[Carisma] klocki hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
sebek76
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 157 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 05-05-2014, 19:58
|
|
|
Witam ponownie właśnie jestem po wymienie klocków hamulcowych (tył) tylko jest mały problem mianowicie hamulec słabo trzyma czy jest gdzieś jakaś regulacja bo już teraz niewiem co jest grane ? |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 05-05-2014, 20:06
|
|
|
zobacz czy ta dźwigienka przy zacisku hamulcowym od samo-regulatora w czasie zaciągania i zwalniania ręcznego przemieszcza się bo to słaby element tam pod gumową uszczelkę dostaje sie woda całość eroduje i blokuje się w pozycji zaciągniętej efekt jest taki że ręczny łapie bardzo wysoko, napięcie ręcznego reguluje się przy samej dźwigni jest śrubka którą trzeba pokręcić |
|
|
|
 |
sebek76
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 157 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 05-05-2014, 20:14
|
|
|
Byłem teraz zobaczyć jeśli mówisz o tej dźwigience która wypycha tłoczek to z nią wszystko ok zaciąga się i wraca obie strony sprawdzałem ? a jak dostać się do tej śrubki |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-05-2014, 20:59
|
|
|
sebek76, nic nie kombinuj, na początku będzie słabo trzymać hamulec bo klocki musza się ułożyć do tarczy i się ''dotrzeć''. Tylko na początku nie hamuj gwałtownie bo spalisz klocki |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
sebek76
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 157 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 05-05-2014, 21:05
|
|
|
kupiłem klocki TRW GDB1314 ale narazie założyłem je na stare tarcze wiem że błąd chyba jutro pojadę ba tarcze tylko jakie będą dobre do tych klocków TRW w miarę rozsądnej cenie ? |
|
|
|
 |
tadek55
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 19-05-2014, 07:04
|
|
|
Witam ,przyszedł czas na wymiane szczęk hamulcowych w mojej cari 18 SOHC,napiszcie jakie polecacie,możektóry wymieniał.Pozd. |
_________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 |
|
|
|
 |
Ronald
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 12 Skąd: War-Maz
|
Wysłany: 10-06-2015, 00:03 Re: [Carisma] klocki hamulcowe
|
|
|
Może komuś pomogę, do tarcz 256/45/24 po lifcie pasują klocki GDB1317 TRW: grubość [mm] 15,6; wysokość [mm] 72,7; długość [mm] 130. |
|
|
|
 |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 20-11-2015, 23:16
|
|
|
Odkopuję temacik bo przymierzam się do wymiany tylnych zacisków (trzeci raz w tym roku nie mam ręcznego, do tego tarcza nie bierze całą powierzchnią) to i pewnie polecą nowe klocki, a może i nowe tarcze przyjdzie założyć. Teraz pytanie, co kupić do 1.9 DI-D z 2002 r ?
Myślałem nad klockami Valeo lub ATE i tarczach TRW. Ceny nie są za niskie ? Jak patrzyłem po sklepach to przeważnie wszędzie drożej. |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 20-11-2015, 23:32
|
|
|
ATE sobie odpuść, bo strasznie pylą. TRW - ok, nie ma z nimi problemu. Jednak jeśli ja miałbym coś kupować na Twoim miejscu to brałbym EBC BlackStuff albo MINTEX - do zwykłej jazdy genialne klocki.
Pytanie z innej beczki - kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy?
Jesli zacisk jest dobrze zregenerowany i poskładany na odpowiedni smar (oraz jeśli się używa ręcznego) to nie powinien stanąć.
Mam nadzieję, że nie smarujesz prowadnic do zacisków i nie zakładasz klocków na smar miedziany?! |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 20-11-2015, 23:56
|
|
|
Zaciski niby były robione przez poprzedniego właściciela jeszcze także co i jak było robione nie wiem. Ja jedynie po zakupie wymieniłem klocki i zdaje się, że na taką blaszkę z tyłu klocka poszła pasta miedziana czy coś takiego. W każdym razie zaciski są całe po wierzchu mocno skorodowane w przeciwieństwie do przednich, które wyglądają niemal jakby z fabryki wyjechały. Do tej pory jedynie co to czyściłem je z grubsza (z pomocą WD40) żeby wszystko się ruszało ale pomaga to tylko na jakiś czas (jakiś miesiąc czy dwa), a potem znów się okazuje, że ręcznego prawie nie ma. Zauważyłem też, że na jednym z zacisków brakuje mi takiej sprężynki, która chyba jest po części odpowiedzialna za odbijanie hamulca.
EDIT: Generalnie teraz wymianę bd mi robić w warsztacie bo sam nie mam warunków (pod domem nie zrobię przy obecnej pogodzie). Co do wymiany płynu hamulcowego to wg. książki serwisowej wymieniony był na pewno przy 125tyś w ASO i chyba przy 150tyś. Auto teraz ma 302tyś |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 21-11-2015, 00:07
|
|
|
Zaciski były robione przez poprzedniego właściciela - kup zestaw do regeneracji i sobie zam zregeneruj, będziesz wiedział co masz.
Kup sobie smar do tłoczków, wykręć trochę tłoczek, wciśnij trochę smaru pod gumową uszczelkę i wkręć tłoczek. Prowadnice i klocki wyczyść z tego smaru miedzianego i załóż używając tego smaru http://allegro.pl/pasta-s...5774950894.html
Wymień płyn hamulcowy od razu w całym układzie. Odezwij się na PW to Ci napisze jak to zrobić szybko i bezboleśnie, oraz jak nie wylać płynu z układu przy zdejmowaniu zacisku :] |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
sebek76
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 157 Skąd: zabrze
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
sebek76
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 157 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 22-11-2015, 21:01
|
|
|
Spoko dzięki w tamtym roku kupiłem tarcze i klocki TRW ale znowu przy chamowaniu przy większej prędkości czuje p
bicie,drgania na kierownicy i pedale kurcze sam już niewiem czemu te tarcze mi sie tak krzywią może dlatego że z tyłu nie wymieniałem hmmm |
|
|
|
 |
sylmak
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 GLX 16V 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 91 Skąd: legnica
|
Wysłany: 22-11-2015, 21:17
|
|
|
Do takiej sytuacji dochodzi w momencie kiedy tarcze i klocki hamulcowe nie pracują w jednej płaszczyźnie. Zdarza się, że pomiędzy piastą a tarczą niektórzy nanoszą sporą ilość środka izolującego co może doprowadzić do skrzywienia płaszczyzny nawet nowych tarcz. Przed montażem nowych tarcz najlepiej dokładnie oczyścić powierzchnię styku. |
_________________ Jazda to moja pasja |
|
|
|
 |
|