Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
Autor Wiadomość
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 05-06-2012, 19:05   

Dziś odebrałem auto od Leszka. Piasty sprawdzone czujnikiem - tolerancja bicia książkowa. Zmienił przy okazji całej roboty płyn i odpowietrzył układ. Póki co nie szalałem bo chcę żeby się wszystko dotarło ale wszystkie niepokojące bicia i tłuczenia zniknęły :) teraz jeszcze klima i krokowiec i będzie światełko w tunelu :D
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 05-06-2012, 21:18   

szklarz, widzę zakupiłeś na przód trw+trw
mam to samo u siebie od 1,5 roku
hamuje to świetnie, ale pisk niesamowity przez ładnych kilka tysięcy
a potem już mniej, ale jednak
ciekawe czy u Ciebie będzie tak samo
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-06-2012, 06:36   

tomek84 napisał/a:
ale pisk niesamowity przez ładnych kilka tysięcy

sprawa jest prosta - jeśli piszczy na takim zestawie (jeden producent), to na 99% masz luźny klocek
dźwięk powstaje na skutek drgań - wiadomo, fala
drgania na skutek luźnego klocka w jarzmie
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 06-06-2012, 08:37   

Krzyzak napisał/a:
drgania na skutek luźnego klocka w jarzmie


znaczy klocek niby do tego auta, ale nie pasuje ?? czy niepoprawny montaż

no i jak wytłumaczyć to, że piski ustały, a słychać jedynie na samym dohamowaniu, np. w korku, itp
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 06-06-2012, 10:38   

No pojeżdżę to zobaczymy co to będzie - póki co nie słyszałem nic. Ale sądzę że u Tomka to nie jest wina nieoprawnego montażu - ten typ po prostu tak ma. Rozmawiałem z kolegą (Tomek ty go znasz - mieszka na akademikach AGH i jeździ srebrnym kangurem KT), którego mama ma auto z salonu na zestawie na pierwszy montaż TRW/TRW i piszczy.... Ja skusiłem się ceną bo komplet dobrego hamowania na przód do drugiego polifta to wydatek rzędu nawet 600-700zł gdybym chciał tarcze ATE i jakieś klocki dobre do tego a do tego jeszcze reparaturki zacisków i robota więc robi się 8-9 stówek. A to kupiłem za 459 komplet więc nawet ja będzie piszczeć to się nie przejmuję :) a TRW generalnie jest dobrą firmą więc jeśli tylko będę je oszczędzał zanim się nie dotrą (nie pokrzywią się od przegrzania) to potem powinienem długo pojeździć.
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 06-06-2012, 10:45   

szklarz napisał/a:
Rozmawiałem z kolegą (Tomek ty go znasz


znam :P

szklarz napisał/a:
A to kupiłem za 459 komplet


ja dałem 430 zł, po największym rabacie w IC

szklarz napisał/a:
generalnie jest dobrą firmą więc jeśli tylko będę je oszczędzał zanim się nie dotrą (nie pokrzywią się od przegrzania) to potem powinienem długo pojeździć.


dokładnie
ja tak zrobiłem i cieszę się jazdą do dziś
generalnie świetnie hamują, tylko ten pisk, a to tylko czasem

a montaż to wiadomo gdzie

sporo słyszałem opini od ludzi, którym TRW piszczy
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 06-06-2012, 11:15   

Ja do pisku jestem już trochę przyzwyczajony bo poprzednie tarcze a w szczególności lewa - jak się później okazało skrzywiona przez bicie na piaście piszczała właśnie na dohamowaniu. Na początku masakrycznie denerwowało ale z czasem się przyzwyczaiłem :D Także w przypadku TRW gorzej chyba nie będzie :)
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 06-06-2012, 14:31   

szklarz, miałeś problemy z wyjęciem przewodów klimy z osuszacza? U mnie było to strasznie zapieczone.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 06-06-2012, 15:47   

Oczywiście :D pisałem Ci na priv że u mnie była zapieczona jedna śruba - ukręcił się łęb a jej trzpień został w tej dokładce do przewodu - sporo się nagimnastykowałem żeby wyszło - w ruch poszedł młotek i śrubokręt i po pół godziny podważania udało mi się ściagnąć. Potem wszystko wyczyściłem i kupiłem nową śrubę i poskładałem. Ale już przez moment miałem załamanie że nie uda mi się tego rozebrać... A u ciebie jak poszło udało się wszystko?
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 06-06-2012, 15:56   

