Przesunięty przez: roch_27 22-08-2007, 09:53 |
[EAxx] Skrzynia manualna ciężko wchodzą biegi |
Autor |
Wiadomość |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 09-01-2016, 18:01
|
|
|
milo napisał/a: | bialyjayz napisał/a:
olej wymieniałem 8tys. km temu, szkoda wymieniać tym bardziej, że zapłaciłem za niego kroooocie,
Przebieg nie duży ale.... zawsze w oleju są zanieczyszczenia to zalezy od stopnia zużycia skrzyni , jaki masz olej zalany ? czyżby redline |
dokładnie Mt-90 75w90 |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 10-01-2016, 10:27
|
|
|
bialyjayz napisał/a: | dokładnie Mt-90 75w90 |
Czy warto aż tak przepłacać ,nawet najlepszy olej nie pomoże jak skrzynia kwalifikuje sie do remontu |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
outlaw4life
Forumowicz

Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 94 Skąd: wro
|
Wysłany: 10-01-2016, 10:28
|
|
|
Marcino napisał/a: | outlaw4life napisał/a: | zanim wbije jakikolwiek bieg zdaje sie ze musze z rana podpompować pedał sprzegła a nawet czasami juz podczas pierwszych kilometrow, potem objaw znika. |
Zapowietrzone albo wysprzęglik nie działa prawidłowo. |
wymienilem wysprzeglkik, odpowietrzylem 40km pozniej pedal zostal w podlodze jestem bez auta... co wiec innego m oze byc...????? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 10-01-2016, 10:31
|
|
|
outlaw4life napisał/a: | wymienilem wysprzeglkik, odpowietrzylem 40km pozniej pedal zostal w podlodze jestem bez auta. |
Jakie było sprzegło jak odpowietrzyłeś ? jak biegi wchodziły ? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
outlaw4life
Forumowicz

Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 94 Skąd: wro
|
Wysłany: 10-01-2016, 11:45
|
|
|
milo napisał/a: | outlaw4life napisał/a: | wymienilem wysprzeglkik, odpowietrzylem 40km pozniej pedal zostal w podlodze jestem bez auta. |
Jakie było sprzegło jak odpowietrzyłeś ? jak biegi wchodziły ? |
sprzeglo nadal dziadowskie jak pisalem wczesniej, strasznie miekkie i jak z gumy, biegi wchodzily ale z pedalem w podlodze czyli dosc pozno sprzeglo lapalo, regulacja na tym "pręcie"przy pedale sprzegla tez duzo nie dala.. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 10-01-2016, 12:13
|
|
|
outlaw4life napisał/a: | sprzeglo nadal dziadowskie jak pisalem wczesniej, strasznie miekkie i jak z gumy |
Nie jest dobrze odpowietrzone
outlaw4life napisał/a: | regulacja na tym "pręcie"przy pedale sprzegla tez duzo nie dala.. |
Nie wolno dużo wykrecać trzpienia bo płyn nie bedzie pobierany z zbiorniczka i w końcu sprzęgło bedzie coraz gorzej wysprzęglać sprawdzone
Najlepiej odpowietrzać tradycyjnie i pomagając ręka wciskać łapę trzpień przy wysprzęgliku po odkręceniu odpowietrznika i zakręceniu i trzymać aż druga osoba zacznie naciskać na pedał sprzegła , kiedys też miałem problem po nocy nie było sprzęgła po kilkakrotnie naciśnieciu na pedał było ale bardzo miekkie po odpowietrzeniu jak wyżej pisałem nie ma żadnego problemu |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 10-01-2016, 12:22
|
|
|
milo napisał/a: |
bialyjayz napisał/a:
dokładnie Mt-90 75w90
Czy warto aż tak przepłacać ,nawet najlepszy olej nie pomoże jak skrzynia kwalifikuje sie do remontu |
teraz już to wiem |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
outlaw4life
Forumowicz

Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 94 Skąd: wro
|
Wysłany: 10-01-2016, 13:50
|
|
|
milo napisał/a: | outlaw4life napisał/a: | sprzeglo nadal dziadowskie jak pisalem wczesniej, strasznie miekkie i jak z gumy |
Nie jest dobrze odpowietrzone
outlaw4life napisał/a: | regulacja na tym "pręcie"przy pedale sprzegla tez duzo nie dala.. |
Nie wolno dużo wykrecać trzpienia bo płyn nie bedzie pobierany z zbiorniczka i w końcu sprzęgło bedzie coraz gorzej wysprzęglać sprawdzone
Najlepiej odpowietrzać tradycyjnie i pomagając ręka wciskać łapę trzpień przy wysprzęgliku po odkręceniu odpowietrznika i zakręceniu i trzymać aż druga osoba zacznie naciskać na pedał sprzegła , kiedys też miałem problem po nocy nie było sprzęgła po kilkakrotnie naciśnieciu na pedał było ale bardzo miekkie po odpowietrzeniu jak wyżej pisałem nie ma żadnego problemu |
czy przypadkiem po objawach to nie bedzie awaria pompy sprzegła? nie takie objawy? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 10-01-2016, 13:59
|
|
|
outlaw4life napisał/a: | czy przypadkiem po objawach to nie bedzie awaria pompy sprzegła? nie takie objawy? |
W swoim przypadku tez tak myslałem ale dobrze odpowietrzyłem i problem znikł ,ale nie mówie że nie... moze być pompa choć rzadko to sie zdarza |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-01-2016, 08:38
|
|
|
U mnie ostatnio ciężko wchodziły biegi. Teraz zimną rano był problem żeby po całej nocy wrzucić bieg, po ruszeniu wszystkie biegi wchodziły bardzo ciężko ze zgrzytem. Pedał sprzęgła czasem nie wracał do góry tylko zawieszał się w połowie i było trzeba go podnieść stopą do góry... Pomogła wymiana płynu w sprzęgle. Płyn po spuszczeniu był jak gorące masło. Wyczyszczone zostało też urządzenie przed wysprzęglikiem które po angielsku nazywa się "clutch fluid line dumper" - było w nim trochę czarnego, suchego syfu. Po zalaniu nowego i odpowietrzeniu biegi wchodzą jak w masło
Mam tylko mały problem z samym pedałem ponieważ po zmianie biegu i puszczeniu pedału nie wraca on od razu do góry tylko tak do 3/4 wysokości i powoli wraca na górę... |
_________________
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-01-2016, 19:44
|
|
|
tresorex napisał/a: | puszczeniu pedału nie wraca on od razu do góry tylko tak do 3/4 wysokości i powoli wraca na górę... |
Zawsze czy tylko na zimno?
U mnie było tylko na zimno - okazało się, że był lipny płyn hamulcowy (K2). Zalałem Ferodo i jak ręką odjął |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-01-2016, 10:14
|
|
|
Jest właśnie tak jak piszesz, na zimnym wraca powoli, a po rozgrzaniu prawie normalnie... |
_________________
 |
|
|
|
 |
xBlackqAngel
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0gls 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 1 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 19-01-2016, 12:48
|
|
|
Witam. Czy zalanie tańszym olejem o podobnych parametrach nie zaszkodzi skrzyni?
Dokładnie mówię o tym MANNOL , lub tym JASOL |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-01-2016, 20:09
|
|
|
tresorex napisał/a: | Jest właśnie tak jak piszesz, na zimnym wraca powoli, a po rozgrzaniu prawie normalnie... |
Jest też tutaj teoria, że przy tych objawach to może być wysprzęglik. Ja się upierałem ale tam faktycznie był wysprzęglik walnięty więc go nie wykluczaj przy diagnozie (ile tam w tym prawdy było to nie wiem). Niemniej, przy takich objawach u mnie pomogła wymiana płynu bo wysprzęglik wtedy akurat nowy zakładałem. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 19-01-2016, 20:43
|
|
|
xBlackqAngel napisał/a: | Witam. Czy zalanie tańszym olejem o podobnych parametrach nie zaszkodzi skrzyni?
Dokładnie mówię o tym MANNOL , lub tym JASOL |
najważniejsza dla nas jest krzepliwość ten Mannol ma temp krzepnięcia na poziomie -45 stC
Jest to mineralny olej hydrokrakowany zwany "syntetykiem"
http://mannol.de/imgbank/...W90_GL5_eng.pdf
Parametry ma przeciętne jak dla mnie |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
|