Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Uzytkownicy CB-Radia - pochwalcie sie! :-)
Autor Wiadomość
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 21-01-2013, 08:59   Re: Radarolandia

bonito napisał/a:
W ramach ochrony przed wprowadzonym ostatnio podatkiem "radarowym", zdecydowałem się na zainstalowanie CB Radia. Na podstawie wpisów w forum i pomocy niektórych kolegów wybrałem President Harry III + antena Sirio Triflex.

Kosztowało cały dzień pracy (zrobiłem wszystko sam), ale opłaciło się - CB działa super (oczywiście większa antena dałaby większy zasięg, ale zależało mi na tym, żeby nie bawić się w zdejmowanie/zakładanie anteny). Radio (nie CB), działa nawet trochę lepiej niż poprzednio (jakość dźwięku lepsza, mniej gubi stacje). Harry III ma super wyciszanie ASC, dzięki temu mniej szumi.

Parę uwag, może się komuś przydadzą:
1. Sirio Triflex pasuje dokładnie w gniazdo oryginalnej anteny. Na oko ma gorsze uszczelnienie niż oryginalna antena (jedna a nie dwie uszczelki), dlatego dałem dodatkowo trochę silikonu.
2. Nie trzeba demontować podsufitki, można zainstalować wszystko od tyłu (wypięte gniazdo lampki + zdjęte 3 klipsy mocujące od góry. Oczywiście trzeba się trochę nagimnastykować.
3. Uwaga na podsufitkę, łatwo się łamie, podobnie klipsy :)
4. Do anteny potrzeby jest dodatkowy wzmacniacz antenowy (oryginalna antena ma go w środku). Zasilanie jest poprowadzone do oryginalnej anteny. Kupiłem polski Abasco.
5. Kabel prowadziłem nie podsufitką, tylko do prawej burty w dół (tam gdzie schowek na podnośnik, potem progami do przodu i pod schowkiem pasażera do konsoli). Do przeprowadzenia kabla użyłem sztywnego drutu (pomysł jednego z forumowiczów). Wszystkie plastiki łatwo się demontują.
6. CB Radio pasuje idealnie pod pokrętłami klimatyzacji.
7. Zasilanie wziąłem z gniazda zapalniczki (oczywiście przewodami, pod spodem) - nie ma żadnych objawów typu gwizdy itp (na niektórych forach CB były wpisy że mogą być takie objawy. Dzięki temu radio wyłącza się automatycznie po wyłączeniu zapłonu.

Ponieważ trochę jeżdżę, mam nadzieję że zestaw bardzo szybko mi się zwróci :wink:

bonito
I oby ci sluzylo dlugo i szczesliwie :D
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-01-2013, 12:38   

bonito napisał/a:
1. Sirio Triflex pasuje dokładnie w gniazdo oryginalnej anteny. Na oko ma gorsze uszczelnienie niż oryginalna antena (jedna a nie dwie uszczelki), dlatego dałem dodatkowo trochę silikonu.
gratuluję wyboru i życzę bezproblemowego użytkowania.
Silikonu nie potrzeba - uszczelnienie ori wystarcza. Po jakimś czasie sprawdź dokręcenie nakrętki mocującej. U mnie po ok. roku poszła o pół obrotu.
Aby nikogo nie denerwowała i nie kusiła zamaluj czarnym permamentnym flamastrem napis Sirio na podstawie anteny.
Byłem bardzo zadowolony z zestawu 520XL i Triflex. Unidena mam nadal, ale Triflexa musiałem zmienić, bo mam "płetwę" do navi. Kupiłem helikalną z zasięgiem ok. 7km czyli 2x więcej niż Triflex, ale zasięg 3km też był zupełnie wystarczający.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 21-01-2013, 22:10   

Mam CB , uzylem kilka razy ,lata temu.Nigdy nie pomoglo.
Wstyd mi to uzywac patrzac na wszystkie "paski" i "jarisy" z napisem Chio Chips czy Wedel...
Ale jak kto woli,na zachodzie mowia o o naszych autkach z antenka - bandyta jedzie !
Cos w tym jest. :(
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 22-01-2013, 08:03   

Bandyta - są i tacy. Ostatnio dzięki CB nie zapłaciłem 100 albo 200zł bo Panowie stali w dolinie za dwoma ostrymi zakrętami oczywiście w terenie zabudowanym. Jechałbym tam ok 70 bo ukształtowanie drogi nie pozwala na więcej, a i teren zabudowany więc jeżdżę wolniej. Ciężko jadąc z dość ostrej górki utrzymać tam 50. godzina 22.30 powodowała wysokie natężenie ruchu pieszych i samochodów ;) - na przestrzeni 150km tej drogi łącznie wyprzedziłem i minąłem się z ok. 50 samochodami, pieszych nie zauważyłem. Jak ktoś jeździ czasami Góra Kalwaria - Kozienice - Sandomierz to wie, jaki ruch jest w pobliżu Sandomierza o tej porze. Ale największa zaleta to możliwość omijania różnego rodzaju zdarzen drogowych, zanim się do nich dojedzie.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-01-2013, 08:28   

