Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
3000GT 94/SL - reaktywacja
Autor Wiadomość
madź 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany

Auto: Toyota Yaris
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 14 razy
Dołączyła: 14 Lut 2010
Posty: 535
Skąd: Katowice/Bytom
Wysłany: 02-11-2014, 18:40   

piotr_bb napisał/a:
Dodam tylko że tarcze 276 miały jedynie 3kgt SL na USA zaś te w EU były 297 dość dziwnie to wymyślili . :doubt:

Chwila, chwila...
Mitsubishi 3000GT SL i Base (tj. nadwozie Z11A, napęd na przód) były TYLKO I WYŁĄCZNIE produkowane na Stany Zjednoczone. Nigdy nie były produkowane na rynek europejski (gdzie był jedynie VR4) i japoński (gdzie znowu było GTO w nadwoziu Z15A/Z16A z napędem na obie osie).
Wspomniane 297mm to tarcza przedliftowego 3000GT VR4, GTO oraz GTO Twin Turbo.
 
 
piotr_bb 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2011
Posty: 249
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 02-11-2014, 20:34   

wojtas napisał/a:
Jak chce zostawić zaciski z przedlifta na większe tarcze to adaptery muszą być inne.


Dokładnie tak .
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73446
http://www.3000gt-forum.cba.pl/viewtopic.php?t=390
Umiejętność życia w 90% polega na zdolności życia w zgodzie z ludźmi, których nie możemy znieść. [Sam Goldwyn]
 
 
piotr_bb 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2011
Posty: 249
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 01-03-2015, 19:53   

Takie tam drobne zakupy nowe tarcze Black Diamond Combi i sprężyny Teina około 5 cm w dół , mam nadzieje że będzie się dało spokojnie jeździć .

Niestety jak to bywa ze starociami do wymiany mam oba łożyska w McPersonie + dodatkowo gniazda gumowe pod springi + końcówka drążka kierowniczego . :doubt:

Ciekawe jak to jest chcesz zrobić jedną rzecz a wychodzi zawsze kilka . :wink:




_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73446
http://www.3000gt-forum.cba.pl/viewtopic.php?t=390
Umiejętność życia w 90% polega na zdolności życia w zgodzie z ludźmi, których nie możemy znieść. [Sam Goldwyn]
Ostatnio zmieniony przez piotr_bb 01-02-2016, 22:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ziggi 
Forumowicz


Auto: Eclipse 1G GS Legacy GT Spec-B
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 66
Skąd: Łódź -> Dublin
Wysłany: 03-03-2015, 01:07   

Właśnie przeczytałem cały temat.
Piękny! I czerewony do tego :)
Gratuluję zaparcia i podziwiam włożoną pracę.
Ja po wielu latach powracam na forum. Przedwczoraj kupiłem Lancera. Prezentacja niebawem jak będę miał lepsze zdjęcia.
Pozdrawiam i czekam na nowe zdjęcia.
 
 
piotr_bb 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2011
Posty: 249
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 03-03-2015, 21:56   

Będzie mała fotorelacja .

Może ktoś mi pomoże w doborze łożyska kolumny McPhersona bo mam spory problem , ale od początku .

Oryginalnie jest tam łożysko wyglądające na zwykłe kulkowe o oznaczeniach 6302-4 z jednej strony i 83B185A z drugiej firmy KOYO ( nie ma nigdzie ) jednak boje się zakładać zwykłe kulkowe bo przecież nie przenosi obciążeń wzdłużnych a misiek wisi na dwóch mizernych łożyskach i zastanawiam się czy może kulkowe skośne na przykład 7302 B lub o innym kącie działania .

Proszę o poradę bo na łożyskach znam się średnio , będę wdzięczny :wink: .
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73446
http://www.3000gt-forum.cba.pl/viewtopic.php?t=390
Umiejętność życia w 90% polega na zdolności życia w zgodzie z ludźmi, których nie możemy znieść. [Sam Goldwyn]
Ostatnio zmieniony przez piotr_bb 03-03-2015, 22:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-03-2015, 22:29   

Zapytaj tutaj http://www.stozek.pl/
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
piotr_bb 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2011
Posty: 249
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 05-03-2015, 19:42   

Dzięki za namiary , ale tam też mają problem w doborze jednak znaleźli w katalogach iż zwykłe łożysko kulkowe ma wytrzymałość wzdłużną statyczną 11 400N a dynamiczną 5 450N co po przeliczeniu na kilogramy daje przy dynamicznej 545 kg więc prawdopodobnie podoła obciążeniu jakie daje misiek :wink:

