Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Docieranie Lancera - jak?
Autor Wiadomość
racer1972 
Mitsumaniak
trochę w opozycji...


Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 645
Skąd: Beuthen
Wysłany: 11-03-2011, 21:29   

Cenna inicjatywa panie kolego... :biggrin: Ale nie dajmy się zwariować... :rolleyes:
_________________
...
 
 
Janek_W 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 128
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-04-2011, 00:33   

lichy napisał/a:
lepkości 0W20 :shock:


Nie wiem jak w europejskich wersjach ale u mnie na masce od spodu jest przyklejona nalepka Mitsubishi z informacją że silnik jest zalewany olejem 5W20.
_________________
Pozdrawiam,
Janek
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 06-05-2011, 19:25   

Witam jestem Szczęśliwym posiadaczem lancera 1.8 SB disel.
Samochod ma przejechane 100km i za dwa tygodnie czeka mnie trasa do angli nowym samochodem. Jest on wiec w okresie dotarcia. Wiem ze należy go w tym okresie oszczedzać wiec moze ta trasa to za dużo jak na ten stan nowego samochodu. Co robić jechać śmiało? Czy na coś zwracać szczególnà uwagę. Prosze o jakieś porady sugestie
_________________
pablo diablo
 
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2011, 23:47   

pablo diablo napisał/a:
należy go w tym okresie oszczedzać wiec moze ta trasa to za dużo jak na ten stan nowego samochodu. Co robić jechać śmiało?

Moim zdaniem jechać, będziesz miał idealną okazję na dotarcie, a jak dojedziesz, to będzie już dotarty i będziesz miał z głowy :) Po prostu go nie męcz, staraj się nie kręcić powyżej określonych w instrukcji dotarcia obrotów (u mnie chyba było napisane), ale napisałem "staraj się", bo jak trzeba będzie, to kręć - nic się nie stanie. Na trasie będziesz jechał z różnymi prędkościami, więc warunki dotarcia idealne.
Ja mam benzynę, więc nie powiem Ci jakie obroty są właściwe dla dotarcia diesla :(
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-05-2011, 09:33   

pablo diablo napisał/a:
Co robić jechać śmiało? Czy na coś zwracać szczególnà uwagę.

lekko ironicznie można?
co 100 km, zatrzymaj sie pogłaskaj, porozmawiaj :)
a serio
ja kupiłem, przejechałem 500 km i pojechałem na weekend majowy do Pragi. jedyne co, to spalanie było koszmarnie wielkie - nie wiem czy dlatego, że nowy silnik, czy jeszcze nie umiałem nim jeździć.
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-05-2011, 22:23   

Ja swoją benzynką wracałem z Łodzi do Szczecina..
Po 21.5 kkm nie narzekam na spalanie itp.

Zawsze możesz kręcić do 3/4 maksymalnych obrotów - to jest silnik, a nie domek z kart:)
Nie przejmuj się. Kręć i jeźdź ile wlezie:)
Pozdrawiam
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 08-05-2011, 10:24   

Więc jakich obrotów nie przekraczać ? (disel)
Mam zamiar wymienić olej w granicach 2 tys
I pewno to bedzie już w angli, polecacie do tego disla jakiś olej czy zaufać ang. Servisowi?
_________________
pablo diablo
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-05-2011, 13:29   

Max mocy masz przy 4000 obr/min Z ch. silnika wynika by nie przekraczać 3000 przy ciągłej jeździe- nie wiem jakiej to prędkości odpowiada przy najwyższym biegu, ale jeśli około 140 km/ +- 5% - to jest ok:)
Jak przekroczysz to też się nic nie stanie.
Myślę, że bardziej chodzi o to by nie przyspieszać z butem w podłodze pod górkę i na zimnym silniku nie ścigać się z "dresiarzami":)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-05-2011, 13:37   

A mnie się wydaje że tu nie chodzi o obroty tylko obciążenie. Silnik ma pracować delikatnie, więc pod górę bieg niżej, nie wciskać do końca gazu, obroty nabierać płynnie, a nie z butem w podłodze tylko płynnie dodawać gazu aż do 4-5 tys (diesla oczywiście mniej tak do 3,5 tys).

