Klimatyzacja Gal 2.5 2001r. |
Autor |
Wiadomość |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11180 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 01-05-2019, 10:45
|
|
|
Djmarcop napisał/a: | apropo masy, to masa jest po prostu obudowa sprężarki? |
Tak. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-06-2019, 11:39
|
|
|
Pomierzylem oporności, znalazłem dwie wtyczki co tam szły więc:
1 wtyczka - masa 89.4 Ohm
2 wtyczka - masa 4.6 Ohm
1 wtyczka - 2 wtyczka 63.5 Ohm
Nie mogę znaleźć szczelinomierza więc poszukam i dam znać jak zmierzę 😎
[ Dodano: 01-06-2019, 13:51 ]
Niestety nie moge znaleźć szczelinomierza, ale na oko jest 1.5-2mm szczelina |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11180 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 01-06-2019, 17:04
|
|
|
Nie da się tego zmierzyć na oko. Już tutaj wcześniej była napisana informacja,że luz nie może być większy niż 0,6mm. Musisz znaleźć szczelinomierz. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-06-2019, 19:43
|
|
|
Nadal poszukuje i dam znać co wyjdzie, a coś odnośnie oporności?
[ Dodano: 02-06-2019, 15:52 ]
Dziś poszedłem do auta i na szybko udało mi się wsadzić klucz o grubości 1mm w te szparę.... Więc chyba za duża jest... nawet jak patrze na to zdjęcie co na poprzedniej stronie było zamieszczone to jest ewidentnie mniejsza niż u mnie...
W serwisówce jest opisane, że ma być 0.2-0.5 mm szpara, czy w takim razie mogę sam to zmniejszyć? W serwisówce jest, że można jakieś podkładki wyjąć i wtedy się zmniejsza, ale nie wiem czy podołam temu zadaniu mając tylko klucze płaskie i jakieś nasadki zwykłe..
Pozdro |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11180 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 02-06-2019, 16:39
|
|
|
Nie potrzeba żadnych specjalnych kluczy. Zdaje się,że na wałku pod sprzęgłem jest jedna podkładka.
[ Dodano: 02-06-2019, 20:16 ]
Sprawdziłem luz w kompresorze z Cari , i wynosi on 0,5 mm. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 05-06-2019, 15:16
|
|
|
Jutro mam trochę czasu, a że wpadłem na pewien głupi pomysł to wypróbuję.
Mianowicie, chce włożyć w te szczelinę między sprzęgło a koło pasowe (czy jak to się zowie) kawałek gumy żeby się zasprzeglilo, potem włączę klimę i odpalę. Chcę po prostu zobaczyć czy będzie chłodziło jak na sztywno zepne.
Czy to ma sens? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11180 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 05-06-2019, 15:44
|
|
|
Djmarcop napisał/a: | Jutro mam trochę czasu, a że wpadłem na pewien głupi pomysł to wypróbuję.
Mianowicie, chce włożyć w te szczelinę między sprzęgło a koło pasowe (czy jak to się zowie) kawałek gumy żeby się zasprzeglilo, potem włączę klimę i odpalę. Chcę po prostu zobaczyć czy będzie chłodziło jak na sztywno zepne.
Czy to ma sens? |
Nie. To działa na zasadzie magnesu. Jak coś tam włożysz, to magnes na pewno nie dociągnie sprzęgła. Dlatego właśnie wielkość tej szczeliny jest taka ważna. Będzie za duża, to się nie załączy, będzie za mała, to się nie wyłączy, i nabije takie ciśnienie, że aż skraplacz pęknie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 07-06-2019, 17:46
|
|
|
Raczej mi chodzi o to, żeby wcisnąć kawałek gumy, który na siłe sprzęgnie klime po prostu.
Ale musialbym to ogarnąć bo troszkę ciepło się zrobiło. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11180 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 07-06-2019, 21:39
|
|
|
Djmarcop napisał/a: | Raczej mi chodzi o to, żeby wcisnąć kawałek gumy, który na siłe sprzęgnie klime po prostu. |
Niestety takie rozwiązanie nie jest wskazane,z wyżej wymienionego powodu.
Zapytaj użytkownika "Hugo" , bo pewnie posiada sprawne sprzęgło.
Chociaż ja na Twoim miejscu kupiłbym szczelinomierz,który kosztuje pewnie z 15 zł. i pomierzył to wszystko jak należy. Chyba że nie czujesz się na siłach, to lepiej to komuś zlecić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
marcin13
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant V6 24v 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 3 Skąd: Krzywda
|
Wysłany: 09-06-2019, 22:16
|
|
|
Miałem podobny problem. Usunięcie podkładki ze sprzęgła klimy pomogło. Przerwa 0.4 mam. Sprężarka załącza się za każdym razem i chłodno w środku tak jak należy. |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 10-06-2019, 11:36
|
|
|
Cytat: | Miałem podobny problem. Usunięcie podkładki ze sprzęgła klimy pomogło. Przerwa 0.4 mam. Sprężarka załącza się za każdym razem i chłodno w środku tak jak należy |
Jesteś w stanie mi powiedzieć, jeżeli sam to robiłeś, jak to zrobić, bo jeżeli łatwo to może jutro się targne, bo w czwartek do Wawy jadę i nie mam klimy, a trochę ciepło jest... |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 10-06-2019, 14:42
|
|
|
Bardzo łatwo. Blokujesz jakoś tarczkę sprzęgła za te 3 bolce i odkręcasz jedną nakrętkę na wałku klimy (co trzyma sprzęgło). Ściągasz sprzęgło, wywalasz podkładkę i składasz. Jak chcesz mieć podkładkę innej grubości to kupujesz w castoramie taką żeby na wałek weszła i ścierasz ją na papierze ściernym do grubości takiej jak potrzebujesz. |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 10-06-2019, 16:01
|
|
|
Opisze to tak jak ja to widzę i powiedzcie czy dobrze bo sprzęgło to całość czy jak?
Ale dobra po kolei:
Odkręcam te śrubę co na środku jest, ściągam seggera, ściągam to coś z trzema cyckami (hehe) i tam jest ta podkładka którą muszę dostosować. Następnie składam w odwrotnej kolejności i cacy.
Nie trzeba paska ściągać?
Czy to takie proste? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-06-2019, 17:18
|
|
|
nie trzeba paska ściągać ani segera do zdjęcia samego sprzęgła
tylko 1 nakrętka na 12mm klucz
ja blokowałem sprzęgło na tej wciętej części - dłutem o podłogę |
|
|
|
 |
Djmarcop
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 56 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 10-06-2019, 18:31
|
|
|
Super, dzięki, dam znać wynik robót...
A jeszcze jedno pytanie, czy ta śruba jest normalna czy w drugą strone sie ją odkręca? |
|
|
|
 |
|