Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Diagnostyka i kasowanie błędów
Autor Wiadomość
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-03-2013, 11:28   

Koledzy podpowiedzcie coś...
Kupiłem kabel z chipem FTDI. Zrobiłem mostek 1-4. Zainstalowałem sterowniki ze strony producenta, zainstalowało się ładnie. W ustawieniach portu COM przestawiłem z COM14 na COM2, przestawiłem CZAS OPÓŹNIENIA na 1 msek. W Evoscanie 2.7 interfejs jest widoczny jako FT232R USB UART. Ustawiam na OpenPort 1.3, Mitsubishi MUTIII, Select EFI; ECU, DTC Method: MUTII, wyłączam w opcjach Auto reconnect on timeout (WDB reconnect zostaje włączone). I nie chce się łączyć :/ Krzyczy mi, że nie ma odpowiedzi z ECU...
Po wpięciu interfejsu w gniazdo dioda się na nim zapala, błędy mruga po przekreceniu na ACC ale łączyć się nie chce...
Wg tego tematu wszystko zrobiłem dobrze, jedyne co zostało to jakiś porąbany chip w interfejsie, który trzeba przeprogramować. Czy ktoś wie jak to zrobić? Ew. do kogo się zwrócić o pomoc?
Czy jest może ktoś z Krakowa komu kabel działa w Mitsu z JOBD? Chętnie bym sprawdził czy może nie mam jakiegoś firewalla w ECU :mrgreen:
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
kamil73-73 
Forumowicz
Gal 2,5 V6 Elegance


Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 212
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 29-03-2013, 23:14   

Po zwarciu 1 i 4 pinu wystukuje tylko kody błędów ABS,dlaczego nie wystukuje CE skoro na komputerze wychodziły błędy brak zapłonu pierwszego cylindra a ostatnio tez błąd sondy ,chciałem zweryfikować te diagnozy ale CE nic nie pokazuje.Proszę o rade
_________________
Kamil
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-03-2013, 23:43   

Z którego roku auto? Pewnie 2001 lub wyżej.
 
 
kamil73-73 
Forumowicz
Gal 2,5 V6 Elegance


Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 212
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 30-03-2013, 01:17   

Autko z 2000r, z sierpnia :roll: :roll:
_________________
Kamil
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-03-2013, 01:21   

Ile masz sond?

[ Dodano: 30-03-2013, 01:21 ]
Podaj VIN to sprawdzę czy po II lifcie.
 
 
kamil73-73 
Forumowicz
Gal 2,5 V6 Elegance


Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 212
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 30-03-2013, 01:34   

JMBLNEA5W1Z000202
_________________
Kamil
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-03-2013, 01:49   

W zasadzie auto jest z sierpnia, ale ma już 4 sondy, czyli jest po drugim lifcie. Otwórz maskę dla pewności i zobacz czy w kolektorze przy chłodnicy widzisz sondę.

Jeśli tak to kup elm327 na allegro, podłączysz się notebookiem i będzie można coś więcej powiedzieć. Nie wiadomo co odczytali Ci mechanicy, ale elmem możesz podejrzeć pracę sond i innych czujników. Odczytać błędy potrafi prawie każdy, ale interpretować już mało kto.

Niemniej jednak problem z wypadaniem zapłonu na pierwszym cylindrze już nie jest taki prosty do rozwiązania. Bo może być np zapieczony wtryskiwacz PB. Pisałeś, że na LPG działa lepiej.

Świece i przewody kiedy były wymieniane?
 
 
kamil73-73 
Forumowicz
Gal 2,5 V6 Elegance


Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 212
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 30-03-2013, 08:50   

Swiece nowe ,przewody ,palec,kopułka ok 18tyś przebiegu .Sondy wymieniałem osobiście ,firmy denso.Ale to już nie istotne ,zamienniki są podłej jakości więc wszystko dzisiaj jest możliwe zweryfikuje po kolei aby mieć pewność.Sprawdze ciśnienie na garach aby rozwiać wątpliwości uszkodzonego zaworu,to ostatnia diagnoza ponoc dobrego serwisanta .Dodam że wcześniej było różnie ,check się palił potem na 2 3 dni tydzien zgasl i znowu się zapalił ale od miecha niestety pali się już na stałe.Gość powiedział że właśnie zależało jak ten zawór się ustawił to było lepiej albo gorzej,że potem jak się silnik rozgrzewal i przełączał się na lpg zaczynal dopalac bo gaz ponoć w takich warunkach łatwiej detonuje od wachy itd.W sumie mówił krótko i byl pewien na 300%.Dodam że goście generalnie jak widzą lpg nie są obiektywni tak samo się zachowują sprzedawcy gratów.Niską jakość zamienników można przecież wytłumaczyc jazdą na lpg. Tak przy temacie motor vw 1,8 na hadraulice i lpg pyknął 300 tys i ciś na cylindrach 11,8 ale to niestety już nie wróci ,to fakt 3 lub 4 razy świece i kable
_________________
Kamil
Ostatnio zmieniony przez kamil73-73 30-03-2013, 09:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-03-2013, 08:54   