No i diesla z turbiną bardzo delikatnie traktować na zimnym. Przed zgaszeniem albo delikatnie się toczyć albo poczekać na jałowych przed zgaszeniem.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-05-2011, 13:57   

Krzychu, nie jestem specem, ale wydaje mi się, że to o czym napisałeś - czyli nie obciążanie zbytnie silnika, wału korbowego i spowalnianie (?) turbiny, to sprawy, które są aktualne przez cały okres użytkowania silnika.. natomiast nie bez powodu zdefiniowano obroty, których nie należy przekraczać na tzw. dotarciu...
Czekamy na wypowiedź speca od napędu spalinowego?:)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-05-2011, 14:33   

RalfPi napisał/a:
czyli nie obciążanie zbytnie silnika, wału korbowego i spowalnianie (?)


Moim skromnym zdaniem więcej dostanie jak ktoś zacznie mulić pod górę na dużym biegu i niskich obrotach. Obroty (dalej tylko moim zdaniem) nie obciążają silnika.

RalfPi napisał/a:
natomiast nie bez powodu zdefiniowano obroty, których nie należy przekraczać na tzw. dotarciu...


Pojęcie dotarcia już w instrukcjach nie wstempluje z tego co wiem. A jeśli nawet taki zapisy występowały to były to skróty myślowe żeby nie pisać elaboratu. Piszący miał nadzieje że w praktyce będzie to oznaczało delikatne obchodzenie się z gazem.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-05-2011, 15:44   

Powtórzę to co napisałem:)
Zasada nie obciążania silnika powinna być stosowana zawsze.
Natomiast przez pewien okres (powiedzmy 2kkm) silnik nie powinien być kręcony >75% maksymalnych obrotów (poczyniłem założenie o obrotach max. dla max. mocy)
Z jakich powodów nie należy kręcić szybciej silnika.. Nie wiem.
Może chodzi o usterki, błędy wieku dziecięcego auta, a może o coś innego..
Dlatego najlepiej jak zdanie zabrałby mechanik czy też konstruktor.

PS Z "dostawianiem przez silnik po tyłku" przy niskich obrotach zgadzam się w całości. Pracowanie na maximum charakterystyki silnika oraz spalanie stukowe.
Chodzi mi tylko o to, że ktoś nie bez powodu napisał o delikatnym deptaniu i niższych obrotach w "manualu" przez pewien okres.
 
 
tommy4u 
Mitsumaniak
Yes We Can


Auto: Mitsubishi Lancer Sportback1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Białystok
Wysłany: 08-05-2011, 18:37   

Ja w Grafixie beda wymienial olej po 5000 km. Do 2000 km jezdzilem spokojnie do 3,5 tys obr. Potem zaczalem w miare normalna jazde tak do 5 tys obr. max Teraz przy 5000 km przed sama wymiana oleju mam zamiar zalac 98 i dac ostro po obrotach.
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-05-2011, 21:55   

Rozmawiałem z Ojcem i powiedział, że możliwe, że nie należy silnika kręcić do wysokich obrotów, bo silnik przed dotarciem nie ma luzów... I żeby je wyrobić na odpowiednim, prawidłowym poziomie musi być dotarty.. A skoro nie ma luzów, to temperatura grzania powierzchni silnika w okolicy przerwy między tłokami a cylindrami jest proporcjonalna do obrotów.. Im wyższe tym większa temp. Stąd nie należy kręcić (przegrzewać) silnika.
I chyba tyle w temacie:)
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 08-05-2011, 23:10   

Nie dalej, jak w piątek wymieniłem olej po wstępnym okresie docierania silnika. Po przebiegu 3366 km został wymieniony filtr oleju i wlany olej Fuchs Titan Pro C-2 (SAE 5W-30, ACEA A1/B1, A5/B5, C2, API SM/CF).
Zobaczymy, czy będą jakieś zauważalne zmiany w zachowaniu silnika i zużyciu paliwa.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.