Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8 MPI] Przednia ćwiartka
Autor Wiadomość
romek atomek2 
Forumowicz

Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 147
Skąd: skąd
Wysłany: 27-10-2018, 10:24   

Kolego, tak jak na poście wyżej Ci doskonale przedstawił empi są płyty do prostowania samochodów po dzwonach i innych, gdzie dokonuje się takich korekt jak empi napisał na punktach kontrolnych geometrii wozu. I będą go naciągać aż do uzyskania tych punktów.

ps. 3 lata temu robiłem blacharkę pinina, kielichy + progi + nadkola - 3 lata temu dałem za to 2300 pln. ( wstawki / nie łatki - bo widziałem, oglądałem w trakcie roboty ) .. 2 lata temu poszedł nowy lakier ( 2500 pln pod Krakowem - bo normalnie krzyczeli pod 4,5k ) ..

obecnie znowu muszę oddać do blacharza .. idą progi w innych miejscach + nadkola w innych miejscach.. taki to urok PInin'a. ;) przyzwyczajaj się. ;) . Jeden się z tym nie pogodzi - i będzie narzekał, a ten samochód to raczej hobby / pasja ... tak traktując sprawę - nie żal. Za to dostajesz 1KM na tonę, w wersji GDI debiloodporny silnik, reduktor i wspaniałe hamulce ( GDI ). MOżna iść na kompromis i kupić co innego - ale nowsze konstrukcje niestety - to już nie to samo. Im nowsze, tym bardziej SUV'owe niż terenowe..

od razu tłumaczę :
GDI - jest debiloodporny = debil go nie naprawi i nie zrozumie nawet diagnostyki.
hamulce :z przodu tarcze 289,8 mm z tyłu tarcze 262mm. !!!! takich hebli to ja nie mam w 5 cylindrowym Volvo S60 2.5 Turbo 210HP 320nm
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 27-10-2018, 16:13   

kubus900115, jak rozbierzesz to sam zobaczysz gdzie jest niedociągnięty, a gdzie przeciągnięty.
Mnie się czasem nie chce wierzyć jakie mogą być naprężenia po niefachowej naprawie blacharskiej.
Sama podłużnica po rozcięciu pasa może odskoczyć ładne kilka centymetrów.

Wersja chałupnicza na zwymiarowanie autato umówić się z kimś, kto ma dziewiczego, bliźniaczego Pinina i pomierzyć przekątne.
Wersja profesjonalna - podjechać do dobrego zakładu blacharskiego i wyprosić tabelę wymiarów. Mają programy "blacharskie", więc dostaniesz pełny wydruk wszystkich wymiarów i punktów pomiarowych.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-10-2018, 17:18   

kubus900115, ściągnij z poniższej stronki plik BODY REPAIR MANUAL i tam powinny być podane najważniejsze wymiary :wink: .
http://mmc-manuals.ru/Mit...Service_Manuals
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kubus900115 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Białogard
Wysłany: 27-10-2018, 18:20   

Powitać :) Dzisiaj rozmawiałem z chłopakiem, który kiedyś robił blacharkę. Oglądał mojego pinina i stwierdził,że był bity ale lekko i to że nie ma osiowości to wg niego wina leży po stronie zgnitego lewego kielicha, który musiał sie oderwać i poprzedni właściciel przykleił go matą z żywicą, został niby przyklejony na oko :shock: . Mam zamiar na początek pomierzyć sobie kilka punktów z prawego kielicha i w ten sposób wyspawać lewy... O osiowość za bardzo się nie martwię obawiam się tylko o brak kątów z przodu :doubt:
Kolego romek atomek2 jeśli chodzi o porównanie aut wyższej klasy do pinina pod względem hamulców itd, to nie ma co porównywać gdzie są lepsze a gdzie gorsze... Ja też mam volvo z tym,że XC90 4.4 i nie porównuję go do pinina. Tak na marginesie Pinina kupiłem ze względu na sentyment do mitsubishi i jak dla mnie jest bardzo praktyczny i niezawodny...


Oto zdjęcia kielichów po jakimś kowalu...
https://zapodaj.net/ff2404d3f69b6.jpg.html
https://zapodaj.net/868a0f5d04417.jpg.html
https://zapodaj.net/5dfbb5443bf22.jpg.html
https://zapodaj.net/debad3ee3ec08.jpg.html
https://zapodaj.net/4a032fb40cdb9.jpg.html
https://zapodaj.net/8501c1437a2c0.jpg.html

Powitać. Dzisiaj zakupiłem blachy i inne rzeczy na wzmocnienie. Wieczorem ma przyjść migomat więc będę na dniach działał. Dzisiaj byłem na ostatnim już warsztacie, gdzie facet ma ramę i robi samochody powypadkowe. Powiedział,że 7 mm na osiowości to wg niego jest tyle co nic :shock: i że nie ma sensu spawać tylko rozpiłować amortyzatory (zrobić fasolki) i tak sobie zrobić konty, do tego ustawić zbieżność i tyle :shock: Później wrzucę kilka zdjęć bo jest masakra jak zacząłem rozbierać :cry:

[ Dodano: 01-11-2018, 11:16 ]
Witam ponownie, ze względu na dzisiejsze święto prace stanęły w miejscu. Na dzień dzisiejszy Pinin w większości rozebrany i mam "skute" szpachle z kielichów. Kielichy są strasznie odsunięte do wewnątrz. Wziąłem się za wyspawanie nowej belki podpierającej skrzynię biegów. Zakupiłem profil zamknięty i jest cała nowa. Stara miała masę pianki uszczelniającej i szpachli :shock: . Wszystko maluje podkładem, spawy pędzluje masą uszczelniającą na spawy i na to 2 razy baranek.
Czy mógłby mi ktoś zmierzyć i podać wymiar zaznaczony czerwoną linią na zdjęciu?? Chodzi mi o odległość gniazda poduszki amortyzatora do rantu ścianki błotnika( odległość mierzona do ścianki nie do wzmocnienia narożnika).
https://zapodaj.net/d13b637431661.jpg.html

[ Dodano: 18-11-2018, 15:52 ]
Powitać, trochę mi się remont kielichów wydłużył ale bylem chory. Kielichy już zrobiłem, z przodu zamontowałem amortyzatory z x-trail ze sprężyną, talerzem i górnym mocowaniem amortyzatora z pinina a z tyłu sprężyny z mazdy 323. Jednak mam problem z przednimi amortyzatorami, otóż podczas pełnego skrętu sprężyny nie okręcają się tylko przeskakują wydając głośny metaliczny dźwięk. Czy ktoś wie o co może chodzić??? Proszę o odp i pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.