Płyn chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
polek
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 54 Skąd: toruń
|
Wysłany: 30-09-2017, 18:00
|
|
|
Panowie bo zwariuję.
Nowy termostat nie otwierał się ewidentnie (gruba dolna rura cały czas zimna, w garnku z gorącą wodą otworzył się), ale ogrzewanie działało (wydaje mi się że trochę inaczej niż do tej pory, ale działało). Dziś założyłem stary termostat i otwiera się na pewno, ale ogrzewania ani trochę. O co tu chodzi? |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 30-09-2017, 18:33
|
|
|
polek, znajdź sobie używany oryginał. Z zamiennikami różnie bywa...... Chyba, że weźmiesz coś porządnego. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-10-2017, 08:57
|
|
|
Kup termostat firmy HKT, o ile występuje do tego silnika. |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 01-10-2017, 10:37
|
|
|
Albo termostat firmy Gates |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
polek
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 54 Skąd: toruń
|
Wysłany: 04-10-2017, 11:48
|
|
|
Janq piszę przecież, że stary działa. Nowy był firmy gates i coś z nim nie tak.
Wydaję mi się że to faktycznie czujnik temperatury bo jak zresetowałem kompa to zaczął działać. Jakieś błędy zbiera i wariuje. Czy z wykręceniem czujnika są jakieś problemy?
I gdzie jest to złącze diagnostyczne w carismie 1,6, 2003 rok. Szukam pod kolanem - niema. Natomiast za schowkiem w górnym prawym rogu jest jakaś szeroka kostka tylko nie wiem czy to jest to. Czy piny na kostce są ponumerowane czy jako pierwszy mam liczyć górny lewy? |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-10-2017, 14:33
|
|
|
Albo pod kierownicą, albo pod nogą pasażera
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21015 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-10-2017, 16:09
|
|
|
polek napisał/a: | I gdzie jest to złącze diagnostyczne w carismie 1,6, 2003 rok. |
Najważniejsze, w tym roczniku błędy sprawdzisz zwykłym ELM-em327.
Poprzez zworkę nic nie uzyskasz . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
polek
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 54 Skąd: toruń
|
Wysłany: 09-10-2017, 19:19
|
|
|
Jaki program na androida polecacie. EOBD Facile i CarFix nie łaczy z ecu. Torque łaczy ale jakiś mało dla mnie zrozumiały. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21015 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-10-2017, 19:45
|
|
|
Możesz spróbować jeszcze darmowym: Piston. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
polek
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 54 Skąd: toruń
|
Wysłany: 15-10-2017, 12:24
|
|
|
Czujnik jest ok.
Została do sprawdzenia drożność nagrzewnicy. Czy ktoś z was ściągał te węże z nagrzewnicy? Przecież to jest jakiś obłęd. Twarde i brak miejsca. Najszybciej to poodcinać i nowe założyć. Jeszcze jedno: w mojej cari jest tak, że gdy włączę na zimnym silniku nadmuch i przełączę tylko na szybę to wiatrak pracuje, ale z kratek nie leci powietrze. Ale gdy się nagrzeje to wtedy zaczyna z kratek dmuchać ciepłym. Tak ma być? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-10-2017, 20:49
|
|
|
polek napisał/a: | Czy ktoś z was ściągał te węże z nagrzewnicy? Przecież to jest jakiś obłęd. Twarde i brak miejsca. Najszybciej to poodcinać i nowe założyć | Szczpcami ściskasz i zsuwasz opaski lub odkręcasz (w zależności jakie są założone), a następnie aby nie pogiąć rurek od nagrzewnicy chwytasz węże takimi szczypcami: http://allegro.pl/klucz-n...6638091592.html i musisz je "ruszyć"-odkleić od rurek). Wtedy zsuwasz węże bez żadnego wysiłku. |
|
|
|
 |
polek
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 54 Skąd: toruń
|
Wysłany: 17-10-2017, 07:56
|
|
|
A co myślicie żeby cały układ zalać odkamieniaczem? |
|
|
|
 |
tadek55
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 17-10-2017, 09:44
|
|
|
Witam,ja jestem też na etapie ogrzewania,kiedy wymieniłem płyn chłodniczy straciłem 50 procent ogrzewania ,zrobiłem już wszystkko co mogło być przyczyną,doszedłem do wniosku że pozostala chlodniczka ,która się znajduję pod kokpitem,po prostu jest zamulona i drożność się zmniejszyła.Wczoraj wymontowalem chlodniczke ,trzeba zdemontować caly kokpit i wiele innych rzeczy,ja bym radził aby nie stosować żadnych odkamieniaczy ze wzgledu na wiek auta,co może spowodować wyciekami.Trzeba przepłukać chlodniczke wymontowana z samochodu.Jak zakończę pracę to powiadomie o efektach.Pozd.u |
_________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-10-2017, 21:24
|
|
|
Ktoś kiedyś na forum miał podobny problem z zamulona nagrzewnicą, nie demontował jej a podłączył do jednego króćca wąż ogrodowy a do drugiego kawałek węża i tak płukał co w jego przypadku pomogło. |
|
|
|
 |
polek
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 54 Skąd: toruń
|
Wysłany: 19-10-2017, 10:30
|
|
|
Panowie czy w 1,6 103km można zlać płyn bloku silnika? a drugie to czy jest gdzieś może odpowietrznik na układzie chłodzenia? |
|
|
|
 |
|