Moje Galanty oraz Galant i Colt Baśki |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-02-2020, 21:47
|
|
|
Nardi za bardzo nie pasuje do niego. Będzie coś jeszcze w drewnie? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-02-2020, 21:18
|
|
|
Lewarek skrzyni automatycznej jak wreszcie przełożę.
Mi chodziło bardziej o wymianę mojej, która od przebiegu się zaczęła odspajać od druta w środku - takie coś koło 400tkm następuje w tym modelu. A jest już taka od 15 lat
Nardi mi się podoba i był to prezent. Na żywo nie ma różnicy w odcieniu poduszki.
I tak - zgadzam się - nie pasuje kompletnie - ale mi się podoba. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-02-2020, 16:48
|
|
|
Mi też |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-03-2020, 19:41
|
|
|
Miesiąc prawie minął... tłumik został zdjęty... olej wylany, miska zdjęta i uszczelniona od nowa...
Wiązka skrzyni od strony silnika przełożona i wszystko w fabrycznych miejscach położone, wnętrze skręcone w całości.
Plan na ten tydzień to zakończyć konserwację tyłu - bo jest dopiero jedna warstwa i to pędzlem, założyć tłumik, wlać olej i założyć koła. Wtedy auto wyjedzie i będzie rozkręcone do remontu blacharki.
Bloczki spod auta trafią do dawcy skrzyni i będzie rozkręcanie - ciąg dalszy...
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 23-03-2020, 07:08
|
|
|
Jaka ładna biżuteria pod spodem nice:)) |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-03-2020, 10:03
|
|
|
Podziwiam za walkę bez kanału albo podnosnika |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-07-2020, 21:38
|
|
|
Za wiele się nie dzieje, bo czas sprzyja pracy przy domu a nie przy aucie. Ale dziś zrobiłem przegląd i auto znów będzie trochę rozkręcone.
Z nowości to kompletną klimę od se7ena mam, niestety do 2.0, więc pasuje wszystko poza sprężarką i łapą do niej - będzie wkrótce rzeźba.
Na pierwszy ogień idzie przespawanie wzmocnienia czołowego, które czeka już 5 lat. Zgrzewy rozwiercone w dawcy, terez, po przeglądzie będzie też w biorcy.
Przegląd przeszedł śpiewająco, nowe hamulce zbadane - jak powiedział pan diagnosta: "jest idealnie" - różnice między kołami jednej osi dla każdego typu hamulców to 1-3%... Przód ok. 2.6kN, tył prawie 2kN, ręczny 1.3kN. Ogólnie więcej niż się spodziewałem, bo przez rok przejechałem 256km z czego na nowych hamulcach może 100... Nawet się nie zdążyły dobrze zetrzeć. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-08-2020, 21:41
|
|
|
Może czas na mały update. Niektóre zdjęcia się powtórzą, ale to chyba nic złego.
To Galant po przeglądzie znów trafił do garażu, gdzie generalnie rozebrany został przód. Okularki z dawcy są przygotowane do konserwacji i potem malowania (tam, gdzie nie będzie spawane oczywiście).
Skrzynia automatyczna została umyta. Dodatkowo przywiozłem drugi silnik 1.8 bo klima od 2.0 nie pasuje w części, gdzie jest sprężarka - 1.8 napędza paskiem klinowym na drugim kole a 2.0 paskiem wielorowkowym nap pierwszym. Więc trzeba będzie rzeźbić customowe mocowanie do łapy od 2.0 oraz do napinacza. Pomysł jest, czekam na materiał.
Ważne, że makieta testowa ułatwi pracę. A przy okazji sporo części zapasowych - wszystko dokładnie umyte czeka w zapasie.
Ogólnie tłoki i cylindry z zapasu są w stanie lepszym niż moje przed remontem, więc pewnie zostanie u mnie na wszelki wypadek, chociaż był plan, że po zrobieniu klimy pójdzie na złom.
Skrzynia też wejdzie dość szybko - zaraz jak uporam się z przeszczepem frontu.
A potem zostanie tylko malowanie.
Aaa - udało się znaleźć oryginalną zaślepkę bocznej osłony nadkola, która zamyka otwór do kręcenia wałem - dzięki se7en. I czekam aż Bartek dośle komplet oringów do klimy.
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-08-2020, 00:02
|
|
|
Pogoda dobra na takie dłubanie |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-08-2020, 10:15
|
|
|
Fajnie, że tak o niego dbasz. Marcino napisał/a: | Pogoda dobra na takie dłubanie | Pogoda to jest dobra na konserwację |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-08-2020, 16:27
|
|
|
Po złocie będę robił i konserwacje przed zima. Mój może stać w garażu i miesiąc bo ciagle praca z domu będzie. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-09-2020, 17:31
|
|
|
Wczoraj nareszcie się udało zdjąć stare, pordzewiałe wzmocnienie czołowe.
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 02-09-2020, 23:31
|
|
|
Dajesz dajesz !!! |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 15-09-2020, 20:26
|
|
|
Czysto jak na sali operacyjnej. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 16-09-2020, 08:15
|
|
|
wojtas napisał/a: | Czysto jak na sali operacyjnej. |
Ma czas to jedzie na szamacie |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|