 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
problem z instalacja holenderska |
Autor |
Wiadomość |
vienek [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2007, 22:19
|
|
|
Witam
No to panowie mam problem. Wysyłałem maile do kilku warsztatów i nikt się moją instalacją nie chce zająć. Ostatnią nadzieją był warsztat na Laurowej 10, ale oni też odpisali, że nie mają ani oprogramowania, ani części zamiennych. I kropka.
Jedno zasadnicze pytanie: czy sonda lambda w instalacji gazowej II gen. jest emulowana, czy steruje gazem tak jak i benzyną. Bo są różne zdania na ten temat. W którym poście czytałem, żeby sprawdzić emulator wtrysków. Tylko jak? U mnie za kompem jest jakieś urządzenie zalane plastikiem z którego przewody wychodzą na wtryski być może to to, ale jak to sprawdzić? |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
|
|
|
 |
vienek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2007, 14:50
|
|
|
Tak. Odp. "Niestety nie zajmujemy się instalacjami tego typu". |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 24-05-2007, 16:26
|
|
|
Ale wg mnie to masz instalacje 3 generacji a nie 2. W niektorych instalacjach 2 generacji sonde sie masuje, ale w cari nie. Sonda jest emulowana dla kompa podczas pracy na gazie zeby benzyna nie pokazywala CE, gdyz na LPG sonda oscyluje woniej i komp moze pokazac to jako błąd.
Padnieta sonda lub emulator sondy nie powodowałby takiego czegos jak u ciebie. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
kenoip [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2007, 10:22
|
|
|
witam
to nie jest III generacja tylko IV - wtrysk gazu w fazie lotnej.
rozwiązanie podobne do Kolteca i tyle
w parowniku występuje czujnik ciśnienia - skoro przełącza na gaz to najprawdopodobniej jest sprawny - problem może być po stronie emulatora wtrysków - nie daje impulsów do kompa gazowego i ten nie wie jak ma dawkować gaz.
sprawdź poprawność połączeń wchodzących na emulator - a sam emulator można wybadać czy daje impulsy oscyloskopem (po przełączeniu na gaz podczas gaśnięcia samochodu - pomimo, że instalacja nie pracuje poprawnie)
pozdrawiam |
|
|
|
 |
vienek [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2007, 16:05
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.
Ale instalacja zakładana była w 1998r, a wtedy nie było chyba jeszcze instalacji IV gen.
Chyba, że między czasie bylo coś usprawniane. Ponadto oglądał tą instalacje jakiś gazownik i stwierdził, że listwa wtrysków jest podniesiona a gaz dawkowany podciśnieniem. Poniżej zamieszczam opis tej instalacji ze strony Prinsa, ale w angielskim. Może ktoś na podstawie tego opisu zorientuje się o co tu chodzi. Za wszelkie uwagi z góry wielkie dzięki.
Fuel management systems are developing very rapidly. To ensure a good communication between the two systems, the necessity for integration of gas systems in petrol fuel management systems becomes more and more important. With the introduction of On Board Diagnostics (OBD II) it is essential to integrate with the original fuel management system.
This has been the reason for Prins Autogassystemen to develop in the mid ninetys a multi-point gas injection system that ensures optimal conditions for a good communiation, by integration of the gas system in the petrol fuel management. The development is also based on the requirement to meet the most strict emissions standards, as the right of gas system to exist depends on their advantages for the environment. The YPS system is applicable to LPG on multipoint fuel injection engines with catalytic convertor.
The YPS system is introduced in the Netherlands in 1997 and was replaced by the VSI system in the year 2002.
Functioning
Gas/liquid flows from a storage tank via high pressure fuel line through an electromagnetic lock-off valve to the convertor/evaporator. The convertor/evaporator is single stage. The concept is simple and robust and is suitable for engines up to 250 HP. The gas pressure is low (± 1,4 Bar abs.) which ensures good cold start behaviour.
The gas flows from the convertor/evaporator to the gas flow metering device. The delivery of the required gas flow is effected by positioning a specially developed plunger. The plunger position is calculated by the YPS fuel management and the positioning is taken care of by a proportional solenoid. The gas flow metering is extremely accurate as the positioning of the plunger is extremely fast and accurate (electronically closed loop controlled), the pressure drop over the metering device is always constant and the gas pressure in the YPS system is low.
From the metering device, gas flows to the pressure regulator.
The functions of the pressure regulator are to ensure that the gas flow metering of YPS is not influenced by the manifold air pressure and to divide the total gas flow between the cylinders. The division of the total gas flow is very accurate, as has been proven by the variation of emissions per cylinder being minimal and better than on petrol.
