Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Sonda lambda
Autor Wiadomość
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2016, 21:51   Re: kabel

bartek16 napisał/a:
siemka taki kabel bedzie pasowal do mojego sprzeta?
http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html

u mnie niby sonda jest dobra tak mi mowil mechanik przynajmniej a wywala mi caly czas blad sondy bylem wyregulowac gaz ale nadal mi wyskakuje a przewaznie jak po stoi cala noc i po jakis 3,4 km zaczyna sie palic i gasnie i sie juz nie pokazuje mozliwe ze to sonda??

Nie tylko uszkodzona sonda może powodować zapalanie "check", jeśli jest dobra, to sonda informuje o nie właściwej pracy silnika, błędem zatem jest wymieniać sondę bez rozpoznania problemu.
Sprawdź szczelność układu dolotowe , układu zapłonowego i potem układ paliwowy.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-12-2016, 06:56   

W rocznikach przed 2001 błędy kasuje się poprzez odpięcie klemy akumulatora lub poprzez wyjęcie bezpiecznika od sterownika silnika oraz można je kasować poprzez ten kabel Vag i program Evoscan ale błędów w tym roczniku tym zestawem nie odczytasz, jak je odczytać masz opisane tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Samo ich kasowanie w niczym nie pomorze, tak jak napisał Hyzz, przyczyn zapalenia się tej kontrolki z powodu sondy może być wiele i niekoniecznie musi być to przez uszkodzoną sondę. Jak masz LPG to podejrzenie parametrów pracy instalacji może bardzo wiele podpowiedzieć co jest nie tak z autem. Napisz też jaka to jest dokładnie instalacja czyli jaki sterownik, jakie wtryski i jaki reduktor bo też jakość tych podzespołów może mieć wpływ na pracę silnika.
 
 
bartek16 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 16v 90 km 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 40
Skąd: Kamieńsk
Wysłany: 13-12-2016, 20:25   

ktos we gdzie wcielo dzisiejsza rozmowe????
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-12-2016, 20:44   

Posty o LPG wydzieliłem do nowego tematu bo rozmowa zeszła na LPG http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99650
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-01-2017, 22:31   

Panowie czy napięcie sondy nigdy nie powinno wyjeżdzać poza zakres 0-1V ? ?. i jest to sztywna zasada do prawidłowej pracy ? bez względu na obroty , temp i rózne inne ?. Mam drobny problem z autem i ostatnio jak zapiąłem evoscana to miałem skoki 1- 1.6V. Silnik carismy msx jakby co :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-01-2017, 22:39   

Napięcie sygnału takiej sondy nie może wykraczać poza ten zakres. Jeśli było wyższe to masz jakieś zwarcie lub jeśli masz LPG i podpiętą sondę do sterownika LPG to być może jest coś nie tak ze sterownikiem LPG i zakłóca on ten sygnał.
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-01-2017, 20:08   

lpg jeszcze nie podłączyłem bo muszę dać nowy mocniejszy reduktor , mikser i elektrykę od nowa . na razie na benzynie tylko śmiga. podłączę jeszcze raz w wolnej chwili evoscana zrobię zapis przez dłuższy czas od zapalenia zimnego silnika aż do nagrzania. jeśli znowu będzie ponad 1V to będzie trzeba chyba sondę nową zakupić . objawy to okresowa zamuła na gwałtowne depnięcie. jednego dnia ciągnie płynnie jak szatan a innego dnia na gwałtowne depnięcie się dusi . zagadka :D

[ Dodano: 09-11-2017, 20:56 ]
Witam. Czy może ktoś obcykany w katalogach podrzucić mi nr sondy denso do carismy msx ? . Jakiś link lub ogarniętego sprzedawcę ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-11-2017, 21:02   

Z Denso dedykowana z wtyczką to DOX-1359 a uniwersalna to DOX-0114 s tu chyba cena będzie najlepsza http://www.e-denso.pl
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-11-2017, 19:41   

Dzięki . dedykowana nie podejdzie. U mnie jest jednorzędowa wtyczka. Kupię uniwersalną . jest gdzieś rozpis przewodów takiej sondy ?
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 14-01-2018, 21:28   

Panowie, czy są jakieś wytyczne do tego jak sonda powinna się zachowywać w różnych stanach?
Np. jaką przyjmuje wartość dla butowania, dla jazdy ze stałą prędkością, a jaką dla hamowania silnikiem?

Sprawdziłem swoje i zachowują się różnie (w zakresie 0-1V), w zależności od sposobu poruszania się.
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-01-2018, 22:27   

Ona bada zawartość tlenu w spalinach a że w różnych momentach jest różna to i sonda wskazuje różne wartości. Uboga mieszanka to okolice 0V a bogata to okolice 1V. Jak wykres sondy jest sinusoidą w zakresie 0 - 1V to mieszanka jest właściwa.
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 14-01-2018, 22:35   

plecho1 napisał/a:
Uboga mieszanka to okolice 0V a bogata to okolice 1V. Jak wykres sondy jest sinusoidą w zakresie 0 - 1V to mieszanka jest właściwa.


To by się zgadzało, w momencie jazdy ze stałą prędkością, bodajże druga sonda, pokazuje 0, czyli ECO. Jak zaczynam przyspieszać to pojawia się sinusoida.
Wstępnie ok.
Włączę rejestrację parametrów i trochę pojeżdżę, wtedy będzie można coś więcej powiedzieć.

Dzięki.

Skrin:
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
adrian98 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2018
Posty: 17
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 09-04-2022, 02:41   

Pozwolę odkopać temat. Ostatnio wraz z katem i rurą kolektorową została wyrwana sonda lamba z mojego miśka. 1.8 GDI 98 rocznik. Nie mogę w kokpicie znaleźć w ogóle wtyczki do tej sondy, czy ma ktoś zdjęcia albo dokładniejsze informację którędy idzie kabel do sondy i jak ją nalezy w tym modelu podpiąć ?
 
 
nowymistrz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX 90KM 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-06-2022, 21:02   

Cześć, dziś rano spotkała mnie nie miła niespodzianka. Wycieli mi kata wraz z sondą. Teraz pytanko czy sonda znajdowała się przed katalizatorem czy za?

Carisma 1.6 90KM 98r.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-06-2022, 22:42   

Ty miałeś tylko jedną regulacyjną przed katalizatorem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.