Jak dla mnie to dupa nie mechanik. We wróżkę się bawi. Diagnostyka parametrów pracy na lpg i pb i widać czy sonda rzeczywiście umarła. Do tego oscylogramy z lpg. Jak dla mnie to tu coś z tą instalacją jest coś nie tak.

Pomiar kompresji nie zaszkodzi, sprawdzisz przy okazji czy świeca się nie odkręciła.

Które sondy zmieniałeś? Może wymieniłeś nie te co trzeba.
 
 
kamil73-73 
Forumowicz
Gal 2,5 V6 Elegance


Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 212
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 30-03-2013, 09:19   

Te przed katami ,na kolektorach widoczne od góry .I tu jestem pewien bo po wymianie i pierwszej diagnostyce pojechałem na wymianę wtryskiwaczy lpg na nowe .Po monyażu był dostrajany i jeszcze raz sprawdzany

[ Dodano: 30-03-2013, 11:11 ]
Odpaliłem motor wypiąłem wtyk od 1 benzynowego i żadnej reakcji,złapał 40st ruszył lpg stabilność obrotów ,zejście na wachę traci ok 250obr .Wyjmę wtrysk ale doradzcie w czym go wymoczyć i po czym poznać że już nie nadaje się do użytku.Natomiast czkawka w czasie jazdy między 2,5 a 1,5 obr przy obciążeniu to chyba sonda podaje złe dane do ecu
_________________
Kamil
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-03-2013, 18:00   

Wymienić najlepiej. Może być używany.

kamil73-73 napisał/a:
Natomiast czkawka w czasie jazdy między 2,5 a 1,5 obr przy obciążeniu to chyba sonda podaje złe dane do ecu


Z gazem w podłodze też drga?
 
 
kamil73-73 
Forumowicz
Gal 2,5 V6 Elegance


Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 212
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 30-03-2013, 18:57   

Jak w podłodze to żadnej czkawy niema jak zejdzie na 2,5 zaczyna poszarpywać ale bardziej na benzynie przy większym obciążeniu 5bieg
_________________
Kamil
 
 
pawlos 
Mitsumaniak
Boski wiatr


Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 518
Skąd: Stargard
Wysłany: 30-03-2013, 20:13   

kamil73-73 napisał/a:
na komputerze wychodziły błędy brak zapłonu pierwszego cylindra a ostatnio tez błąd sondy


drugi bład jest spowodowany pierwszym bo nie spala benzyny w 1 cylindrze

wydaje mi się ze winny jest czujnik tdc 1 cylindra
czy bład wywala od razu czy po nagrzaniu sie silnika ?

odepnij kleme na kilka minut odpal samochód i zobacz kiedy się check zapali
jezeli na rozgrzanym to moze byc wina styków tranzystora przy czujniku tdc 1 cylindra
_________________
reprezentant DREAM TEAM 2012 :king: :king:
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-03-2013, 23:34   

Jadąc na 5 biegu wciśnij gaz do dechy i zobacz czy podczas rozpędzania przy 2,5k też będzie szarpał.
 
 
kamil73-73 
Forumowicz
Gal 2,5 V6 Elegance


Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 212
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 31-03-2013, 17:30   

W tej chwili przygotowałem silnik do pomiaru ciśnienia,mam za krótki ciśnieniomierz więc wyniki po świętach.Zdemontowałem wtryski,czy ktoś wie po czym poznać niesprawny <

[ Dodano: 07-04-2013, 09:25 ]
Elm kupiony,diagnostyka w zakresie podstawowym ale wystarczy.Błędy zczytane ,sonda za katem od grodzi wypalona i to na razie wsjo.Teraz potrzebuje złącza do instalacji omegas landi czy ktoś wie lub słyszał jak to nabyć :?: :?: Dla niewtajemniczonych mała info <auto jeżdzi na lpg na wysokiej klasy instalacji i przejechało ok 120tyś a ciś na cyl 12 12 12 12 12,2 12 także dywagacje z diagnostami którzy są na etapie gazu na ,,śrubke,,nie mają sensu.
_________________
Kamil
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.