Operacja zakończona sukcesem, ale namotałem się z tym osuszaczem. Oba przewody były zapieczone.
Wyjąłem osuszacz z komory silnika razem z przewodami (musiałem poluzować kilka rzeczy). Na stole rozwierciłem i pomogłem sobie właśnie śrubokrętem i młotkiem :mrgreen:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 06-06-2012, 18:52   

To dokładnie tak jak ja - też rozebrałem przewody kawałek dalej i wyciągnąłem z przewodami i dopiero rozebrałem, inaczej nie było szans :D
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-06-2012, 20:28   

tomek84 napisał/a:
klocek niby do tego auta, ale nie pasuje ?
jak każdy element ma pewną tolerancję wymiarów - czasem może być min. za duży
tomek84 napisał/a:
i jak wytłumaczyć to, że piski ustały
może mała ilość pyłu (ścierany syf) go usztywnia...
 
 
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 07-06-2012, 00:37   

Krzyzak moim zdaniem Twoje argumenty są troszkę bezpodstawne ponieważ producenci biorą pod uwagę tolerancję wykonania i mniejsza lub większa grubość klocka nie powoduje piszczenia bo kompensuje to praca tłoczka (na takiej samej zasadzie działa praca układu hamulcowego przy zużywaniu się klocków czyli zmniejszaniu prześwitu w zacisku). Piszczenie jest spowodowane po pierwsze poślizgiem przy pracy tarcza/klocek co może wynikać ze struktury wewnętrznej materiału, zmiany współczynnika tarcia a przede wszystkim w przypadku tarcz hamulcowych zmiany współczynnika odprowadzenia ciepła - tzn. tarcze się nagrzewają i następuje zmniejszenie współczynnika odprowadzania ciepła co wpływa na miejscowe uplastycznienie materiału - jest po prostu przegrzany - (w dużym przybliżeniu materiał zaczyna "pływać") a z kolei klocki pozostają twarde co powoduje poślizg i piszczenie przy hamowaniu. Piszczenie nie występuje przy hamowaniu z dużych prędkości ponieważ duża prędkość tarcz hamulcowych powoduje kompensację wychyleń związanych z miejscowym uplastycznieniem a lepsze chłodzenie odpowiada za odprowadzanie ciepła. Z kolei przy dohamowaniu (ruch miejski) tarcze ulegają nadmiernemu przegrzaniu i nie mają się kiedy schłodzić dlatego przy delikatnym hamowaniu (dohamowanie) następuje poślizg tarcza/klocek co wywołuje piszczenie.

Poza tym nagromadzany pył ze zużywania się klocków jest na bieżąco odprowadzany - świadczy o tym zapylenie felg np. po dłuższym użytkowaniu bez mycia auta...
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
Ostatnio zmieniony przez szklarz 07-06-2012, 08:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 07-06-2012, 01:56   

szklarz, płyniesz...
Słuchaj Krzyżaka-a, bo prawdę pisze.
Jak Cie pisk drażni zainwestuj w coś dzięki czemu przestanie piszczeć:
http://auto-pit-stop.pl/p...x/productId/374
czy to co napisał Krzyżak, po zobaczeniu produktu nabrało sensu?

PS. Pył też odprowadzany jest częściowo...
 
 
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 07-06-2012, 08:21   

Nie "płynę" tylko wyrażam swoje zdanie na ten temat i je argumentuję. Po drugie nie powiedziałem że Krzyzak nie ma racji tylko że moim zdaniem jego argumenty są trochę bezpodstawne ponieważ podążając jego tokiem rozumowania każdy klocek ma tolerancję wykonania i statystycznie dla połowy z tych klocków ta tolerancja jest na plus czyli wymiar jest większy czyli połowie z osób powinny piszczeć klocki. Po trzecie kilka postów wyżej napisałem wyraźnie że piszczenie mnie nie denerwuje a po czwarte aktualnie na nowym zestawie nic nie piszczy :P Aha a co do preparatów przeciw piszczeniu to w jaki sposób taki preparat ma kompensować to że tarcza piszczy bo kloce jest za duży? Bez sensu dla mnie. Gdyby miał tworzyć mikropowłokę na klocku wpływająca na polepszenie współczynnika tarcia przy poślizgu tarcza/klocek gdy tarcze są nagrzane to ok. Poza tym jak się ma wypowiedź Krzyzaka do faktu że na starych tarczach piszczenie było tylko jak się nagrzały? Chyba klocek jak jest za duży to jest za duży cały czas a nie tylko chwilowo :D Więc chyba tyle w temacie.
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.