"Rezystor" dmuchawy |
Autor |
Wiadomość |
ZuuGor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2017 Posty: 9 Skąd: Rszeszów
|
Wysłany: 26-08-2018, 13:00
|
|
|
Kurcze nie mam pojęcia gdzie się znajduje ten przekaźnik i jak on wygląda. Mógłbyś mi powiedzieć gdzie go znajdę? Jeden mechanik też obstawiał winę jakiegoś przekaźnika. Wstępnie jestem umówiony na wizytę w salonie (3.10.2018) bo już mi ręce opadają, może nie wielki problem ale strasznie denerwuje. Tylko, że ich pierwsza diagnoza się nie sprawdziła a nie uśmiecha mi się płacić za nic. |
|
|
|
 |
hubus
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 123 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-08-2018, 08:47
|
|
|
Nie mam teraz jak podejść do samochodu, ale przekaźnik jest pod maską. Od strony kierowcy masz plastikową skrzynkę, zdejmujesz dekiel i tam masz przekaźniki. Na deklu od wewnątrz jest chyba opis więc znajdziesz bez problemu.
BLOWE RELAY C-303
 |
|
|
|
 |
Dzidek1
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 16 Skąd: Nowiak
|
Wysłany: 27-08-2018, 16:17
|
|
|
Akurat na tym zdjęciu jest schemat przekaźników i bezpieczników w kabinie tak zwany ETACS |
|
|
|
 |
hubus
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 123 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-08-2018, 18:40
|
|
|
Rzeczywiście, mój błąd - pisałem z głowy, nie mam w tej chwili dostępu do samochodu. Przekaźnik jest w kabinie, nie pod maską. Na pewno numer przekaźnika C-303 się zgadza. |
|
|
|
 |
ZuuGor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2017 Posty: 9 Skąd: Rszeszów
|
Wysłany: 27-08-2018, 19:07
|
|
|
Ok dzięki. Przekaźnik znalazłem ale niestety nie wiem dokładnie z którym mogę go podmienić (moja wiedza w tych tematach jest znikoma) a nie chce pogorszyć sprawy. |
|
|
|
 |
Rodri
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2019 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-05-2019, 22:05
|
|
|
Cześć, jestem nowym posiadaczem Lancera a dokładniej od 2 dni I niestety po zakupie pojawił się problem, mianowicie przestał działać nawiew. Jeden dzień działał (sprawdzałem klimatyzacje) po jakimś czasie chyba dmuchawa(wydawało się jakby pod deską rozdzielczą) zaczęła wydawać dziwne chrobotanie. Lampki na pokrętłach od klimy i nawiewu podświetlają się. Czy ktoś miał podobny problem? Czy dobrze domyślam się że to padła dmuchawa?
P.S
jeżeli nie ten temat to proszę o przeniesienie. |
|
|
|
 |
zonek95
Nowy Forumowicz zonek95
Auto: mitsubishi lancer sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2015 Posty: 24 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 10-05-2019, 12:20
|
|
|
przeczytaj stronę pierwszą najpierw. Wyjmij dmuchawę sprawdż ręką czy lużno pracuje. Możesz podłączyć na krótko pod akumulator jak kręci to wtedy szukaj dale w rezystorze dmuchawy. Może się bezpiecznik termiczny przepalił. Trzeba kupić i wlutować,ewentualnie kupić cały rezystor najlepiej używany. |
|
|
|
 |
mlody016
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-05-2019, 20:04
|
|
|
Nie zaczyna diagnozy od pomiary napięcia?
Mam ten sam przypadek, przestał działać nawiew, ale problem jest taki, że brak jest zasilania na wtyczce silnika w każdej pozycji pokrętła nawiewu.
Tego przekaźnika pod maską niestety nie da się zamienić z innym bo nie występuje drug taki sam. Są w takich samych obudować, ale inne sterowanie (brakuje jednego pinu).
