Uzytkownicy CB-Radia - pochwalcie sie! :-) |
Autor |
Wiadomość |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 21-01-2013, 08:59 Re: Radarolandia
|
|
|
bonito napisał/a: | W ramach ochrony przed wprowadzonym ostatnio podatkiem "radarowym", zdecydowałem się na zainstalowanie CB Radia. Na podstawie wpisów w forum i pomocy niektórych kolegów wybrałem President Harry III + antena Sirio Triflex.
Kosztowało cały dzień pracy (zrobiłem wszystko sam), ale opłaciło się - CB działa super (oczywiście większa antena dałaby większy zasięg, ale zależało mi na tym, żeby nie bawić się w zdejmowanie/zakładanie anteny). Radio (nie CB), działa nawet trochę lepiej niż poprzednio (jakość dźwięku lepsza, mniej gubi stacje). Harry III ma super wyciszanie ASC, dzięki temu mniej szumi.
Parę uwag, może się komuś przydadzą:
1. Sirio Triflex pasuje dokładnie w gniazdo oryginalnej anteny. Na oko ma gorsze uszczelnienie niż oryginalna antena (jedna a nie dwie uszczelki), dlatego dałem dodatkowo trochę silikonu.
2. Nie trzeba demontować podsufitki, można zainstalować wszystko od tyłu (wypięte gniazdo lampki + zdjęte 3 klipsy mocujące od góry. Oczywiście trzeba się trochę nagimnastykować.
3. Uwaga na podsufitkę, łatwo się łamie, podobnie klipsy
4. Do anteny potrzeby jest dodatkowy wzmacniacz antenowy (oryginalna antena ma go w środku). Zasilanie jest poprowadzone do oryginalnej anteny. Kupiłem polski Abasco.
5. Kabel prowadziłem nie podsufitką, tylko do prawej burty w dół (tam gdzie schowek na podnośnik, potem progami do przodu i pod schowkiem pasażera do konsoli). Do przeprowadzenia kabla użyłem sztywnego drutu (pomysł jednego z forumowiczów). Wszystkie plastiki łatwo się demontują.
6. CB Radio pasuje idealnie pod pokrętłami klimatyzacji.
7. Zasilanie wziąłem z gniazda zapalniczki (oczywiście przewodami, pod spodem) - nie ma żadnych objawów typu gwizdy itp (na niektórych forach CB były wpisy że mogą być takie objawy. Dzięki temu radio wyłącza się automatycznie po wyłączeniu zapłonu.
Ponieważ trochę jeżdżę, mam nadzieję że zestaw bardzo szybko mi się zwróci
bonito | I oby ci sluzylo dlugo i szczesliwie |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-01-2013, 12:38
|
|
|
bonito napisał/a: | 1. Sirio Triflex pasuje dokładnie w gniazdo oryginalnej anteny. Na oko ma gorsze uszczelnienie niż oryginalna antena (jedna a nie dwie uszczelki), dlatego dałem dodatkowo trochę silikonu. | gratuluję wyboru i życzę bezproblemowego użytkowania.
Silikonu nie potrzeba - uszczelnienie ori wystarcza. Po jakimś czasie sprawdź dokręcenie nakrętki mocującej. U mnie po ok. roku poszła o pół obrotu.
Aby nikogo nie denerwowała i nie kusiła zamaluj czarnym permamentnym flamastrem napis Sirio na podstawie anteny.
Byłem bardzo zadowolony z zestawu 520XL i Triflex. Unidena mam nadal, ale Triflexa musiałem zmienić, bo mam "płetwę" do navi. Kupiłem helikalną z zasięgiem ok. 7km czyli 2x więcej niż Triflex, ale zasięg 3km też był zupełnie wystarczający. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 21-01-2013, 22:10
|
|
|
Mam CB , uzylem kilka razy ,lata temu.Nigdy nie pomoglo.
Wstyd mi to uzywac patrzac na wszystkie "paski" i "jarisy" z napisem Chio Chips czy Wedel...
Ale jak kto woli,na zachodzie mowia o o naszych autkach z antenka - bandyta jedzie !
