 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
6G73 2.5 V6 kreci ale nie odpala w Chrysler Sebring '98 |
Awarie ktorego elementu typujesz? |
komputer silnika |
|
0% |
[ 0 ] |
immo |
|
0% |
[ 0 ] |
czujnik polozenia walu |
|
0% |
[ 0 ] |
uklad elektryczny |
|
100% |
[ 1 ] |
czujnik polozenia walka rozrzadu |
|
0% |
[ 0 ] |
uklad paliwowy? niby podaje ale moze zle dawki czasy... |
|
0% |
[ 0 ] |
inne... |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Głosowań: 1 |
Wszystkich Głosów: 1 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
jermo85m
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler Sebring '98 6G73 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-10-2017, 22:38
|
|
|
Tam w aparacie jest czujnik i aparat okazal sie sprawny, wiec wrocil bez naprawy
Nie wiem jak z plakiem, auto stoi na serwisie ja nie mam tam dostepu na proby itd
Mam nadzieje ze wiedza co robia, bo lepsze fury tam robia :]
[ Dodano: 29-11-2017, 01:49 ]
Auto odebrane, nie wiadomo jak i czemu po sprawdzeniu i ponownym podlaczeniu apratu iskra sie pojawila, odpalal ale slabo chodzil
Dolali mu 10l beny to lepiej ale nie super, wiec obstawili pompe paliwa :]
Ile sie tego naszukalem... ale kupilem zamiennik za 230zl w serwisie zostawilem jeszcze 700 i auto dziala :]]]]]
PS jakby ktos kiedys szukal; pompy to firma z Wroclawia ma duuuzy wybor
http://www.pompa-paliwa.p...1%09MARWAL-/524
PS2 jakbym mial jeszcze problemy z tym silnikiem mitsu to bede pisal, dzieki za uwage Pozdro
[ Dodano: 15-12-2017, 13:47 ]
No i dlugo sie nie nacieszylem autem, znowu to samo....
Wymienili mi pompe i nawet nie wiem czy to bylo przyczyna, czy tez juz slabo podawala ale bylo ok a ze auta uzywalem malo to jezdzilem tylko na benie
Lecz w koncu nadszedl dzien ze pojechalem ustawiac gaz poki adaptacje mialem zresetowana
Ustawil gaz, caly dzien jezdzilem, gasilem odpalalem bylo ok
W koncu mi zgasl w czasie jazdy, podepchalem na parking, probowalem odpalic i nic, wylaczylem gaz, dla pewnosci zakrecilem butle i zostawilem go na noc
Wracam rano, odpalil od strzala, pochodzil 12min na wolnych na P i zgasl...
proby odpalnia dopiero kotras z koleji, troche pojechal zgasl... wrocilem na drugi dzien
Odkrylem ze od odpalenia na zimnym mam ok 10min jazdy i zgasnie nawet jak sie toczy...
Takze wiozlem go na serwis 2dni na raty, jak sie zagrzeje i zgasnie musialem otworzyc maske schlodzic i dopiero odpalal Pojechalem troche i znowu zgasl, maska do gory schlodzenie i tak dojechalem na serwis, zobaczymy co wykryja...
Co to moze byc jakis czujnik walu/walka/cieczy chlodzacej? mam nadzieje z enie komp...
i czemu gasnie i nie odpala dopiero jak nagrzany? cos nie styka? rozszerza sie? |
_________________ automat to luksus |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 15-12-2017, 17:57
|
|
|
Katalizator może być zapchany. Widziałem kiedyś identyczny przypadek. Pamiętam,że nawet głowicę sprawdzaliśmy |
_________________
 |
|
|
|
 |
jermo85m
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler Sebring '98 6G73 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-12-2017, 16:37
|
|
|
Moj serwis stwierdzil ze to najpewniej czujnik polozenia walu, ale czemu na cieplym wariuje nie wiadomo
EW to komputer ale stwierdzili ze czujnik szybciej wymienic, oby po czujniku nie wyszlo ze to kpmp i czujnik byl wymieniony bez potzreby...
