Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
CZerwony Turbomivec
Autor Wiadomość
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 25-11-2015, 23:55   

Hugo ale to auto nie jest najnowszym modelem.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 26-11-2015, 08:18   

No właśnie, Colesław w tym roku ukończył 10 lat :mrgreen:
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 26-11-2015, 20:36   

:mrgreen:
Hugo, ma ten sam 'problem" co ja i wiele osób :D
Cały czas ucieka z pamieci, że od 2000-nego roku minęło juz 15lat :rolleyes:
Takie "wyparcie" upływu czasu :mrgreen: :twisted:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-11-2015, 21:07   

mkm, a żebyś wiedział :?
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 28-04-2017, 19:42   

Dawno niczego nie pisałem na MM ale nazbierało się parę modzików więc pora zdać relację z tego co się w międzyczasie działo.
Z racji zwiększenia mocy postanowiłem też skrócić interwały między wymianami oleju, więc teraz świeży Motul wlewany jest co 7 tyś km

Tak prezentowało się autko na wiosnę 2016 roku:







Właściciel tak mocno depta, że w zeszłym roku wracałem z przejażdżki w trybie awaryjnym :lol: Po dokonaniu rozeznania okazało się, że rura doprowadzająca powietrze z turbiny wyskoczyła ze złącza przy intercoolerze :lol:

W grudniu zeszłego roku doposażyłem sobie garaż w zestaw kluczy z Lidla i Colcik dostał nowe ORI welury na pokład.




Po przejechaniu około 20 tyś km przyszła pora na pierwszą konserwację wkładki K&N.
Brudna strona filtra ciemna od brudu i robactwa


Czysta strona filtra OK

W celu zakonserwowania filtra zakupiłem dedykowany zestaw K&N w skład którego wchodzi płyn do czyszczenia oraz olejek nawilżający

No i czyszczenie, płukanie, suszenie i nawilżanie olejkiem bawełnianego wkładu filtrującego





Wkładka po konserwacji czeka na ponowną służbę w dolocie czT



Na alledrogo na początku roku udało mi się nabyć oryginalne dedykowane owiewki do Colta CZ


i pod koniec Marca porobiło się troszkę porządków przy autku i zamontowało owiewki






Na deskę trafił sobie Zegarek DEPO 4w1, dzięki któremu mam pod kontrolą Boost, ciśnienie i temperaturę oleju oraz volty


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GiD4inKLN88[/youtube]
a w międzyczasie przyszła wreszcie paczuszka z tarczami EBC Turbo Groove i klockami Green Stuff


Na mordkę Colta wleciał taki smaczek z Aliexpress :mrgreen:

zoom:

oraz w ładną ciepłą Sobotę pod koniec Marca postanowiłem zrzucić zderzak i przepolerować intercooler, a że IC zawsze gdzieś tam się zatapiał pod ciemną kratką maskującą zderzaka postanowiłem ją wywalić i wyeksponować bardziej sportową naturę Colesława





W międzyczasie postanowiłem w końcu po 3 latach pomalować zaciski w samochodzie :mrgreen:
W tym celu posłużył mi zestaw Foliatec - kolor Racing Rosso połysk.
Wleciały też na pokład tarcze i klocki EBC no i w dniu dzisiejszym po 6 miesiącach jazdy na zimówkach wreszcie wleciały na pokład alusy i letnia guma :)
I tak prezentuje się samochód na obecną chwilę:













No... to by było na tyle 8)
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 30-04-2017, 16:41   

Pogoda dzisiaj dopisała więc zaszalałem :)




















































 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 30-04-2017, 17:21   

Trochę przy dużo tych zdjęć, tych zdjęć z samego samochodu wstawiłbyś max 6, a do reszty podał linka żeby nie trzeba było się przebijać na sam dół ;)

Tovija napisał/a:
Na deskę trafił sobie Zegarek DEPO 4w1, dzięki któremu mam pod kontrolą Boost, ciśnienie i temperaturę oleju oraz volty

Też myślałem o jakimś wskaźniku - no ale jeśli ma się na niego $$$ to okej, ale jeśli się niema, to moim zdaniem lepszym wyborem sobie kupić UKP z pomiarem ciśnienia doładowania, temp. i ciśnieniem oleju, napięciem... temperatura zewnętrzna, wewnętrzna, spalanie chwilowe, spalanie średnie itd. (tylko trzeba umieć to jakoś ładnie wpasować w kokpit żeby było czytelne i nie szpeciło.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 30-04-2017, 17:30   

"The more the merrier." :D

ECU od Colta czT nie mierzy temperatury oleju ani ciśnienia więc i tak trzeba zainstalować czujniki. Temperaturę zewnętrzną oraz spalanie (chwilowe, średnie, zasięg km na baku etc) mam już fabrycznie we wyświetlaczu komputera pokładowego. Resztę parametrów mogę śledzić za pomocą Torque Pro, ale są mi one zbędne. To co najważniejsze mam teraz dostępne i czytelne na wysokości wzroku niemalże czyli boost temp i ciśnienie oleju oraz napięcie :)
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 30-04-2017, 21:33   

Tovija napisał/a:
ECU od Colta czT nie mierzy temperatury oleju ani ciśnienia więc i tak trzeba zainstalować czujniki.