Jako nowy użytkownik nie mogę się na razie wypowiadać czy na pewno CB mi się przyda, sam jestem ciekaw. Do tej pory nie miałem też potrzeby stosowania ochrony przez kontrolami - jeżdżę raczej spokojnie (jak na polskie warunki), ale to co ostatnio się dzieje jest śmieszne i tragiczne zarazem. :lol: Ostatnio dostałem druczek z ITD z fotoradaru bez zdjęcia - jak najbardziej legalne, zdjęcie mogę obejrzeć na rozprawie sądowej.

Praktycznie nie można zrobić trasy Gdańsk-Warszawa, czy Gdańsk-Poznań (nie mówiąc już o dłuższych odcinkach) żeby nie spotkać kilkunastu: radarów + kontroli "suszarkowych" + pojazdów z kamerkami!

Doszliśmy w skali światowej do absolutnego pierwszeństwa. Jeżdżę po Europie dobrze ponad 15 lat (Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy, Austria itp.), zrobiłem tam jakieś 100 tys km. i przez ten czas widziałem 3 kontrole policyjne z radarami (1xAustia, 1xWłochy, 1xWęgry) i złapałem 2x tzw. blitz (raz Niemcy, raz Włochy). Oczywiście, jako obcokrajowiec za granicą jeżdżę pewnie nieco bardziej zgodnie z przepisami, ale mimo wszystko :lol:

Trochę off-topic, ale za to na czasie...

bonito
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 22-01-2013, 15:41   

bonito napisał/a:
Jako nowy użytkownik nie mogę się na razie wypowiadać czy na pewno CB mi się przyda, sam jestem ciekaw.
przyda się :) , nawet jeśli nie przeciwko radarom, to do omijania korków i innych przygód na pewno. apropos Poznania - kiedyś przydało mnie się na A2, jak w CB ostrzegali przed bardzo śliskim odcinkiem okolicach Konina. Zwolniłem zawczasu. Na odcinku ok. 5 km była totalna ślizgawka i chyba z 5 ofiar niespodziewanego zdradzieckiego ataku zimy w lutowy wieczór ;) , które badały głębokość rowów zderzakiem.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 24-01-2013, 13:38   

Wykorzystuję CB do bólu.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
sound_designer 
Mitsumaniak


Auto: OII Instyle 2.0DID 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 57
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 27-01-2013, 20:33   

Ja mam Presudent Johny III + antena President Missouri.
Nie polecam podawanej tutaj anteny President Florida II bo spada juz przy predkosci 130km/h... ta nowa wytrzymuje wszystko :)
_________________

 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 07-02-2013, 10:34   

sound_designer napisał/a:
juz przy predkosci 130km/h...


A gzie kolego tak często jeździsz szybciej ?
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-03-2013, 13:31   

13zbyszek13 napisał/a:
sound_designer napisał/a:
juz przy predkosci 130km/h...


A gzie kolego tak często jeździsz szybciej ?


chocby na autostradach gdzie na legalu przeciez jezdzimy 140km/h....a takich odcinkow wkoncu przybylo :)
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
vaha 
Forumowicz

Auto: OII fl 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 39
Skąd: PO
Wysłany: 12-08-2013, 13:54   

Czy sprawdzał ktoś, jaka maksymalna długość anteny na magnes nie dotyka dachu przy otwartej klapie bagażnika? Mam metrowego Wilsona (bez końcówki) i niestety jak otwieram klapę, to mi rysuje dach :-/
 
 
_Krzywy_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD (2007r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-08-2013, 12:52   Outlander antena na stałe

Jakiś czas temu montując CB w Outlanderze znalazłem następujące rozwiązanie:

Założenia:
1. Nie dziurawić auta (karoserii ani plastików).
2. Prawdziwa antena, spore radio.
3. Nie robić prowizorki.

Rozwiązanie:

Zamiast Triflex'a (fajna opcja, ale mało rozwojowa - wszystko w 1 bacie) wybrałem Sirio TwinCar (osobna antena CB i radio przez 1 otwór) ponieważ zależało mi na możliwości instalacji solidnej anteny, nie koniecznie tylko do CB.

TwinCar za około 45zł na warsztat. Po odkręceniu 4 śrubek i odlutowaniu kabla od antenki CB, a potem jej wykręceniu mamy otwór średnicy 1 cm. Chętni na główkę DV w zasadzie tu kończą zabawę. Ja chciałem PL więc otwór trzeba powiększyć do 15mm. (Warto nieco mniej i zaciąć jeden bok, wtedy z pewnością nie przekręcimy główki dokręcając antenę - trzeba jednak więcej zapału). Wtyk warto położyć na gumową podkładkę lub silikon, żeby woda nie wlatywała do środka. Lutujemy i do samochodu.

