 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2did] Dudnienie przy 80km/h na 5 biegu |
Autor |
Wiadomość |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-03-2017, 16:05
|
|
|
gshesiu napisał/a: | ruks napisał/a: | Ile Ci spala? U mnie średnio wychodzi między 10-11 ale mało miasta | trasa 2 x 75km średnia 6,9L/100km po drodze krajowej, prędkość do 100km/h, równa jazda, wynik z komputera |
To chyba raczej nie realne chyba że jedziesz 70 km/h właśnie na piątce i po prostej bez hamowań
[ Dodano: 29-03-2017, 16:16 ]
jepm napisał/a: |
Jako ciekawostkę dodam ze na torque można obserwować wartość poślizgu konwertera i widać wyraźnie kiedy zapina się lock-up. U minie to nie występuje bo charakterystyka pracy skrzyni jest inna. |
Torque? Czyli gdzie?
U mnie jakoś konwerter jakby ciągle się ślizgał. Trochę to irytujące, zastanawiam się czy ktoś byłby w stanie przeprphramować skrzynie żeby tego nie było i dodać możliwość odłączenia wolnego koła np na miasto czy teren |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 29-06-2017, 20:00
|
|
|
jepm napisał/a: |
Jako ciekawostkę dodam ze na torque można obserwować wartość poślizgu konwertera i widać wyraźnie kiedy zapina się lock-up. U minie to nie występuje bo charakterystyka pracy skrzyni jest inna. | mógłbyś napisać, jak można zobaczyć bieg i lockup w tym programie ?
[ Dodano: 06-11-2017, 08:55 ]
Wracając do starego problemu wibracji przy 80km/h na 5 biegu przy lockup, które u mnie występują, trafiłem na artykuł z australijskiego forum, w którym napisano że taki problem naprawiali tamtejsi dealerzy poprzez wgranie nowego oprogramowania silnika.
A więc problem tam został przez Mitsubishi zauważony, u nas niby nie ?
https://www2.pajeroclub.com.au/forum/showthread.php?t=18155 |
|
|
|
 |
marek z plocka
Nowy Forumowicz
Auto: pajero v80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2024 Posty: 3 Skąd: plock
|
Wysłany: 16-11-2024, 07:25
|
|
|
gshesiu, Witam czy rozwiązałeś ten problem z ,,buczeniem" orzy ok. 80km/h-mam to samo. |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 16-11-2024, 19:29
|
|
|
marek z plocka napisał/a: | gshesiu, Witam czy rozwiązałeś ten problem z ,,buczeniem" orzy ok. 80km/h-mam to samo. | 1) troszkę musi "dudnić", bo tam pracuje 4-cylindrowy duży diesel jadąc niecałe 1500obr/min pod obciążeniem 80km/h na nadbiegu ,czyli na 5 biegu, ciągnąc 2,5tony masy własnej pojazdu
2) u mnie od tamtego czasu wleciały nowe wtryski (nie regeneracja) i nowy egr(org) i dolot był czyszczony, silnik pracuje aksamitnie, lepiej niż kiedy go kupiłem, a przybyło mu ponad 100tys km, ciągle go mam i uwielbiam nim jeździć. Diagnostycznie stan perfekt. Na blacie ma 300tys km przebiegu.
W trasie krajowej (~150km) pali mi obecnie 7,5L/100km, przy spokojnej emeryckiej przepisowej jeździe, a w razie czego może zabrać 3,5tony na hak. Cudne auto. |
|
|
|
 |
marek z plocka
Nowy Forumowicz
Auto: pajero v80
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2024 Posty: 3 Skąd: plock
|
Wysłany: 16-11-2024, 19:52
|
|
|
Tu nie chodzi wg. mnie o stan silnika do końca ale bardziej może o skrzynie biegów lub poduszki np. silnika skrzyni ,tuleje na wale -coś rezonuje -widać że problem znany skoro taki problem mają też w Australii. |
|
|
|
 |
edmunek
Forumowicz
Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sty 2023 Posty: 187 Skąd: Stąd
|
Wysłany: 18-11-2024, 14:08
|
|
|
hmm... odnoszę wrażenie że u mnie jest to przy 105km/h
Ale u mnie jest mapa więc u mnie inaczej się rozkłada troszeczkę kiedy wpada nadbieg
I potwierdzam, że zdarza mi się, że specjalnie na tempomacie ustawię albo prędkość minimalnie poniżej dopuszczalnej albo delikatnie powyżej dopuszczalnej żeby nie wpaść idealnie w te dziwne buczenie.
Czwarty bieg jest super, automat wyłapie że nie ma obciążenia, wrzuca nadbieg i przy określonej prędkości jest buczenie.
Te same obroty na innych biegach nie wykazują buczenia.
Nadbieg i inne obroty/inna prędkość i też nie ma buczenia.
Występuje tylko w jednym przedziale obrotów i tylko na nadbiegu
EGR i kolektor czyściutki (było kiedyś mocno czyszczone) więc to nie jest jakieś słabe arterie.
Kilka miesięcy temu wpadł też nowy końcowy tłumik, więc to nie dziury w tłumiku.
Przyzwyczaiłem się że ten typ tak ma. |
_________________
 |
|
|
|
 |
d007
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3,2 DiD 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2020 Posty: 27 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 14-02-2025, 14:33
|
|
|
Wydaje mi się że mam ten sam problem. Jak auto jedzie na 4 biegu i przy prędkości ok 80 km/h podczas przyspieszania po wrzuceniu 5 biegu przechodzi lekka wibracja ewidentnie z napędu. Trwa ok 1-2 sekund i ustaje. Przy redukowaniu z 5 na 4 to nie występuje. Tylko podczas przyspieszania i to łagodnego. Przy dynamicznym przyspieszaniu się to raczej nie dzieje. |
|
|
|
 |
|
|