[Cari 1.6] Cari pali jak smok - 14l/100km co z tym zrobić? |
Autor |
Wiadomość |
PsychePone
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-01-2019, 02:05
|
|
|
W nie-GDI tego chyba nie ma, też mam miejsce na tą lampke ale nigdy się nie zapaliła.
Panowie... Zamówiłem zły kabel. po 4 godzinach walki z evoscanem doczytałem się w aukcji że to chip CH340... Jak człowiek nie myśli to płaci dwa razy, odpowiedni kabel już zamówiłem, odezwę się jak zeskanuje.
Hugo, unikam tego rozwiązania bo jeżeli dobrze rozumiem, to kablem sprawdzę i czujnik i sondę. A zresztą myślę że warto mieć ten kabel podłączony i wywołać szarpanie, (o którym pisałem w innym temacie) może to rozwiążę dodatkowy problem.
[ Dodano: 31-01-2019, 22:25 ]
Mam logi, czy takie zachowanie sondy jest normalne?
Jeśli znajdzie się jakiś magik logów to miło by było jakby je przejrzał, bo może znajdziemy powód dla którego samochod szarpie. Dzieje sie to tylko przy dużym obciążeniu silnika dlatego na logach widać że był piłowany
Nie wiem czy da sie tu uploadować pliki wiec wrzuciłem na zippy:
https://www117.zippyshare.com/v/zN2EflHw/file.html
[ Dodano: 03-02-2019, 00:03 ]
Doczytałem że sonda tak się powinna zachowywać, a co z resztą? Wyprzedzeniem zapłonu też spada przy tych szarpnieciach. Czy to problem z iskra? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-02-2019, 11:01
|
|
|
Chyba obecnie na forum jest mało specjalistów od GDI lub w ogóle już się nie udzielają bo to jednak już dość wymarły silnik. Najbardziej kumaci chyba wypowiadali się w temacie o Evoscanie i o pompie wysokiego ciśnienia i może warto napisać do nich prywatne wiadomości. Ja osobiście niezbyt pomogę bo GDI miałem około 10 lat temu i nie miałem z nim problemów więc zbytnio nie zagłębiałem się w takie tematy. Po przejrzeniu Twoich logów mogę jedynie stwierdzić że sonda raczej zachowuje się poprawnie jak i korekty. |
|
|
|
 |
PsychePone
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-02-2019, 16:13
|
|
|
Ale ja nie mam gdi! To zwykły wielowtrysk
No nic tak czy siak dzięki wielkie za całą pomoc |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-02-2019, 19:00
|
|
|
Sorry, malina014 wmieszał się ze swoim GDI i jakoś tak mi się napisało trochę w odniesieniu do jego posta
Szkoda że Carisma nie ma czujnika ciśnienia w kolektorze bo jego wartość podpowiedziała by co nieco co do szczelności dolotu. Instalacja gazowa też taki ma więc i odczyt z takiego był by pomocny.
Zauważyłem jedną dziwną rzecz na logu tym zaraz po odpaleniu, pod koniec temperatura płynu ma wartość około 150 stopni gdzie na drugim jest już w normie czyli około 95 stopni. |
|
|
|
 |
PsychePone
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6l 90km 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-02-2019, 19:44
|
|
|
Rzeczywiście, umknęło mi to.
Najciekawsze jest to że w pomiedzy tymi dwoma logami minęło sporo czasu bo jeszcze uczyłem się programu, ale nawet następny nie wskazuje żadnych usterek
Na dniach wykonam jeszcze jeden skan od początku do końca, zobaczymy co z tego wyjdzie. |
|
|
|
 |
|