YPS injects gaseos fuel into each cylinder in the inlet manifold, if possible, at the locations of the petrol injectors. In which case the petrol injectors are inserted in the gas injectors.
The quantity of gas derived from and controlled by the original fuel management of the engine. The YPS computer translates the required demand for petrol into a demand for gas. To account for several factors such as the differences in physical properties between petrol and gas and its consequences for the gas metering, corrections are made by the YPS fuel management system. The lambda control system of the original petrol fuel management is thus also the lambda control system of the YPS system and the OBD (II) system remains entirely operational both on petrol and on gas.
YPS has it's own diagnostic system. The driver is warned by sound signals and visually by lighting LED's when the emissions are out of limits and when the gas level in the storage tank is too low. In which case the vehicle is automatically switched to petrol. The fault codes are saved and can be monitored. |
Ostatnio zmieniony przez vienek 27-05-2007, 21:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kenoip [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2007, 21:12
|
|
|
witam
z tego co pamiętam to V generacja powstała w 1995 roku (vialle) - także skoro sam mam wtrysk gazu ciekłego u siebie w samochodzie (1998) - to raczej pomylnie dat - może miałeś na myśli montaż takiego gazu w naszym kraju .......
a wskazówki podałem wcześniej
dodatkowo sposób działania jest podany w Twoim opisie - czyli sprawdź selenoid i jego strowanie
pozdrawiam
P.S.
nie ma gotowych rozwiązań - miernik, oscykoskop, kontrolka, klucze i do boju |
|
|
|
 |
vienek [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2007, 21:23
|
|
|
Dzięki za wskazówki.
O wynikach działań poinformuje. |
|
|
|
 |
kenoip [Usunięty]
|
Wysłany: 31-05-2007, 08:06
|
|
|
Witam
nie dawało mi to spokoju - instalacja podobna do kolteca a IV generacja
heh, popatrzyłem dokładniej i to jest trzecia (zmyliły mnie wtryski benzynowe nad nakładkami pod dysze gazowe)
Więc zacznijmy od początku - w III generacji dozowanie gazu jest równomierne na wszystkie cylindry i odbywa się w zależności od obrotów. Właśnie bolec z oringiem - to selenoid - sprawdź czy lekko pracuje, nie zaciera się itd.
Jeżeli nie ma takich objawów, to musisz przedzwonić wiązkę między kompem a selenoidem. W ostateczności (jeżeli nie będzie chciało działać) rozbierz kompa.
W koltecu za sterowanie odpowiada najprawdopodobniej układ TDA2005 (tak wynikało z wyprowadzeń i noty aplikacyjnej - sam układ na płytce ma oznaczenie kodowane ).
pozdrawiam
P.S.
przepraszam za zamieszanie - ale ten się nie myli kto nic nie robi .... |
|
|
|
 |
vienek [Usunięty]
|
Wysłany: 31-05-2007, 20:36
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.
Właśnie dziś rozebrałem owo urządzenie. Bolec o którym pisałem jest pracuje lekko. Ten bolec wraz ze sprężyną wchodzi do cewki, a wyprowadzenie z cewki opisane są jako APS in i APS out. Jest tam jeszcze czujnik temperatury- prawdopodobnie, bo jak go ogrzewałem to oporność z 1.7kohm malała do ok. 50ohm. Przewody z kolei z tego czujnika opisane są Signal T-LPG i Ground T-LPG. Od góry urządzenia jest elekromagnes, który po podaniu napięcia wypycha swoim bolcem bolec z oringiem otwierając przepływ gazu. Przewody z tej cewki opisane są Actuator + Actuator -. Jak wcześniej wspominałem odpinałem przewód gazowy, z parownika i po przełączeniu się na gaz gaz z niego zapieprza. Tak, że najprawdopodobniej nie przychodzi sygnał z kompa.
Muszę się jeszcze dobrać do emulatora wtrysku. Może poradzisz jak najprościej sprawdzić te emulatory. |
|
|
|
 |
kenoip [Usunięty]
|
Wysłany: 31-05-2007, 22:32
|
|
|
witam
zaczne od końca
Actuator jest to właśnie selenoid który odpowiada za dawkę gazu w zależności od obrotów
sterowany jest PWM i można go w skrócie nazwać liniowym selenoidem
Signal T-LPG i Ground T-LPG - chyba masz racje - T-temperatura gazu dostającego się do rozdzielacza
APS - nie spotkałem się z czymś takim .. nie jest to zawór odcinający po parowniku przed regulatorem ciśnienia ?? (chyba że APS = automatic pressure control) ...