[ Dodano: 26-12-2017, 13:21 ]
Wymienili mi czujnik polozenia walu i dalej to samo :/ W koncu mechanik wzial sie za pomiary pinow komputera silnika i na nozce ktora idzie na czujnik walu jest za duze napiecie zamiast 5v jest 9v) skacze, albo nawet sie urywa i chyba wtedy gasnie..... świetnie
Kazal mi szukac kompa bo na 90% to juz to o ile za wyokie napiecie nie uszkodzilo czego innego... szukam kompa ale jest problem, bo zaden w PL nie pasi numerami do mojego, sa do 2.5l, moze nawet rocznik tez ale nr czesci to zgadzaja sie moze pierwsze 3-4 cyfry a reszta nie... rozrzut cenowy od 60zl do 500 a wersje usa do 1100 (mam wersje usa ale inne numery)
Nie wiem czy ryzykowac jakis tanio na test czy mi z nim zgasnie, czy to w ogole ruszy z innymi numerami i tam podobno immobiliser jest powiazany i trreba przekodowac, no chyba ze wystarczy odpiac immo u mnie i przejdzie? Podmienial ktos kiedys kompy jak to jest? moze od Mitsu przypasi jakis?
Wymyslilem ze moge go dac do naprawy, bo sa firmy co to robia wiec moze bedzie latwiej bez kombinacji i dostosowywania go Ktos naprawial kiedys? poleci jakas firme?
moj komp
 |
_________________ automat to luksus |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 27-12-2017, 23:15
|
|
|
jermo85m napisał/a: | Wymyslilem ze moge go dac do naprawy, bo sa firmy co to robia wiec moze bedzie latwiej bez kombinacji i dostosowywania go Ktos naprawial kiedys? poleci jakas firme?
|
Zapytaj tego kolegi : https://forum.mitsumaniaki.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=6
Może coś poradzi. Aczkolwiek mnie w podobnym problemie poradził kupno używanego ECU. Immo da się zakodować,lub przelutować kość pamięci do nowego ECU. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jermo85m
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler Sebring '98 6G73 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-12-2017, 15:27
|
|
|
Dzieki za info, zapytam bo juz widze ze jest problem ze znalezieniem kompa o tych samych numerach... w PL brak a nie wiadomo czy inny podpasuje a uwaga w usa na ebay jest TYLKO 1 za 70$ tez nie wiadomo ile pohula i jaki stan (pomijam te za 180$ co customizuja pod vin i przebieg)
Takze narazie probuje naprawic, dzwonie po firmach ale nie robia amerykanow... nie rozumiem komp to komp no ale moze chodzi o schematy
Jak nie naprawie bede musial kupic zanim ktos sprzatnie mi jedyny...
Od mitsu nie przypasi jakis? :]
[ Dodano: 30-12-2017, 18:09 ]
Jak sie zorientowalem w temacie to ECU od Eclipse 2g jest bardzo podobny i wtyczki te same ale tam silnik 2.0-2/4 r4 nie 2.5 v6 wiec raczej nie przypasi
https://www.olx.pl/oferta...html#5323c40181
Bardziej z Galanta bo to v6 ale inne wtyczki kompa... takze zostaje mi kupic chryslera badz naprawic, ciagle szukam fachowca ale oni same ople i gulfy robia... |
_________________ automat to luksus |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 31-12-2017, 00:18
|
|
|
Od Galanta E88A sprawdź, ale to DOHC jest,więc też nie wiadomo czy będzie pasował |
_________________
 |
|
|
|
 |
jermo85m
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler Sebring '98 6G73 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-12-2017, 10:38
|
|
|
Juz jestem chyba pewny ze od Mitsu nie pasuje, zreszta ich jeszcze mniej niz od chryslera wiec trafienie o swoim numerze graniczy z cudem...
Jedynie od Eclipse 2g pasi wygladem i wtyczkami ale ni silnikiem
Z galanta silnikiem ale nie ksztaltem i wtyczkami...
