Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja Gal 2.5 2001r.
Autor Wiadomość
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11180
Skąd: Radomsko
Wysłany: 01-05-2019, 10:45   

Djmarcop napisał/a:
apropo masy, to masa jest po prostu obudowa sprężarki?

Tak.
_________________

 
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 01-06-2019, 11:39   

Pomierzylem oporności, znalazłem dwie wtyczki co tam szły więc:
1 wtyczka - masa 89.4 Ohm
2 wtyczka - masa 4.6 Ohm
1 wtyczka - 2 wtyczka 63.5 Ohm

Nie mogę znaleźć szczelinomierza więc poszukam i dam znać jak zmierzę 😎

[ Dodano: 01-06-2019, 13:51 ]
Niestety nie moge znaleźć szczelinomierza, ale na oko jest 1.5-2mm szczelina
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11180
Skąd: Radomsko
Wysłany: 01-06-2019, 17:04   

Nie da się tego zmierzyć na oko. Już tutaj wcześniej była napisana informacja,że luz nie może być większy niż 0,6mm. Musisz znaleźć szczelinomierz.
_________________

 
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 01-06-2019, 19:43   

Nadal poszukuje i dam znać co wyjdzie, a coś odnośnie oporności?

[ Dodano: 02-06-2019, 15:52 ]
Dziś poszedłem do auta i na szybko udało mi się wsadzić klucz o grubości 1mm w te szparę.... Więc chyba za duża jest... nawet jak patrze na to zdjęcie co na poprzedniej stronie było zamieszczone to jest ewidentnie mniejsza niż u mnie...

W serwisówce jest opisane, że ma być 0.2-0.5 mm szpara, czy w takim razie mogę sam to zmniejszyć? W serwisówce jest, że można jakieś podkładki wyjąć i wtedy się zmniejsza, ale nie wiem czy podołam temu zadaniu mając tylko klucze płaskie i jakieś nasadki zwykłe..

Pozdro
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11180
Skąd: Radomsko
Wysłany: 02-06-2019, 16:39   

Nie potrzeba żadnych specjalnych kluczy. Zdaje się,że na wałku pod sprzęgłem jest jedna podkładka.

[ Dodano: 02-06-2019, 20:16 ]
Sprawdziłem luz w kompresorze z Cari , i wynosi on 0,5 mm.
_________________

 
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-06-2019, 15:16   

Jutro mam trochę czasu, a że wpadłem na pewien głupi pomysł to wypróbuję.
Mianowicie, chce włożyć w te szczelinę między sprzęgło a koło pasowe (czy jak to się zowie) kawałek gumy żeby się zasprzeglilo, potem włączę klimę i odpalę. Chcę po prostu zobaczyć czy będzie chłodziło jak na sztywno zepne.

Czy to ma sens?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11180
Skąd: Radomsko
Wysłany: 05-06-2019, 15:44   

Djmarcop napisał/a:
Jutro mam trochę czasu, a że wpadłem na pewien głupi pomysł to wypróbuję.
Mianowicie, chce włożyć w te szczelinę między sprzęgło a koło pasowe (czy jak to się zowie) kawałek gumy żeby się zasprzeglilo, potem włączę klimę i odpalę. Chcę po prostu zobaczyć czy będzie chłodziło jak na sztywno zepne.

Czy to ma sens?

Nie. To działa na zasadzie magnesu. Jak coś tam włożysz, to magnes na pewno nie dociągnie sprzęgła. Dlatego właśnie wielkość tej szczeliny jest taka ważna. Będzie za duża, to się nie załączy, będzie za mała, to się nie wyłączy, i nabije takie ciśnienie, że aż skraplacz pęknie.
_________________

 
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 07-06-2019, 17:46   

Raczej mi chodzi o to, żeby wcisnąć kawałek gumy, który na siłe sprzęgnie klime po prostu.

Ale musialbym to ogarnąć bo troszkę ciepło się zrobiło.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11180
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-06-2019, 21:39   

Djmarcop napisał/a:
Raczej mi chodzi o to, żeby wcisnąć kawałek gumy, który na siłe sprzęgnie klime po prostu.


Niestety takie rozwiązanie nie jest wskazane,z wyżej wymienionego powodu.
Zapytaj użytkownika "Hugo" , bo pewnie posiada sprawne sprzęgło.
Chociaż ja na Twoim miejscu kupiłbym szczelinomierz,który kosztuje pewnie z 15 zł. i pomierzył to wszystko jak należy. Chyba że nie czujesz się na siłach, to lepiej to komuś zlecić.
_________________

 
 
 
marcin13 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V6 24v 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Krzywda
Wysłany: 09-06-2019, 22:16   

Miałem podobny problem. Usunięcie podkładki ze sprzęgła klimy pomogło. Przerwa 0.4 mam. Sprężarka załącza się za każdym razem i chłodno w środku tak jak należy.
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 10-06-2019, 11:36   

Cytat:
Miałem podobny problem. Usunięcie podkładki ze sprzęgła klimy pomogło. Przerwa 0.4 mam. Sprężarka załącza się za każdym razem i chłodno w środku tak jak należy


Jesteś w stanie mi powiedzieć, jeżeli sam to robiłeś, jak to zrobić, bo jeżeli łatwo to może jutro się targne, bo w czwartek do Wawy jadę i nie mam klimy, a trochę ciepło jest...
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 10-06-2019, 14:42   

Bardzo łatwo. Blokujesz jakoś tarczkę sprzęgła za te 3 bolce i odkręcasz jedną nakrętkę na wałku klimy (co trzyma sprzęgło). Ściągasz sprzęgło, wywalasz podkładkę i składasz. Jak chcesz mieć podkładkę innej grubości to kupujesz w castoramie taką żeby na wałek weszła i ścierasz ją na papierze ściernym do grubości takiej jak potrzebujesz.
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 10-06-2019, 16:01   

Opisze to tak jak ja to widzę i powiedzcie czy dobrze bo sprzęgło to całość czy jak?

Ale dobra po kolei:
Odkręcam te śrubę co na środku jest, ściągam seggera, ściągam to coś z trzema cyckami (hehe) i tam jest ta podkładka którą muszę dostosować. Następnie składam w odwrotnej kolejności i cacy.

Nie trzeba paska ściągać?

Czy to takie proste?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-06-2019, 17:18   

nie trzeba paska ściągać ani segera do zdjęcia samego sprzęgła
tylko 1 nakrętka na 12mm klucz
ja blokowałem sprzęgło na tej wciętej części - dłutem o podłogę
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 10-06-2019, 18:31   

Super, dzięki, dam znać wynik robót...

A jeszcze jedno pytanie, czy ta śruba jest normalna czy w drugą strone sie ją odkręca?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.