Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
22-08-2007, 09:53
[EAxx] Skrzynia manualna ciężko wchodzą biegi
Autor Wiadomość
szwagierr 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2014
Posty: 97
Skąd: Kielce
Wysłany: 31-12-2015, 18:48   

milo, to jest sposób na sprawdzenie synchronizatora, a nie stożka koła zębatego. Synchronizator jest specjalnie tak wykonany (rowki na powierzchni ciernej, miękki materiał), aby zużywał się tylko on. Zresztą gdy faktycznie uszkodzi się stożek na kole zębatym to skrzynia raczej na złom, nie na się wymienić jednego koła zębatego.
milo, czy manual z którego pochodzi ten obrazek jest gdzieś do ściągnięcia?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 31-12-2015, 19:02   

szwagierr napisał/a:
milo, to jest sposób na sprawdzenie synchronizatora, a nie stożka koła zębatego.

Uwierz mi że na pewno stożek koła zębatego będzie nosić ślady zużycia nawet nowy synchronizator nic nie pomoże jak na kole jest wyrobiony ,przy rozbiórce skrzyni trzeba sie przyjrzeć dokładnie poszczególnym częściom a w szczególności powierzchnie cierne na styku synchronizator- koło zębate
szwagierr napisał/a:
milo, czy manual z którego pochodzi ten obrazek jest gdzieś do ściągnięcia?

Jest oczewiście http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3456
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-01-2016, 23:47   

milo napisał/a:
bialyjayz napisał/a:
jak to sprawdzić ?

Po rozebraniu skrzyni
[url=http://files.tinypic...h_t.jpg]Obrazek[/URL]

Zmierzyć szczelinomierzem, równo dokoła, albo najlepiej dwoma.
U mnie w pracy wymieniamy komplety stożek + synchronizator bo są osoabno. Ale nic sie nie stanie jak wymienisz sam stożek, aby tylko szczelina była zgodna z manualem po wymianie:)
Nawet pewnie używka ale dobra bedzie choddzić.
Stożek też się bedzoe lekko żużywał moze nie tak jak pierścień.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 04-01-2016, 15:27   

Marcino napisał/a:
U mnie w pracy wymieniamy komplety stożek + synchronizator bo są osoabno.

W galancie nie wszystkie synchronizatory sa takie same chodzi o budowe jest jeden tylko synchronizator skladajacy sie z 3- częsci i tylko 2- bieg i tu są stozki wymienne w pozostałych biegach stozki tylko z kołami zebatymi na stałe
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 04-01-2016, 16:51   

milo napisał/a:
W galancie nie wszystkie synchronizatory sa takie same chodzi o budowe jest jeden tylko synchronizator skladajacy sie z 3- częsci i tylko 2- bieg i tu są stozki wymienne w pozostałych biegach stozki tylko z kołami zebatymi na stałe

czyli ? Bo już się pokręciłem ...
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 04-01-2016, 19:19   

bialyjayz napisał/a:
czyli ? Bo już się pokręciłem ...

Co Cię interesuje dokładnie odnośnie skrzyni
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
misu 
Nowy Forumowicz

Auto: misubihi galant 2.5v6.163.98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 14
Skąd: parczew
Wysłany: 04-01-2016, 21:04   

witam co może być przyczyna tego ze podczas wkładania drógiego i trzeciego biegu skrzynia zgrzyta nie zawsze ale jedna często się to zdarza
_________________
misumaniak daniel
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 04-01-2016, 21:21   

misu napisał/a:
podczas wkładania drógiego i trzeciego biegu skrzynia zgrzyta nie zawsze ale jedna często się to zdarza

Synchronizator nie działa jak należy lub nie odpowietrzone dobrze sprzęgło tzn nie ma dobrego wysprzęglania
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
outlaw4life 
Forumowicz


Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 94
Skąd: wro
Wysłany: 06-01-2016, 18:10   Re: Problem ze skrzynią?

Jaco_ napisał/a:
gdy temperatura spada na dworze a galancior stał cała noc i skrzynia, olej w niej sie wychłodziły do temperatury otoczenia to rano gdy do niego wsiadam to lewarek skrzyni ciezko chodzi i nie da rady wbijac biegow a sprzęgło jest strasznie miekkie i łapie jakby tylko w samej podłodze po naprawde mocnym wciśnieciu go a i tek wtedy biegi wchodzą z dużym trudem i trzeba mocno i z wyczuciem wrzucać je lewarkiem... Natomiast gdy zrobie nim już ze 20km biegi wchodzą znacznie lepiej... w zeszlym roku wymieniałem pompe hydrauliczną sprzegła na nową... czy to brak oleju w skrzyni? Pompa sprzegła siada? coś nie tak ze skrzynią?


Mialem identyczny problem
Zmieniłem olej w skrzyni na nowy wlalem 75W85, ale nic to nie dalo. probowalem jakos wyregulowac pedal sprzegla na tym cięgnie ktore wychodzi do grodzi silnika ale za duzej mozliwosci nie bylo bo zaraz jaak tylko wkrecilem lub je wykrecilem to juz biegi w ogole nie wchodzily.
Ogolem pedal sprzegla jest dziwny - jak guma - nie czuc jego skoku w ogole, że załacza sprzegło czy cos, jest po prostu jednolity bez wyczucia.
zanim wbije jakikolwiek bieg zdaje sie ze musze z rana podpompować pedał sprzegła a nawet czasami juz podczas pierwszych kilometrow, potem objaw znika.
Rownież wymienilem pompe sprzegla okolo 30k km temu.