Takze szukam od chryslera choc ciezko o taki sam nr i wolabym naprawic - poleca ktos magikow od elektroniki? |
_________________ automat to luksus |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24302 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-12-2017, 20:47
|
|
|
jacek11 napisał/a: | to DOHC jest,więc też nie wiadomo czy będzie pasował | na pewno nie pasuje - wszystkie DOHC miały kompletnie inny rozkład pinów od SOHC |
|
|
|
 |
jermo85m
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler Sebring '98 6G73 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-01-2018, 19:19
|
|
|
Zapytalem tego kolegi i czekam na odpowiedz
Co do immo jakie koszty przekodowania pod immo? bo u mnie jeden jedyny wola 300zl...
Gdyby nie to ze trzeba motac zimmo potestowalbym sobie kompy o innych nr i albo bym wykluczyl usterke mojego albo bym smigal na takim :]
Cala Polska wymieka z naprawa tego, ciezki temat.. robia vagi i ople...
A Czy odlaczenie immo od zasilania rozwiaze kosztowny problem kodowania immo w kompie? bo mi immo nie potrzebne A podmiana kompa by poszla szybciej i taniej, albo choc same testy |
_________________ automat to luksus |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-01-2018, 19:35
|
|
|
jermo85m napisał/a: | A Czy odlaczenie immo od zasilania rozwiaze kosztowny problem kodowania immo w kompie? |
Nie jestem pewien,czy jest taka możliwość. Kość immo jest w każdym ECU. W każdym jest inny kod,przypisany do kluczyka. Musiałbyś wywalać immo z każdego testowanego ECU. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jermo85m
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler Sebring '98 6G73 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-01-2018, 16:27
|
|
|
ahh to szkoda, to musialem cos pomylic z odlaczeniem samej petli przy kluczyku...
To nie ozstaje mi nic innego jak szukac mojego kompa
Uzywane na ebay po 70-90$ plus poziej programowanie pod immo takze zaryzykuje, bo wyjscia nie ma...
Odbudowywane ECU sa po ok 180$ i wiecej
tylko klody pod nogi z tym immo i drozsze kluczkyki, juz takich aut nie kradna.. :]
[ Dodano: 31-07-2018, 20:53 ]
UPDATE
wtedy po kilku miesiacach w warsztacie auto ryszlo, ALE:
- pompa paliwa zostala wymieniona, nie wiem czy slusznie czy tylko stara blokowal ecu lub aparat zaplonowy
- po pompie bylo lepiej bo odpalal, jezdzil, ale gasl na cieplym...
- jakies bledy odkryli na pinach ecu od czujnika polozenia walu, wiec obstawili padniety ecu
Nikt sie nie chcial podjac naprawy a obdzwonilem iles zakladow w Polsce... kupilem uzywany ecu z ebay usa o tych samych numerach za ok 300zl z przesylka
- na nowym ecu z przkodowanym immo, odpalal ale tez mial humory - wstawili mi nowy czujnik polozenia walu, bo ori konczy sie po ok 100tys mil ja mialem 104 wiec to by sie zgadzalo
Ale cos jeszcze grzebali z aparatem zaplonowym bo podobno Yakuza zle go zlozyla, ze raz dzialal raz nie... swoja droga na tej firmie sie zawiodlem jakoscia i czasem diagnozy aparatu...
Tak to jakos bylo, dokladnie juz nie pamietam bo to bylo pol roku temu a chyba nie dopisalem wszystkiego w postach
Reasumujac auto ruszylo po podmianie czujnika polozenia walu i ecu
Podobno aparat zaplonowy, ecu i czujnik walu s ana jednym obwodzie, wiec pewnie to robilo balagan... a moze wystarczylo tylko czujnik walu :]
najczesciej przy tym silniku pada czujnik walu, aparat zaplonowy (cewka) albo ecu, choc ludzie na grupie chryslera mi obstawiali immo
Pozdrawiam
PS auto jezdzi bez problemow od tamtej pory, jedyny minus to czasem odpala od strzala a czasem musze go pilowac i tak powoli wstaje Moze odpalac roznie nawet w pogode bez deszczu i jak jest cieplo, rozgrzany juz lepiej pali
Mysle ze pora na swiecie i kable albo i nowy aparat dla spokojnosci ok 500zl |
_________________ automat to luksus |
|
|
|
 |
|
|