Numer przekaźnika od wentylatora to MR515994, ktoś spotkał się z zamiennikiem do tego? |
|
|
|
 |
brombi
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer CYO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014 Posty: 12 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 09-02-2021, 21:35 dmuchawa
|
|
|
Witam u mnie zaczęło się od skrzeczenia w wentylatorze, następnie raz działał raz nie by stanąć na amen. Zasilanie sprawdziłem było ok,rozebrałem wentylator-zapiekło się łożysko z tyłu silnika, WD40 chwila obracania, dobiłem blaszki trzymające łożysko i działa...tak dla następnych nieszczęśników |
|
|
|
 |
hubus
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 123 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13-01-2022, 14:51
|
|
|
U mnie znowu przestał działać nawiew. Wentylator na krótko dmucha więc to nie silnik. Wyjąłem "rezystor", ale bezpiecznik był OK więc wymieniłem tranzystor i wszystko działa. W lokalnym sklepie nie mieli tego oryginalnego, ale mieli ten dwa razy mocniejszy IRFP3206PBF - 15zł. |
|
|
|
 |
LordFlasheart
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2021 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2022, 16:15
|
|
|
Przeczytałem cały post ale nie znalazłem najważniejszych informacji.
1. Gdzie znajduje się rezystor dmuchawy.
2. Który bezpiecznik odpowiada za wentylator.
Wymontowałem silnik i jak u innych zatarty.
W okolicy silnika nie znalazłem nic podobnie wyglądającego do rezystora pokazywanego w necie dla tego modelu samochodu [MO2]
Może ktoś konkretnie opisać, gdzie znajduje się rezystor dmuchawy lub jak ma fotkę to udostępni ją!!
W bezpiecznikach w kabinie nie ma nic odnośnie nawiewu.
Za to w komorze silnika są 4 piktogramy nawiewu.
Który z wymienionych odpowiada za nawiew nr 8, 29. P, Q ?
A nr 28 i M pewnie odnoszą się do nawiewu klimatyzacji. |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 312 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 26-05-2022, 07:09
|
|
|
Jak wymontujesz dmuchawę to za nią po lewej stronie u góry w głębi masz rezystor dmuchawy zamontowany w kanale wentylacyjnym na 2 śrubach , widać kable i wtyczkę |
|
|
|
 |
LordFlasheart
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2021 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-05-2022, 09:24
|
|
|
Znalazłem opornicę i naprawiłem.
Nie mogłem jej odszukać ponieważ w tym miejscu jakiś druciarz zostawił taką pajęczynę kabli od Werbasto, że strach. Niemcy kojarzą się ze starannością, ale to co tam zostawił jakiś "elektryk" woła o pomstę do Nieba!!!
Ale przebiłem się przez gąszcz kabelków, spinek, złączek, przekaźników i znalazłem to czego szukałem.
Dzięki za pomoc.
Bezpiecznik zainstalowałem 142 stopnie. Silnik co prawda nie dał się rozebrać, ale co mogłem zrobiłem.
Powodzenia w naprawach i bezpieczności na drogach!!! |
|
|
|
 |
LaughingCoffin
Nowy Forumowicz
Auto: Space wagon 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2023 Posty: 3 Skąd: Konin
|
Wysłany: 16-12-2023, 13:17
|
|
|
A czy mógł by mi ktoś zdradzić gdzie jest dokładnie rezystor bo nie mogę go zlokalizować |
|
|
|
 |
kamilox4
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Invite 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 61 Skąd: Krzemień
|
Wysłany: 09-02-2024, 10:41
|
|
|
1. Zdejmujesz schowek od pasażera.
2. Ściągasz osłonę która jest pod schowkiem (przymocowana jest na 2 spinki)
3. Głęboko po lewej stronie od dołu jest czarny rezystor z wpiętą wtyczką i kablami przykręcone na dwa wkręty |
|
|
|
 |
|