Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlasnder III 2.0 benzyna 150 KM jaki olej
Autor Wiadomość
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 557
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2022, 23:01   

Jeśli w wolne, sobotnie popołudnie zechcecie zadbać ponadnormatywnie o wnętrze swoich benzyn:
https://www.youtube.com/w...nel=SPEEDSERWIS
Tytułowy przebieg 50 000 km dotyczy raczej auta, a nie oleju. Przynajmniej mam taką nadzieję :lol:
 
 
kem 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2017
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2022
Posty: 8
Skąd: Suwałki
Wysłany: 31-12-2022, 13:31   

Witam,
zastanawiam się nad zalaniem do swojego Outlandera 2.0 150km takiej oliwy:
Nazwa produktu: Shell Helix Ultra SP 0W-20
Poprzednia nazwa produktu: Shell Helix Ultra AJ 0W-20
Klasa lepkości SAE: 0W-20
Gęstość w temp. 15°C kg/m3: 836
Temp.zapłonu COC°C minimum: 222
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 40°C: 42.10
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C: 8.00
Wskaźnik lepkości: 182

Komuś mówią coś te parametry, warto czy lepiej coś innego?
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 376
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 31-12-2022, 18:57   

kem napisał/a:

(...)
Shell Helix Ultra SP 0W-20
(...)


A ile masz przejechane na silniku?
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
kem 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2017
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2022
Posty: 8
Skąd: Suwałki
Wysłany: 01-01-2023, 20:38   

Obecnie 72000 km
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 557
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-01-2023, 21:36   

0W20 ma zmniejszać opory kosztem pogorszenia ochrony. Nie wiem dlaczego dużo osób brnie w tym kierunku :lol: Jeśli przez producenta samochodu dopuszczona jest klasyka gatunku czyli 5W30 to ja bym nie kombinował.
kem napisał/a:
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C: 8.00
a oleje 5W30 mają 11-12 mm2/s czyli więcej o 40-50% co realnie przekłada się na ochronę silnika.
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 376
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 01-01-2023, 22:38   

To masz napisał/a:
0W20 ma zmniejszać opory kosztem pogorszenia ochrony. Nie wiem dlaczego dużo osób brnie w tym kierunku :lol: Jeśli przez producenta samochodu dopuszczona jest klasyka gatunku czyli 5W30 to ja bym nie kombinował.
kem napisał/a:
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C: 8.00
a oleje 5W30 mają 11-12 mm2/s czyli więcej o 40-50% co realnie przekłada się na ochronę silnika.


Otóż to.
Jak autko teraz nie wybiera się do Murmańska czy innego Rejkawiku, to taki olej może bardziej zaszkodzić nić pomóc.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10767
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-01-2023, 13:00   

Obecnie VW zalecił do swoich 0w30 zamist 5w30, i co ciekawe dla nich olej do baniek 5l robi obecnie również Shell
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
kem 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2017
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2022
Posty: 8
Skąd: Suwałki
Wysłany: 02-01-2023, 16:09   

To masz napisał/a:
0W20 ma zmniejszać opory kosztem pogorszenia ochrony. Nie wiem dlaczego dużo osób brnie w tym kierunku :lol: Jeśli przez producenta samochodu dopuszczona jest klasyka gatunku czyli 5W30 to ja bym nie kombinował.
kem napisał/a:
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C: 8.00
a oleje 5W30 mają 11-12 mm2/s czyli więcej o 40-50% co realnie przekłada się na ochronę silnika.


Dzięki za rzeczową odpowiedź!
No to jednak 5w30 pójdzie, a jakie normy powinien spełniać?
Te zawarte w instrukcji obsługi spełniają chyba wszystkie oliwy na rynku?
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 557
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-01-2023, 10:08   

W tym temacie masz zdjęcie z instrukcji z zaleceniami producenta.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1662065&highlight=#1662065
SAE 5W30 już wybrałeś, więc pozostaje specyfikacja ACEA.
Naczytałem się o ACEA C1-C6 dla silników diesla i mi wystarczy :lol: , dlatego w zalecenia dla benzyniaków nie wnikam. Myślę, że będzie łatwiej i szybciej, gdy użytkownicy silników benzynowych napiszą jakie oleje stosują.
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 321
Skąd: Toruń
Wysłany: 03-01-2023, 18:47   

