Docieranie Lancera - jak? |
Autor |
Wiadomość |
racer1972
Mitsumaniak trochę w opozycji...

Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 645 Skąd: Beuthen
|
Wysłany: 11-03-2011, 21:29
|
|
|
Cenna inicjatywa panie kolego... Ale nie dajmy się zwariować... |
_________________ ... |
|
|
|
 |
Janek_W
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 128 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-04-2011, 00:33
|
|
|
lichy napisał/a: | lepkości 0W20 |
Nie wiem jak w europejskich wersjach ale u mnie na masce od spodu jest przyklejona nalepka Mitsubishi z informacją że silnik jest zalewany olejem 5W20. |
_________________ Pozdrawiam,
Janek |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 06-05-2011, 19:25
|
|
|
Witam jestem Szczęśliwym posiadaczem lancera 1.8 SB disel.
Samochod ma przejechane 100km i za dwa tygodnie czeka mnie trasa do angli nowym samochodem. Jest on wiec w okresie dotarcia. Wiem ze należy go w tym okresie oszczedzać wiec moze ta trasa to za dużo jak na ten stan nowego samochodu. Co robić jechać śmiało? Czy na coś zwracać szczególnà uwagę. Prosze o jakieś porady sugestie |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2011, 23:47
|
|
|
pablo diablo napisał/a: | należy go w tym okresie oszczedzać wiec moze ta trasa to za dużo jak na ten stan nowego samochodu. Co robić jechać śmiało? |
Moim zdaniem jechać, będziesz miał idealną okazję na dotarcie, a jak dojedziesz, to będzie już dotarty i będziesz miał z głowy Po prostu go nie męcz, staraj się nie kręcić powyżej określonych w instrukcji dotarcia obrotów (u mnie chyba było napisane), ale napisałem "staraj się", bo jak trzeba będzie, to kręć - nic się nie stanie. Na trasie będziesz jechał z różnymi prędkościami, więc warunki dotarcia idealne.
Ja mam benzynę, więc nie powiem Ci jakie obroty są właściwe dla dotarcia diesla |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-05-2011, 09:33
|
|
|
pablo diablo napisał/a: | Co robić jechać śmiało? Czy na coś zwracać szczególnà uwagę. |
lekko ironicznie można?
co 100 km, zatrzymaj sie pogłaskaj, porozmawiaj
a serio
ja kupiłem, przejechałem 500 km i pojechałem na weekend majowy do Pragi. jedyne co, to spalanie było koszmarnie wielkie - nie wiem czy dlatego, że nowy silnik, czy jeszcze nie umiałem nim jeździć. |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-05-2011, 22:23
|
|
|
Ja swoją benzynką wracałem z Łodzi do Szczecina..
Po 21.5 kkm nie narzekam na spalanie itp.
Zawsze możesz kręcić do 3/4 maksymalnych obrotów - to jest silnik, a nie domek z kart:)
Nie przejmuj się. Kręć i jeźdź ile wlezie:)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 08-05-2011, 10:24
|
|
|
Więc jakich obrotów nie przekraczać ? (disel)
Mam zamiar wymienić olej w granicach 2 tys
I pewno to bedzie już w angli, polecacie do tego disla jakiś olej czy zaufać ang. Servisowi? |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 08-05-2011, 13:29
|
|
|
Max mocy masz przy 4000 obr/min Z ch. silnika wynika by nie przekraczać 3000 przy ciągłej jeździe- nie wiem jakiej to prędkości odpowiada przy najwyższym biegu, ale jeśli około 140 km/ +- 5% - to jest ok:)
Jak przekroczysz to też się nic nie stanie.
Myślę, że bardziej chodzi o to by nie przyspieszać z butem w podłodze pod górkę i na zimnym silniku nie ścigać się z "dresiarzami":) |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-05-2011, 13:37
|
|
|
A mnie się wydaje że tu nie chodzi o obroty tylko obciążenie. Silnik ma pracować delikatnie, więc pod górę bieg niżej, nie wciskać do końca gazu, obroty nabierać płynnie, a nie z butem w podłodze tylko płynnie dodawać gazu aż do 4-5 tys (diesla oczywiście mniej tak do 3,5 tys).
