brak czujników TMPS w kołach zimowych |
Autor |
Wiadomość |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-11-2019, 11:27
|
|
|
Różnica ciśnienia to 0.1 bara na każde 10 stopni temperatury. Rzecz oczywista, że ciśnienie trzeba kontrolować i na zimę dopompować (jeśli ktoś nie zmienia opon).
Jednak nawet 20 stopniowe różnice temperatur to zmiana o 0.2 bara ciśnienia opon. A czujniki podobno mają margines -20% względem ciśnienia referencyjnego więc nie powinny się wzbudzić tylko z powodu spadku temperatury na dworze. Jeśli się wzbudziły to ciśnienie musiało być już wcześniej niższe niż referencyjne. Z różnych powodów. Mogło po prostu uciec, albo czujniki nie były resetowane, albo były resetowane na ciepłych oponach. |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-11-2019, 22:03
|
|
|
jacekk napisał/a: | Różnica ciśnienia to 0.1 bara na każde 10 stopni temperatury. Rzecz oczywista, że ciśnienie trzeba kontrolować i na zimę dopompować (jeśli ktoś nie zmienia opon).
Jednak nawet 20 stopniowe różnice temperatur to zmiana o 0.2 bara ciśnienia opon. A czujniki podobno mają margines -20% względem ciśnienia referencyjnego więc nie powinny się wzbudzić tylko z powodu spadku temperatury na dworze. Jeśli się wzbudziły to ciśnienie musiało być już wcześniej niższe niż referencyjne. Z różnych powodów. Mogło po prostu uciec, albo czujniki nie były resetowane, albo były resetowane na ciepłych oponach. |
Ja się będę upieral, że akurat przy tych czujnikach temperatura (niska) ma wpływ na ich pracę.
Jakoś do przymrozkow mam właściwe ciśnienie, a w listopadzie zaczynają się jaja?
Zgodzę się z Tobą, że nie powinny.... Nie powinien także lakier zlazic z maski, ani dawać w tylek wałki balansowe.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-11-2019, 23:51
|
|
|
Zresetuj ciśnienie referencyjne w zimny poranek i więcej się nie odezwą. Chyba, że pojedziesz na daleką północ i temperatura spadnie do -40. |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-11-2019, 19:04
|
|
|
jacekk napisał/a: | Zresetuj ciśnienie referencyjne w zimny poranek i więcej się nie odezwą. Chyba, że pojedziesz na daleką północ i temperatura spadnie do -40. |
W tamtym roku próbowałem, i coś mi to nie szło... Tzn dalej swirowaly na mrozie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 28-11-2019, 23:23
|
|
|
Wyprogramuj, a za oszczędzone pieniądze kup kompresor. W cenie 4 wentylów można kupić całkiem dobry sprzęt. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
|