Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce
Autor Wiadomość
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 11-04-2019, 10:54   

Mnie zastanawia sam sposób odpowietrzania. Zauważyłem, że są dwie przeciwstawne szkoły i bądź tu mądry która jest prawidłowa.
Jedni piszą aby odpowietrzać na wyłączonym aucie a inni twierdzą, że silnik ma być włączony, np. ten opis układu z ABS.
_________________
Go MitsuGo
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 12-04-2019, 00:50   

Masz całkowitą rację ,ale niestety ja o tym wiem.Mojego GalaE16 odpowietrza się od tylnego koła na krzyż i oczywiście na załączonym silniku Dziś to robiłem,niby powietrza nie było ,ale pedał jakby wyżej bierze.
Po niedzieli pojadę na stacje diagnostyczną na rolki i tam sprawdzę ,będzie na 100% pewne.Jak będzie źle to ominę pompę ABS,może nie podaje odpowiedniego ciśnienia na tył?
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 12-04-2019, 08:40   

Mechanikiem nie jestem ale czasem przy aucie coś kombiuję :biggrin: Zainteresował mnie Twój temat bo nigdy nie wiadomo co może spotkać moje auto :)
Przed samodzielną robotą najpierw szukam teorii i ewentualnie czy ktoś już miał podobny problem. Jak wiem, że nie dam rady lub narzędzi brak wówczas do mechanika ale to pewnie norma u wielu z nas.

Jeśli pedał hamulca bierze teraz wyżej to chyba dobry znak. Praca układu dwuobwodowego jest opisana w skrócie Dzielony układ hamulcowy
Zastanawia mnie jednak, że układ hamulcowy z ABS odpowietrzasz co prawda na włączonym silniku ale w sposób jak bez ABS.
_________________
Go MitsuGo
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 13-04-2019, 10:15   

No właśnie ,też tego nie rozumiem,ale taki rysunek ściągnąłem kiedyś z netu dotyczący E16.Już zaczynam myśleć że może coś pokręciłem,po prostu głupieje.Nie czytałem tego o hamulcach,ale skoro dzielą się one na przód i tył to jaki sens odpowietrzania na krzyż? Zrobię jaszcze coś innego i to w tym tygodniu,pozamieniam na początek przewody wychodzące z pompy (sprawdzę tym pompę) następnie jak będzie to samo zamienię przewody wychodzące z ABS ,przód z tyłem .Jak problem zrobi się z przodem to będzie albo pompa ,albo ABS.
Też nie jestem mechanikiem,ale hamulce to nie silnik rakietowy,problem powstał po całkowitym osuszeniu układu na pół roku. W ostateczności zostanie mi próba korupcji:)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21940
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-04-2019, 11:04   

Auta z systemem ABS odpowietrza się na włączonym zapłonie lub uruchomionym silniku, aby zaworki w pompie ABS-u się otwierały podczas odpowietrzania. Jak auto nie ma ABS-u to można odpowietrzać na wyłączonym zapłonie/silniku. Ja obojętnie czy auto ma ABS czy nie zawsze odpowietrzam na krzyż zaczynając od koła najbardziej oddalonego od pompy hamulcowej.
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 13-04-2019, 18:53   

Podobnie jak MitsuGo nie jestem mechanikiem samochodowym, dużo wiadomości mam z netu,a tam, że przednie prawe,przednie lewe,tylne prawe tylne lewe.(iParts.pl) Od najbliższego do najdalszego ( forum.opel24.com) i tak właściwie wszędzie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-04-2019, 21:52   

Hubert, ale system ABS nie działa na postoju... Nie ma znaczenia czy włączony czy nie, każdy układ się odpowietrza tak samo, bo pompa na postoju nie ma żadnego wpływu.
Jeśli miałem układ tak długo suchy to może coś się pokruszyło i go zapchało.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21940
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-04-2019, 14:45   

Krzyzak, no to w końcu trzeba włączać zapłon/odpalać silnik przy odpowietrzaniu hamulców czy nie trzeba?
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 14-04-2019, 16:59   

Z tego co wyczytałem,to tył inaczej przód inaczej tył.Tył ,silnik wył. depczemy ok20 razy (niwelując ciśnienie regulacji abs) później depczemy,trzymamy ,załączamy stacyjkę.odkręcamy odpowietrznik,zakręcamy. To samo drugie koło,później stacyjka i czekamy jak pompa dobije ciśnienia.
Ale jestem coraz bardziej pewien że u mnie to nie wina odpowietrzania,po prostu pompa nie daje ciśnienia.Może ktoś z Kol. wie z czego jest sterowana pompa. do sterowania przekaźników pompy dochodzą dwa przewody,plus po załączeniu stacyjki i drugi sterujący czasem pracy pompy na którym powinien być minus.
Z jakiego miejsca brany jest ten minus co steruje czasem pracy pompy?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-04-2019, 08:28   

W każdym aucie jakie robiłem to odpowietrzałem na wyłączonym silniku. Zawsze było dobrze.
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 15-04-2019, 13:57   

Oczywiście że można tak jak napisałeś ,ale jak nie idzie, to zaczyna się próbowanie wszystkiego,może coś pomoże ,takie trochę "małpie ruchy"

[ Dodano: 08-06-2019, 12:19 ]
Witam Sz. Kolegów,problem z hamulcami rozwiązany .Po eliminacji z układu hamulcowego po kolei jego części,(moduł ABS,korektor siły hamowania kół tylnych i coś co nazywa się opóźniacz) padło na
korektor.Po jego wyjęciu hamulce brzytwa,założyłem drugi wszystko O.K.
Ale żeby nie było za dobrze w międzyczasie pociekła maglownica,samochód przypomniał że ma 32 lata.Założyłem od E 34 td.
Mam pytanie do Kol. opiekujących się tymi samochodami,jak działa wspomaganie ,czy można kierownicę kręcić na postoju jednym palcem ,czy trzeba użyć większej siły?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-06-2019, 20:00   

Trzeba użyć trochę siły, na pewno nie jest to 1 paluszek a już na pewno nie przy oponach szerszych od standardu.
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 09-06-2019, 08:51   

Pytałem dla tego, że oryginał to był jeden paluszek,bez względu na szerokość opon,plus zmienność wspomagania w zależności od prędkości auta.
Maglownice się regeneruje ,ale może samemu? Masz jakieś doświadczenie? Zestaw uszczelek to ok. 200zł , o wiele taniej niż z usługą,no i bez marudzenia że "panie do tego nie ma części"
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-06-2019, 22:35   

Robert74 napisał/a:
plus zmienność wspomagania w zależności od prędkości auta
a to co innego - nie wspominałeś, że miałeś magla z EPS
generalnie regeneracja zależy od stopnia zużycia - jak tylko tłucze to może wystarczy wymiana teflonowych tulejek na końcach, jak cieknie to roboty jest więcej i trzeba rozebrać i wszystko pomierzyć
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 10-06-2019, 19:25   

To teraz wiem że to się nazywa ESP :D .Pociekło tak że w jednej chwili cały płyn nalazł się w kanale,więc chyba sam nie naprawie.
Przekładnie są właściwie identyczne listwy mają takie same numery OM ,wielkość taka sama zrobiłem taki myk że zamieniłem "glówki" te gdzie pracuje ślimak.u mnie była z zaworem i regulację
I działa ,przy prędkości wspomaganie niknie, ale jak stoi jest zdecydowanie gorsze,Poprzednio jak skręt był na max to było słychać, że jest obciążenie teraz nic.
Ale to są przyjemności ,żeby nie było za wesoło pękła osłona przegubu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.