nie wiem jak prins ma emulatory (może w kompie ??) - musisz szukać po przewodach od wtrysków benzynowych - one cie doprowadzą. jak zlokalizujesz, to rozbierz i zwróć uwagę na łączenia oraz płytkę (czy nie ma zimnych lutów) - kilka przekaźników i cewki/rezystory oraz pare innych elementów
pozdrawiam
P.S.
jak masz możliwość to podeślij zdjęcia wyjętych bebechów i środka regulatora
dodatkowo ostatnio miałem ugnite kostki łączące i objaw identyczny |
|
|
|
 |
vienek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2007, 20:26
|
|
|
Witam
Poniżej przedstawiam urządzenie sterujące przepływem gazu w instalacji Prins YPS oraz komputer. Czy taki komp jak na zdjęciu mógł się rozprogramować po odłączeniu akumulatora?
APS
Attuator
Czujnik temp.
Rozdzielacz
Actuator
komputer YPS
APS z bolcem
PS
Założyłem nową instalkę Zenit na wtrysku za 2000 PLN, przód tylko zbiornik został. |
|
|
|
 |
konradr [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2007, 21:06
|
|
|
Witam ponownie.
2 miesiace teu założyłem ten temat ale nic nie udał mi się zrobić z gazem z powodu braku czasu. Aż do dziś...Przeszukując internet znalazłem gdzieś na forum forda chyba zakład co niby sie miał instalacjami I i II generacji zajmować. Ten zakład to motronik-w legionowie. Mają nawet swoja stronkę internetową: www.motronik.pl. Zadzwoniłem, umowiłem się i dziś się tam wybrałem.
Okazało się, że mam padnięty reduktor więc oni zaoferowali podpasowanie reduktora lovato co miałby współgrać ze sterownikiem vialle.
Skończyło się na tym,że włożyli mi ten reduktor-jednak nie za bardzo chiał chodzić z silniczkiem krokowym,więc go wywalili i w ten sposób mam teraz właściwie instalacje I generacji z registem.sterownik vialle tylko przełącza z Pb na lpg i na odwrót.
Niby jedzie dobrze, ale juz pojawił sie problem mianowicie wracając do domu na nagle zaświeciła mi się kontrolka CHECK ENGINE, a auto jechało dalej o.k. a po przełaczeniu na PB kontrolka gasła. Po przełączeniu znów na lpg kontrolka sie nie pali....przez jakieś kilkadziesiąt km i później znów się zapala.gdy znów przełacze na Pb i z powrotem na gaz znów się NIE pali przez kilkanaście-kilkadziesiąt km...
Co może być nie tak
Dodam, że akumulator był dziś wyjmowany,a na Pb chodzi wszystko po staremu. |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 13-07-2007, 21:48
|
|
|
konradr napisał/a: | Co może być nie tak |
Zły skład mieszanki. Jak znam życie to zbyt uboga. Najprostszy sposób, żeby zabić silnik. Pewnie parownik ma za małą wydajność, lub jest źle wyregulowany lub jedno i drugie naraz. Generalnie do z takimi fachowcami. Zamiast naprawić zrobili tak, żebyś zapłacił i zdążył odjechać. Reszta to już nie ich problem.
Ja bym nie jeździł na LPG, dopuki tego ktoś nie doprowadzi do ładu. Po remoncie głowicy nic juz nie jest takie samo. |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
tomeeq [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2008, 12:32 no i stalo sie...
|
|
|
Witam Mistumaniaków. posiadam na nieszczescie instalacje opisana wyzej PRINS YPS sporo z nia problemow ale jakos dawala rady, lecz ostatnimi czasy nie jest to juz zabawne. sprawa pierwsza falujace obroty ale tylko na gazie do tego szarpanie co o dziwo zdarza sie to tez na paliwie lub jestem juz przeczulony na tym punkcie co do paliwa to wyczytalem ze moze to byc filtr paliwa(posiadam carisme 1.6 r97 ). kolejny obiaw to w trasie jadac pare kilmetrow na jednym biegu ze stala predkoscia zaczyna mi pikac i automatycznie sie wylacza, po miescie kiedy zmieniam czesto biegi to sie akurat nie zdarza. bylem u jednego gazownika ten zaczal mowic cos o regulacji zaworow i teraz tak zrobili ze na starcie mam 2 tys obrotow na benzynie i z czasem sie jakos normuje chodz wyglada na to jakby tylko obroty byly podkrecone. do czasu kiedy silnik sie nie nagrzeje i nie zlapie juz odpowiedniej temperatury gaz chodzi dosc dobrze obroty sa stale i nie faluja lecz potem, zwyczajnie sie dusi az kontrolki przygasaja. czy macie jakies pomysly? |
|
|
|
 |
|
|