Przesunięty przez: roch_27 22-08-2007, 09:53 |
[EAxx] Skrzynia manualna ciężko wchodzą biegi |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 20-01-2016, 09:02
|
|
|
xBlackqAngel napisał/a: | Witam. Czy zalanie tańszym olejem o podobnych parametrach nie zaszkodzi skrzyni?
Dokładnie mówię o tym MANNOL , lub tym JASOL |
Zadnego z nich bym nie brał.... sa W90. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Michał94
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2015 Posty: 37 Skąd: Wieleń
|
Wysłany: 20-01-2016, 19:32
|
|
|
Witam. Mi też ciężko wchodziły biegi.
Wymieniłem olej w skrzyni na w/w Texaco, zamontowałem też nowy wysprzęglik, który został zalany płynem Bosch, wszystko odpowietrzyłem, po tym wszystkim pedał stał się jakiś dziwny.
Wcześniej był twardy od samego początku, teraz pierwsze 2-3cm są miękkie i nie mają wpływu na prace sprzęgła, dopiero po chwili łapie (sprzęgło nowe Exedy).
Biegi nadal wchodzą ciężko, chwile po wymianie płynów było lepiej i teraz jest to samo, 2 czasami wejdzie z takim "wrzzzt" (jakbym w ogóle nie wcisnął sprzęgła), a trójka zawsze chce wchodzić ze zgrzytnięciem, gdy chcę wbić ją powoli to czuję jak wchodzi pomiędzy różne trybiki :/, teraz przestałem jej używać, bo szkoda skrzyni.
Co robić? |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 20-01-2016, 20:30
|
|
|
wg mnie lekko zapowietrzone sprzęgło. Odpowietrz je metodą grawitacyjną i sprawdź jeszcze raz. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 21-01-2016, 00:41
|
|
|
Michał94 napisał/a: | Biegi nadal wchodzą ciężko, chwile po wymianie płynów było lepiej i teraz jest to samo, 2 czasami wejdzie z takim "wrzzzt" (jakbym w ogóle nie wcisnął sprzęgła), a trójka zawsze chce wchodzić ze zgrzytnięciem, gdy chcę wbić ją powoli to czuję jak wchodzi pomiędzy różne trybiki :/, teraz przestałem jej używać, bo szkoda skrzyni.
Co robić? |
a czy jeśli, pozostałe biegi wchodzą bez zarzutu to nie jest czasem zużycie synchronizatora w tym przypadku biegu 3? Bo ja borykam się dokładnie z podobnym problemem z tym, że ja trudności wbicia biegu 2, i też go oszczędzam. |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
pappagiorgio
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 111 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 21-01-2016, 13:48
|
|
|
Ja na zimnym silniku używam podwójnego wysprzęglania, wtedy dwójka i trójka wchodzą płynniej. Domniemam, że jeśli używało się go w skrzyniach bez synchronizatorów to stosując to w mojej skrzyni pomijam ich działanie, ewentualnie ograniczam co za tym idzie w mojej teorii sprawdzam czy problemy z biegami to skrzynia czy sprzęgło. Ale to tylko teoria. Fakt jest taki, że po całonocnym marznięciu zanim skrzynia się rozrusza, pomaga mi to płynniej zmieniać biegi. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 21-01-2016, 15:53
|
|
|
bialyjayz napisał/a: | Bo ja borykam się dokładnie z podobnym problemem z tym, że ja trudności wbicia biegu 2, i też go oszczędzam. |
Bieg -2 jako jedyny ma inną konstrukcje synchronizatora -wieksze luzy i wiecej idzie częsci składowych przez to trudnosci z wbiciem biegu |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Canavarg
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 27 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-01-2016, 21:48
|
|
|
Podepne się do tematu. Posiada ktoś listę łożysk do F5M42-2-F6N7? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-01-2016, 08:07
|
|
|
W tym temacie znajdziesz odpowiedź http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=28846 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|