Wrażenia z jazdy |
Autor |
Wiadomość |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2010, 11:28
|
|
|
seir napisał/a: | Jeżeli chodzi o światła to fajnym bajerem jest czujnik, który zapala światła mijania gdy robi się ciemniej, a w dzień w dobrej pogodzie po odpaleniu silnika sam włącza światła dzienne |
taka jest istota posiadania trybu auto w samochodzie i w kazdym aucie dziala w ten sposob dodatkowo jesli samochod posiada czujnik deszczu on rowniez zalacza swiatla mijania gdy tylko wykryje krople wody, zreszta widac ktore auta tego nie posiadaja tzn. jada w deszcz na dziennych. |
|
|
|
 |
ICECOOL
Forumowicz
Auto: Galant 2001 2.4GDI man. avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 37 Skąd: Raszyn
|
Wysłany: 06-08-2010, 14:23
|
|
|
MITSUBISHI_WRC napisał/a: | ICECOOL napisał/a: | tylko Toyotomaniakiem" - nieładnie
|
Tyle że po ''Toyotomaniakiem'' jest --> (w młodzieżowym języku ''taka bajera'').
Co prawda jakiś sentyment do Toyoty jest, ale dla mnie zawsze najważniejsze będzie Mitsubishi.
Sorry za OT. |
Damn, nie złapałem
[ Dodano: 06-08-2010, 14:26 ]
marpit napisał/a: | Dziwna pozycja za kierownicą mi się wydawała (przesiadka z berlingo) |
What? Rozumiałbym jakbyś się przesiadł np. z Mazdy Mx-5
|
_________________ Gal is all |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-08-2010, 14:38
|
|
|
ICECOOL napisał/a: | marpit napisał/a: | napisał/a:
Dziwna pozycja za kierownicą mi się wydawała (przesiadka z berlingo) |
What? Rozumiałbym jakbyś się przesiadł np. z Mazdy Mx |
No ale Marpitowi wlasnie za nisko sie siedzi w ASX jak zrozumialem...
Chyba nigdy nawet zwyklym Civiciem 5 i 6 generacji nie jezdzil...tam to sie jechalo tylkiem po asfalcie
Colty z tamtych czasow tez tak mialy? Sorki za OT |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
marpit
Forumowicz
Auto: berlingo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 68 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 06-08-2010, 14:59
|
|
|
No nie jeździłem i na razie pewnie tak zostanie. Siedzi się dobrze a niska pozycja to takie moje złudzenie bo w berlingo deska jest niżej a w ASX wysoko i tak jak bym siedział nisko. Ale to wszystko to kwestia przejechani kilku km i ustawienia siedzenia pod siebie. |
_________________ Coś tu będzie |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 10-08-2010, 22:03
|
|
|
marpit napisał/a: | seir napisał/a: |
Jak narazie spalanie - ok. 4-5 litrów/100km, dzisiaj udało się 3,6 litra/100km (!!!) przy powrocie z pracy! |
A ile masz już zrobione km? Te 3,6 to jak marzenia ale kto wie |
200 km |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-08-2010, 14:49
|
|
|
Witam serdecznie
Już niedługo dołączę (mam nadzieję) do użytkowników Mitsubishi - ASX zamówiony, odbiór teoretycznie w listopadzie.
A wracając do wątku głównego... tydzień temu byłem na jeździe próbnej ASX i QQ. Na Asx'a "napalałem" się jakoś od maja, za QQ przemawiały cena (a raczej wyposażenie za te same pieniądze) no i to, że nie jest to kupowanie kota w worku.
Z wrażeń z jazdy które mogę dołożyć w tym temacie: silnik w porównaniu do QQ to REWELACJA. Pomijając moje problemy z ruszaniem i zmianą biegów (jeżdże 3 letnim rumuńskim autem w benzynie 75KM gdzie sprzęgło mogę odpuścić na 10 cm i dopiero dać gaz).
