Outlasnder III 2.0 benzyna 150 KM jaki olej |
Autor |
Wiadomość |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 557 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2022, 23:01
|
|
|
Jeśli w wolne, sobotnie popołudnie zechcecie zadbać ponadnormatywnie o wnętrze swoich benzyn:
https://www.youtube.com/w...nel=SPEEDSERWIS
Tytułowy przebieg 50 000 km dotyczy raczej auta, a nie oleju. Przynajmniej mam taką nadzieję |
|
|
|
 |
kem
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2017
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2022 Posty: 8 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 31-12-2022, 13:31
|
|
|
Witam,
zastanawiam się nad zalaniem do swojego Outlandera 2.0 150km takiej oliwy:
Nazwa produktu: Shell Helix Ultra SP 0W-20
Poprzednia nazwa produktu: Shell Helix Ultra AJ 0W-20
Klasa lepkości SAE: 0W-20
Gęstość w temp. 15°C kg/m3: 836
Temp.zapłonu COC°C minimum: 222
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 40°C: 42.10
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C: 8.00
Wskaźnik lepkości: 182
Komuś mówią coś te parametry, warto czy lepiej coś innego? |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 376 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 31-12-2022, 18:57
|
|
|
kem napisał/a: |
(...)
Shell Helix Ultra SP 0W-20
(...) |
A ile masz przejechane na silniku? |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
kem
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2017
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2022 Posty: 8 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 01-01-2023, 20:38
|
|
|
Obecnie 72000 km |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 557 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-01-2023, 21:36
|
|
|
0W20 ma zmniejszać opory kosztem pogorszenia ochrony. Nie wiem dlaczego dużo osób brnie w tym kierunku Jeśli przez producenta samochodu dopuszczona jest klasyka gatunku czyli 5W30 to ja bym nie kombinował.
kem napisał/a: | Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C: 8.00 | a oleje 5W30 mają 11-12 mm2/s czyli więcej o 40-50% co realnie przekłada się na ochronę silnika. |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 376 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 01-01-2023, 22:38
|
|
|
To masz napisał/a: | 0W20 ma zmniejszać opory kosztem pogorszenia ochrony. Nie wiem dlaczego dużo osób brnie w tym kierunku Jeśli przez producenta samochodu dopuszczona jest klasyka gatunku czyli 5W30 to ja bym nie kombinował.
kem napisał/a: | Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C: 8.00 | a oleje 5W30 mają 11-12 mm2/s czyli więcej o 40-50% co realnie przekłada się na ochronę silnika. |
Otóż to.
Jak autko teraz nie wybiera się do Murmańska czy innego Rejkawiku, to taki olej może bardziej zaszkodzić nić pomóc. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10767 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 02-01-2023, 13:00
|
|
|
Obecnie VW zalecił do swoich 0w30 zamist 5w30, i co ciekawe dla nich olej do baniek 5l robi obecnie również Shell |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
kem
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2017
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2022 Posty: 8 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 02-01-2023, 16:09
|
|
|
To masz napisał/a: | 0W20 ma zmniejszać opory kosztem pogorszenia ochrony. Nie wiem dlaczego dużo osób brnie w tym kierunku Jeśli przez producenta samochodu dopuszczona jest klasyka gatunku czyli 5W30 to ja bym nie kombinował.
kem napisał/a: | Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C: 8.00 | a oleje 5W30 mają 11-12 mm2/s czyli więcej o 40-50% co realnie przekłada się na ochronę silnika. |
Dzięki za rzeczową odpowiedź!
No to jednak 5w30 pójdzie, a jakie normy powinien spełniać?
Te zawarte w instrukcji obsługi spełniają chyba wszystkie oliwy na rynku? |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 557 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-01-2023, 10:08
|
|
|
W tym temacie masz zdjęcie z instrukcji z zaleceniami producenta.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1662065&highlight=#1662065
SAE 5W30 już wybrałeś, więc pozostaje specyfikacja ACEA.
Naczytałem się o ACEA C1-C6 dla silników diesla i mi wystarczy , dlatego w zalecenia dla benzyniaków nie wnikam. Myślę, że będzie łatwiej i szybciej, gdy użytkownicy silników benzynowych napiszą jakie oleje stosują. |
|
|
|
 |
Fred.X
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 321 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 03-01-2023, 18:47
|
|
|
Ja stosuję i do Lancera i do Outlandera SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W30 ACEA A5/B5 |
|
|
|
 |
kem
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2017
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2022 Posty: 8 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 04-01-2023, 08:08
|
|
|
Generalnie, to jestem w ciężkim szoku, że na forum Mitsubishi temat olejów ma tylko 2 strony, trzeba to koniecznie nadrobić, bo bardzo blado wypadamy na tle innych!
A tak serio, to tak jak kolega wyżej napisał 5w30 Shell, lub coś z gamy Valvoline, ewentualnie Motul. Na pewno z pominięciem Castrola, bo ponoć jakość nie idzie w parze z reklamą w tym przypadku. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 557 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 416 Skąd: WPI
|
Wysłany: 05-01-2023, 11:34
|
|
|
W Outlanderze od nowości leję Motul 8100 5W30 (w L200 zresztą ten sam).
Generalnie OIII z tymi samymi silnikami 2.0 benz. miały we wcześniejszych latach zalecane oleje 5W30, końcowe partie 0W20, ale to ten sam silnik. Tylko z rzadszym olejem łatwiej producenowi złapać się w normach emisji - kosztem pewnie trwałości silnika. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 557 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 05-01-2023, 14:16
|
|
|
To masz napisał/a: | Motul 8100, ale 5W40 ma zauważalną utratę parametrów już po przebiegu 9500 km.
https://youtu.be/gDMKo-W33_8
Pytanie czy to kwestia stanu silnika czy jakości oleju? |
Nie można tak na to patrzeć! Gdybyś znał warunki w jakich pracował olej, można byłoby się jakoś do tego odnieść, a tak to tylko należy to traktować w charakterze ciekawostki - taki news z tyłka.
Prawda wygląda trochę inaczej: użytkownicy leją przypadkowy, kupiony na aukcji (bo taniej) olej, nie dbają o wcześniejszą wymianę (bo szkoda kasy), ba nawet nie sprawdzają jego stanu (bo szkoda czasu).
Samochód, który jest użytkowany przez firmę, czyli sam wiesz jak - silnik zimny dostaje na starcie "w palnik", paliwo najtańsze, na oleju 20-30 tys. km, a następni użytkownicy leją płukanki, molibdeny i inne wynalazki jako remedium na wszystko, myśląc, że im nagar w cudowny sposób rozpuści się.
Czy widzieliście kiedyś zapieczone nagarem zawory, tłoki czy pierścienie?
A kolejni użytkownicy "montujo" instalację gazową u Stasia w stodole a później płacz, bo coś stuka i piszą na forum - ratujcie!
A mechanicy, to już inna historia... (jako ciekawostka) Dziewięciu na 10 robiących zakupy w IC prosi o najtańsze zamienniki i jak tu ma być dobrze? Przepraszam, że to powiem ale naszym kierowcom brakuje edukacji jak użytkować samochody, jak o nie dbać serwisować, robić przeglądy itp. |
|
|
|
 |
|