Po dostaniu się pod podsufitkę (3 plastikowe zaczepy i 2 śrubki pod światełkiem, resztę da się wysunąć, ale można też poluzować/odkręcić pasy) odkręcamy nakrętkę trzymającą oryginalną antenę. Jest podłączona do złącza antenowego (identyczne jest w TwinCarze) oraz zasilania do wzmacniacza. Można by pokusić się o skrócenie kabla od anteny w TwinCar, ale nie miałem nowej wtyczki antenowej, więc 4 metry zapasu leżą dalej na podsufitce, co do wzmacniacza...no cóż, tego nie podłączymy, ale moje radio odbiera lepiej na TwinCarze niż na oryginale ze wzmocnieniem. Po wyjęciu oryginalnej anteny okazuje się, że tkwi ona w kwadratowym otworze w dachu. Ciut mniejszym niż potrzebny. Tu przyda się pilnik, przy tej okazji da się też zauważyć zalety dachu z alu - można odpuścić zabezpieczenie lakierem - nie zardzewieje ;)
Kabel CB poprowadziłem podsufitką, potem wzdłuż prawego boku u góry (łatwo wchodzi pod plastiki) zszedłem przednim słupkiem.

Co do wyników - radio jak pisałem lepiej, CB - na co dzień, do miasta mam krótką antenę z którą samochód zmieści się do garażu podziemnego bez zdejmowania. Na wyjazdy łatwo założyć coś dłuższego, ale okazało się to zbędę przy takiej instalacji.

Radio President Walker nie zmieści się pod panel klimy więc wisi na konsoli środkowej obok nóg pasażera. Ponieważ nie chciałem wiercić dorobiłem z płaskowników wieszaki i do nich przykręciłem ramkę od radia. Kształt konsoli pozwala na wygodne i pewne powieszenie tam radia i polecam takie rozwiązanie - obsługa radia jest wygodna i pod ręką.
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 25-08-2013, 22:06   

Mam kilka pytań:

1.Gdzie nabyłeś podstawkę "twin"?
2.Z jaką anteną CB pracuje podstawka po przeróbce (zasięg, zakłocenia itp.)?
3.Czy otwarta tylna klapa nie zawadza antenie FM?

Dach mimo ze aluminiowy to jednak w połaczeniu z solanką szybko się utlenia doradzam więc zabezpieczenie. Dodatkowy wzmacniacz antenowy (np. Abasco) do anteny FM tez da sie pewnie podłączyć tylko trzeba pokombinowac z wtyczkami...

szerokości
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
_Krzywy_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD (2007r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-08-2013, 00:37   

Komandor napisał/a:
Mam kilka pytań:

1.Gdzie nabyłeś podstawkę "twin"?
2.Z jaką anteną CB pracuje podstawka po przeróbce (zasięg, zakłocenia itp.)?
3.Czy otwarta tylna klapa nie zawadza antenie FM?

Dach mimo ze aluminiowy to jednak w połaczeniu z solanką szybko się utlenia doradzam więc zabezpieczenie. Dodatkowy wzmacniacz antenowy (np. Abasco) do anteny FM tez da sie pewnie podłączyć tylko trzeba pokombinowac z wtyczkami...

szerokości


1. Allegro... teraz widzę ceny znacznie wzrosły.
2. W zasadzie cały czas używam antenę Missouri, ponieważ poza bardzo niskimi garażami nie muszę jej zdejmować. Nie robiłem poważnych testów zasięgu, ale poza miastem 8-10km to raczej nie jest szczególne wyzwanie. Porównując z Sirio Turbo 1000 (120cm na magnes) spisuje się zaskakująco dobrze.
3. Nie ma żadnych problemów - klapa dobrze mieści się pod anteną.

Starałem się, żeby guma od twin'a dobrze trzymała szczelność i jak na razie przetrwała wszelkie próby deszczowe. Może pokuszę się o jakiś lakier jak znajdę czas, żeby to rozebrać. Masz doświadczenie z tymi wzmacniaczami? Fabryczne radio razem o oryginalną anteną nie miało rewelacyjnego odbioru mimo wzmacniacza - w obecnym układzie jest i tak lepiej - radio wciąż gra w garażu podziemnym, a wcześniej był głownie szum. Uważasz, że temat wart zachodu?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 27-08-2013, 07:50   

1. Jak chcesz to mam zbędną Sirio TWIN - ma odcięty kabel radiowy - jest odcinek ok. 10cm do złączek. Kabel CB jest cały. Trochę daleko działasz, bo można by ją rozliczyć jakimś niskooprocentowanym przelewem :drinkers:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.