Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Hamulec reczny
Autor Wiadomość
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-06-2015, 14:04   

Hugo napisał/a:
Ściągasz starą i nasuwasz nową. Same mechanizmy są takie same. Guzik jest wymienny, jakimiś szczypcami przez szmatę odkręcasz go normalnie w lewo i nakręcasz nowy.


dzięki za info, napisz jeszcze jak możesz jak to zdemontować tą nakładkę żeby nie popsuć ;)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-06-2015, 18:08   

Tomii napisał/a:
napisz jeszcze jak możesz jak to zdemontować tą nakładkę żeby nie popsuć
Najpierw musi się "odkleić" od metalu, wiec chwytasz ja oburącz i mocno próbujesz okręcić w lewo i w prawo, aż się ruszy. Wtedy krótkimi ruchami prawo-lewo obracasz ja, jednocześnie ciągnąc nakładkę w kierunku konsoli środkowej. Powoli zacznie się wysuwać, po chwili zeskoczy bez problemu.
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 06-07-2015, 02:44   

W jakiej wersji była skórzana dźwignia ręcznego?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-07-2015, 23:30   

artufcb, w wersji Sport Edition i Avance.
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 10-09-2015, 00:20   

Jakiej firmy szczęki polecacie? Oraz prosiłbym o numer seryjny bo wyszukuje mi tylko szczęki do hamulców roboczych bebnowych.

Te wszystkie elementy montażowe warto kupić nowe czy bawić się w odświeżanie starych?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-09-2015, 07:26   

Z ze starymi sprężynkami i blaszkami bywa bardzo różnie. W jednym są pognite, w drugim po oczyszczeniu prawie jak nowe. Na wszelki wypadek kupiłbym nowe, bo drogie nie są.
 
 
pappagiorgio 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 111
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 30-01-2016, 00:12   

Odgrzeję temat, mam pytanie dla znawców. Wymieniałem dzisiaj szczęki hamulca ręcznego, fakt leciały nieprzyzwoite słowa później narzędzia ale w końcu poskładałem to dziadostwo. Powodem wymiany były zużyte okładziny no i fakt, że musiałem dźwignię wysoko zaciągać. Ręczny działa lepiej ale jednak dźwignia dalej idzie dość wysoko (według instrukcji 3-5 ząbków). Rozebrałem schowek i mam luz na lince koło dźwigni, sięgnąłem do manuala ale tam w procedurze regulacji jest używane jakieś dziwne ustrojstwo(nr. MB990998) do blokowania piasty, po kiego grzyba blokować piastę przy regulacji ręcznego?? :shock: ewentualnie czy mogę podciągnąć bez tego.

Dodam, że luz na szczękach regulowałem tak jak w instrukcji, kręciłem przez otwór w tarczy aż do zablokowania a później odkręciłem pięć "ząbków" w przeciwnym kierunku.
_________________

Ostatnio zmieniony przez robertdg 30-01-2016, 07:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-01-2016, 08:08   

pappagiorgio, to trzeba aż w 2 postach naraz kropkować :?: Regulamin pkt 8.3

pappagiorgio napisał/a:
Rozebrałem schowek i mam luz na lince koło dźwigni, sięgnąłem do manuala ale tam w procedurze regulacji jest używane jakieś dziwne ustrojstwo(nr. MB990998) do blokowania piasty, po kiego grzyba blokować piastę przy regulacji ręcznego??
Nie zrozumiałes założenia inżyniera, ale tak z innej beczki, spróbuj przełożyć śrubę przez tylną piastę w galancie z napedem FWD :lol:

Masz wyraźnie napisane aby zębatką w tarczobebnie dokręcić aż zostanie całkowicie zablokowane koło (fakt że tam klarownie nie napisali jak dociągnąc, ale pierwsze lepsze przyklejenie szczek nie zawsze daje dobra odpowiedx dla regulacji)
Luz na lince recznego przy lewarku ma nie wystepowac - to też jest napisane.

Najprosciej reguować mając uniesiopny zad auta, tarczopepbny skrecone na dwie nakretki po przekatnej, wpierw regulacja kolnierzem zebatym w tarczobebnie, potem regulacjana lince, nastepnie kontrola oporów toczenia, jeżeli oporów brak, zaciagamy stopniowo reczny po zabku, przy pierwszym zabku powinien byc wyczuwalny opór od mechanizmu (ale z mozliwoscia przekrecenia tarczy reka), rownomiernie rozlozony na oba kola, w okolicy trzeciego zabka nie powinienes dac rady obrocic tarcza ani w prawo ani w lewo, po spuszczeniu lewarka recznego kola maja ponownie obracac sie swobodnie bez otarc szczek recznego
Jezeli tak nie jest ponawiamy procedure regulacji, czasem az do bólu głowy, albo zdania sobie sprawy z tego, że powierzchnia tarczobebna nie zostala oczyszczona/któraś linka nie pracuje swobodnie/tarcze kotwiczne preza szczeki napierajac na tarczobeben, etc.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pappagiorgio 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 111
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 30-01-2016, 10:45   

Dlatego zadaje pytanie bo dziury w tylnej piaście nie widzę a jest wyraźnie napisane, że trzeba jej użyć nawet jest przekrój piasty :) . Mniejsza z tym, kręciłem regulacją w bębnie do tego stopnia, że nie mogłem obrócić ręką tarczy, nawet używając dużej siły, później odkręciłem o pięć "ząbków" i koło kręciło się bez oporów.

Co do pkt. 8.3 bez słowa określającego kobietę lekkich obyczajów w trochę mniej elegancki sposób wypowiedzi w pewnych okolicznościach mogły by być nudne, a czasami sam '!' nie wystarczy do wyrażenia uczuć :)
_________________

 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30-01-2016, 12:27   

A nie masz na tarczobębnie gumowej czarnej zaślepki ??
Właśnie pod nią jest otwór.
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
pappagiorgio 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 111
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 31-01-2016, 11:46   

Pieraś napisał/a:
A nie masz na tarczobębnie gumowej czarnej zaślepki ??
Właśnie pod nią jest otwór.


Mam, właśnie przez nią regulowałem. Przykręciłem tarczę na dwie nakrętki i kręciłem przez ten otwór aż nie mogłem obrócić, później pięć obrotów w kierunku przeciwnym. jednak widzę, że mam luz przy samej dźwigni :)
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-01-2016, 12:03   

Przy dźwigni masz nakrętkę 10mm do regulacji. Możesz nią poruszać ręką. Wyjmij tylko wewnętrzną część schowka w podłokietniku i zobaczysz.
 
 
pappagiorgio 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 111
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 02-02-2016, 08:38   

Tak, wiem. Podregulowałem tak jak robertdg pisał.
_________________

 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-07-2016, 09:46   

Hejka.Jaka jest minimalna dolna granica siły KN żeby uznać ze reczny jest ok?
 
 
slawkoo94 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 28
Skąd: Nysa
Wysłany: 12-02-2018, 19:19   

Witam. Wczoraj podczas zaciagania recznego urwałem linkę. Posiadam z tyłu tarczobębny. Problem jest w tym iz nie potrafię wyciagnąc starej linki w miejscu gdzie wchodzi do piasty. Wyciagnąłem ta malutka zawleczke szarpałem to dzisiaj kolo 1h i nie chce sie ruszyc. Czy ta linka jest jeszcze gdzies przykrecena czy po prostu tak bardzo przyrdzewiała. Jest jakis sposób aby ja wyciagnac? I ostatnie pytanie czy linka z galanta który miał tylko bębny przypasuje?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.