 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Napięcie ładowania akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
hlukasz
Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 48 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 21-05-2019, 09:07
|
|
|
13.4V to jest trochę mało, ta wartość utrzymuje się przez cały czas, czy jest to tylko skok w momencie kiedy załączasz te wszystkie odbiorniki? Pojemność akumulatorów nie ma znaczenia, jeżeli samochód normalnie odpala to znaczy, że jest ok. Jak będę miał chwilę to sprawdzę u siebie jakie mam napięcie ładowania w zależności od obciążenia. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 21-05-2019, 12:04
|
|
|
ruks napisał/a: | U mnie wygląda to tak: [zdjęcie] |
...dobrze byłoby oczyścić obudowę akumulatora z widocznego na zdjęciu białego kwaśnego "kożucha" - sole siarczanowe powodują spore upływności ładunku na masę nie mówiąc o korozji.
Czy auto posiada (może jest odłączony) układ monitorowania prądu baterii? Sensor tego układu współpracuje z ECU i może mieć wpływ na opisywane niedomagania. Sprawdź error code na obecność błędu P1608. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-05-2019, 12:52
|
|
|
Przy włączeniu wentylatora, przeciwmgłowych, grzanych foteli, przetwornicy i CB w zasadzie cały czas oscyluje w okolicy 13,4. Wyłączam przeciwmgłowe, których w zasadzie nie używam i prąd już wraca do 13,8 V Grzanie stołków daje kolejne 0,2 V. Zapomniałem jeszcze dać grzanie tylnej szyby przy sprawdzaniu.
Georg, myślałem na jesieni że czeka mnie wymiana aku i zrobi się przy okazji ale jakoś przez zimę nie było problemów i tak zleciało, w wolnej chwili to wyczyszczę. Co do układu monitorowania baterii to nie wiem czy jest. Jakieś bliższe wskazówki jak to sprawdzić? |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
hlukasz
Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 48 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 27-05-2019, 09:10
|
|
|
Sprawdziłem u siebie: bez obciążenia 14.4V, z włączonymi światłami, dmuchawą, grzaniem foteli 14.2V
Moim zdaniem możesz mieć problem z alternatorem. |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 27-05-2019, 09:28
|
|
|
niekoniecznie.
U mnie typowo 13,7 -13,4 w zależności do obciążenia. Włączenie odbiornika to krótki spadek napięcia potem wzrasta np. jazda na autostradzie pokazuje 13,6 V - włączenie świateł - przejściowo 13,4 V - zaraz potem wzrasta 13,8 V i po pewnym czasie stabilizuje się z powrotem na 13,6-13,7 V.
13,3- 13,1 V akumulatory w pełni naładowane - długa jazda na trasie, lato.
pow. 14 V -14,2 V - zima, akumulator częściowe rozładowany po długim postoju - po dłuższej jeździe wraca na 13,7 V..
wartości przy prędkości obrotowej silnika pow.1500 obr/min - czyli w warunkach jazdy drogowej
I tak już od kilku lat.
To co opisuje to właśnie objawy działania układu monitorowania baterii o którym mówi Greg - wszystko łącznie z regulatorem jest sterowane sygnałami z ECU. Przy czym warto zwrócić uwagę że paradoksalnie wzrost obciążenia powinien powodować wzrost napięcia celem wyrównania bilansu prądowego - tyle ze mierzyć to trzeba w ruchu - przy obrotach biegu jałowego alternator może nie oddawać pełnej mocy. |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-05-2019, 17:39
|
|
|
Dziękuję za pomiary. Na co dzień prądu wystarcza nawet w zimie przy krótkich dystansach więc narazie temat odkładam. Sprawdzę na kolejnej wyprawie jak będzie cieplej i nie będzie potrzeba Webasto czy problem znowu będzie występował. |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
|
|