Na czym polegały główne różnice:
- niskie obroty - QQ zaczynał dychać od 2000, 2500 - już OK, poniżej - tragedia, zero przyspieszenia, ASX - od 1800 przyzwoicie, 2100 - już miał kopa, przy 1600 było lepiej niż 1950 w QQ
- przyspieszenie przy 120 - przyspieszając 120 do 150 w ASX czułem fotel na plecach, było kopnięcie, w QQ - coś tam przyspieszał ale czułem się jak w rumuńskim aucie przy 100 Km/h
generalnie żona stwierdziła, że woli QQ - bo tak spokojnie jeździ, nie rzuca i nie szarpie, wszystko płynnie... czyli nie było to tylko moje subiektywne wrażenie. Dodam, że test był przeprowadzony celowo - od przyspieszenia do 100 ważniejsze jest dla mnie przyspieszenie przy prędkościach przy których się wyprzedza w trasie. Jak powiedziałem panu w Nissanie o swoich odczuciach to nie skomentował.
Generalnie ASXem jechałem jako pierwszym i tam po prostu jechałem (jak już udało się ruszyć) - bez specjalnego patrzenia na obroty. W QQ musiałem pilnować żeby nie było ani za mało ani za dużo.
Kolejna sprawa - bagażnik. Mam 184 cm wzrostu i QQ odpadł między innymi z powodu klapy - po tygodniu użytkowania na czole pewnie miałbym jedną wielką ranę od ciągłego przywalania w metal od zamknięcia.
Wrażenie żony - klamki z tyłu w QQ zaraz się urwą, "plastik jak z PRL z obłażącym sreberkiem", w ASX wypatrzyła "dziurę" pod siedzeniem - kiepsko spasowane wykładziny, oprócz tego w ASX jak się otworzy schowek widać dziurę i wiszące kable.
Moje wrażenie co do kierownicy w QQ - pourywam te wystające plasticzki.
Wizualnie z zewnątrz - ASX bardzo nam się podoba, QQ bez relingów to "rozdeptany kartofel", z relingami i w sensownm kolorze - całkiem ładny.
Głośność - obydwa tak samo, ASX 1K Km przebiegu, QQ 3K Km (w rumuńskim aucie głośność ustabilizowała się na "niskim" poziomie po 10K Km)
Spalanie - ciężko powiedzieć, średnie w ASX pokazywało na początku 6,9, po mojej jeździe skoczyło do 7,5, w QQ było to w okolicach 8,9 - 9,1, chwilowe skakało dobrze ponad 12. Tyle, że poruszałem się jak żabka, kompletnie inne działanie sprzęgła niż w moim. Którym zresztą później nie mogłem ruszyć bo przez godzinę się przestawiłem.
Jednym i drugim autem jechałem jakieś 30-40 minut.
Edit: No i jak widać wybór padł na ASXa |
|
|
|
 |
maar79
Nowy Forumowicz
Auto: audi a3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 4 Skąd: RADOM
|
Wysłany: 31-08-2010, 22:08
|
|
|
Kolego Wędrowiec. Czy testowałeś diesla czy benzyne??? Czekam na opinie na temat silnika benzynowego bo na taki tylko bym sie decydował. Czy ktoś już taki testował???? |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 01-09-2010, 08:24
|
|
|
maar79....
Cytat: | niskie obroty - QQ zaczynał dychać od 2000, 2500 - już OK, poniżej - tragedia, zero przyspieszenia, ASX - od 1800 przyzwoicie, 2100 - już miał kopa, przy 1600 było lepiej niż 1950 w QQ
- przyspieszenie przy 120 - przyspieszając 120 do 150 w ASX czułem fotel na plecach, było kopnięcie, w QQ - coś tam przyspieszał ale czułem się jak w rumuńskim aucie przy 100 Km/h |
to nie pozostawia żadnych wątpliwości co do tego, że kolega miał diesla. I to tego HP, czyli 150 kucy.
Jeśli chodzi o benzynę - cudów nie spodziewaj się. Do miasta - jak najbardziej. Na piątce możesz jechać nawet 50 km/h i mniej, więc częste wachlowanie lewarkiem odpada
Może być tez oszczędny na dłuższych trasach, bo przy 100 km/h masz zaledwie 2500obr/min. W innych miskach jest raczej coś koło 3000.
Żeby jednak wyprzedzić tira, to trzeba przegonić go powyżej 4000, czyli redukcja -2. Bez tego zabiegu reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest baaaardzooo woooolna |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 01-09-2010, 10:21
|
|
|
maar79 napisał/a: | Czy ktoś już taki testował???? |
I owszem
Generalnie jestem bardzo miło zaskoczony, bo o ile porównania do 150KM D nie ma to 117KM daje radę. Auto ma bardzo kulturalny przebieg momentu i płynnie rozwija moc, do tego chętnie kręci się powyżej 5000 rpm (więcej nie próbowałem bo samochód ma za mały przebieg żeby go kręcić wyżej) i bardzo ładnie odchodzi na 3 i 4 biegu. Aha, zapomniałbym - ładnie gada, powyżej 4 tysi to naprawdę groźnie buczy
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2010, 12:11
|
|
|
No tak, zapomniałem o najważniejszym.. obydwa to diesle 150 KM. Ręki nie dam uciąć ale obydwa też napęd na 4 - chyba.
