|
Galant Marcino historia jednego z pierwszych EAW na MM |
| Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-10-2025, 08:12
|
|
|
Coś tam się udało z lakierem zrobić. Narzie maska i czesc przednia dachu i relingi.
 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24482 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-10-2025, 10:58
|
|
|
Końcówki od spryskiwaczy zawsze warto wyjąć z maski - bo chyba jechałeś polerką bez wyjmowania? Pamiętam też, że efekt i tak nadaje później wosk albo inna warstwa ochronna tego typu.
A relingi wyszły pięknie - pamiętam jak Nacz kiedyś mówił, że te zmatowiałe relingi bez problemu wyciąga się polerując.
Zobacz też, że obok mocowania relingu na dachu też ruda wychodzi... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 08-10-2025, 16:24
|
|
|
A gdzie nie wychodz ruda. Wróciłem z pracy pada i znowu wilgotno pod nogami.
Teraz już daje mu ostania szanse. Dzieci chcą nim jeździć. Co najlepsze |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-10-2025, 09:36
|
|
|
| I pokonnane 680km. Spalanie na autostradzie 12.5l/lpg jak jechałem do 140. ale srednio 120-130km/h. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-10-2025, 10:46
|
|
|
| Tych relingów nawet nie trzeba polerować żeby nabrały lustrzanego połysku. Wystarczy zastosować środek do nabłyszczania plastików i elementów metalowych, np. Nielsen Super a Sheen. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-10-2025, 13:58
|
|
|
Ja je ledwo dotknałem padem na którym miałem resztke pasty i poszło. To samo pewnie trzeba na ramkach od szyb - ale na drzwich pasaera od kierowcy to juz lakieru nie ma od wsiadania mojego ciagle.
Generalnie spedziłem na tym szybkie 3.5h, bo poszedłem sprawdzić tylko polerke DA Monster Shine od ADBL, chciałem na tym kawałku dachu, ale jak tak dobrze szło to i maska. Pad Niebieski i pasta Havy Cut ADBL, pozniej pomoranczowy i dokonvczyłem Koch One step. Próbowałem futrem ale niebieska gąbka lepiej brała.
Oczywiscie wszytko zabepieczone woskiem Colonite.
Ale myśle czy tego nie użyć ?
https://mrcleaner.pl/powloki-ceramiczne-i-kwarcowe/gyeon-q2-cancoat-evo-wszechstronna-powloka-ceramiczna-w-sprayu-200ml
https://mrcleaner.pl/powloki-ceramiczne-i-kwarcowe/carpro-cquartz-uk-edition-3-0-latwa-w-aplikacji-powloka-kwarcowa-zestaw-30ml
https://www.amazon.com/Av...t/dp/B0F8J4DVBK
https://shiningcar.pl/pl/p/Gyeon-Q-MOHS-EVO-Powloka-ceramiczna-do-lakieru-30ml/6092
Macie jakies swoje sprawdzone produkty które samemu ogarnę ?
Plan teraz kampervana przejechac i tak samo zabezpieczyć, Tam biały lakier to nie będzie się trzeba nad nim długo męczyć.
Z mechanicznych rzeczy - jedzie jak po sznurku. Z lampami od @Hugo w koncu coś widać nawet w deszczu i budzi respekt auto które jedzie z białą poswiatą. Silnika podczas jazdy nie słychać, ale fakt jechałem sam wiec głosniej i ostrzejsza muza szła.
Jerdynie znowu ta wilgoć pod nogami pasażera mnie martwi. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
| |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24482 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-10-2025, 18:00
|
|
|
| Marcino napisał/a: | | wilgoć pod nogami pasażera mnie martwi | w sensie kominek? może być... to niestety dość newralgiczne miejsce |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11275 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 09-10-2025, 22:15
|
|
|
Ja nadal używam Fareclę G3. Jakoś mam do niej sentyment Ale trzeba mieć do niej też respekt. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 10-10-2025, 08:00
|
|
|
| Krzyzak napisał/a: | | Marcino napisał/a: | | wilgoć pod nogami pasażera mnie martwi | w sensie kominek? może być... to niestety dość newralgiczne miejsce |
Już raz naprawiałem, moze mało skutecznie bo ja go wkleiłem na klej do szyb. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 20-10-2025, 14:41
|
|
|
Galant zaczał miec humory i na ciepłym nie zapalił ostanio od strzała - w weekend sprawdziłem i tak do wymiany:
1. kable bo wilgotne świecą w ciemności - mam założone Nippon jeszcze od Japaneze chyba 2010-12r
2. Świce Denso IK20tt też już czas bo mają 60tyś km ponad wiec wymienie,
3. Kopułka i palec - jeszcze ciągle ori po tym jak zamiennik BluePrint sie wykruszył.
4. Filterki od gazu - kiedys jak mi się nudziło robiłem częściej.
Udrożniony został odpływ wody z podszybia koło pasażera - tam mi się zbierało i to raczej przyczyna wilgoci w kabinie, reszta ok.
Wyczyszczona komora fitra kabinowego - miałem płełno drobinek styropianu z budowy obok. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-10-2025, 17:16
|
|
|
Ja Cię podziwiam, że jeszcze Ci się chce Z całym szacunkiem i sentymentem do galanta. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11275 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 21-10-2025, 22:01
|
|
|
Za to ja doskonale rozumiem Marcina |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3582 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 22-10-2025, 06:04
|
|
|
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-10-2025, 10:06
|
|
|
| Owczar napisał/a: | Ja Cię podziwiam, że jeszcze Ci się chce Z całym szacunkiem i sentymentem do galanta. |
Nie wiem skad się to bierze .... ale coś musze robić z moim ADHD. Twoim pieknym projektom sie ptrzygladam, mega kuszące.
A wczoraj dostarły graty wiec od razu się zabrałem za robote bo wtorek spedziłem na wycieczce do Gdanska aby wymienić szybe czołowa w Arteonie.
Ale wracajac do gaalanta zostało zamontowane:
1, Nowa kopułka ori
2. Palec zamiennik
3. Kable zapłonowe ori - które kiedyś tam wymontowałem ale trzymałem na lepsze czasy
4. Świece Denso IK20TT
5. Czyszczenie przepustnicy
6. Czyszczenie zatkanego przelewu w korku do zbiornivzka wyrównaczego.
7. Uzupłenienie nowego płynu do chłodnicy
8. Nowy filtr kabinowy i czyszczenie nagrzewnicy z syfu
Powiem tak, chodzi teraz aksamitnie, lepiej reaguje na pedał gazu.
 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24482 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-10-2025, 11:35
|
|
|
| Kopułka i palec jeszcze bardzo OK. Ale świeca to się w oleju trochę skąpała... pewnie uszczelka na deklu puszczała. Ja je zawsze na dirco składałem. |
|
|
|
 |
|
|