Znaczy się kojarzy mi się, ale może się mylę, że w UKP też trzeba dokładać czujniki elektroniczne i tylko przewody prowadzi się do centralki UKP, a Centralka UKP łączy się z wyświetlaczem.
Teraz tak parzę jakie rzeczy są przydatne do takiego samochodu, a UKP obsługuje:
- Temperatura oleju silnika i skrzyni biegów, cieczy chłodzącej (chyba nie masz), paliwa, intercoolera, spalin (EGT), AFR,
- ciśnienie oleju, w dolocie, paliwa.
- pomiar przyspieszeń oraz pomiar czasu i drogi hamowania
- woltomierz (pomiar napięcia akumulatora)
- wykres z sondy lambda (to akurat możesz zobaczyć przez OBD2

Tylko podstawowe zestaw z czujnikami kosztuje trochę mniej niż, ale już czujniki EGT, czy AFR są dosyć drogie...
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 01-05-2017, 09:31   

Ciecz chłodnicza, ciśnienie paliwa, dawka paliwa na każdym wtrysku, temperatura i ilość zasysanego powietrza, temperatura w dolocie, pomiary przyspieszenia, woltomierz, wykresy lambda - Torque Pro w komóreczce za pomocą adaptera ELM 327 w złączu OBDII jest :)
Tak w ogóle dzisiaj mijają 3 lata z Coltolotem :)
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 01-05-2017, 09:54   

Tovija napisał/a:
ciśnienie paliwa

Nie wiedziałem że masz podpięty czujnik pod ECU i możesz sprawdzać jego wartość
Tovija napisał/a:
temperatura i ilość zasysanego powietrza, temperatura w dolocie

Wybacz że się trochę czepię powtórzenia - Temperatura zasysanego powietrza i temperatura w dolocie pewnie masz braną z czujnika temp. w przepływomierzu - ale mogę się mylić, bo nie wiem dokładnie jak dokładnie zbudowany jest ten silnik ;)
Tovija napisał/a:
woltomierz

często zdarza się że wartość zmierzona multimetrem na akumulatorze i wartość zmierzona przez ECU i wyświetlona przez obd jest o 0,5-1V inna.
Tovija napisał/a:
Torque Pro w komóreczce za pomocą adaptera ELM 327 w złączu OBDII jest

Nie wiem w którym miejscu Ciebie jest gniazdko, ale czasem przeszkadza jak się pod OBD podłączy interfejs i znajomi którzy się nie znają na mechanice mogą się dziwić, myśląc "po co Ci ta kostka"
W dodatku gdy masz uruchomiony program Torque Pro to nie możesz korzystać zbytnio wtedy z telefonu, no i za każdym razem musisz łączyć się przez bluetooth i uruchamiać aplikację, a znając życie ona potrafi się podczas jazdy czasem wysypać.
Dlatego np. wskaźnik zamontowany na stałe jest o wiele lepszy (co w sumie zrobiłeś :d) jest o wiele lepszy, bo nie musisz się o wiele martwić, tylko wsiadasz do samochodu i jedziesz :)

Tovija napisał/a:
Tak w ogóle dzisiaj mijają 3 lata z Coltolotem

:D , niech Ci służy, z tej okazji może tankowanie do pełna? :mrgreen:
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 01-05-2017, 10:45   

Mam podpięty bezprzewodowy interfejs Bluetooth ELM 327 w złączu diagnostycznym. Na szczęście kostka jest mała a złącze tak usytuowane, że nic nie widać i nic nie przeszkadza :)
Tak miałem na myśli to samo, ale się powtórzyłem i czujnik temp jest CHYBA razem z przepływomierzem połączona, ale głowy nie dam.
Zgadza się, ale nie jest to aż tak dla mnie istotne.
A tu Cię zdziwię ponieważ mogę spokojnie operować telefonem, wystarczy, że wyjdę z aplikacji Torque Pro a jeżeli ktoś do mnie dzwoni to po prostu odbieram tel tak jak przy każdej innej APce :)
Co do awaryjności - jeździłem przez półtora roku zawsze z włączonym Torque Pro. Miałem tylko 2 crashe, że musiałem restartować telefon.
Dziękuję bardzo, Twój też niech służy dzielnie i bezawaryjnie :)
Zawsze jest tankowany do pełna :)
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 01-05-2017, 23:21   

Obserwuje temat i podoba mi się to co robisz, ale ten napis na grilla to pasuje jak świni siodło ;-) jak już się zaopatrywałeś na ali... to trzeba było kupić ten malutki znaczek dwukolorowy ralliarta ;-) wiesz taki niepozorny ale kto wie to wie :-D mam nadzieję że spotkamy się na jakimś śląskim spocie. Obejrzał bym tego bandziorka.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 04-05-2017, 08:31   

Powiem szczerze, że zaopatrywałem się na alledrogo, ale ich pochodzenie to alli, więc od razu napisałem, że "smaczek" z alliexpressu :D
A że koleś nie ma dostawy w te małe emblematy już od chyba 4 miesięcy (bo tak, chciałem właśnie małą niepozornę flagę o której piszesz :D ) to już mówię trudno, biorę duży.
Ale kurcze ten duży podobuje mi się, dobrze dodaje animuszu do przodu CZ.
Dziękuję, jak będzie okazja to postaram się podbić na jakiegoś spota, ale nie obiecuję, ponieważ ostatnimi laty bardzo ciężko z czasem :)
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 24-10-2017, 09:00   

W międzyczasie:

- zainstalowałem sobie do przedniego zderzaka bieda splitter :)




- zrobiłem sobie poliftową dupkę :)








 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.