Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
13-06-2007, 14:44
[CB4A 1.6] co by bylo gdyby - swap
Autor Wiadomość
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 28-03-2007, 16:52   

Serek, ja twierdze ze kwestja jest troche przerysowana bo zalezy do czego to auto ma byc po swapie
jedyna rzecz jaka bym wymienial to ewentualnie hamulce poduszki pod silnik a polosie jezeli maja inny wieloklin ze skrzyni masa auta nie wzrosnie wiecej niz 100kg
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-03-2007, 22:12   

Oczywiście zgadzam się z Tobą, instalacja mocniejszego silnika pociąga za sobą przeniesienie pewnych elementów do pojazdu wzmacnianego (m.in.poduszki) to jednak bezpośrednio wiąże się z konstrukcją silnika.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że łatwiej podjąć decyzję o przeniesieniu tychże podzespołów do naszego pojazdu po swapie. Tyle tylko, że nie zawsze jest to konieczne.
_________________

 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 29-03-2007, 07:16   

narazie czekam na odpowiedz jtjerry z forum streetracingu, swap jest mi potrzebny tylko dla wlasnej satysfakcji, nie przygotowuje samochodu na jakies specjalne eventy,..
niewiem jeszcze jak to jest z przerobka ukladu hamulcowego ale dla przykladu podam ze w golfach III ludzie robia swap typu plug & play np z 1.8 ( 90kM ) na 2.0 DOHC ( 150kM ) bez absolutnie zadnej zmiany poza silnikiem. Moze to szalone, gupie i jakies tam jeszcze ale te samochody jezdza i maja sie dobrze :P moj znajomy jezdzi takim golfem i jest zadowolony.
Jak ktos tu wczesniej napisal zalezy to od polityki koncernu, na jakie sily sa zaprojektowane podzespoly, wersja 1.3 jest taka sama jak 1.6 ciekaw jestem jak duzo roznic bylo w 1.8. Przydalo by sie dowiedziec jak bardzo rozni sie np uklad hamulcowy gala 1.8 z tym od mitsu 1.6. Gal jest ciezszy wolniej sie rozpedza ale przy hamowaniu naprezenia sa pewnie wieksze.
No nic nie bede juz filozofowal, poczekam na maila od czlowieka ze streetracinu ( jesli wogole odpisze ) i ewentualnie wtedy podziele sie wiedza w tym temacie.
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-03-2007, 20:26   

Nie chcę się wypowiadać na temat golfów, ponieważ to temat rzeka a i zwolenników co i przeciwników są miliony. Być może to już gra o urwanie każdej złotówki na tej operacji. Nie ma co porównywać marki VW i MMC oraz ich użytkowników.
Jeżeli nie myślisz o wzmocnieniu podzespołów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, przynajmniej doprowadź je do porządku. Bez znaczenia jest fakt, że teraz to działa.
_________________

 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 13-04-2009, 12:33   

A wiec mam pytanie czy silnik 4G93 ten z galantów wejdzie ????
Rozumiem ze potrzebny jest komp wiazka oraz (hamulce) ale skrzynia też jest niezbędna???
Pisze o silniku 4g93 z gala bo z colta Gti raczej nie trafie...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 13-04-2009, 14:01   

rosomak1983 napisał/a:
A wiec mam pytanie czy silnik 4G93 ten z galantów wejdzie ????
Rozumiem ze potrzebny jest komp wiazka oraz (hamulce) ale skrzynia też jest niezbędna???