Będę zakładał się okarze .
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73446
http://www.3000gt-forum.cba.pl/viewtopic.php?t=390
Umiejętność życia w 90% polega na zdolności życia w zgodzie z ludźmi, których nie możemy znieść. [Sam Goldwyn]
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 05-03-2015, 19:51   

piotr_bb napisał/a:
dynamiczną 5 450N co po przeliczeniu na kilogramy daje przy dynamicznej 545 kg więc prawdopodobnie podoła obciążeniu jakie daje misiek :wink:
udar jaki da pierwsza większa dziura w drodze rozsypie je w drobny mak (to tylko moje zdanie). Uczono mnie, że tam gdzie występuje obciążenie osiowe nie daje się łożysk kulkowych.

Poszukaj łożyska stożkowego, moim zdaniem idealne w to miejsce.
Jakie było w oryginale montowane?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-03-2015, 19:54   

sveno napisał/a:
Uczono mnie, że tam gdzie występuje obciążenie osiowe nie daje się łożysk kulkowych.
Czego innego uczą co inne robią, wiadomo skąd te częste przypadki rozsypujących się mocowań skrętnych amortyzatorów ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
piotr_bb 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2011
Posty: 249
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 05-03-2015, 20:10   

sveno napisał/a:


Poszukaj łożyska stożkowego, moim zdaniem idealne w to miejsce.
Jakie było w oryginale montowane?


Oryginalnie jest tam łożysko wyglądające na zwykłe kulkowe o oznaczeniach 6302-4 z jednej strony i 83B185A z drugiej firmy KOYO

Myślałem o łożysku kulkowym skośnym ma lepsze obciążalności niż zwykłe ale bez szału , piszesz że stożkowe ale czy ma luz bo musi dziać też na boki .

Znalazłem łożysko stożkowe pasujące wymiarami i rzeczywiście nośność statyczna i dynamiczna jest na poziomie 23 000N więc super - spróbuje dzięki .
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73446
http://www.3000gt-forum.cba.pl/viewtopic.php?t=390
Umiejętność życia w 90% polega na zdolności życia w zgodzie z ludźmi, których nie możemy znieść. [Sam Goldwyn]
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 05-03-2015, 20:33   

piotr_bb napisał/a:
piszesz że stożkowe ale czy ma luz bo musi dziać też na boki .
ale że jak? Ono tam pracuje jakoś inaczej czy tylko ma się kręcić?

piotr_bb napisał/a:
Oryginalnie jest tam łożysko wyglądające na zwykłe kulkowe
no i piszesz, że się rozsypały? :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
piotr_bb 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2011
Posty: 249
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 05-03-2015, 20:49   

Przejrzałem sporo tematów związanych z McPhersonem i w prawie każdym jest mowa o luzie łożyska i że nie może tam być łożysko dokładne precyzyjne musi mieć luz boczny .
Nie jest to mój wymysł zresztą już na wstępie napisałem że znam się na łożyskach średnio i może palnąłem jakieś głupstwo sorry :cry: .
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73446
http://www.3000gt-forum.cba.pl/viewtopic.php?t=390
Umiejętność życia w 90% polega na zdolności życia w zgodzie z ludźmi, których nie możemy znieść. [Sam Goldwyn]
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 05-03-2015, 21:43   

piotr_bb napisał/a:
luz boczny .
mają jakieś rysunki o którą płaszczyznę chodzi?
Łożysko kulkowe raczej nie ma żadnych luzów.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 05-03-2015, 22:25   

W kocu temat ruszył. Śledziłem na lakierowano.info
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
piotr_bb 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2011
Posty: 249
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 05-03-2015, 22:57   

Przecież McPherson nie tylko wykonuje skręty , ale również w momencie zmiany położenia wahacza gór dół zmienia kąt w stosunku do jezdni więc jak go zmieni jeżeli nie będzie luzu na łożysku tylko będzie na sztywno połączony z karoserią ?
Znalazłem tylko coś takiego .


https://www.google.pl/sea...htm%3B237%3B400
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73446
http://www.3000gt-forum.cba.pl/viewtopic.php?t=390
Umiejętność życia w 90% polega na zdolności życia w zgodzie z ludźmi, których nie możemy znieść. [Sam Goldwyn]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.