Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napięcie ładowania akumulatora
Autor Wiadomość
hlukasz 
Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 48
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 21-05-2019, 09:07   

13.4V to jest trochę mało, ta wartość utrzymuje się przez cały czas, czy jest to tylko skok w momencie kiedy załączasz te wszystkie odbiorniki? Pojemność akumulatorów nie ma znaczenia, jeżeli samochód normalnie odpala to znaczy, że jest ok. Jak będę miał chwilę to sprawdzę u siebie jakie mam napięcie ładowania w zależności od obciążenia.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 21-05-2019, 12:04   

ruks napisał/a:
U mnie wygląda to tak: [zdjęcie]

...dobrze byłoby oczyścić obudowę akumulatora z widocznego na zdjęciu białego kwaśnego "kożucha" - sole siarczanowe powodują spore upływności ładunku na masę nie mówiąc o korozji. :wink:

Czy auto posiada (może jest odłączony) układ monitorowania prądu baterii? Sensor tego układu współpracuje z ECU i może mieć wpływ na opisywane niedomagania. Sprawdź error code na obecność błędu P1608.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-05-2019, 12:52   

Przy włączeniu wentylatora, przeciwmgłowych, grzanych foteli, przetwornicy i CB w zasadzie cały czas oscyluje w okolicy 13,4. Wyłączam przeciwmgłowe, których w zasadzie nie używam i prąd już wraca do 13,8 V Grzanie stołków daje kolejne 0,2 V. Zapomniałem jeszcze dać grzanie tylnej szyby przy sprawdzaniu.
Georg, myślałem na jesieni że czeka mnie wymiana aku i zrobi się przy okazji ale jakoś przez zimę nie było problemów i tak zleciało, w wolnej chwili to wyczyszczę. Co do układu monitorowania baterii to nie wiem czy jest. Jakieś bliższe wskazówki jak to sprawdzić?
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
hlukasz 
Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 48
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 27-05-2019, 09:10   

Sprawdziłem u siebie: bez obciążenia 14.4V, z włączonymi światłami, dmuchawą, grzaniem foteli 14.2V

Moim zdaniem możesz mieć problem z alternatorem.
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 27-05-2019, 09:28   

niekoniecznie.

U mnie typowo 13,7 -13,4 w zależności do obciążenia. Włączenie odbiornika to krótki spadek napięcia potem wzrasta np. jazda na autostradzie pokazuje 13,6 V - włączenie świateł - przejściowo 13,4 V - zaraz potem wzrasta 13,8 V i po pewnym czasie stabilizuje się z powrotem na 13,6-13,7 V.

13,3- 13,1 V akumulatory w pełni naładowane - długa jazda na trasie, lato.

pow. 14 V -14,2 V - zima, akumulator częściowe rozładowany po długim postoju - po dłuższej jeździe wraca na 13,7 V..

wartości przy prędkości obrotowej silnika pow.1500 obr/min - czyli w warunkach jazdy drogowej

I tak już od kilku lat.

To co opisuje to właśnie objawy działania układu monitorowania baterii o którym mówi Greg - wszystko łącznie z regulatorem jest sterowane sygnałami z ECU. Przy czym warto zwrócić uwagę że paradoksalnie wzrost obciążenia powinien powodować wzrost napięcia celem wyrównania bilansu prądowego - tyle ze mierzyć to trzeba w ruchu - przy obrotach biegu jałowego alternator może nie oddawać pełnej mocy.
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-05-2019, 17:39   

Dziękuję za pomiary. Na co dzień prądu wystarcza nawet w zimie przy krótkich dystansach więc narazie temat odkładam. Sprawdzę na kolejnej wyprawie jak będzie cieplej i nie będzie potrzeba Webasto czy problem znowu będzie występował.
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.