Ja stosuję i do Lancera i do Outlandera SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W30 ACEA A5/B5
 
 
kem 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2017
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2022
Posty: 8
Skąd: Suwałki
Wysłany: 04-01-2023, 08:08   

Generalnie, to jestem w ciężkim szoku, że na forum Mitsubishi temat olejów ma tylko 2 strony, trzeba to koniecznie nadrobić, bo bardzo blado wypadamy na tle innych! :D
A tak serio, to tak jak kolega wyżej napisał 5w30 Shell, lub coś z gamy Valvoline, ewentualnie Motul. Na pewno z pominięciem Castrola, bo ponoć jakość nie idzie w parze z reklamą w tym przypadku.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 557
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2023, 17:56   

Tematy o olejach to niekończące się opowieści dziwnej treści :scratch:
Garść teorii w filmie, ignorujemy tytuł i sponsora skupiając się na merytoryce :D
https://www.youtube.com/w...l=radzioFLATOUT
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 416
Skąd: WPI
Wysłany: 05-01-2023, 11:34   

W Outlanderze od nowości leję Motul 8100 5W30 (w L200 zresztą ten sam).

Generalnie OIII z tymi samymi silnikami 2.0 benz. miały we wcześniejszych latach zalecane oleje 5W30, końcowe partie 0W20, ale to ten sam silnik. Tylko z rzadszym olejem łatwiej producenowi złapać się w normach emisji - kosztem pewnie trwałości silnika.
 
 
To masz 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Wrz 2022
Posty: 557
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2023, 12:54   

Motul 8100, ale 5W40 ma zauważalną utratę parametrów już po przebiegu 9500 km.
https://youtu.be/gDMKo-W33_8
Pytanie czy to kwestia stanu silnika czy jakości oleju?

[ Dodano: 05-01-2023, 13:01 ]
pablo eldiablo napisał/a:
(...)kosztem pewnie trwałości silnika.

Daleko nie musimy szukać:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=115069
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=111470&postdays=0&postorder=asc&start=0
Wolnossącą benzynę 1.8 140 KM używałem wyłącznie do długich tras i skłaniałem się raczej w kierunku 5W40 zamiast 5W30, a Mitsubishi obrało kierunek przeciwny...
 
 
guzzi 
Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 67
Skąd: 3city
Wysłany: 05-01-2023, 14:16   

To masz napisał/a:
Motul 8100, ale 5W40 ma zauważalną utratę parametrów już po przebiegu 9500 km.
https://youtu.be/gDMKo-W33_8
Pytanie czy to kwestia stanu silnika czy jakości oleju?

Nie można tak na to patrzeć! Gdybyś znał warunki w jakich pracował olej, można byłoby się jakoś do tego odnieść, a tak to tylko należy to traktować w charakterze ciekawostki - taki news z tyłka.

Prawda wygląda trochę inaczej: użytkownicy leją przypadkowy, kupiony na aukcji (bo taniej) olej, nie dbają o wcześniejszą wymianę (bo szkoda kasy), ba nawet nie sprawdzają jego stanu (bo szkoda czasu).
Samochód, który jest użytkowany przez firmę, czyli sam wiesz jak - silnik zimny dostaje na starcie "w palnik", paliwo najtańsze, na oleju 20-30 tys. km, a następni użytkownicy leją płukanki, molibdeny i inne wynalazki jako remedium na wszystko, myśląc, że im nagar w cudowny sposób rozpuści się.
Czy widzieliście kiedyś zapieczone nagarem zawory, tłoki czy pierścienie?
A kolejni użytkownicy "montujo" instalację gazową u Stasia w stodole a później płacz, bo coś stuka i piszą na forum - ratujcie!
A mechanicy, to już inna historia... (jako ciekawostka) Dziewięciu na 10 robiących zakupy w IC prosi o najtańsze zamienniki i jak tu ma być dobrze? Przepraszam, że to powiem ale naszym kierowcom brakuje edukacji jak użytkować samochody, jak o nie dbać serwisować, robić przeglądy itp.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.