No i diesla z turbiną bardzo delikatnie traktować na zimnym. Przed zgaszeniem albo delikatnie się toczyć albo poczekać na jałowych przed zgaszeniem. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 08-05-2011, 13:57
|
|
|
Krzychu, nie jestem specem, ale wydaje mi się, że to o czym napisałeś - czyli nie obciążanie zbytnie silnika, wału korbowego i spowalnianie (?) turbiny, to sprawy, które są aktualne przez cały okres użytkowania silnika.. natomiast nie bez powodu zdefiniowano obroty, których nie należy przekraczać na tzw. dotarciu...
Czekamy na wypowiedź speca od napędu spalinowego?:) |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-05-2011, 14:33
|
|
|
RalfPi napisał/a: | czyli nie obciążanie zbytnie silnika, wału korbowego i spowalnianie (?) |
Moim skromnym zdaniem więcej dostanie jak ktoś zacznie mulić pod górę na dużym biegu i niskich obrotach. Obroty (dalej tylko moim zdaniem) nie obciążają silnika.
RalfPi napisał/a: | natomiast nie bez powodu zdefiniowano obroty, których nie należy przekraczać na tzw. dotarciu... |
Pojęcie dotarcia już w instrukcjach nie wstempluje z tego co wiem. A jeśli nawet taki zapisy występowały to były to skróty myślowe żeby nie pisać elaboratu. Piszący miał nadzieje że w praktyce będzie to oznaczało delikatne obchodzenie się z gazem. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 08-05-2011, 15:44
|
|
|
Powtórzę to co napisałem:)
Zasada nie obciążania silnika powinna być stosowana zawsze.
Natomiast przez pewien okres (powiedzmy 2kkm) silnik nie powinien być kręcony >75% maksymalnych obrotów (poczyniłem założenie o obrotach max. dla max. mocy)
Z jakich powodów nie należy kręcić szybciej silnika.. Nie wiem.
Może chodzi o usterki, błędy wieku dziecięcego auta, a może o coś innego..
Dlatego najlepiej jak zdanie zabrałby mechanik czy też konstruktor.
PS Z "dostawianiem przez silnik po tyłku" przy niskich obrotach zgadzam się w całości. Pracowanie na maximum charakterystyki silnika oraz spalanie stukowe.
Chodzi mi tylko o to, że ktoś nie bez powodu napisał o delikatnym deptaniu i niższych obrotach w "manualu" przez pewien okres. |
|
|
|
 |
tommy4u
Mitsumaniak Yes We Can

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 58 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-05-2011, 18:37
|
|
|
Ja w Grafixie beda wymienial olej po 5000 km. Do 2000 km jezdzilem spokojnie do 3,5 tys obr. Potem zaczalem w miare normalna jazde tak do 5 tys obr. max Teraz przy 5000 km przed sama wymiana oleju mam zamiar zalac 98 i dac ostro po obrotach. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 08-05-2011, 21:55
|
|
|
Rozmawiałem z Ojcem i powiedział, że możliwe, że nie należy silnika kręcić do wysokich obrotów, bo silnik przed dotarciem nie ma luzów... I żeby je wyrobić na odpowiednim, prawidłowym poziomie musi być dotarty.. A skoro nie ma luzów, to temperatura grzania powierzchni silnika w okolicy przerwy między tłokami a cylindrami jest proporcjonalna do obrotów.. Im wyższe tym większa temp. Stąd nie należy kręcić (przegrzewać) silnika.
I chyba tyle w temacie:) |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 298 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 08-05-2011, 23:10
|
|
|
Nie dalej, jak w piątek wymieniłem olej po wstępnym okresie docierania silnika. Po przebiegu 3366 km został wymieniony filtr oleju i wlany olej Fuchs Titan Pro C-2 (SAE 5W-30, ACEA A1/B1, A5/B5, C2, API SM/CF).
Zobaczymy, czy będą jakieś zauważalne zmiany w zachowaniu silnika i zużyciu paliwa. |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm |
|
|
|
 |
|