Wejsc wejdzie. Najlepszym przykladem jest moj franek :)
Skrzynia pasuje od 1.6

Teraz tylko pytanie czy mowisz o 4G93 SOHC z gala ?
To nieoplacalna inwestycja bo o ile mi wiadomo to silnik ma 115km
Glowica w SOHC jest najprawdopodbniej blizniacza z 4G92 SOHC wiec moze sie okazac ze wiazka i komp zostaja.
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 13-04-2009, 21:11   

harpagan, chodzi mi o 4g93 DOHC chyba 136 km albo 140...
Jesli robiłes podobny swap powiedz mi mniej wiecej co jest potrzebne
Wystarczy silnik komp i wiazka (plus ewent. hamulce) ???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
mniechcial
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2009, 09:22   

Podbijam temat.
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy mając 4g15 w gaźniku z 3-biegowym automatem (buda CBO) mogę bez większych modyfikacji wstawić za niego 1,6 16V z Colta CAO? Czy mogę sobie tą skrzynię zostawić, czy też muszę wstawić skrzynię manualną? Na co muszę zwrócić uwagę szukając elementów do wymiany silnika? Dodam jeszcze tylko, że wymiana jest podyktowana stanem technicznym obecnego silnika - nie zależy mi na wzroście osiągów, a jedynie na sprawnym aucie, stosunkowo niedużym kosztem.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 21-07-2009, 15:05   

mniechcial, napeweno silnik, kompa wiazke... Wszystko mam jesli byś potrzebował. (Jakby co to na priv)
Co do skrzyni to nie mam pojecia. Ale silnik wejdzie plug and play z colta CAO i lancera CBO.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 23-07-2009, 23:09   

Tak z ciekawości 4g93 jest tylko odrobine wyższy od 92 ale występuje z dwoma wałkami w przeciwieństwie do 92-ki.Z drugiej strony w coltach cao i lancerach cbo/cbw teą stosowano ten silnik więc gdzie tkwi problem?W tym żeby taki silnik w dobrym stanie kupić :)
_________________

 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 24-07-2009, 01:26   

biriapro napisał/a:
Tak z ciekawości 4g93 jest tylko odrobine wyższy od 92 ale występuje z dwoma wałkami w przeciwieństwie do 92-ki

biriapro, myslisz sie były silniki 4G92 DOHC :wink: Oczywiscie szansa znalezienia jest raczej marna :P
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
mati_1979 
Nowy Forumowicz

Auto: civic EG B18C4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 1
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-08-2009, 22:55   

Mała podpowiedz bo kumpel właśnie ogarnął swapa w swoim Lancerze i :
(Napiszę trochę po swojemu bo na marce Mitsubishi za bardzo się nie znam).
Do Lancera 92-96 można wsadzić silnik 2.0 z galanta GTI (xx-92) 150KM ale niestety trzeba wyciąć w masce otwór na obudowę kółek rozrządu, skrzynię najlepiej zostawić od 1.6 (mocowania), i zmodyfikować trzeba łapę od strony paska rozrządu.
 
 
Dzik 
Mitsumaniak


Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 245
Skąd: W-wa
Wysłany: 08-03-2012, 10:22   

Pisze tutaj bo nie widzę sensu pisania nowego tematu.
Czy do naszych lancerów bez większej rzeźby podchodzi tylko motor od colta gti? troche mało mocy, tylko 140.
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 15-04-2012, 17:17   

Dzik napisał/a:
Pisze tutaj bo nie widzę sensu pisania nowego tematu.
Czy do naszych lancerów bez większej rzeźby podchodzi tylko motor od colta gti? troche mało mocy, tylko 140.


No kolego niestety chyba nic innego nie wejdzie bez większego przerabiania pod maską... a niestety 2,5 v6 z galanta nie podejdzie...

a tu na poprawę humoru coś do pośmiania się, jak można łatwo moc podnieść :P po co swapy robić drodzy koledzy podpinamy pod przepływkę wtyczke i + 25KM :D

113 + 25 to razem 138 KM czyli prawie jak GTi :D powinni zakazać sprzedaży tego gó**a ...
 
 
Dzik 
Mitsumaniak


Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 245
Skąd: W-wa
Wysłany: 16-04-2012, 21:37   

Może uda się dopasować coś od Hondy :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.