Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] P4 '07 Nierowna praca silnika gdy wciskam gaz
Autor Wiadomość
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 05-03-2021, 13:29   

KujawiakKuba napisał/a:
Czesc,
Zbyszku masz racje, egr umarł. Co sądzisz o wylaczeniu egr i usunięciu dpf? Nowy oryg egr coś koło 1200, względy ekonomiczne przemawiają za odlączeniem ale nie wiem jak na dłuższą metę z żywotnościa. Jakieś przeciwwskazania?

Jestem przeciwnikiem odłączania czegoś co zrobiono fabrycznie. W tym przypadku on ma kilka funkcji.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
svkje 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 Did Long
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 11 Lut 2021
Posty: 8
Skąd: Norge
Wysłany: 08-03-2021, 12:15   

Co do mojej sytuacji:

Wymienilem zawor SCV.

Zrobilem pare krotkich kursow + mala trase 140km. Samochod spisywal sie OK i zadnych problemow podczas tego nie byo. Temp okolo 7 stopni na plusie.

Dzis szybki kurs do sklepu, temp ok 3 na plusie i na trasie powrotnej zaczal szarpac przy okolo 3tys obrotow ale tylko wtedy jak odpuszczalem gazu. Takie moje odczucie. Przy wcisnietym gazie samochod normalnie sie wkrecal. Wiecej nie testowalem. Zero kopcenia.
Temp cieczy w okolo polowie, nieduzo przed osiagnieciem temp pracy.

Podejrzewa ze samochod dalej ma ta sama usterke i moze w kazdym momencie stanac i sie dusic.

Takze moje historia dalej trwa.

Moze to ten EGR sie zacina?
 
 
Daroot 
Forumowicz
Daroot Garage

Auto: Pajero IV, 2010r, 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Gru 2019
Posty: 35
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 08-03-2021, 16:15   

Dla SCV jest procedura przyuczenia go kompturem, aczkolwiek doczytałem gdzieś że powinien się dostosować po iluś km, tak było u mnie. Natomiast co do EGR, jeśli mówisz że szarpie przy schodzenie z obrotów, to jest dziwne, bo przecież wtedy zarówno paliwo nie jest podawane jak i powietrze przelatuje przez silnik bez spalania. Może szapał w momencie zwalniania a nie całkowitego odpuszczania obrotów?
 
 
svkje 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 Did Long
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 11 Lut 2021
Posty: 8
Skąd: Norge
Wysłany: 08-03-2021, 18:16   

Daroot napisał/a:
Dla SCV jest procedura przyuczenia go kompturem, aczkolwiek doczytałem gdzieś że powinien się dostosować po iluś km, tak było u mnie. Natomiast co do EGR, jeśli mówisz że szarpie przy schodzenie z obrotów, to jest dziwne, bo przecież wtedy zarówno paliwo nie jest podawane jak i powietrze przelatuje przez silnik bez spalania. Może szapał w momencie zwalniania a nie całkowitego odpuszczania obrotów?



Moze niejasno sie wyrazilem.

Nie szarpie w momencie schodzenia z obrotow lecz zaraz po tym jak wcisne pedal gazu dochodzi powiedzmy do okolo 3tys obr i wtedy lekko odpuszczam gaz i wtedy jest to szarpniecie, jakby odciecie paliwa. (zacinajacy sie egr?)

Nie zawsze sie to dzieje, jest to bardzo nieprzwidywalne/tymczasowe.

Na ten moment jezdze z odpietym EGRem(wtyczka), chyba nic sie nie stanie?
Zobacze czy jakikolwiek objaw sie pojawi bez wpietej wtyczki.

Co zauwazylem, jesli gasze teraz samochod bez podpietego EGRa to jak wylaczam silnik to wlasnie chodzi ta sekunde dluzej jak wtedy gdy mialem brak reakcji na gaz/duszenie sie.

Mozna by z tego wywnioskowac ze EGR moze nie dzialac poprawnie.
Nie chodzi mi o sytuacje teraz, nie podpietego, ale wtedy kiedy wystapilo duszenie ze silnik zachowywal sie tak samo jak teraz bez podpietej wtyczki EGR.


Co do SCV slyszalem o procedurze przyuczenia aczkolwiek z tego co ludzie pisali na forach, te przyuczenie nie dawalo jakis wiekszych zmian. Nie robilem tego. Jak ktos ma wieksze pojecie na ten temat to moze nieco wyjasni. Sam nie zauwazylem zmian w pracy silnika.

Dzieki za dotychczasowe odpowiedzi :)
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-03-2021, 10:57   

Zawór egr to bardzo proste urządzenie. Odpięcie wtyczki może nie mieć wpływu na jego działanie, jeśli zablokował się z powodu zaklejenia sadzą w jakimś momencie. Może pozostawać całkowicie otwarty lub zamknięty, bez względu na podłączenie wtyczki. Po wymontowaniu w prosty sposób można go rozebrać i wyczyścić przy pomocy podstawowych narzędzi. Często dochodzi do zatarcia ośki przepustnicy. Po wyczyszczeniu warto ją wypolerować. Na australijskim e bay-u jest urządzenie które można kupić i wpiąć w wiązkę egr w celu ograniczenia jego działania ale tam są inne przepisy dotyczące emisji spalin i nie jest to zgodne z naszymi przepisami o czym należy pamiętać.
_________________
...że boki zrywać
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 27-03-2021, 15:50   

ELM327 w gniazdo pod kierownicą, torque w telefon ... i widac wysterowanie EGR i błąd wysterowania, jak źle to wyczyścić albo wymienić
 
 
svkje 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 Did Long
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 11 Lut 2021
Posty: 8
Skąd: Norge
Wysłany: 28-03-2021, 15:20   

W tym momencie mam wymieniony EGR i SCV.
W międzyczasie spadł mi wąż od turbiny który założyłem z powrotem na miejsce 😊

Jak narazie błąd sie nie powtórzył.

Mam jeszcze jeden podejrzany dźwięk z silnika taki klikajacy jak mam obroty ponad 3 tys, do 3 tyś idzie normalnie a od 3 tyś się pojawia . Nie występuje on zawsze, też sporadycznie. Czy może to być napinacz rozrzadu ?
Sprawdziłem i był wymieniony na akcji serwisowej w 17 roku i w tym momencie ma przejechanie ok 50 tyś km.
Myślę że warto to skontrolować.

Edit. Wydaje się że na zimnym jest bardziej widoczny a później jest ciszej. Doswiadzczacie też coś takiego? Jest to taki bardziej donośny ryk silnika. Moze to normalnie jak zwieksza sie ciśnienie wtrysku paliwa?

Edit. Sprawdziłem stary egr i bardzo ciężko chodził, myślę to to był problem, prawdopodobnie samo czyszczenie mogło by pomóc ale co nowe to nowe. Od wymiany jest jak narazie wszystko w porządku 👍
Problem można uznać za rozwiązany.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.