ANY IDEA? :doubt:

[ Dodano: 07-01-2016, 07:46 ]
????
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-01-2016, 08:19   

outlaw4life napisał/a:
zanim wbije jakikolwiek bieg zdaje sie ze musze z rana podpompować pedał sprzegła a nawet czasami juz podczas pierwszych kilometrow, potem objaw znika.

Zapowietrzone albo wysprzęglik nie działa prawidłowo.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 07-01-2016, 13:29   

milo napisał/a:
Co Cię interesuje dokładnie odnośnie skrzyni

gdy mam problem z wbijaniem drugiego biegu należałoby wymienić synchronizator biegu 2-iego, jeden tak?
milo napisał/a:
Uwierz mi że na pewno stożek koła zębatego będzie nosić ślady zużycia nawet nowy synchronizator nic nie pomoże jak na kole jest wyrobiony ,przy rozbiórce skrzyni trzeba sie przyjrzeć dokładnie poszczególnym częściom a w szczególności powierzchnie cierne na styku synchronizator- koło zębate

i jak ja amator mam rozpoznać czy ta zębatka jest w stanie nadającym się do użytkowania? Aby nie rozbierać dwukrotnie skrzynii jeśli już bym się za nią wziął...
i kolejne pytanie, powiedzmy że wymienią płyn w ukł. sprzęgła i nic to nie pomoże czy przy wymianie synchronizatora znów będe musiał zmieniać? To samo czy przy naprawie skrzynii będę musiał zmienić olej w niej?
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 07-01-2016, 15:18   

bialyjayz napisał/a:
gdy mam problem z wbijaniem drugiego biegu należałoby wymienić synchronizator biegu 2-iego, jeden tak?

Przeważnie 2- bieg najciężej wchodzi łatwo zaobserwować to zimą gdy olej gęsty .
2-bieg synchronizator jest złozony z 3- cześci po rozebraniu nalezy zweryfikować co podlega wymianie będzie widać ,najlepiej komplet jezeli chodzi o 2- bieg
bialyjayz napisał/a:
i jak ja amator mam rozpoznać czy ta zębatka jest w stanie nadającym się do użytkowania? Aby nie rozbierać dwukrotnie skrzynii jeśli już bym się za nią wziął..

Po pierwsze jeśli nie masz prasy to nic z tego nie wyjdzie
Po drugie w manualu masz wszystko ładnie rozrysowane i wartości jakie maja być
bialyjayz napisał/a:
kolejne pytanie, powiedzmy że wymienią płyn w ukł. sprzęgła i nic to nie pomoże czy przy wymianie synchronizatora znów będe musiał zmieniać?

Nie trzeba jedynie to tylko odpowietrzyć
bialyjayz napisał/a:
To samo czy przy naprawie skrzynii będę musiał zmienić olej w niej?

Jak najbardziej
outlaw4life napisał/a:
zanim wbije jakikolwiek bieg zdaje sie ze musze z rana podpompować pedał sprzegła a nawet czasami juz podczas pierwszych kilometrow, potem objaw znika.

Masz zapowietrzony układ
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 09-01-2016, 11:06   

milo napisał/a:

bialyjayz napisał/a:
To samo czy przy naprawie skrzynii będę musiał zmienić olej w niej?

Jak najbardziej

olej wymieniałem 8tys. km temu, szkoda wymieniać tym bardziej, że zapłaciłem za niego kroooocie, przeleję do jakiegoś naczynia i po złożeniu spowrotem go spakuje :)
można tak ?
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-01-2016, 12:06   

bialyjayz napisał/a:
milo napisał/a:

bialyjayz napisał/a:
To samo czy przy naprawie skrzynii będę musiał zmienić olej w niej?

Jak najbardziej

olej wymieniałem 8tys. km temu, szkoda wymieniać tym bardziej, że zapłaciłem za niego kroooocie, przeleję do jakiegoś naczynia i po złożeniu spowrotem go spakuje :)
można tak ?

Nie mam specjalnie doświadczenia ze skrzyniami ale jak już bym tak musiał zrobić to przelałbym go przez jakiś konkretny magnes żeby wyłapać wszystkie opiłki.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 09-01-2016, 12:55   

bialyjayz napisał/a:
olej wymieniałem 8tys. km temu, szkoda wymieniać tym bardziej, że zapłaciłem za niego kroooocie,

Przebieg nie duży ale.... :!: zawsze w oleju są zanieczyszczenia to zalezy od stopnia zużycia skrzyni , jaki masz olej zalany ? czyżby redline :?:
bialyjayz napisał/a:
przeleję do jakiegoś naczynia i po złożeniu spowrotem go spakuje
można tak ?

Najepiej do przezroczystego pojemnika zobacz co bedzie na dnie
komarsnk napisał/a:
jak już bym tak musiał zrobić to przelałbym go przez jakiś konkretny magnes żeby wyłapać wszystkie opiłki.

Wystarczy magnes neodymowy doczepiony do dna pojemnika :shock:
Dobrze jest umiejscowić magnes neodymowy do skrzyni tzn do dolnego deka -metal można sie zdziwić co wyłapie i ilość :shock:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.