| [Carisma] klocki hamulcowe | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | sebek76   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Paź 2012
 Posty: 157
 Skąd: zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-05-2014, 18:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam ponownie właśnie jestem po wymienie klocków hamulcowych (tył) tylko jest mały problem mianowicie hamulec słabo trzyma czy jest gdzieś jakaś regulacja bo już teraz niewiem co jest grane ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-05-2014, 19:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | zobacz czy ta dźwigienka przy zacisku hamulcowym od samo-regulatora w czasie zaciągania i zwalniania ręcznego przemieszcza się bo to słaby element tam pod gumową uszczelkę dostaje sie woda całość eroduje i blokuje się w pozycji zaciągniętej efekt jest taki że ręczny łapie bardzo wysoko, napięcie ręcznego reguluje się przy samej dźwigni jest śrubka którą trzeba pokręcić |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sebek76   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Paź 2012
 Posty: 157
 Skąd: zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-05-2014, 19:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Byłem teraz zobaczyć jeśli mówisz o tej dźwigience która wypycha tłoczek to z nią wszystko ok zaciąga się i wraca obie strony sprawdzałem ? a jak dostać się do tej śrubki   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cwaniak   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
 Kraj/Country: Belgium
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Lut 2011
 Posty: 780
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-05-2014, 19:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | sebek76, nic nie kombinuj, na początku będzie słabo trzymać hamulec bo klocki musza się ułożyć do tarczy i się ''dotrzeć''. Tylko na początku nie hamuj gwałtownie bo spalisz klocki     |  
				| _________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
 
   Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
 
   
 Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sebek76   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Paź 2012
 Posty: 157
 Skąd: zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-05-2014, 20:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | kupiłem klocki TRW GDB1314 ale narazie założyłem je na stare tarcze wiem że błąd chyba jutro pojadę ba tarcze tylko jakie będą dobre do tych klocków TRW w miarę rozsądnej cenie ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tadek55   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 272
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2014, 06:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam ,przyszedł czas na wymiane szczęk hamulcowych w mojej cari 18 SOHC,napiszcie jakie polecacie,możektóry wymieniał.Pozd. |  
				| _________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
   Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
   Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
 Pogorzelica 2015
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ronald   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Kwi 2015
 Posty: 12
 Skąd: War-Maz
 
 | 
            
               |    Wysłany: 09-06-2015, 23:03   Re: [Carisma] klocki hamulcowe |   
 |  
               | 
 |  
               | Może komuś pomogę, do tarcz 256/45/24 po lifcie pasują klocki GDB1317 TRW: grubość [mm] 15,6; wysokość [mm] 72,7; długość [mm] 130. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FredPL   Forumowicz
 
 Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 18 Lis 2014
 Posty: 211
 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-11-2015, 23:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odkopuję temacik bo przymierzam się do wymiany tylnych zacisków (trzeci raz w tym roku nie mam ręcznego, do tego tarcza nie bierze całą powierzchnią) to i pewnie polecą nowe klocki, a może i nowe tarcze przyjdzie założyć. Teraz pytanie, co kupić do 1.9 DI-D z 2002 r ? 
 Myślałem nad klockami Valeo lub ATE i tarczach TRW. Ceny nie są za niskie ? Jak patrzyłem po sklepach to przeważnie wszędzie drożej.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Janq   Forumowicz
 
  
 Auto: Primera P11GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 20 Lis 2015
 Posty: 384
 Skąd: LU/DW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-11-2015, 23:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | ATE sobie odpuść, bo strasznie pylą. TRW - ok, nie ma z nimi problemu. Jednak jeśli ja miałbym coś kupować na Twoim miejscu to brałbym EBC BlackStuff albo MINTEX - do zwykłej jazdy genialne klocki. Pytanie z innej beczki - kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy?
 
 Jesli zacisk jest dobrze zregenerowany i poskładany na odpowiedni smar (oraz jeśli się używa ręcznego) to nie powinien stanąć.
 Mam nadzieję, że nie smarujesz prowadnic do zacisków i nie zakładasz klocków na smar miedziany?!
 |  
				| _________________ プリメーラ P11GT
 
 _
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FredPL   Forumowicz
 
 Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 18 Lis 2014
 Posty: 211
 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-11-2015, 23:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zaciski niby były robione przez poprzedniego właściciela jeszcze także co i jak było robione nie wiem. Ja jedynie po zakupie wymieniłem klocki i zdaje się, że na taką blaszkę z tyłu klocka poszła pasta miedziana czy coś takiego. W każdym razie zaciski są całe po wierzchu mocno skorodowane w przeciwieństwie do przednich, które wyglądają niemal jakby z fabryki wyjechały. Do tej pory jedynie co to czyściłem je z grubsza (z pomocą WD40) żeby wszystko się ruszało ale pomaga to tylko na jakiś czas (jakiś miesiąc czy dwa), a potem znów się okazuje, że ręcznego prawie nie ma. Zauważyłem też, że na jednym z zacisków brakuje mi takiej sprężynki, która chyba jest po części odpowiedzialna za odbijanie hamulca. 
 EDIT: Generalnie teraz wymianę bd mi robić w warsztacie bo sam nie mam warunków (pod domem nie zrobię przy obecnej pogodzie). Co do wymiany płynu hamulcowego to wg. książki serwisowej wymieniony był na pewno przy 125tyś w ASO i chyba przy 150tyś. Auto teraz ma 302tyś
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Janq   Forumowicz
 
  
 Auto: Primera P11GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 20 Lis 2015
 Posty: 384
 Skąd: LU/DW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2015, 00:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zaciski były robione przez poprzedniego właściciela - kup zestaw do regeneracji i sobie zam zregeneruj, będziesz wiedział co masz. Kup sobie smar do tłoczków, wykręć trochę tłoczek, wciśnij trochę smaru pod gumową uszczelkę i wkręć tłoczek. Prowadnice i klocki wyczyść z tego smaru miedzianego i załóż używając tego smaru http://allegro.pl/pasta-s...5774950894.html
 Wymień płyn hamulcowy od razu w całym układzie. Odezwij się na PW to Ci napisze jak to zrobić szybko i bezboleśnie, oraz jak nie wylać płynu z układu przy zdejmowaniu zacisku :]
 |  
				| _________________ プリメーラ P11GT
 
 _
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sebek76   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Paź 2012
 Posty: 157
 Skąd: zabrze
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sebek76   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Paź 2012
 Posty: 157
 Skąd: zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-11-2015, 21:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Spoko dzięki w tamtym roku kupiłem tarcze i klocki TRW ale znowu przy chamowaniu przy większej prędkości czuje p bicie,drgania na kierownicy i pedale kurcze sam już niewiem czemu te tarcze mi sie tak krzywią może dlatego że z tyłu nie wymieniałem hmmm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sylmak   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.6 GLX 16V 1998r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 06 Lis 2009
 Posty: 91
 Skąd: legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-11-2015, 21:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Do takiej sytuacji dochodzi w momencie kiedy tarcze i klocki hamulcowe nie pracują w jednej płaszczyźnie. Zdarza się, że pomiędzy piastą a tarczą niektórzy nanoszą sporą ilość środka izolującego co może doprowadzić do skrzywienia płaszczyzny nawet nowych tarcz. Przed montażem nowych tarcz najlepiej dokładnie oczyścić powierzchnię styku. |  
				| _________________ Jazda to moja pasja
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |