[Carisma] Sonda lambda |
Autor |
Wiadomość |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2016, 21:51 Re: kabel
|
|
|
bartek16 napisał/a: | siemka taki kabel bedzie pasowal do mojego sprzeta?
http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html
u mnie niby sonda jest dobra tak mi mowil mechanik przynajmniej a wywala mi caly czas blad sondy bylem wyregulowac gaz ale nadal mi wyskakuje a przewaznie jak po stoi cala noc i po jakis 3,4 km zaczyna sie palic i gasnie i sie juz nie pokazuje mozliwe ze to sonda?? |
Nie tylko uszkodzona sonda może powodować zapalanie "check", jeśli jest dobra, to sonda informuje o nie właściwej pracy silnika, błędem zatem jest wymieniać sondę bez rozpoznania problemu.
Sprawdź szczelność układu dolotowe , układu zapłonowego i potem układ paliwowy. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-12-2016, 06:56
|
|
|
W rocznikach przed 2001 błędy kasuje się poprzez odpięcie klemy akumulatora lub poprzez wyjęcie bezpiecznika od sterownika silnika oraz można je kasować poprzez ten kabel Vag i program Evoscan ale błędów w tym roczniku tym zestawem nie odczytasz, jak je odczytać masz opisane tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Samo ich kasowanie w niczym nie pomorze, tak jak napisał Hyzz, przyczyn zapalenia się tej kontrolki z powodu sondy może być wiele i niekoniecznie musi być to przez uszkodzoną sondę. Jak masz LPG to podejrzenie parametrów pracy instalacji może bardzo wiele podpowiedzieć co jest nie tak z autem. Napisz też jaka to jest dokładnie instalacja czyli jaki sterownik, jakie wtryski i jaki reduktor bo też jakość tych podzespołów może mieć wpływ na pracę silnika. |
|
|
|
 |
bartek16
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 16v 90 km 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 40 Skąd: Kamieńsk
|
Wysłany: 13-12-2016, 20:25
|
|
|
ktos we gdzie wcielo dzisiejsza rozmowe???? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-01-2017, 22:31
|
|
|
Panowie czy napięcie sondy nigdy nie powinno wyjeżdzać poza zakres 0-1V ? ?. i jest to sztywna zasada do prawidłowej pracy ? bez względu na obroty , temp i rózne inne ?. Mam drobny problem z autem i ostatnio jak zapiąłem evoscana to miałem skoki 1- 1.6V. Silnik carismy msx jakby co |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-01-2017, 22:39
|
|
|
Napięcie sygnału takiej sondy nie może wykraczać poza ten zakres. Jeśli było wyższe to masz jakieś zwarcie lub jeśli masz LPG i podpiętą sondę do sterownika LPG to być może jest coś nie tak ze sterownikiem LPG i zakłóca on ten sygnał. |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-01-2017, 20:08
|
|
|
lpg jeszcze nie podłączyłem bo muszę dać nowy mocniejszy reduktor , mikser i elektrykę od nowa . na razie na benzynie tylko śmiga. podłączę jeszcze raz w wolnej chwili evoscana zrobię zapis przez dłuższy czas od zapalenia zimnego silnika aż do nagrzania. jeśli znowu będzie ponad 1V to będzie trzeba chyba sondę nową zakupić . objawy to okresowa zamuła na gwałtowne depnięcie. jednego dnia ciągnie płynnie jak szatan a innego dnia na gwałtowne depnięcie się dusi . zagadka
[ Dodano: 09-11-2017, 20:56 ]
Witam. Czy może ktoś obcykany w katalogach podrzucić mi nr sondy denso do carismy msx ? . Jakiś link lub ogarniętego sprzedawcę ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-11-2017, 21:02
|
|
|
Z Denso dedykowana z wtyczką to DOX-1359 a uniwersalna to DOX-0114 s tu chyba cena będzie najlepsza http://www.e-denso.pl |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-11-2017, 19:41
|
|
|
Dzięki . dedykowana nie podejdzie. U mnie jest jednorzędowa wtyczka. Kupię uniwersalną . jest gdzieś rozpis przewodów takiej sondy ? |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 14-01-2018, 21:28
|
|
|
Panowie, czy są jakieś wytyczne do tego jak sonda powinna się zachowywać w różnych stanach?
Np. jaką przyjmuje wartość dla butowania, dla jazdy ze stałą prędkością, a jaką dla hamowania silnikiem?
Sprawdziłem swoje i zachowują się różnie (w zakresie 0-1V), w zależności od sposobu poruszania się. |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-01-2018, 22:27
|
|
|
Ona bada zawartość tlenu w spalinach a że w różnych momentach jest różna to i sonda wskazuje różne wartości. Uboga mieszanka to okolice 0V a bogata to okolice 1V. Jak wykres sondy jest sinusoidą w zakresie 0 - 1V to mieszanka jest właściwa. |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 14-01-2018, 22:35
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Uboga mieszanka to okolice 0V a bogata to okolice 1V. Jak wykres sondy jest sinusoidą w zakresie 0 - 1V to mieszanka jest właściwa. |
To by się zgadzało, w momencie jazdy ze stałą prędkością, bodajże druga sonda, pokazuje 0, czyli ECO. Jak zaczynam przyspieszać to pojawia się sinusoida.
Wstępnie ok.
Włączę rejestrację parametrów i trochę pojeżdżę, wtedy będzie można coś więcej powiedzieć.
Dzięki.
Skrin:
 |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
adrian98
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2018 Posty: 17 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 09-04-2022, 02:41
|
|
|
Pozwolę odkopać temat. Ostatnio wraz z katem i rurą kolektorową została wyrwana sonda lamba z mojego miśka. 1.8 GDI 98 rocznik. Nie mogę w kokpicie znaleźć w ogóle wtyczki do tej sondy, czy ma ktoś zdjęcia albo dokładniejsze informację którędy idzie kabel do sondy i jak ją nalezy w tym modelu podpiąć ? |
|
|
|
 |
nowymistrz
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 GLX 90KM 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2018 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-06-2022, 21:02
|
|
|
Cześć, dziś rano spotkała mnie nie miła niespodzianka. Wycieli mi kata wraz z sondą. Teraz pytanko czy sonda znajdowała się przed katalizatorem czy za?
Carisma 1.6 90KM 98r. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-06-2022, 22:42
|
|
|
Ty miałeś tylko jedną regulacyjną przed katalizatorem. |
|
|
|
 |
|