyg temu nie mogłem włączyć żadnego biegu na odpalonym silniku. Pierwsza myśl że pompka się skończyła więc wymieniłem ją na pompkę firmy Japko. Niewiele to dało, wymieniłem jeszcze wysprzęglik. Cięgno pompki ustawiłem na 121mm tak jak manual przykazał. Tydzień było ok i biegi wchodziły gładko a dziś znów problem. Znów odpowietrzałem ale żadnego powietrza w układzie niema. Czy to może być wina słabej jakości pompki i lepiej dołożyć i kupić coś firmowego np TRW? Samo sprzęgło chyba jest ok bo łapie już po lekkim puszczeniu i samochód rusza. Z góry wam dziękuję. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11156 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 09-02-2024, 18:17
|
|
|
Płynu ubywa? Jeśli nie, to pompa przepuszcza. |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojbud
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 90 Skąd: Łobżenica
|
Wysłany: 09-02-2024, 20:59
|
|
|
Płynu nie ubywa, wszystko szczelne. Jakiej firmy byś polecił pompę? TRW się nada? Sachsa widziałem ale to 4 stówy. Dziwi mnie tylko że prawie tydz było ok a dziś żeby jedynkę włączyć musiałem gasić samochód. Już myślałem że coś ze słoneczkiem na sprzęgle albo z dociskiem. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11156 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 10-02-2024, 10:34
|
|
|
Ciężko jest mi cokolwiek doradzić w tej kwestii. W dzisiejszych czasach nic nie jest oczywiste, a sygnatura na produkcie nie musi być nabita w fabryce tej firmy.
wojbud napisał/a: | Dziwi mnie tylko że prawie tydz było ok a dziś żeby jedynkę włączyć musiałem gasić samochód. |
Czego się spodziewałeś po produkcie za kilkadziesiąt złotych? Jakość zawsze idzie w parze z ceną.
Osobiście wymieniłbym uszczelnienia w ori pompie. Ale możesz też reklamować obecny produkt. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-02-2024, 18:14
|
|
|
Jak odpowietrzyłeś wysprzęglik? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-02-2024, 14:44
|
|
|
jacek11, w obecnych czasach jakość w ogóle nie widzę w parze z ceną? Wszystko jest fatalnej jakości tylko to drogie wygląda wizualnie lepiej. |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 06-05-2024, 22:12
|
|
|
wojbud, też kupiłem tanią pompkę 150zł i działa. Odpowietrzaj przy wysprzęgliku. Przeszedłem tą ścieżkę kończąc na wymianie pękniętej łapy, niestety od tego momentu wyskakuje mi czwórka. Mechanik coś spierniczył . |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10705 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-05-2024, 12:04
|
|
|
Akuma supido napisał/a: | niestety od tego momentu wyskakuje mi czwórka |
To raczej nie wysprzeglik ma na to wpływ a skrzynia.
Krzyzak napisał/a: | Jak odpowietrzyłeś wysprzęglik? |
No manual mówi grawitacyjnie. Jeszcze trzeba sptrawdzic tzw free travel czyli podregulowac popychaczem |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|