Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
brak czujników TMPS w kołach zimowych
Autor Wiadomość
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-11-2019, 11:27   

Różnica ciśnienia to 0.1 bara na każde 10 stopni temperatury. Rzecz oczywista, że ciśnienie trzeba kontrolować i na zimę dopompować (jeśli ktoś nie zmienia opon).
Jednak nawet 20 stopniowe różnice temperatur to zmiana o 0.2 bara ciśnienia opon. A czujniki podobno mają margines -20% względem ciśnienia referencyjnego więc nie powinny się wzbudzić tylko z powodu spadku temperatury na dworze. Jeśli się wzbudziły to ciśnienie musiało być już wcześniej niższe niż referencyjne. Z różnych powodów. Mogło po prostu uciec, albo czujniki nie były resetowane, albo były resetowane na ciepłych oponach.
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-11-2019, 22:03   

jacekk napisał/a:
Różnica ciśnienia to 0.1 bara na każde 10 stopni temperatury. Rzecz oczywista, że ciśnienie trzeba kontrolować i na zimę dopompować (jeśli ktoś nie zmienia opon).
Jednak nawet 20 stopniowe różnice temperatur to zmiana o 0.2 bara ciśnienia opon. A czujniki podobno mają margines -20% względem ciśnienia referencyjnego więc nie powinny się wzbudzić tylko z powodu spadku temperatury na dworze. Jeśli się wzbudziły to ciśnienie musiało być już wcześniej niższe niż referencyjne. Z różnych powodów. Mogło po prostu uciec, albo czujniki nie były resetowane, albo były resetowane na ciepłych oponach.


Ja się będę upieral, że akurat przy tych czujnikach temperatura (niska) ma wpływ na ich pracę.
Jakoś do przymrozkow mam właściwe ciśnienie, a w listopadzie zaczynają się jaja? :)

Zgodzę się z Tobą, że nie powinny.... Nie powinien także lakier zlazic z maski, ani dawać w tylek wałki balansowe....
_________________

 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-11-2019, 23:51   

Zresetuj ciśnienie referencyjne w zimny poranek i więcej się nie odezwą. Chyba, że pojedziesz na daleką północ i temperatura spadnie do -40.
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-11-2019, 19:04   

jacekk napisał/a:
Zresetuj ciśnienie referencyjne w zimny poranek i więcej się nie odezwą. Chyba, że pojedziesz na daleką północ i temperatura spadnie do -40.


W tamtym roku próbowałem, i coś mi to nie szło... Tzn dalej swirowaly na mrozie.
_________________

 
 
acent 
Forumowicz

Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2019
Posty: 157
Skąd: szo
Wysłany: 28-11-2019, 23:23   

Wyprogramuj, a za oszczędzone pieniądze kup kompresor. W cenie 4 wentylów można kupić całkiem dobry sprzęt.
_________________
Pozdr Acent
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.