Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2W 2.0] Bicie kierownicy przy 110km/h
Autor Wiadomość
nix 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 172
Skąd: FSW
Wysłany: 05-09-2014, 15:25   

Cytat:
Mam ten sam problem i poczyniłem podobne kroki co większość w temacie ważenie/prostowanie felg, nowe opony, optymalizacja całości. Przy czym na starych oponach letnich bicie pojawiało się powyżej 120km/h, na zimowych (zamiana z drugiego samochodu gdzie drgań nie było) i mniejsze bicie. W tym roku kupno nowych opon (UniRoyal3 RExp.) pełna optymalizacja i.. już od 110km/h drgawki. Szarpałem też przeguby wew. i tu pytanie czy powinny one być na sztywno czy dopuszczalne są luzy. Odczuwam takowe przy szarpaniu (za równo w płaszczyźnie poziomej jak i pionowej), większy na lewym mniejszy na prawym...


Ważyć ważyć ważyć... Pojechałem do innego męczy gumy i dorzucił na kola 15g na L/20g na P i po 5g na tylne. Bicie występuje ale już powyżej 130km/h i nie aż tak mocne. Teraz zbieżność...
_________________
Galant 2.0 SE '99 - był jest i nigdzie się nie wybiera
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 03-12-2014, 05:45   

U mnie problem jest taki - do 110km/h jest ok, ale jesli mocno depne na 3cim biegu czuc jak trzesie mi kabina, podobnie jest gdy przy 110km/h wrzuce 4ty lub 5ty bieg i zaczne normalnie przyspieszac. Wszystko zaczyna sie w prawym przednim kole. Latem pękła mi prawa półoś, wymieniłem wtedy tylko sam "pręt" półosi, zostawiłem stare przeguby - czy tam szukac winy? Przedwczoraj odebralem Gala od mechanika, który wmienial mi lewy prawy dolny prosty i drazki kierownicze, myslalem ze ustapi to bicie, ale nie... Czy powodem moga byc same przeguby?
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 03-12-2014, 07:27   

Dread87, może być to wina przegubów wewnętrznych. (Bicie przy przyspieszaniu)
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-12-2014, 13:20   

Dread87 napisał/a:
U mnie problem jest taki - do 110km/h jest ok, ale jesli mocno depne na 3cim biegu czuc jak trzesie mi kabina, podobnie jest gdy przy 110km/h wrzuce 4ty lub 5ty bieg i zaczne normalnie przyspieszac. Wszystko zaczyna sie w prawym przednim kole. Latem pękła mi prawa półoś, wymieniłem wtedy tylko sam "pręt" półosi, zostawiłem stare przeguby - czy tam szukac winy? Przedwczoraj odebralem Gala od mechanika, który wmienial mi lewy prawy dolny prosty i drazki kierownicze, myslalem ze ustapi to bicie, ale nie... Czy powodem moga byc same przeguby?


Tylko i wyłącznie problem po stronie półosi .
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 07-12-2014, 21:02   

Jestem świeżym nabywcą gala i mam podobny problem ale podczas mocnego hamowania kierownica wpada w lekkie wibracje być może za sprawą kół ?
Gal obuty w oryginalne alu i prawie nowe opony .
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-12-2014, 21:14   

Nalezy sprawdzić bicie tarcz przednich oraz luzy w zawieszeniu/układzie kierowniczym
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 07-12-2014, 23:57   

Tarcze i klocki wymienione w tym roku więc pozostaje kwestia hmm w zawieszeniu i układzie kier.
 
 
zimnylech 
Forumowicz


Auto: Galant EA5X FSO Atu+ 1.4 Gti
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 82
Skąd: Wola
Wysłany: 08-12-2014, 00:23   

Mi biło więc wymieniałem tarcze, przestało. Po jakimś czasie znowu się pojawiło, winne okazały się 17' felgi, nie wytrzymują naszych dróg i się pokrzywiły.
_________________
Mój Misiek
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-12-2014, 07:28   

Akuma supido, trzeba jeszcze sprawdzić czy piasty nie są krzywe ;)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-12-2014, 08:05   

Akuma supido napisał/a:
Tarcze i klocki wymienione w tym roku więc pozostaje kwestia hmm w zawieszeniu i układzie kier.
Poczytaj ten watek, wymieniac tarcze i klocki można ale co z tego jak sie okaże, że
komarsnk napisał/a:
piasty są krzywe

Oczywiście problem może lezec gdzie indziej, dlatego z racji objawów nalezy w pierwszej kolejności sprawdzić bicie tarcz hamulcowych
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Pabulon 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-03-2015, 19:30   

Witam

Sytuacja u mnie jest taka że na zimówkach - felgi stalowe 15 calowe nie było w ogóle bicia (przynajmniej do 150 km/h), na letnich aluskach 17" od 100 km/h zaczyna się bicie. Wulkanizator zwala winę na luz góra dół na sworzniu wahacza prostego prawego dolnego, który rzeczywiście jest ale czy jest możliwe żeby ta zimówka tak doskonale tłumiła bicia a opona letnia o niższym bieżniku już nie ?

Są na tyle w porządku że deklarują gotowość zwrotu gotówki za usługę wulkanizacyjną jednakże sugerują zrobienie wpierw wahacza. Mi się jednak nie wydaje żeby ten wahacz miał cokolwiek do gadania na gładkiej jak stół drodze...

Co wydaje mi się dziwne a według nich totalnie normalne to fakt że jednego dnia wyważyli mi opony na 0/0 niby a następnego ta sama maszyna pokazywała na tym samym kole już 0/25. Dużo mam tych ciężarków na felgach po 50-70 gram :/

Chyba udam się do wulkanizatora który dysponuje maszyną do doważania kół na aucie.
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-03-2015, 19:42   

Wymień wahacz, pózniej ogarnij koła na dobrym sprzęcie z odpowiednim ułożeniem opony na feldze
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Pabulon 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-03-2015, 19:50   

robertdg napisał/a:
Wymień wahacz, pózniej ogarnij koła na dobrym sprzęcie z odpowiednim ułożeniem opony na feldze

Jestem niecierpliwy, chcę to ogarnąć jutro, czuję że wahacz nie ma tu wiele do gadania. Konieczność jego naprawy wpierw wiąże się z kilkudniową koniecznością jazdy telepiącym autem :/
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-03-2015, 19:53   

Skoro wolisz aby Ci się ten wahacz rozpiął i zniszczył nadkole, błotnik, próg, półoś, Twój wybór.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Pabulon 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-03-2015, 20:02   

robertdg napisał/a:
Skoro wolisz aby Ci się ten wahacz rozpiął i zniszczył nadkole, błotnik, próg, półoś, Twój wybór.

Przecież go naprawię tylko jeszcze nie jutro. W poniedziałek zawiozę do regeneracji (mam zapasowy), we wtorek odbiorę a w środę wymienię. Luz na wahaczu z pewnością nie powstał dzisiaj tylko już jakiś czas temu. Żeby się w najbliższym tygodniu rozwalił to musiałbym mieć koszmarnego pecha. Mnie tylko interesuje jaki to może mieć faktyczny wpływ na bicie przy jeździe powyżej 100 km/h.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.