Z wrażeń jeszcze - ASX tylnia szyba - bidna widoczność, w QQ gigantyczne lusterka boczne dające naprawdę dobry widok. |
|
|
|
 |
maar79
Nowy Forumowicz
Auto: audi a3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 4 Skąd: RADOM
|
Wysłany: 01-09-2010, 18:42
|
|
|
A jak jest jeśli chodzi o głośność silnika benzynowego? Wyczytałem gdzieś jakąś opinię że przy prędkościach powyżej 140km/h jest bardzo głośno. |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-09-2010, 09:44
|
|
|
maar79 napisał/a: | Wyczytałem gdzieś jakąś opinię że przy prędkościach powyżej 140km/h jest bardzo głośno. |
Bardzo to nie, wyczuwalnie głośniej tak. To malutki silniczek i pomimo tego, że stara się dawać radę to pojemności nie oszukasz Powyżej 5 000rpm będzie głośno i tyle
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
racer1972
Mitsumaniak trochę w opozycji...

Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 645 Skąd: Beuthen
|
Wysłany: 23-09-2010, 01:55
|
|
|
Ja dzisiaj zafundowałem sobie tą przyjemność I tak: ropniak strasznie klekocze nawet jak jest rozgrzany... Waga auta sprawia,że 150 KM wystarcza ale bez rewelacji... W słabej benzynie będzie cieniutko.... Szumne miękkie plastiki to pas na drzwiach i ogryzki na desce... Przycisk komputera schowany tak genialnie,że nawet go nie widać... Buja się na zakrętach... Ale siedzi się wygodnie i wysoko,ładny nowy kolorowy wyświetlacz komputera,spory i ustawny bagażnik,ładny design a komputer pokazywał spalanie 4,5l w mieście! (system stop&go).Fajne auto ale spodziewałem się więcej.Ps.warto dopłacić 6.000zł za napęd na 4 koła - nikt nie ma taniej... |
_________________ ... |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 23-09-2010, 10:06
|
|
|
Cytat: | I tak: ropniak strasznie klekocze nawet jak jest rozgrzany... |
Dla kolegi każdy diesel ( no... może oprócz V10) to będzie traktor, nieprawdaż ?
Nie ma to jak benzynka i tyle. Wracając do sedna - klekot słychać tylko w czasie przyśpieszania, w czasie jazdy ze stałą prędkością jest wg mnie naprawdę ok.
Cytat: | Waga auta sprawia,że 150 KM wystarcza ale bez rewelacji... |
Nie wiem z czym porównywałeś, ale ja nie jechałem jeszcze dieslem o +/- tej pojemności, który tak z....., tzn zasuwa. Obojętnie który bieg i jaka prędkość - powyżej 1800/1900 obr/min wciśnięcie gazu = gwizd turbo i odjazd.
Cytat: | W słabej benzynie będzie cieniutko.... |
Zwłaszcza poza miastem.
Cytat: | Przycisk komputera schowany tak genialnie,że nawet go nie widać... |
Jest w tym samym miejscu co w Lancernikach - wolę to niż w dźwigni przy kierownicy jak w vw.
Cytat: | Buja się na zakrętach... |
Mnie też się tak wydaje - że Outek jest o niebo bardziej stabilny i posłuszny. Chociaż jeśli punktem odniesienia w tej kwestii jest Lancer, to poprzeczka wisi wysoko.
Cytat: | spalanie 4,5l w mieście! |
Osiągi diesla 2.0 a spalanie z 1.3 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-09-2010, 10:48
|
|
|
jurekschroda napisał/a: |
Cytat: | Buja się na zakrętach... |
Mnie też się tak wydaje - że Outek jest o niebo bardziej stabilny i posłuszny. |
Mówicie o ASX-ie na tych BALOOOONACH Czy o wersji na 17-stkach (trochę mniejszych balonach)? A ten Outek może na 18-stkach był? |
|
|
|
 |
|