Cos w tym jest. |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 22-01-2013, 08:03
|
|
|
Bandyta - są i tacy. Ostatnio dzięki CB nie zapłaciłem 100 albo 200zł bo Panowie stali w dolinie za dwoma ostrymi zakrętami oczywiście w terenie zabudowanym. Jechałbym tam ok 70 bo ukształtowanie drogi nie pozwala na więcej, a i teren zabudowany więc jeżdżę wolniej. Ciężko jadąc z dość ostrej górki utrzymać tam 50. godzina 22.30 powodowała wysokie natężenie ruchu pieszych i samochodów - na przestrzeni 150km tej drogi łącznie wyprzedziłem i minąłem się z ok. 50 samochodami, pieszych nie zauważyłem. Jak ktoś jeździ czasami Góra Kalwaria - Kozienice - Sandomierz to wie, jaki ruch jest w pobliżu Sandomierza o tej porze. Ale największa zaleta to możliwość omijania różnego rodzaju zdarzen drogowych, zanim się do nich dojedzie. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-01-2013, 08:28
|
|
|
Jako nowy użytkownik nie mogę się na razie wypowiadać czy na pewno CB mi się przyda, sam jestem ciekaw. Do tej pory nie miałem też potrzeby stosowania ochrony przez kontrolami - jeżdżę raczej spokojnie (jak na polskie warunki), ale to co ostatnio się dzieje jest śmieszne i tragiczne zarazem. Ostatnio dostałem druczek z ITD z fotoradaru bez zdjęcia - jak najbardziej legalne, zdjęcie mogę obejrzeć na rozprawie sądowej.
Praktycznie nie można zrobić trasy Gdańsk-Warszawa, czy Gdańsk-Poznań (nie mówiąc już o dłuższych odcinkach) żeby nie spotkać kilkunastu: radarów + kontroli "suszarkowych" + pojazdów z kamerkami!
Doszliśmy w skali światowej do absolutnego pierwszeństwa. Jeżdżę po Europie dobrze ponad 15 lat (Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy, Austria itp.), zrobiłem tam jakieś 100 tys km. i przez ten czas widziałem 3 kontrole policyjne z radarami (1xAustia, 1xWłochy, 1xWęgry) i złapałem 2x tzw. blitz (raz Niemcy, raz Włochy). Oczywiście, jako obcokrajowiec za granicą jeżdżę pewnie nieco bardziej zgodnie z przepisami, ale mimo wszystko
Trochę off-topic, ale za to na czasie...
bonito |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 22-01-2013, 15:41
|
|
|
bonito napisał/a: | Jako nowy użytkownik nie mogę się na razie wypowiadać czy na pewno CB mi się przyda, sam jestem ciekaw. | przyda się , nawet jeśli nie przeciwko radarom, to do omijania korków i innych przygód na pewno. apropos Poznania - kiedyś przydało mnie się na A2, jak w CB ostrzegali przed bardzo śliskim odcinkiem okolicach Konina. Zwolniłem zawczasu. Na odcinku ok. 5 km była totalna ślizgawka i chyba z 5 ofiar niespodziewanego zdradzieckiego ataku zimy w lutowy wieczór , które badały głębokość rowów zderzakiem. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 24-01-2013, 13:38
|
|
|
Wykorzystuję CB do bólu. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
sound_designer
Mitsumaniak

Auto: OII Instyle 2.0DID 170KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2011 Posty: 57 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 27-01-2013, 20:33
|
|
|
Ja mam Presudent Johny III + antena President Missouri.
Nie polecam podawanej tutaj anteny President Florida II bo spada juz przy predkosci 130km/h... ta nowa wytrzymuje wszystko |
_________________
 |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 07-02-2013, 10:34
|
|
|
sound_designer napisał/a: | juz przy predkosci 130km/h... |
A gzie kolego tak często jeździsz szybciej ? |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-03-2013, 13:31
|
|
|
13zbyszek13 napisał/a: | sound_designer napisał/a: | juz przy predkosci 130km/h... |
A gzie kolego tak często jeździsz szybciej ? |
chocby na autostradach gdzie na legalu przeciez jezdzimy 140km/h....a takich odcinkow wkoncu przybylo |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
vaha
Forumowicz
Auto: OII fl 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2013 Posty: 39 Skąd: PO
|
Wysłany: 12-08-2013, 13:54
|
|
|
Czy sprawdzał ktoś, jaka maksymalna długość anteny na magnes nie dotyka dachu przy otwartej klapie bagażnika? Mam metrowego Wilsona (bez końcówki) i niestety jak otwieram klapę, to mi rysuje dach :-/ |
|
|
|
 |
_Krzywy_
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD (2007r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-08-2013, 12:52 Outlander antena na stałe
|
|
|
Jakiś czas temu montując CB w Outlanderze znalazłem następujące rozwiązanie:
Założenia:
1. Nie dziurawić auta (karoserii ani plastików).
2. Prawdziwa antena, spore radio.
3. Nie robić prowizorki.
Rozwiązanie:
Zamiast Triflex'a (fajna opcja, ale mało rozwojowa - wszystko w 1 bacie) wybrałem Sirio TwinCar (osobna antena CB i radio przez 1 otwór) ponieważ zależało mi na możliwości instalacji solidnej anteny, nie koniecznie tylko do CB.
TwinCar za około 45zł na warsztat. Po odkręceniu 4 śrubek i odlutowaniu kabla od antenki CB, a potem jej wykręceniu mamy otwór średnicy 1 cm. Chętni na główkę DV w zasadzie tu kończą zabawę. Ja chciałem PL więc otwór trzeba powiększyć do 15mm. (Warto nieco mniej i zaciąć jeden bok, wtedy z pewnością nie przekręcimy główki dokręcając antenę - trzeba jednak więcej zapału). Wtyk warto położyć na gumową podkładkę lub silikon, żeby woda nie wlatywała do środka. Lutujemy i do samochodu.
