Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2.5 v6 problemy z elektryką.
Autor Wiadomość
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11188
Skąd: Radomsko
Wysłany: 29-07-2018, 21:51   

Nawet nowy regulator napięcia,jeśli nie jest oryginalny,może nie działać. Czasem lepiej kupić używany alternator.
_________________

 
 
 
kabat 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 29-07-2018, 22:11   

Nowy regulator działał od października zeszłego roku, do teraz. Wtedy w ogóle ładowania nie było. Przez ten czas zrobiłem ładnych kilka tys km. I nagle zaczęło się to dziać, co opisałem, wymienili regulator znowu ale na nowym jest to samo. Więc nie wiem czy to jest przyczyną, elektryka to suka :?
_________________
Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-07-2018, 22:34   

kabat napisał/a:
Gdzie jest ten grzybek tempomat?
Na górze przepustnicy, takie małe UFO :wink: Drugi koniec wężyka idzie do mechanizmu tempomatu pomiędzy ścianą grodziową a prawym kielichem.
kabat napisał/a:
Sam to zrobię, bez kanału?
No raczej.
 
 
kabat 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 NT TT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 29-07-2018, 23:00   

Dzięki :)

[ Dodano: 30-07-2018, 10:14 ]
Hugo napisał/a:
Na górze przepustnicy, takie małe UFO :wink: Drugi koniec wężyka idzie do mechanizmu tempomatu pomiędzy ścianą grodziową a prawym kielichem.


Bingo :D to był wężyk, spadł z mechanizmu tempomatu, założyłem i znowu działa :D dzięki jeszcze raz za podpowiedź.
Swoją drogą co za pokrecone zbiegi okoliczności. Myślałem cały czas że te spadki w ładowaniu mają jakiś związek z tempomatem bo obie rzeczy przestały działać na raz, złośliwość przedmiotów martwych :ANAL:
_________________
Pozdro
Galant 2.5 V6 Nardi Torino TripTronic 99r.
 
 
 
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 25-12-2018, 07:32   

Udalo Wam sie rozwiazac problem z zapalajacymi sie kontrolkami od ladowania i oleju?

Ja wlasnie przerabiam ten temat. Objawy sa dokladnie takie jak w pierwszym poscie, czyli przypadkowe zapalanie sie kontrolek od ladowania i oleju (takie zazenie sie). Kontrolki gasna po przygazowaniu, zapalaja sie przy puszczaniu gazu - hamowaniu slilnikiem (ale nie zawsze). Czasem wylacza sie radio.

Podpialem miernik do gniazda zapalniczki i w trakcie normalnej jazdy ladowanie jest na poziomie 13,4-13,8V wiec wydaje mi sie troche malo. Natomiast w momencie jak zapalaja sie kontrolki wtedy napiecie skacze do ponad 15V lub nawet 16V.
_________________
pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-12-2018, 09:37   

pierafal, regulator napięcia w alternatorze umarł.
 
 
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 25-12-2018, 23:15   

A jaki regulator kupiles?
_________________
pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-12-2018, 10:24   

Odpukać, ale jeszcze nie miałem żadnych problemów z alternatorem.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-12-2018, 12:07   

ja miałem jak zacząłem kombinować i wsadziłem regulator-zamiennik
potem kupiłem używany altek, zmieniłem łożyska i szczotki i śmiga, w drugim i trzecim Galu też tylko takie zmiany
 
 
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 31-12-2018, 15:36   

Kupilem uzywany alternator i wlasnie odebralem auto z warsztatu. Niestety jest gorzej niz bylo, tzn. po rozgrzaniu slinika obie kontrolki (ladowanie i olej) mi sie swieca a dodatkowo zapala sie kontrolka od ABSu.
Macie jakies inne pomysly co to moze byc jesli nie alternator?
Zakladalem, ze regulator napiecia jest wewnatrz alternatora. Czy to prawda?
_________________
pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 31-12-2018, 19:13   

Tak, numer 10 na rysunku z serwisówki:

(Plik 16, strona 18)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-12-2018, 20:27   

pierafal, a sprawdziłeś napięcie na akumulatorze? - bo jak będzie dobre, a kontrolki się świecą, to problem jest... z masą
główna masa jest brana przez obudowę alternatora, czasem wystarczy dokręcić główną śrubę mocującą do bloku silnika
 
 
szwagierr 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2014
Posty: 97
Skąd: Kielce
Wysłany: 01-01-2019, 12:49   

pierafal napisał/a:
dodatkowo zapala sie kontrolka od ABSu.

ABS wyłącza się (i zaświeca kontrolkę) gdy napięcie w instalacji jest za wysokie. Zmierz jakie faktycznie jest. Regulator nie mierzy napięcia na B+ (czyli na zacisku przy grubym przewodzie), tylko na S. Sprawdź czy masz dobre połączenie między S we wtyczce alternatora a plusem akumulatora (po drodze jest chyba bezpiecznik). A jak to nie pomoże, to znaczy że musisz poszukać lepszego zamiennika regulatora.
 
 
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 01-01-2019, 17:24   

Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku!

W Sylwestra nie udalo mi sie nic pomierzyc, ale samochod zachowywal sie inaczej niz przed wymiana alternatora. Przejechalem nim wczoraj jakies 7km i na poczatku jesli nie przekraczalem 1500rpm kontrolki sie nie zapalaly. Pozniej poziom obrotow przy ktorych zapalaly sie kontrolki sukcesywnie spadal do ok 1000rpm. I tak zaparkowalem samochod na Sylwestra. Po ok 20h pod chmurka, dzisiaj przychodze do samochodu i zero reakcji, a akumulator pokazuje 0,2V :-(

Zakladam ze musi byc gdzies zwarcie, pytanie tylko czy ten "nowy" alternator moze miec gdzies zwarcie, czy mechanik cos namieszal i nie podlaczyl go jak nalezy?
_________________
pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 01-01-2019, 19:09   

Mogło się stać dosłownie wszystko, z światełkiem i niedomkniętą klapą bagażnika na czele. Duże zwarcie spaliłoby bezpiecznik.

Pierwszą rzeczą, jaką możesz sprawdzić to zamontować naładowany akumulator (o ile ten jeszcze uda się uratować) i po kolei wyjmować bezpieczniki a zamiast nich wpiąć próbniki multimetru i sprawdzić czy i w którym obwodzie będzie płynął prąd.
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.