Po dostaniu się pod podsufitkę (3 plastikowe zaczepy i 2 śrubki pod światełkiem, resztę da się wysunąć, ale można też poluzować/odkręcić pasy) odkręcamy nakrętkę trzymającą oryginalną antenę. Jest podłączona do złącza antenowego (identyczne jest w TwinCarze) oraz zasilania do wzmacniacza. Można by pokusić się o skrócenie kabla od anteny w TwinCar, ale nie miałem nowej wtyczki antenowej, więc 4 metry zapasu leżą dalej na podsufitce, co do wzmacniacza...no cóż, tego nie podłączymy, ale moje radio odbiera lepiej na TwinCarze niż na oryginale ze wzmocnieniem. Po wyjęciu oryginalnej anteny okazuje się, że tkwi ona w kwadratowym otworze w dachu. Ciut mniejszym niż potrzebny. Tu przyda się pilnik, przy tej okazji da się też zauważyć zalety dachu z alu - można odpuścić zabezpieczenie lakierem - nie zardzewieje
Kabel CB poprowadziłem podsufitką, potem wzdłuż prawego boku u góry (łatwo wchodzi pod plastiki) zszedłem przednim słupkiem.
Co do wyników - radio jak pisałem lepiej, CB - na co dzień, do miasta mam krótką antenę z którą samochód zmieści się do garażu podziemnego bez zdejmowania. Na wyjazdy łatwo założyć coś dłuższego, ale okazało się to zbędę przy takiej instalacji.
Radio President Walker nie zmieści się pod panel klimy więc wisi na konsoli środkowej obok nóg pasażera. Ponieważ nie chciałem wiercić dorobiłem z płaskowników wieszaki i do nich przykręciłem ramkę od radia. Kształt konsoli pozwala na wygodne i pewne powieszenie tam radia i polecam takie rozwiązanie - obsługa radia jest wygodna i pod ręką. |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 25-08-2013, 22:06
|
|
|
Mam kilka pytań:
1.Gdzie nabyłeś podstawkę "twin"?
2.Z jaką anteną CB pracuje podstawka po przeróbce (zasięg, zakłocenia itp.)?
3.Czy otwarta tylna klapa nie zawadza antenie FM?
Dach mimo ze aluminiowy to jednak w połaczeniu z solanką szybko się utlenia doradzam więc zabezpieczenie. Dodatkowy wzmacniacz antenowy (np. Abasco) do anteny FM tez da sie pewnie podłączyć tylko trzeba pokombinowac z wtyczkami...
szerokości |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
_Krzywy_
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD (2007r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2013, 00:37
|
|
|
Komandor napisał/a: | Mam kilka pytań:
1.Gdzie nabyłeś podstawkę "twin"?
2.Z jaką anteną CB pracuje podstawka po przeróbce (zasięg, zakłocenia itp.)?
3.Czy otwarta tylna klapa nie zawadza antenie FM?
Dach mimo ze aluminiowy to jednak w połaczeniu z solanką szybko się utlenia doradzam więc zabezpieczenie. Dodatkowy wzmacniacz antenowy (np. Abasco) do anteny FM tez da sie pewnie podłączyć tylko trzeba pokombinowac z wtyczkami...
szerokości |
1. Allegro... teraz widzę ceny znacznie wzrosły.
2. W zasadzie cały czas używam antenę Missouri, ponieważ poza bardzo niskimi garażami nie muszę jej zdejmować. Nie robiłem poważnych testów zasięgu, ale poza miastem 8-10km to raczej nie jest szczególne wyzwanie. Porównując z Sirio Turbo 1000 (120cm na magnes) spisuje się zaskakująco dobrze.
3. Nie ma żadnych problemów - klapa dobrze mieści się pod anteną.
Starałem się, żeby guma od twin'a dobrze trzymała szczelność i jak na razie przetrwała wszelkie próby deszczowe. Może pokuszę się o jakiś lakier jak znajdę czas, żeby to rozebrać. Masz doświadczenie z tymi wzmacniaczami? Fabryczne radio razem o oryginalną anteną nie miało rewelacyjnego odbioru mimo wzmacniacza - w obecnym układzie jest i tak lepiej - radio wciąż gra w garażu podziemnym, a wcześniej był głownie szum. Uważasz, że temat wart zachodu? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 27-08-2013, 07:50
|
|
|
1. Jak chcesz to mam zbędną Sirio TWIN - ma odcięty kabel radiowy - jest odcinek ok. 10cm do złączek. Kabel CB jest cały. Trochę daleko działasz, bo można by ją rozliczyć jakimś niskooprocentowanym przelewem |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|